Αίολα τα επιχειρήματα του Στράτη Ματθαίου για τη μεταρρύθμιση

Η επιχειρηματολογία που ανέπτυξε ο νυν Γενικός Γραμματέας της ΠΑΣΥΔΥ κ. Στράτης Ματθαίου στην προχθεσινή του συνέντευξη σε ημερήσια εφημερίδα ότι στις θέσεις Διατμηματικής Προαγωγής θα προάγονται υπάλληλοι που δεν θα διαθέτουν τα αναγκαία για κάθε περίπτωση θέση  ακαδημαϊκά/επιστημονικά προσόντα, θεωρώ πως οφείλεται είτε σε εντελώς λανθασμένη εντύπωση είτε σε άγνοια. Η σημερινή θέση του κ Ματθαίου δεν δικαιολογείται αφού και ο ίδιος με την προηγούμενη του ιδιότητα είχε συμμετάσχει σε όλες τις σχετικές συσκέψεις που έγιναν όχι μόνο στα συλλογικά όργανα της ΠΑ.ΣΥ.Δ.Υ., αλλά και στις σχετικές συζητήσεις και επαφές με την Κυβερνητική  πλευρά.   

Ασφαλώς δεν μου διαφεύγει το γεγονός ότι η εισαγωγή του θεσμού της Διατμηματικής  Προαγωγής είχε προκαλέσει και όπως φαίνεται συνεχίζει να προκαλεί ακόμη αντιδράσεις από μερίδα δημοσίων υπαλλήλων για δύο κυρίως λόγους.

Ο πρώτος λόγος είναι γιατί χωρίς καμία βάσιμη δικαιολογία οι υπάλληλοι αυτοί  θεωρούν ότι οι θέσεις προαγωγής στο τμήμα στο οποίο έτυχε να υπηρετούν  αποτελούν αποκλειστικό  προνόμιο των ιδίων. Το γεγονός ότι ενδεχομένως  να υπάρχουν και άλλοι ικανοί ή και καλύτεροι από πλευράς ικανοτήτων, εμπειριών και προσόντων υπάλληλοι που όμως έτυχε να υπηρετούν σε άλλο τμήμα,  ουδόλως τους ενδιαφέρει.

Ο δεύτερος και πλέον σημαντικός λόγος  αντίδρασης είναι γιατί οι υπάλληλοι αυτοί θέλουν με κάθε τρόπο  να αποτρέψουν την οποιαδήποτε αντικειμενική και συνάμα ανταγωνιστική διαδικασία επιλογής των καταλληλότερων για κάθε περίπτωση υποψηφίων.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η εισαγωγή του θεσμού αυτού με απλά λόγια σημαίνει ότι τις μεσοδιευθυντικές  θέσεις με μισθολογική κλίμακα Α13ii  θα μπορούν να διεκδικούν υπάλληλοι και από άλλα τμήματα μέσα, όμως, από αντικειμενικές και αδιάβλητες διαδικασίες που θα περιλαμβάνουν και γραπτή εξέταση. Θα τερματισθεί δηλαδή το σημερινό απαράδεκτο φαινόμενο οι προαγωγές να γίνονται με κύριο κριτήριο την αρχαιότητα του υπαλλήλου που σε ορισμένες μάλιστα φορές καταλήγει στην ημερομηνία γέννησης.

Για την εφαρμογή του νέου αυτού θεσμού είχε συμφωνηθεί μεταξύ Κυβέρνησης και ΠΑΣΥΔΥ και ασφαλώς ήταν ενήμερος και ο νυν Γενικός Γραμματέας  της ΠΑΣΥΔΥ, ότι μετά τη ψήφιση από τη Βουλή του σχετικού νομοσχεδίου, που θα αποτελούσε το νομοθετικό πλαίσιο για τη δημιουργία  της νέας κατηγορίας θέσεων, το επόμενο βήμα θα  ήταν να προχωρήσει η διαφοροποίηση των Σχεδίων Υπηρεσιών ΟΜΟΕΙΔΩΝ πάντοτε θέσεων ώστε να αποκλεισθεί το ενδεχόμενο να είναι υποψήφιοι σε θέσεις Διατμηματικής Προαγωγής υπάλληλοι χωρίς το αναγκαίο ακαδημαϊκό/επιστημονικό υπόβαθρο και χωρίς τις αναγκαίες εμπειρίες. Είναι δε για τον  λόγο αυτό που το Τμήμα Δημόσιας Διοίκησης και Προσωπικού είχε επεξεργαστεί μεγάλο αριθμό Σχεδίων  Υπηρεσίας  με σκοπό την ομαδοποίηση τους, με βάση τα απαιτούμενα ακαδημαϊκά/επαγγελματικά προσόντα και σχετική πείρα, προκειμένου να αυξηθεί ο κύκλος των εν δυνάμει υποψηφίων αποκλείοντας, όμως, ταυτόχρονα,  φαινόμενα επιλογής ακατάλληλων υποψηφίων είτε από πλευράς προσόντων είτε από πλευράς ικανοτήτων.

Να θυμίσω ότι το Τμήμα Δημόσιας Διοίκησης και Προσωπικού, μετά από αίτημα της ίδιας της Βουλής και των κοινοβουλευτικών κομμάτων, είχε ετοιμάσει λεπτομερείς Πίνακες  με τις διάφορες κατηγορίες ομοειδών θέσεων που θα ομαδοποιούνταν και, σύμφωνα με κάποιες δικές μου σημειώσεις,  τους είχε διαβιβάσει  στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Οικονομικών και Προϋπολογισμού κατά ή περί τα τέλη Ιουνίου του 2016.

Να θυμίσω επίσης ότι στις σχετικές συζητήσεις που είχαν γίνει τότε μεταξύ της επίσημης πλευράς  και της ΠΑΣΥΔΥ, είχε επεξηγηθεί η φιλοσοφία της προτεινόμενης ομαδοποίησης των ομοειδών πάντοτε θέσεων και δεν είχαν προκύψει οποιεσδήποτε εντάσεις.

Στο σημείο αυτό αξίζει να σημειωθεί ότι η αρχική κυβερνητική πρόταση έδινε το δικαίωμα διεκδίκησης των θέσεων αυτών, όχι μόνο σε υπαλλήλους με πανεπιστημιακά/επαγγελματικά προσόντα σε θέσεις με μισθολογική κλίμακα  Α11ii, αλλά και σε υπαλλήλους που υπηρετούσαν σε κατώτερες θέσεις, όπως είναι οι θέσεις με κλίμακες Α8-Α10-Α11. Και πρέπει να λεχθεί ότι  είναι μετά από αίτημα της ΠΑΣΥΔΥ που το δικαίωμα αυτό αφαιρέθηκε από τους υπαλλήλους που υπηρετούσαν σε κατώτερες θέσεις,  προκειμένου να υπάρξει μια αμοιβαία αποδεκτή λύση.  

Καταληκτικά θα ήθελα να υποδείξω στη σημερινή ηγεσία της Οργάνωσης, ότι η άρνηση της να σεβαστεί τη συμφωνία που συνομολογήθηκε μεταξύ Κυβέρνησης και ΠΑ.ΣΥ.Δ.Υ. στις 15.07.2015 για τη μεταρρύθμιση της δημόσιας υπηρεσίας,  δεν εξυπηρετεί τα συμφέροντα της Οργάνωσης. Αντίθετα πλήττει την αξιοπιστία, την εγκυρότητα  και την εικόνα   τόσο της ΠΑΣΥΔΥ όσο και των δημοσίων υπαλλήλων έναντι της κοινής γνώμης.

Υπονομεύει ακόμη και τη μεγάλη προσπάθεια της Κυβέρνησης να απορροφήσει τα  €1.2 δις που έχουν διατεθεί από  την Ευρωπαϊκή  Ένωση για την Κύπρο  αφού ως γνωστό η μεταρρύθμιση της Δημόσιας Υπηρεσίας αποτελεί μια από της πιο σημαντικές προϋποθέσεις για την εκταμίευση ευρωπαϊκών κονδυλίων μέσω του Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας που τόσο πολύ έχει ανάγκη ο τόπος μας για την επανεκκίνηση της οικονομίας και απάμβλυνση των συνεπειών της πανδημίας . Αμφιβάλλω αν στην μακρόχρονη πορεία της ΠΑ.ΣΥ.Δ.Υ. υπάρχει παρόμοιο προηγούμενο.  Πέραν τούτου η στάση της αυτή δημιουργεί εύλογα ερωτήματα, αφού οι διεκδικητές των υπό αναφορά θέσεων θα είναι μόνο δημόσιοι υπάλληλοι. 

Γλαύκος Χατζηπέτρου, τέως ΓΓ ΠΑ.ΣΥ.ΔΥ. 

Δειτε Επισης

Η εκλογή Τραμπ-Μήνυμα προς την Ευρώπη
Τα Νηπιαγωγεία μας Κρατούν; Η Επείγουσα Ανάγκη Ενίσχυσης της Προδημοτικής Εκπαίδευσης
Η επόμενη μέρα των εκλογών στις ΗΠΑ
Νομικό τμήμα Αστυνομίας. Μια έτσι, μια γιουβέτσι
Αρχηγό Αστυνομίας αλλάξαμε. Νοοτροπία αλλάξαμε;
Ας μην βάζουμε το φυσικό αέριο του Αζερμπαϊτζάν πάνω από ανθρώπινες ζωές
Πολιτική επιχειρηματολογία έναντι ευχολογίων
Αυτισμός και η ποικιλομορφία του
Συμβασιούχοι Οπλίτες: Άμεση ανάγκη για στήριξη και αναβάθμιση τους στην Εθνική Φρουρά
Η νομιμότητα αποστολής προσκλητηρίων γάμου με φακέλους της Αστυνομίας και η άγνοια του Αρχηγού