Έτοιμο το οδικό δίκτυο για τα scooters-Πού θα κινούνται και οι «υποχρεώσεις»

Πλώρη για νέα εποχή βάζει η Κυβέρνηση, αφού με την έγκριση των νομοθετημάτων για τα ηλεκτρονικά πατίνια, επιδιώκει να αλλάξει τους τρόπους μεταφοράς, συμβάλλοντας με ένα αλλιώτικο τρόπο στην μείωση των ριπών και στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Την ίδια ώρα, θέλει να θεσπίσει το νομικό πλαίσιο για τη χρήση των scooters, θέτοντας όριο ηλικίας, αλλά και καθορίζοντας τους χώρους, στους οποίους θα κινούνται.

Το Υπουργείο Μεταφορών είναι έτοιμο να προωθήσει άμεσα ενώπιον της Βουλής των Αντιπροσώπων τα σχετικά νομοθετήματα, ώστε να ξεκινήσει το συντομότερο δυνατό η συζήτηση, αφού είναι ένα θέμα που απασχολεί αρκετούς.

Τα νομοθετήματα που εγκρίθηκαν από το Υπουργικό Συμβούλιο, ουσιαστικά ορίζουν τι είναι τα scooters, τα οποία εντάσσονται στον σχετικό νόμο Περί Ποδηλασίας. Μάλιστα, ο εν λόγω νόμος αναμένεται να αλλάξει και να γίνει Περί Ποδηλασίας και Προσωπικών Συσκευών Κινητικότητας, που είναι τα ηλεκτρικά πατίνια.

Η καταλληλότητα του οδικού δικτύου

Ο υπουργός Μεταφορών, Γιάννης Καρούσος, μιλώντας στον REPORTER και κληθείς να σχολιάσει αν το οδικό δίκτυο, όπως είναι διαμορφωμένο αυτή τη στιγμή, είναι έτοιμο να υποστηρίξει την ύπαρξη των scooter, ήταν ξεκάθαρος, φέρνοντας παραδείγματα από όλες τις επαρχίες.

«Στην ελεύθερη Αμμόχωστο, σχεδόν όλη η επαρχία είναι ενωμένη με ποδηλατόδρομους. Αγία Νάπα, Πρωταράς, Κάπαρη, Αγία Νάπα-Παραλίμνι, Δερύνεια, τώρα γίνεται και ο δρόμος Δερύνειας-Σωτήρας που θα έχει ποδηλατόδρομο. Στη Λευκωσία, όλα τα πανεπιστήμια ενώνονται με ποδηλατόδρομο. Επομένως, ένας που πάει από το ένα πανεπιστήμιο στο άλλο, μπορεί να κινηθεί μέσω των ποδηλατόδρομων, χωρίς κανένα πρόβλημα. Ο παραλιακός της Λεμεσού, έχει ποδηλατόδρομο. Ο παραλιακός της Γεροσκήπου, ενώνεται με το κέντρο της πόλης με ποδηλατόδρομο, που είναι και τουριστική περιοχή. Στο δρόμο Λάρνακας-Δεκέλειας υπάρχει ποδηλατόδρομος. Υπάρχουν υποδομές και αυτές οι υποδομές, θα αυξάνονται συνεχώς».

Αναφερόμενος σε ένα δρόμο, που αποτελεί πονοκέφαλο για τους οδηγούς στην πρωτεύουσα, αυτό στη λεωφόρο Τσερίου, ο υπουργός σημείωσε πως «ετοιμάζεται νέο έργο και θα έχει ποδηλατόδρομο. Το ίδιο και στην Κωνσταντινουπόλεως. Αυτοί είναι δρόμοι που θα είναι πρότυπα για τη βιώσιμη αστική κοινότητα και θα έχουν και ποδηλατόδρομους και ποδηλατολωρίδες. Όλα τα νέα πολεοδομικά έργα που προωθούνται έχουν και ποδηλατόδρομους. Δεν υπάρχει καινούργιο έργο που να μην έχει».

Η απόφαση της Κυβέρνησης, για να αλλάξει τη νομοθεσία και να ορίσει το νομικό πλαίσιο για τη χρήση των scooters, μπορεί να χαρακτηριστεί και ένας τρόπος αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής.

«Είναι ηλεκτρικά, μειώνουν τους ρίπους και είναι οικολογικά. Δεν μπορούν, όμως, να κυκλοφορούν μέσα στους δρόμους, λόγω της οδικής ασφάλειας».

Με βάση τα νομοθετήματα που προωθεί η Κυβέρνηση, ορίζονται οι χώροι στους οποίους θα κινούνται τα scooters, που είναι οι εξής:

-Ποδηλατόδρομοι

-Ποδηλατολωρίδες

-Πεζόδρομους και πλατείες, εάν και εφόσον το εγκρίνουν οι τοπικές αρχές

«Βάζουν, επίσης, όριο ηλικίας τα νομοθετήματα. Θα πρέπει να είναι 16 ετών και άνω για να μπορούν να χρησιμοποιούν αυτές τις συσκευές. Επίσης, μπαίνει όριο ταχύτητας, που είναι τα 15 χιλιόμετρα. Εξάλλου, τίθενται κάποιες προδιαγραφές που πρέπει να έχουν όσοι τα χρησιμοποιούν, που είναι φανός, καμπανάκι, σύστημα φρένων και ελαστικά και θα είναι υποχρεωτική και η χρήση προστατευτικού κράνους. Επίσης, ορίζεται το πλαίσιο για εκείνους που τα ενοικιάζουν, που θα αδειοδοτούνται από τον εκάστοτε δήμο», εξήγησε ο υπουργός Μεταφορών.

Την ίδια ώρα, με τις αλλαγές που προωθεί η Κυβέρνηση, ορίζεται και ποιος θα έχει την εποπτική ευθύνη. «Θα μπορεί και η Αστυνομία και οι τροχονόμοι και άλλα εξουσιοδοτημένα άτομα από Δήμους και κοινότητες. Μπαίνει ένα τελικό πλαίσιο, θεσμοθετείται και ρυθμίζεται το θέμα των συσκευών προσωπικής κινητικότητας».

Η Κυβέρνηση, τόνισε ο υπουργός, είχε κάνει διαβούλευση για αρκετό καιρό, πριν καταλήξει στις αποφάσεις της, ενώ έγινε και μελέτη των νομοθεσιών που εφαρμόζονται σε άλλες χώρες. «Είμαστε από τις πρώτες χώρες που αποφασίσαμε ότι θέλουμε να ρυθμίσουμε το πλαίσιο και ουσιαστικά θα ρυθμιστεί όταν θα ψηφιστεί από τη Βουλή».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Με ασφάλεια έναντι τρίτου, κράνος και όριο ταχύτητας τα scooters-Τι αλλάζει στην νομοθεσία

Δειτε Επισης

Λεωφορείο παρέσυρε δωδεκάχρονη στην Πάφο-Διακομίστηκε στο νοσοκομείο
Πυρπόλησαν το όχημα του πατέρα ανακριτή του ΤΑΕ Αρχηγείου-Έρευνες εάν ήταν «μήνυμα» στον αστυνομικό
Ανέκοψαν για έλεγχο 39χρονο με τον 12χρονο γιο του-Εντόπισαν διαρρηκτικά εργαλεία και κλοπιμαία
Πρόστιμα δεκάδων χιλιάδων ευρώ για παράνομη εργοδότηση-Εντοπίστηκαν 34 πρόσωπα
Σειρά επαφών Αρχηγού ΓΕΕΦ στις ΗΠΑ-Συζήτησε με αξιωματούχους του Πενταγώνου
Εντοπίστηκε ο 82χρονος που απουσίαζε από την οικία του στη Λεμεσό
Δεύτερη σύλληψη 16χρονου για την επίθεση με πέτρες σε αστυνομικούς ανήμερα της Μεγάλης Πέμπτης
Συνεχίζουν απτόητοι οι εμπρηστές-Έκαψαν όχημα 43χρονου στη Λάρνακα
Μοτοσικλετιστές επιτέθηκαν και λήστεψαν 21χρονο στη Λάρνακα-Άρπαξαν το κινητό και το πορτοφόλι του
Πυρκαγιά σε εγκαταλελειμμένο κτίριο στην Πάφο-Έρευνες για τα αίτια