Οργή ταξιτζήδων για το μπλόκο στα οδοφράγματα-«Μας απειλούν με κατασχέσεις»

Πνέουν μένεα κατά του τρόπου αντιμετώπισης των μελών τους, από το Τμήμα Τελωνείου στα οδοφράγματα, οι οδηγοί ταξί, οι οποίοι κατέρχονται από το πρωί σε επ’ αόριστόν απεργία, διαμαρτυρόμενοι για τις απειλές που δέχονται για κατασχέσεις οχημάτων, εάν γεμίσουν τα οχήματά τους με καύσιμα από τα κατεχόμενα.

Το τελευταίο διάστημα, οι έλεγχοι στα οδοφράγματα έχουν γίνει ιδιαίτερα αυστηροί, λόγω του γεγονότος ότι πολλοί πολίτες μεταβαίνουν στα κατεχόμενα για να γεμίσουν τα ντεπόζιτα των οχημάτων τους, με τη δικαιολογία ότι στις ελεύθερες περιοχές οι τιμές βρίσκονται στα ύψη.

Όπως καταγγέλλουν οι οδηγοί ταξί, στα μέλη τους γίνονται πολύ στοχευμένοι έλεγχοι από μέλη του Τμήματος Τελωνείων, παρότι όταν περνούν τα οδοφράγματα, λογίζονται πολίτες και όχι επαγγελματίες, άρα, όπως υποστηρίζουν, πρέπει η αντιμετώπιση τους να είναι η ίδια με τους υπόλοιπους πολίτες.

Μιλώντας στον REPORTER, o εκπρόσωπος Τύπου και υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων των Αστικών Ταξί, Βασίλης Γιώτης, ανέφερε αρχικά πως «όλοι πιστεύουν ότι το θέμα τίθεται για τα καύσιμα. Εγώ θα αλλάξω οπτική γωνία και θα σας πω ότι το θέμα δεν τίθεται για καύσιμα. Ο επαγγελματίας οδηγός ταξί δεν περνά τα οδοφράγματα ως οδηγός ταξί, αλλά ως ιδιώτης και αυτό έχει να κάνει με τις συνθήκες προσχώρησης της Κυπριακής Δημοκρατίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς και τη συμφωνία μεταξύ των δύο κοινοτήτων για διέλευση στα οδοφράγματα. Πώς γίνεται να γίνεται ο έλεγχος όταν κάποιοι παρερμηνεύουν λεγόμενες οδηγίες, τις οποίες δεν αναφέρουν από που προήλθαν, ώστε να κάνουν έλεγχο και να εκβιάζουν ιδιώτη πολίτη, με κατάσχεση οχήματος για παράδειγμα».

«Μας εξανάγκασαν όταν περνάμε τα οδοφράγματα να μην λογιζόμαστε οδηγοί ταξί»

Ο κ. Γιώτης ξεσπάθωσε κατά του κράτους, καταγγέλλοντας πως από τη μια κατηγορούν τους πολίτες ότι καταθέτουν τα χρήματά τους στα κατεχόμενα, αλλά από την άλλη σημείωσε πως δεν κάνουν κάτι για την αύξηση των τιμών στα καύσιμα, στο γάλα και στο ψωμί, ώστε να περιοριστεί αυτό το φαινόμενο.

«Μας έχουν εξαναγκάσει όταν περνάμε τα οδοφράγματα να μην λογιζόμαστε οδηγοί ταξί. Μας είπαν να βγάζουμε το σήμα από την οροφή, να μην λειτουργούμε τα ταξίμετρά μας και περνάμε ως ιδιώτες. Άρα ως ιδιώτης, εάν ξεμείνω από καύσιμα δεν θα πάω να βάλω; Βεβαίως και θα πάω. Από την άλλη, θα είμαι ιδιώτης επειδή απ’ εδώ με φουσκώνουν με φόρους τα καύσιμα και δεν σηκώνει η δική μου η τσέπη να τα αγοράζω; Αν πηγαίνω απ’ εκεί και βάζω καύσιμα ποιο είναι το πρόβλημά τους; Παίρνω καύσιμα και τα πουλάω; Όχι τα χρησιμοποιώ για δική μου χρήση. Στη συμφωνία μεταξύ των δύο κοινοτήτων υπάρχουν όλες οι πρόνοιες του τι δικαιούμαι και τι όχι».

Διερωτήθηκε εξάλλου εάν θέλουν να ισχύει η συμφωνία που έκαναν ή εάν θέλουν να την τερματίσουν. «Αν θέλουν να την τερματίσουν, ας το κάνουν, αλλά να μην ρίχνουν λάσπη σε ανθρώπους ανυποψίαστους, απλά για να καλύψουν τα δικά τους λάθη, αφήνοντας παράλληλα κάποιους να αισχροκερδούν στη δική μας πλευρά. Εμείς δεν δεχόμαστε ούτε απειλές, ούτε εκφοβισμούς. Ας τηρηθούν οι νόμοι και μετά να υπάρχουν απαιτήσεις από τον απλό πολίτη. Οι πρόνοιες της νομοθεσίας είναι τρεις. Πρώτον είναι μέγιστος αριθμός για τα αλκοολούχα ποτά, για τα καπνικά προϊόντα και οτιδήποτε σε είδος αγοράς μέχρι 260 ευρώ. Αυτή είναι η συμφωνία. Άρα, ένα μέσο όχημα που πάει άδειο, δεν μπορεί να βάλει καύσιμα πέραν των 260 ευρώ».

Η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι

Οι πρόνοιες της συμφωνίας, παραβιάζονται όπως υποστηρίζουν οι οδηγοί ταξί και εκτός αυτού καταγγέλλουν ότι δέχονται και απειλές από τους λειτουργούς του Τμήματος Τελωνείων, με αποτέλεσμα αυτό να είναι η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι και τους οδήγησε στην απεργία.

«Κατά περιόδους σταμάτησαν οδηγούς και τους απείλησαν ότι θα τους κατασχέσουν τα οχήματά τους. Δεν υπάρχει τέτοια πρόνοια στο νόμο. Θορυβήθηκαν αυτοί οι άνθρωποι και ήρθαν κοντά μας κι εμείς αποφασίσαμε να κάνουμε τις ενέργειές μας. Δεν λέμε να μην κάνουν ελέγχους. Να κάνουν, αλλά όχι για νόμιμα πράγματα. Αυτό που έχει υποχρέωση εκ της θέσεως του κάποιος, είτε αστυνομικός, είτε τελωνειακός και ούτω καθεξής, είναι να κάνει σωστά τη δουλειά του και να ενημερώνει τον κόσμο για τις πρόνοιες του νόμου».

Υποστήριξε επίσης ότι «βγήκε ο υπουργός Οικονομικών πριν δύο εβδομάδες και είπε όσον αφορά την ακρίβεια ότι σε μια δύο βδομάδες θα περάσει. Μα που ξέρει αυτός ο κύριος πώς θα κινηθούν οι αγορές; Εκτός κι αν έχουν συμφωνήσει να μαζέψουν τα σπασμένα από τον κόσμο για τα δύο χρόνια της πανδημίας».

Ως εκ τούτου, αποφασίστηκε όπως οι οδηγοί αστικών ταξί Λευκωσίας κατέλθουν σε επ’ αόριστον απεργία, η οποία ξεκίνησε από το πρωί, από το οίκημα του συνδέσμου στον Λυκαβητό.

«Δεν είναι αυτοσκοπός να ταλαιπωρήσουμε το κοινό, το οποίο μας δίνει δουλειά. Αναζητούμε όμως τη νομιμότητα».

Ο REPORTER επικοινώνησε με το Τμήμα Τελωνείου, το οποίο ωστόσο δεν θέλησε να τοποθετηθεί επί του θέματος.

Η ενημέρωση της Αστυνομίας για τη διαμαρτυρία 

Η εκδήλωση διαμαρτυρίας που πραγματοποιείται στη Λευκωσία από οδηγούς ταξί, αναμένεται να επηρεάσει την κυκλοφορία σε περιοχές του Στροβόλου και της πόλης Λευκωσίας, ιδιαίτερα στις λεωφόρους Στροβόλου και Αθαλάσσας, ενημερώνει η Αστυνομία. Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στην περιοχή του κυκλικού κόμβου παρά το Προεδρικό Μέγαρο.

Για τις διακινήσεις του από τον Στρόβολο προς την πόλη Λευκωσίας, το κοινό προτρέπεται να χρησιμοποιεί τις λεωφόρους Ακροπόλεως και Νίκης, στο Στρόβολο, τη λεωφόρο Αρχαγγέλου, στον Παρισσινό και την λεωφόρο Γρίβα Διγενή, στην Έγκωμη, και να αποφεύγει τις λεωφόρους Στροβόλου και Αθαλάσσας, ιδιαίτερα το τμήμα από τη συμβολή των λεωφόρων Στροβόλου και Αθαλάσσας, μέχρι και τον κυκλικό κόμβο, παρά το Προεδρικό Μέγαρο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Δειτε Επισης

Συννεφιές, βροχές και σκόνη στο μενού του καιρού-Στους 27 βαθμούς Κελσίου η θερμοκρασία
Καθήλωσαν οι μαρτυρίες νεαρών κωφών-«Πως είναι μέτρια η ζωή μέσα στην σιωπή; Όταν δεν ακούω ήχους, τον κίνδυνο...»
Αυτοί είναι οι αριθμοί που κερδίζουν πάνω από τέσσερα εκατομμύρια ευρώ στην κλήρωση του Τζόκερ
«Ταξίδεψαν» στο διάστημα και γέμισαν εμπειρίες οι εγκλωβισμένοι μαθητές-Έστειλαν σημαντικά μηνύματα
Σημαντικές εξελίξεις στο ζήτημα των ψεκασμένων οστών αγνοουμένων-Έγινε η πρώτη ταυτοποίηση μετά από 46 χρόνια
Εντοπίζει σοβαρές ελλείψεις στο σύστημα αξιολόγησης αναπηρίας η Επιτροπή Εργασίας-Ζητούν κώδικα δεοντολογίας
Εντόπισε προβλήματα και ανάγκη εκπαίδευσης σε στέγες ηλικιωμένων η Λοττίδου-Ζητά ρύθμιση μέσω Νομοσχεδίου
Πρόστιμα χιλιάδων ευρώ για... βάπτισμα ξένων γεωργικών προϊόντων σε εγχώρια-Ψάχνουν λύσεις οι Αρχές
Τέσσερις στους δέκα πιστεύουν σε επιχειρηματικές ευκαιρίες-Φοβούνται το ρίσκο οι μισοί
Ολοκληρώθηκε η συζήτηση κανονισμών για διαχείριση τ/κ περιουσιών-«Αν δεν υπάρξει μοριοδότηση ποτέ δεν θα λυθεί το πρόβλημα»