Ξεκαθαρίζει το Facebook για το black οut-«Δεν υπήρξε κακόβουλη ενέργεια»
19:24 - 05 Οκτωβρίου 2021
Μετά το πολύωρο μπλακ άουτ και το ιστορικών διαστάσεων κρασάρισμα που κόστισε δισεκατομμύρια και βύθισε τη μετοχή της Facebook, η εταιρεία διεμήνυσε ότι δεν υπήρξε κακόβουλη δράση πίσω από το πρόβλημα σύνδεσης που βύθισε για πάνω από έξι ώρες στο σκοτάδι Facebook, Instagram και Whatsapp.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Το αστρονομικό ποσό που έχασε ο Ζούκερμπεργκ και η συγγνώμη για την πτώση του Facebook
H εταιρεία διεμήνυσε, επίσης, ότι «δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι τα δεδομένα των χρηστών παραβιάστηκαν κατά τον χρόνο διακοπής της σύνδεσης». Επεσήμανε, ακόμη, ότι υπήρξε πρόβλημα με τα εσωτερικά συστήματα της Facebook, γεγονός που δυσκόλεψε τις προσπάθειες εντοπισμού και λύσης του προβλήματος.
Απευθυνόμενη στους χρήστες που ταλαιπωρήθηκαν, η εταιρεία προχώρησε στην ακόλουθη δήλωση: «Κατανοούμε τις συνέπειες που είχαν οι διακοπές και αναγνωρίζουμε την ευθύνη που είχαμε να ενημερώνουμε τους χρήστες για τα προβλήματα στις υπηρεσίες μας. Ζητούμε συγγνώμη από όλους όσοι ταλαιπωρήθηκαν και εργαζόμαστε για να κατανοήσουμε ακριβώς τι συνέβη, ώστε να επιτύχουμε μεγαλύτερη ανθεκτικότητα στις υποδομές μας».
Υπάλληλοι της εταιρείας του Μαρκ Ζούκερμπεργκ, που δεν θέλησαν να κατονομαστούν, εκμυστηρεύτηκαν στο πρακτορείο ειδήσεων Reuters πως το μπλακάουτ προκλήθηκε από εσωτερικό λάθος στη διαχείριση της διαδικτυακής κίνησης προς τα συστήματά της. Το πρόβλημα περιέπλεξε το γεγονός πως η αλλαγή ρυθμίσεων σε δρομολογητές και εξυπηρετητές της εταιρείας σήμαινε πως δεν ήταν διαθέσιμα ούτε τα εργαλεία λογισμικού των ίδιων των τεχνικών για να διαγνώσουν και να διορθώσουν το πρόβλημα, κατά τις ίδιες πηγές.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Πού αποδίδει η εταιρεία του Facebbok την κατάρρευση έξι ωρών
Ο εξειδικευμένος ιστότοπος Downdetector, που παρακολουθεί συστηματικά τα τεχνικά προβλήματα στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, περιέγραψε το χθεσινό μπλακάουτ ως «το μεγαλύτερο που έχει παρατηρηθεί ποτέ». «Δισεκατομμύρια χρήστες επηρεάστηκαν», πρόσθεσε.
«Προς την τεράστια κοινότητα των ανθρώπων και των εταιρειών σε όλο τον κόσμο που εξαρτώνται από εμάς: ζητάμε συγγνώμη. Εργαζόμαστε σκληρά για να αποκτήσετε ξανά πρόσβαση στις εφαρμογές μας και τις υπηρεσίες μας και με χαρά μπορούμε να σας ενημερώσουμε ότι επανέρχονται αυτή τη στιγμή», έγραψε στο Twitter ο Ζούκερμπεργκ λίγο πριν τις δύο τα ξημερώματα, ώρα Ελλάδας.
Η τεχνική βλάβη προέκυψε σε μια πολύ δύσκολη περίοδο για την εταιρεία του Ζούκερμπεργκ, η οποία αντιμετωπίζει μία από τις χειρότερες κρίσεις για τη φήμη της.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Γιατί έπεσαν Facebook και Instagram-Τα σενάρια για το crash των έξι ωρών
Στη Γερουσία των ΗΠΑ καταθέτει η Φράνσις Χόγκεν, πρώην product manager της ομάδας παραπληροφόρησης του Facebook, η οποία έχει γίνει το πρόσωπο των ημερών τις τελευταίες ημέρες, έπειτα από τα στοιχεία που παρουσίασε την Κυριακή στη δημοφιλή τηλεοπτική εκπομπή 60 Minutes, όπου κατηγόρησε το μέσο κοινωνικής δικτύωσης πως επιλέγει τα κέρδη από το κοινό καλό.
«Μπορούμε να έχουμε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, που μας προσφέρουν απόλαυση, μας συνδέουν, χωρίς να διαλύουμε τη δημοκρατία μας, να θέτουμε τα παιδιά μας σε κίνδυνο και να σπέρνουμε εθνοτική βία. Μπορούμε να τα καταφέρουμε καλύτερα. Είμαι εδώ σήμερα γιατί πιστεύω ότι τα προϊόντα του Facebook βλάπτουν τα παιδιά, πυροδοτούν τον διχασμό και αποδυναμώνουν τη δημοκρατία μας» είπε αρχικά στην κατάθεση της η Χόγκεν.