Εντοπίστηκαν ακατάλληλα προϊόντα στην αγορά-Οι συστάσεις των αρμοδίων

Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή (ΥΠΚ) του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας, ως αρμόδια αρχή στην Κύπρο για τη λειτουργία και διαχείριση του Ευρωπαϊκού Συστήματος Ταχείας Ανταλλαγής Πληροφοριών για Επικίνδυνα Προϊόντα που δεν είναι τρόφιμα, πληροφορεί τους καταναλωτές ότι την εβδομάδα που αρχίζει στις 04/10/2021 (RAPEX – Report 40) έχουν κοινοποιηθεί στο Σύστημα 24 προϊόντα που παρουσιάζουν κίνδυνο για την υγεία και την ασφάλειά τους. Τα προϊόντα αυτά εντοπίστηκαν στις αγορές διαφόρων κρατών – μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στη συνέχεια κοινοποιήθηκαν στο Σύστημα Safety Gate RAPEX.

Οι καταναλωτές μπορούν να ενημερωθούν για τα επικίνδυνα προϊόντα στην ιστοσελίδα της ΥΠΚ στη διεύθυνση www.consumer.gov.cy.

Τα 24 προϊόντα κατανεμήθηκαν για σκοπούς ελέγχου της αγοράς ως ακολούθως:

ž   Οκτώ (8) στην Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή.

ž   Έξι (6) στο Τμήμα Επιθεώρησης Εργασίας.

ž   Έξι (6) στο Τμήμα Οδικών Μεταφορών.

ž   Τρία (3) στο Τμήμα Ηλεκτρομηχανολογικών Υπηρεσιών.

ž   Ένα (1) στο Τμήμα Φαρμακευτικών Υπηρεσιών.

Τα προϊόντα που αφορούν την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή καθώς και οι αντίστοιχοι συνεπαγόμενοι κίνδυνοι περιγράφονται στον πίνακα που φαίνεται εδώ.

Επισημαίνεται ότι τα προϊόντα με αύξοντες αριθμούς 1 μέχρι 6, έχουν αξιολογηθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως προϊόντα σοβαρού κινδύνου, ενώ τα προϊόντα 7 και 8 έχουν αξιολογηθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως προϊόντα χαμηλότερου κινδύνου.

Συστάσεις-Προειδοποιήσεις

Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή καλεί τους εισαγωγείς, διανομείς, πωλητές που τυχόν διαθέτουν τέτοια προϊόντα να σταματήσουν αμέσως την διάθεσή τους και να ειδοποιήσουν  την Υπηρεσία.

Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή καλεί, επίσης, τους καταναλωτές, σε περίπτωση που κατέχουν τα πιο πάνω προϊόντα να σταματήσουν να τα χρησιμοποιούν και να τα επιστρέψουν στον πωλητή, δηλαδή το κατάστημα από το οποίο τα έχουν προμηθευτεί και παράλληλα να την ενημερώσουν σχετικά.

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τον περί Ορισμένων Πτυχών της Πώλησης Καταναλωτικών Αγαθών και των Συναφών Εγγυήσεων Νόμο, σε περίπτωση αγοράς μη ασφαλούς προϊόντος, ο καταναλωτής δικαιούται σε αντικατάσταση του προϊόντος, ώστε το προϊόν να είναι σύμφωνο προς τους όρους της σύμβασης πώλησης. Αν αυτό δεν είναι εφικτό, τότε ο καταναλωτής δικαιούται να υπαναχωρήσει, δηλαδή να επιστρέψει το προϊόν στον πωλητή και να λάβει πίσω το πλήρες ποσό που πλήρωσε. Υπενθυμίζεται ότι τα πιο πάνω δικαιώματα ισχύουν για περίοδο 2 ετών από την αρχική παράδοση του προϊόντος στον καταναλωτή και ότι την αποκλειστική ευθύνη έναντι του καταναλωτή έχει πάντα ο τελικός πωλητής.

Στην περίπτωση που ο πωλητής αρνείται να ανταποκριθεί στα πιο πάνω δικαιώματα του καταναλωτή, καλείται ο καταναλωτής να υποβάλει γραπτώς το παράπονό του μέσω της ιστοσελίδας της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή (www.consumer.gov.cy).

Για περαιτέρω πληροφορίες ή για υποβολή καταγγελίας οι καταναλωτές μπορούν να επικοινωνούν με την Υπηρεσία μέσω της ιστοσελίδας της (www.consumer.gov.cy) ή στα τηλέφωνα:

  • Γραμμή Καταναλωτή 1429
  • Κεντρικά Γραφεία Λευκωσίας 22200927 και 22200925
  • Επαρχιακό Γραφείο Λεμεσού 25819150
  • Επαρχιακό Γραφείο Πάφου 26804613
  • Επαρχιακό Γραφείο Λάρνακας /Αμμοχώστου  24816160

Δειτε Επισης

Η ανακοίνωση του ΡΙΚ για το θάνατο της Γεωργίας Ψαριά-«Φωτεινός χαρακτήρας»
Έσβησε για πάντα το χαμόγελο της δημοσιογράφου Γεωργίας Ψαριά…
ΒΙΝΤΕΟ: Από το καλοκαίρι στο χειμώνα-Άνοιξαν οι κρουνοί του ουρανού στη Λευκωσία
Μεγάλη η συνεισφορά του αθλητικού τουρισμού-Ρεκόρ συμμετοχών στο τουρνουά Αγίας Νάπας
Με μηνύματα για επανένωση και διεκδικήσεις εργαζομένων η Κύπρος τίμησε την Πρωτομαγιά (pics)
Φλαούνες, πασκιές, κόκκινα αυγά-Τα έθιμα του Πάσχα που αναβιώνουν ξανά
Με εκδηλώσεις και πορείες τιμά την Εργατική Πρωτομαγιά η Κύπρος
Δεν υποχωρεί η σκόνη, βροχές και καταιγίδες στο μενού του καιρού
«Παιδάκι πήρε δώρο ένα παιχνίδι και έτρεχε στον κήπο… Ήταν χαρά και λύπη μαζί»
Γυρίζουν την πλάτη στα ορεινά, πάνε παραλία όσοι θα εκμεταλλευτούν τις εορτές του Πάσχα