Συνεχής η προσπάθεια αποτίναξης της κατοχής, αναφέρει σε μήνυμα για την επέτειο της ανεξαρτησίας ο Υπ. Παιδείας

Ο Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας Πρόδρομος Προδρόμου σημειώνει ότι o κυπριακός λαός επιδίδεται σε συνεχή προσπάθεια αποτίναξης της κατοχής με πολιτικά μέσα, αποκατάστασης μόνιμων συνθηκών ειρήνης και επιδιώκει μια συμφωνία στη βάση των αποφάσεων των Η.Ε. και του διεθνούς δικαίου, ούτως ώστε όλοι οι νόμιμοι Κύπριοι πολίτες να ζήσουμε μαζί ειρηνικά και με αμοιβαίο σεβασμό, μέσα σε ένα σύγχρονο κράτος δικαίου.
 
Στο μήνυμά του για την 60η επέτειο ανακήρυξης της Κυπριακής Δημοκρατίας, κάνει αναδρομή στον απελευθερωτικό αγώνα της ΕΟΚΑ που τερμάτισε την αγγλική αποικιακή κατοχή και οδήγησε στη δημιουργία της Κυπριακής Δημοκρατίας στις 16 Αυγούστου 1960, την οργανωμένη τουρκική προσπάθεια να αποδομήσει το κυπριακό κράτος, το 1963, τις τουρκικές αεροπορικές επιδρομές το 1964, το πραξικόπημα, την τουρκική εισβολή, την ανακήρυξη του ψευδοκράτους και τις Συμφωνίες Κορυφής
 
Ο Υπουργός Παιδείας επισημαίνει ότι η ιστορική γνώση είναι ιδιαίτερα πολύτιμη τη στιγμή που αντιμετωπίζουμε και μια νέα επίθεση της Τουρκίας στα νερά της Κύπρου και στο Αιγαίο, ενώ με εκδηλώσεις άκρατου επεκτατισμού το πολεμοχαρές τουρκικό καθεστώς αναπτύσσει επικίνδυνα αποσταθεροποιητική δράση από τη Συρία μέχρι και τη Λιβύη ή ακόμα την περιοχή του Καυκάσου.
 
 Παρά την αδυναμία επίλυσης του Κυπριακού, η δημιουργικότητα και ο φιλοπρόοδος προσανατολισμός του λαού μας, μέσα από σοφή στρατηγική και με την αποφασιστική στήριξη της Ελλάδας, αξίωσαν την Κυπριακή Δημοκρατία να ενταχθεί στην ενωμένη Ευρώπη, ως πλήρες μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το 2004 αναφέρει μεταξύ άλλων ο Υπουργός Παιδείας προσθέτοντας πως έκτοτε η Κύπρος διαγράφει μια πορεία προόδου και εκσυγχρονισμού σε όλους τους τομείς.
 
Σημειώνει επίσης ότι η Κυπριακή Δημοκρατία στάθηκε ορθή και ανασυντάχθηκε μετά τη βαθιά οικονομική κρίση του 2012-13 που είχε φέρει τη χώρα στα όρια της χρεοκοπίας.
 
Αναφερόμενος στον τομέα της εκπαίδευσης, επισημαίνει ότι «πρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το πνεύμα και να κατακτούμε γνώσεις και δεξιότητες που θα μας επιτρέψουν να σταθούμε αντάξιοι της Ιστορίας και της τρισχιλιετούς παράδοσής μας σε αυτό τον τόπο, αλλά και να είμαστε χρήσιμοι και ανταγωνιστικοί Ευρωπαίοι πολίτες μέσα στον σύγχρονο κόσμο».
 
Στα σχολεία μας αποκτούμε συνείδηση των καταβολών μας και καλλιεργούμε την ιστορική μνήμη, αλλά ταυτόχρονα ανοίγουμε και την προοπτική του μέλλοντος για εσάς τους αυριανούς πολίτες, με όλα τα γνωσιολογικά εφόδια, επιστημονική μέθοδο και εμπειρίες της σύγχρονης τεχνολογίας, συνεχίζει ο Υπουργός Παιδείας.
 
Στο μήνυμα του ο Υπουργός Παιδείας σημειώνει επίσης ότι η φλόγα στα μάτια των νέων μας και η δίψα τους για μάθηση και πρόοδο και για ευόδωση ευγενών ιδεωδών και στόχων, μας γεμίζει αισιοδοξία και δικαιώνει την πίστη μας στο μέλλον και επισημαίνει ότι η 60η επέτειος της Κυπριακής Δημοκρατίας δίνει ξεχωριστό νόημα σε αυτές τις ευγενικές προσπάθειές μας στην εκπαίδευση, ιδιαίτερα αυτές τις μέρες που με σύνεση και φρόνηση μέσα στα εκπαιδευτήρια μας αντιμετωπίζουμε και την απειλή της πανδημίας.
 
Πηγή: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Οι ΗΠΑ αποσύρουν δεκάδες αεροσκάφη από βάση στο Κατάρ
Συνάντηση με τον Λιθουανό Πρόεδρο στο Βίλνιους για τον Χριστοδουλίδη
LIVE: Ισραηλινές επιθέσεις στην Τεχεράνη-Στόχος βιομηχανικές εγκαταστάσεις παραγωγής πυραύλων
ΒΙΝΤΕΟ: Συνεχόμενες εκρήξεις στη Λεμεσό μετά από φωτιά σε όχημα-Εκκενώθηκε πολυκατοικία, στάχτη πέντε αυτοκίνητα
Τα προεκλογικά «θα» του Τραμπ μάγκωσαν τους MAGA-Το Ιράν, ο «ηλίθιος, ξένος πόλεμος» και τα μαθήματα για Βουλευτικές
Μύλος με τα Buggies στη Βουλή-Κινούνται χωρίς ΜΟΤ και άδεια κυκλοφορίας γιατί θεωρούνται τρακτέρ
Λερναία Ύδρα οι υποθέσεις με φόντο την Εκκλησία-Από τους Αββακούμ στον Τυχικό και από τον Σερκελίδη στον Ησαΐα
Θέλουν να ρίξουν φως σε εισόδους και εξόδους των αυτοκινητοδρόμων-Αντίδραση βουλευτών για την απουσία Αστυνομίας
Ρίγη συγκίνησης... Μετά από 26 χρόνια αποφοίτησε ο πρώτος μαθητής από το Δημοτικό του Κορμακίτη
Β. Κασσιανίδου: Χρέος μας η διατήρηση της φλόγας της επιστροφής- επανένωσης