Φωτογραφία-ντοκουμέντο της ζημιάς στην τουρκική «Kemal Reis» από τη σύγκρουση με τη φρεγάτα «Λήμνος»

Φωτογραφία ντοκουμέντο με τη ζημιά στην τουρκική φρεγάτα «Kemal Reis» ακριβώς μετά την επακούμβηση της φρεγάτας «Λήμνος» δημοσιεύει σήμερα το protothema.gr.
 
Τη 12η Αυγούστου η Ελλάδα και η Τουρκία έφτασαν μια ανάσα από την πρόκληση θερμού επεισοδίου όταν η τουρκική φρεγάτα «Kemal Reis» που συνόδευε το ερευνητικό πλοίο Oruc Reis προσέκρουσε στην ελληνική φρεγάτα «Λήμνος» που παρακολουθούσε τις κινήσεις του τουρκικού στολίσκου σε περιοχή ελληνικής υφαλοκρηπίδας.
 
Μετά τον επικίνδυνο ελιγμό της τουρκικής φρεγάτας που οδήγησε στη σύγκρουση με τη «Λήμνος», ο κυβερνήτης του ελληνικού πολεμικού αντιπλοιάρχος Ιωάννης Σαλιάρης ενημέρωσε ιεραρχικά τον διοικητή φρεγατών του στόλου για το περιστατικό που μόλις σημειώθηκε. Η επακούμβηση δεν προκάλεσε ζημιές στο Λήμνος, αντιθέτως το Κεμάλ Ρέις υπέστη τρύπα στο πρυμναίο τμήμα. H τουρκική φρεγάτα ήταν στα αριστερά της ελληνικής άρα, σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες ναυσιπλοΐας, θα έπρεπε να δώσει προτεραιότητα στη φρεγάτα «Λήμνος».
 

Πώς ξεκίνησαν όλα
Η ελληνική φρεγάτα Λήμνος παρακολουθούσε το Oruc Reis από ασφαλή απόσταση. Η φρεγάτα Κεμάλ Ρέις, ένα από τα τουρκικά πολεμικά πλοία που συνοδεύουν το τουρκικό ερευνητικό, βρέθηκε κοντά στην ελληνική φρεγάτα, θεωρώντας ότι το ελληνικό πολεμικό πλοίο σχεδιάζει να παρεμποδίσει τον πλου του Oruc Reis.
 
Ο κυβερνήτης της ελληνικής φρεγάτας Λήμνος αντιπλοίαρχος Ιωάννης Σαλιάρης ακολουθούσε σταθερή πορεία και συνέχιζε τον πλου για την παρακολούθηση του τουρκικού ερευνητικού χωρίς να αλλάξει κατεύθυνση. Η τουρκική φρεγάτα Κεμάλ Ρέις συνέχισε να προσεγγίζει το ελληνικό πολεμικό. Όταν απείχε περίπου 450 γιάρδες από το ελληνικό πολεμικό, ο κυβερνήτης της τουρκικής φρεγάτας που είχε την Λήμνο στα δεξιά του - άρα σύμφωνα με τους κανόνες της διεθνούς ναυσιπλοΐας έπρεπε να παραχωρήσει προτεραιότητα στην ελληνική φρεγάτα- άλλαξε πορεία. Το αποτέλεσμα ήταν η ελληνική φρεγάτα με το πρωραίο τμήμα να συγκρουστεί με το πίσω μέρος της τουρκικής φρεγάτας.
 
Στην περιοχή επικρατούσαν ομαλές καιρικές συνθήκες και τα δύο πολεμικά πλοία κινούνταν με σχετικά χαμηλή ταχύτητα.
 
Λίγες μέρες μετά το συμβάν, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Παναγιωτόπουλος, επικοινώνησε με τον αντιπλοίαρχο Γιάννη Σαλιάρα και τον συνεχάρη δι'ασυρμάτου, λέγοντάς του: «Είσαι μάγκας, κύριε κυβερνήτα, συγχαρητήρια», με τον αντιπλοίαρχο να απαντά πως έπραξε απλά το καθήκον του.
 
Πηγή: Πρώτο Θέμα

Δειτε Επισης

Αριστοτέλους: Αναβαθμίζοντας τη στρατηγική υπόσταση, θωρακίζουμε κρατική οντότητα
Επισκέψεις Προέδρου στις Βαλτικές χώρες, αρχή με επίσημη επίσκεψη στη Λετονία
Κοινή δήλωση από τη «βουλή» για το ιδιοκτησιακό δικαίωμα ζήτησε ο Τατάρ-Θέλει να καλύψουν την επιπολαιότητά του
Καταδίκη και απόρριψη του θαλάσσιου χωροταξικού σχεδιασμού Τουρκίας από το ΥΠΕΞ-Περιλαμβάνει περιοχές της ΑΟΖ
Προσπάθειες Κύπρου με χώρες της περιοχής για αποκλιμάκωση-«Εξαιρετικά κρίσιμη και επικίνδυνη η κατάσταση»
Όζτουρκλερ: Η Μόρφου δεν θα αποτελέσει ξανά αντικείμενο παζαρέματος, δεν θα δώσουμε ούτε πετραδάκι
«Η επίσκεψη Μόντι επιβεβαιώνει το στρατηγικό όραμα της Ινδίας για εμβάθυνση της συνεργασίας»
Ουσιαστική εμπλοκή της ΕΕ ζήτησε η Κύπρος-«Οφείλει να διαμορφώσει σαφή θέση και να αναλάβει ενεργό ρόλο»
Υπ. Παιδείας: Φάρος πορείας το παράδειγμα των αγωνιστών του 1955-59
Η απόφαση ΕΔΑΔ για περιουσίες στο επίκεντρο συζήτησης στη «βουλή»