Σαράντα εκατ. παιδιά 13-15 χρονών έχουν ήδη αρχίσει το κάπνισμα-Προειδοποιεί ο ΠΟΥ
11:51 - 29 Μαΐου 2020
Σαράντα εκατ. παιδιά 13 -15 χρονών έχουν ήδη αρχίσει το κάπνισμα, σημειώνει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ), ο οποίος ανακοινώνει σήμερα ένα νέο πακέτο εργαλείων για μαθητές μεταξύ 13 και 17 χρονών για να τους προειδοποιήσει για τις τακτικές που χρησιμοποιεί η καπνοβιομηχανία για να τους κάνει να εξαρτηθούν σε εθιστικά προϊόντα.
Κάθε χρόνο, αναφέρεται σε ανακοίνωση η οποία αναρτάται στην ιστοσελίδα του, «η καπνοβιομηχανία επενδύει πάνω από $9 δισεκατ. για να διαφημίσει τα προϊόντα της. Ολοένα και περισσότερο στοχεύει σε νέους ανθρώπους με προϊόντα νικοτίνης και καπνού σε μια προσπάθεια να αντικαταστήσει τα 8 εκατ. ανθρώπων που τα προϊόντα της σκοτώνουν ανά έτος».
Η εκστρατεία της Παγκόσμιας Ημέρας Κατά του Καπνού του ΠΟΥ εστιάζει στην προστασία των παιδιών και των νεαρών ανθρώπων από την εκμετάλλευση της καπνοβιομηχανίας και της συνδεδεμένης βιομηχανίας.
Το πακέτο εργαλείων περιλαμβάνει μια σειρά από δραστηριότητες στην τάξη, μεταξύ των οποίων και μία η οποία βάζει τους μαθητές στη θέση της καπνοβιομηχανίας για να τους ενημερώσει πως η βιομηχανία προσπαθεί να τους χειραγωγήσει για να χρησιμοποιούν τα θανατηφόρα προϊόντα.
Περιλαμβάνει επίσης ένα εκπαιδευτικό βίντεο, ένα κουίζ που καταρρίπτει μύθους και εργασία για το σπίτι.
«Το πακέτο εργαλείων αποκαλύπτει τακτικές όπως πάρτι και συναυλίες οι οποίες φιλοξενούνται από τις καπνικές και συνδεδεμένες βιομηχανίας, τις γεύσεις των ηλεκτρονικών τσιγάρων που προσελκύουν νεαρά άτομα όπως με γεύση τσιχλόφουσκας ή ζαχαρωτών, τις παρουσιάσεις εκπροσώπων ηλεκτρονικών τσιγάρων σε σχολεία και την τοποθέτηση προϊόντων σε δημοφιλείς εκπομπές για νέους», αναφέρεται.
Ακόμα και κατά τη διάρκεια μιας παγκόσμιας πανδημίας, προστίθεται, «η βιομηχανία του καπνού και της νικοτίνης επιμένουν να προωθούν προϊόντα που μειώνουν την ικανότητα των ανθρώπων να πολεμήσουν τον κορωνοϊό και να αναρρώσουν από την ασθένεια». Η βιομηχανία, συνεχίζει, έχει προσφέρει δωρεάν μάσκες με την επωνυμία τους και παράδοση κατ’ οίκον κατά τη διάρκεια της καραντίνας και έχει ασκήσει πιέσεις για να κατηγοριοποιηθούν τα προϊόντα τους ως «απαραίτητα».
«Η εκπαίδευση νεαρών ατόμων είναι ζωτικής σημασίας γιατί σχεδόν 9 στους 10 καπνιστές αρχίζουν πριν την ηλικία των 18», δηλώνει ο Ρούντιγκερ Κρεχ, Διευθυντής Προώθησης της Υγείας στον ΠΟΥ.
Θέλουμε, προσθέτει, «να παρέχουμε στα νεαρά άτομα την γνώση για (να μπορούν) να μιλήσουν εναντίον της χειραγώγησης της καπνοβιομηχανίας».
«Πάνω από 40 εκατ. νεαρά άτομα ηλικιών 13 – 15 έχουν ήδη αρχίσει να χρησιμοποιούν τον καπνό», συνεχίζει η ανακοίνωση και ενημερώνει ότι ο ΠΟΥ έχει θέσει σε εφαρμογή ένα διαγωνισμό χορού στο TikTok και χαιρετίζει την ενίσχυσή του από εταίρους όπως το Pinterest, το Tinder, το YouTube και το TikTok
Ο ΠΟΥ καλεί όλους τους τομείς να βοηθήσουν να τερματιστούν οι τακτικές μάρκετινγκ των καπνικών και συνδεδεμένων βιομηχανιών που στοχεύουν τα παιδιά και τα νεαρά άτομα.
Καλεί τα σχολεία να αρνούνται οποιαδήποτε μορφή χορηγίας και να απαγορεύουν σε εκπροσώπους εταιρειών νικοτίνης και καπνού να μιλούν στους μαθητές.
Καλεί γνωστές προσωπικότητες και άτομα που έχουν επιρροή να απορρίπτουν όλες τις προσφορές χορηγίας.
Καλεί την τηλεόραση και τις υπηρεσίες “streaming” να σταματήσουν να δείχνουν την χρήση καπνίσματος και ηλεκτρονικών τσιγάρων.
Καλεί τις πλατφόρμες κοινωνικών δικτύων να απαγορεύσουν το μάρκετιγκ του καπνού και σχετικών προϊόντων και να απαγορεύσουν το μάρκετιγκ δια μέσου ατόμων που ασκούν επιρροή.
Καλεί τις κυβερνήσεις και τους χρηματοοικονομικούς τομείς να αποποιηθούν των καπνικών και συνδεδεμένων βιομηχανιών και τις κυβερνήσεις ειδικότερα να απαγορεύσουν όλες τις μορφές διαφήμισης, προώθησης και χορηγίας καπνικών προϊόντων.
«Οι χώρες μπορούν να προστατέψουν τα παιδιά από την εκμετάλλευση της βιομηχανίας θέτοντας σε ισχύ αυστηρούς νόμους ελέγχου του καπνού, περιλαμβανομένου του ελέγχου προϊόντων όπως τα ηλεκτρονικά τσιγάρα, τα οποία έχουν ήδη αρχίσει να εθίζουν μια νέα γενιά νεαρών ατόμων», καταλήγει η ανακοίνωση.
Πηγή: ΚΥΠΕ
Κάθε χρόνο, αναφέρεται σε ανακοίνωση η οποία αναρτάται στην ιστοσελίδα του, «η καπνοβιομηχανία επενδύει πάνω από $9 δισεκατ. για να διαφημίσει τα προϊόντα της. Ολοένα και περισσότερο στοχεύει σε νέους ανθρώπους με προϊόντα νικοτίνης και καπνού σε μια προσπάθεια να αντικαταστήσει τα 8 εκατ. ανθρώπων που τα προϊόντα της σκοτώνουν ανά έτος».
Η εκστρατεία της Παγκόσμιας Ημέρας Κατά του Καπνού του ΠΟΥ εστιάζει στην προστασία των παιδιών και των νεαρών ανθρώπων από την εκμετάλλευση της καπνοβιομηχανίας και της συνδεδεμένης βιομηχανίας.
Το πακέτο εργαλείων περιλαμβάνει μια σειρά από δραστηριότητες στην τάξη, μεταξύ των οποίων και μία η οποία βάζει τους μαθητές στη θέση της καπνοβιομηχανίας για να τους ενημερώσει πως η βιομηχανία προσπαθεί να τους χειραγωγήσει για να χρησιμοποιούν τα θανατηφόρα προϊόντα.
Περιλαμβάνει επίσης ένα εκπαιδευτικό βίντεο, ένα κουίζ που καταρρίπτει μύθους και εργασία για το σπίτι.
«Το πακέτο εργαλείων αποκαλύπτει τακτικές όπως πάρτι και συναυλίες οι οποίες φιλοξενούνται από τις καπνικές και συνδεδεμένες βιομηχανίας, τις γεύσεις των ηλεκτρονικών τσιγάρων που προσελκύουν νεαρά άτομα όπως με γεύση τσιχλόφουσκας ή ζαχαρωτών, τις παρουσιάσεις εκπροσώπων ηλεκτρονικών τσιγάρων σε σχολεία και την τοποθέτηση προϊόντων σε δημοφιλείς εκπομπές για νέους», αναφέρεται.
Ακόμα και κατά τη διάρκεια μιας παγκόσμιας πανδημίας, προστίθεται, «η βιομηχανία του καπνού και της νικοτίνης επιμένουν να προωθούν προϊόντα που μειώνουν την ικανότητα των ανθρώπων να πολεμήσουν τον κορωνοϊό και να αναρρώσουν από την ασθένεια». Η βιομηχανία, συνεχίζει, έχει προσφέρει δωρεάν μάσκες με την επωνυμία τους και παράδοση κατ’ οίκον κατά τη διάρκεια της καραντίνας και έχει ασκήσει πιέσεις για να κατηγοριοποιηθούν τα προϊόντα τους ως «απαραίτητα».
«Η εκπαίδευση νεαρών ατόμων είναι ζωτικής σημασίας γιατί σχεδόν 9 στους 10 καπνιστές αρχίζουν πριν την ηλικία των 18», δηλώνει ο Ρούντιγκερ Κρεχ, Διευθυντής Προώθησης της Υγείας στον ΠΟΥ.
Θέλουμε, προσθέτει, «να παρέχουμε στα νεαρά άτομα την γνώση για (να μπορούν) να μιλήσουν εναντίον της χειραγώγησης της καπνοβιομηχανίας».
«Πάνω από 40 εκατ. νεαρά άτομα ηλικιών 13 – 15 έχουν ήδη αρχίσει να χρησιμοποιούν τον καπνό», συνεχίζει η ανακοίνωση και ενημερώνει ότι ο ΠΟΥ έχει θέσει σε εφαρμογή ένα διαγωνισμό χορού στο TikTok και χαιρετίζει την ενίσχυσή του από εταίρους όπως το Pinterest, το Tinder, το YouTube και το TikTok
Ο ΠΟΥ καλεί όλους τους τομείς να βοηθήσουν να τερματιστούν οι τακτικές μάρκετινγκ των καπνικών και συνδεδεμένων βιομηχανιών που στοχεύουν τα παιδιά και τα νεαρά άτομα.
Καλεί τα σχολεία να αρνούνται οποιαδήποτε μορφή χορηγίας και να απαγορεύουν σε εκπροσώπους εταιρειών νικοτίνης και καπνού να μιλούν στους μαθητές.
Καλεί γνωστές προσωπικότητες και άτομα που έχουν επιρροή να απορρίπτουν όλες τις προσφορές χορηγίας.
Καλεί την τηλεόραση και τις υπηρεσίες “streaming” να σταματήσουν να δείχνουν την χρήση καπνίσματος και ηλεκτρονικών τσιγάρων.
Καλεί τις πλατφόρμες κοινωνικών δικτύων να απαγορεύσουν το μάρκετιγκ του καπνού και σχετικών προϊόντων και να απαγορεύσουν το μάρκετιγκ δια μέσου ατόμων που ασκούν επιρροή.
Καλεί τις κυβερνήσεις και τους χρηματοοικονομικούς τομείς να αποποιηθούν των καπνικών και συνδεδεμένων βιομηχανιών και τις κυβερνήσεις ειδικότερα να απαγορεύσουν όλες τις μορφές διαφήμισης, προώθησης και χορηγίας καπνικών προϊόντων.
«Οι χώρες μπορούν να προστατέψουν τα παιδιά από την εκμετάλλευση της βιομηχανίας θέτοντας σε ισχύ αυστηρούς νόμους ελέγχου του καπνού, περιλαμβανομένου του ελέγχου προϊόντων όπως τα ηλεκτρονικά τσιγάρα, τα οποία έχουν ήδη αρχίσει να εθίζουν μια νέα γενιά νεαρών ατόμων», καταλήγει η ανακοίνωση.
Πηγή: ΚΥΠΕ