Στα 37 τα επικίνδυνα προϊόντα για τους καταναλωτές στην Ε.Ε.

Συνολικά 37 προϊόντα που παρουσιάζουν κίνδυνο για την υγεία και την ασφάλεια των καταναλωτών κοινοποιήθηκαν στο Ευρωπαϊκό Σύστημα Ταχείας Ανταλλαγής Πληροφοριών για Επικίνδυνα Προϊόντα που δεν είναι τρόφιμα, αναφέρει η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή (ΥΠΚ) του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας, ως αρμόδια αρχή στην Κύπρο για τη λειτουργία και διαχείριση του ευρωπαϊκού αυτού συστήματος.
 
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, τα προϊόντα αυτά εντοπίστηκαν στις αγορές διαφόρων κρατών μελών  της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στη συνέχεια κοινοποιήθηκαν στο Σύστημα Safety Gate RAPEX.
 
Οι καταναλωτές μπορούν να ενημερωθούν για τα επικίνδυνα προϊόντα στην ιστοσελίδα της Υπηρεσίας στη διεύθυνση www.consumer.gov.cy.

Τα 37 προϊόντα κατανεμήθηκαν για σκοπούς ελέγχου της αγοράς ως ακολούθως:
  • Τρία στην Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή.
  • Δεκατέσσερα στο Τμήμα Οδικών Μεταφορών.
  • Έντεκα στο Τμήμα Επιθεώρησης Εργασίας.
  • Εννιά στο Τμήμα Ηλεκτρομηχανολογικών Υπηρεσιών.
Τα προϊόντα που αφορούν την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, καθώς και οι αντίστοιχοι συνεπαγόμενοι κίνδυνοι περιγράφονται στον πίνακα εδώ.
 
Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή καλεί τους εισαγωγείς, διανομείς, πωλητές που τυχόν διαθέτουν τέτοια προϊόντα να σταματήσουν αμέσως την διάθεση τους και να την ειδοποιήσουν.

Η Υπηρεσία καλεί, επίσης, τους καταναλωτές σε περίπτωση που κατέχουν τα πιο πάνω προϊόντα να σταματήσουν να τα χρησιμοποιούν και να τα επιστρέψουν στον πωλητή, δηλαδή στο κατάστημα από το οποίο τα έχουν προμηθευτεί και παράλληλα, να την  ενημερώσουν σχετικά.

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τον περί Ορισμένων Πτυχών της Πώλησης Καταναλωτικών Αγαθών και των Συναφών Εγγυήσεων Νόμο, σε περίπτωση αγοράς μη ασφαλούς προϊόντος, ο καταναλωτής δικαιούται αντικατάσταση του προϊόντος, ώστε το προϊόν να είναι σύμφωνο προς τους όρους της σύμβασης πώλησης. Αν αυτό δεν είναι εφικτό, τότε ο καταναλωτής δικαιούται να υπαναχωρήσει, δηλαδή να επιστρέψει το προϊόν στον πωλητή και να λάβει πίσω το πλήρες ποσό που πλήρωσε.
 
Υπενθυμίζεται ότι τα πιο πάνω δικαιώματα ισχύουν για περίοδο δύο ετών από την αρχική παράδοση του προϊόντος στον καταναλωτή και ότι την αποκλειστική ευθύνη έναντι του καταναλωτή έχει πάντα ο τελικός πωλητής.

Στην περίπτωση που ο πωλητής αρνείται να ανταποκριθεί στα πιο πάνω δικαιώματα του καταναλωτή, καλείται ο καταναλωτής να υποβάλει γραπτώς το παράπονο του μέσω της ιστοσελίδας της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή (www.consumer.gov.cy).

Για περαιτέρω πληροφορίες ή για υποβολή καταγγελίας οι καταναλωτές μπορούν να επικοινωνούν με την Υπηρεσία μέσω της ιστοσελίδας της (www.consumer.gov.cy) ή στα τηλέφωνα:

Γραμμή Καταναλωτή 1429

Κεντρικά Γραφεία Λευκωσίας 22200930 και 22200925

Επαρχιακό Γραφείο Λεμεσού 25819150

Επαρχιακό Γραφείο Πάφου 26804613

Επαρχιακό Γραφείο Λάρνακας/Αμμοχώστου 24816160.

Πηγή:ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Στο περίμενε οι κοινότητες Μιτσερού για το ασφαλτικό-Η απόφαση Ανωτάτου που καθορίζει τη συνέχεια
Στέγες ηλικιωμένων σε αδιέξοδο-Πέντε χρόνια αναμονής για το νομοσχέδιο, έπεται συνάντηση
Αυτοί είναι οι τυχεροί αριθμοί της κλήρωσης του Τζόκερ για τα 4,7 εκατ. ευρώ
Τρεις τραυματίες από την πτώση μεταλλική διαφημιστική κατασκευής στα κατεχόμενα
Ηλεκτρονικές συνταγές και ιατρικά δεδομένα ταξιδεύουν με τους Κύπριους πολίτες-Εντός Μαΐου οι ανακοινώσεις
Βροχές και καταιγίδες στο μενού του καιρού-Μικρή πτώση της θερμοκρασίας
Αγώνας για μια εξέταση στο ΤΑΕΠ-Καταγγελίες για ώρες ταλαιπωρίας ασθενών χωρίς καν να εξεταστούν
Σύγχυση για τα φαρμακεία στην Αγία Νάπα-Πώς απαντούν οι Φαρμακευτικές Υπηρεσίες
Παναγιώτου: Γνώμονας η κοινωνική δικαιοσύνη για συνταξιοδοτικό, ΑΤΑ, ρύθμιση εργασίας
Αποτεφρωτήριο μέχρι το 2030 ζητά η Κυπριακή Εταιρεία Αποτέφρωσης Νεκρών