Απαντά στον Πρόεδρο η ΠΑΔΕΔ Πρωτοπορία-Οι εκπαιδευτικοί είναι ίσως ο μόνος δυνατός κρίκος
15:10 - 17 Μαΐου 2020

Την ενόχλησή της για τα όσα λέχθηκαν για τους εκπαιδευτικούς στην συνέντευξη του Προέδρου της Δημοκρατίας στην εφημερίδα Πολίτης εξέφρασε η εκπαιδευτική οργάνωση ΠΑΔΕΔ Πρωτοπορία.
«Με αφορμή τη σημερινή συνέντευξη του ΠτΔ στην εφημερίδα «Πολίτης» η ΠΑΔΕΔ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑ υποχρεώνεται να τοποθετηθεί δημόσια και να καταδικάσει όχι μόνο τα όσα καταλογίζονται στους εκπαιδευτικούς αλλά και τα υπονοούμενα που αφήνονται σε σχέση με την κατάρτισή τους και την ικανότητά τους να ανταποκριθούν στην πρόκληση που τέθηκε ενώπιόν τους, λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού και της συνεπακόλουθης αναστολής φοίτησης των παιδιών στα σχολεία», αναφέρεται στην ανακοίνωση.
«Με αφορμή τη σημερινή συνέντευξη του ΠτΔ στην εφημερίδα «Πολίτης» η ΠΑΔΕΔ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑ υποχρεώνεται να τοποθετηθεί δημόσια και να καταδικάσει όχι μόνο τα όσα καταλογίζονται στους εκπαιδευτικούς αλλά και τα υπονοούμενα που αφήνονται σε σχέση με την κατάρτισή τους και την ικανότητά τους να ανταποκριθούν στην πρόκληση που τέθηκε ενώπιόν τους, λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού και της συνεπακόλουθης αναστολής φοίτησης των παιδιών στα σχολεία», αναφέρεται στην ανακοίνωση.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ν. Αναστασιάδης: Απάνθρωπα τα μέτρα αλλά έπρεπε να παρθούν
«Ξεκαθαρίζουμε με τον πιο εμφατικό τρόπο ότι όλα όσα υλοποιήθηκαν αυτή την περίοδο με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση/στήριξη των παιδιών επιτεύχθηκαν, αποκλειστικά σχεδόν, χάρη στο ζήλο, την ετοιμότητα και το μεράκι των εκπαιδευτικών», τονίζει η οργάνωση. Με γνώμονα το καλώς νοούμενο συμφέρον των παιδιών και την ανάγκη τους να έχουν το δάσκαλο τους δίπλα τους, ούτε οι συχνές αλλαγές σχεδιασμών από πλευράς του ΥΠΠΑΝ, ούτε οι ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή και ξεκάθαρο πλαίσιο λειτουργίας, στάθηκαν ικανά να κρατήσουν τους εκπαιδευτικούς μακριά από τους μαθητές τους, προσθέτει. «Ακόμη και όσοι, όχι με ευθύνη δική τους αλλά του αρμόδιου Υπουργείου, δεν είχαν ξαναέρθει σε επαφή με τα τεχνολογικά εργαλεία και μέσα που κλήθηκαν να χρησιμοποιήσουν, αφιέρωσαν (με τη συμβολή των συναδέλφων τους, συμβούλων και άλλων) χρόνο και κόπο σε επίσημη και ανεπίσημη επιμόρφωση για να εξοικειωθούν, να μάθουν και να συνεχίσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την παιδαγωγική (και όχι μόνο) στήριξη των μαθητών τους», αναφέρει περαιτέρω.
«Ως ΠΑΔΕΔ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑ θέλουμε να πιστεύουμε ότι ο τίτλος του συγκεκριμένου δημοσιεύματος δεν ανταποκρίνεται στο πνεύμα και την ουσία των όσων προσπαθούσατε να μεταφέρετε. Δυστυχώς όμως, αυτός, μαζί και με άλλες αναφορές που κάνατε στα πλαίσια της συνέντευξης σας, αφήνει ανεπανόρθωτα εκτεθειμένους και προσβεβλημένους τους εκπαιδευτικούς που όλο αυτό το διάστημα, αλλά και πάντα, δίνουν το είναι τους στα πλαίσια του λειτουργήματός, για το καλό των παιδιών και της Παιδείας ευρύτερα», σημειώνει.
Υπογραμμίζει, δε, πως «με βάση όλα τα πιο πάνω, σας καλούμε να ξεκαθαρίσετε δημόσια πως σε καμία περίπτωση δεν θεωρείτε τους εκπαιδευτικούς τον αδύναμο κρίκο του εκπαιδευτικού μας συστήματος (όπως γράφεται στο τίτλο του εν λόγω δημοσιεύματος). Με ειλικρίνεια σας λέμε πως οι εκπαιδευτικοί αποτελούν ίσως και το μοναδικό δυνατό κρίκο που έχει απομείνει στο εκπαιδευτικό μας σύστημα. Ας τον διαφυλάξουμε με λόγια και πράξεις προτού χαθεί και αυτός».
Επιπρόσθετα, σημειώνουμε πως έμπρακτα αποδεικνύουμε την θέλησή μας να συμβάλουμε στην αντιμετώπιση της πανδημίας και των επιπτώσεων, με την θετική ανταπόκριση στην απόφασή σας να λειτουργήσουν τα Δημοτικά Σχολεία. Έστω και αν οι τελευταίες ενδείξεις προκαλούν έντονο προβληματισμό και με το ρίσκο για την υγεία να μην είναι μηδενικό, καταλήγει η ΠΑΔΕΔ Πρωτοπορία.
«Ξεκαθαρίζουμε με τον πιο εμφατικό τρόπο ότι όλα όσα υλοποιήθηκαν αυτή την περίοδο με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση/στήριξη των παιδιών επιτεύχθηκαν, αποκλειστικά σχεδόν, χάρη στο ζήλο, την ετοιμότητα και το μεράκι των εκπαιδευτικών», τονίζει η οργάνωση. Με γνώμονα το καλώς νοούμενο συμφέρον των παιδιών και την ανάγκη τους να έχουν το δάσκαλο τους δίπλα τους, ούτε οι συχνές αλλαγές σχεδιασμών από πλευράς του ΥΠΠΑΝ, ούτε οι ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή και ξεκάθαρο πλαίσιο λειτουργίας, στάθηκαν ικανά να κρατήσουν τους εκπαιδευτικούς μακριά από τους μαθητές τους, προσθέτει. «Ακόμη και όσοι, όχι με ευθύνη δική τους αλλά του αρμόδιου Υπουργείου, δεν είχαν ξαναέρθει σε επαφή με τα τεχνολογικά εργαλεία και μέσα που κλήθηκαν να χρησιμοποιήσουν, αφιέρωσαν (με τη συμβολή των συναδέλφων τους, συμβούλων και άλλων) χρόνο και κόπο σε επίσημη και ανεπίσημη επιμόρφωση για να εξοικειωθούν, να μάθουν και να συνεχίσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την παιδαγωγική (και όχι μόνο) στήριξη των μαθητών τους», αναφέρει περαιτέρω.
«Ως ΠΑΔΕΔ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑ θέλουμε να πιστεύουμε ότι ο τίτλος του συγκεκριμένου δημοσιεύματος δεν ανταποκρίνεται στο πνεύμα και την ουσία των όσων προσπαθούσατε να μεταφέρετε. Δυστυχώς όμως, αυτός, μαζί και με άλλες αναφορές που κάνατε στα πλαίσια της συνέντευξης σας, αφήνει ανεπανόρθωτα εκτεθειμένους και προσβεβλημένους τους εκπαιδευτικούς που όλο αυτό το διάστημα, αλλά και πάντα, δίνουν το είναι τους στα πλαίσια του λειτουργήματός, για το καλό των παιδιών και της Παιδείας ευρύτερα», σημειώνει.
Υπογραμμίζει, δε, πως «με βάση όλα τα πιο πάνω, σας καλούμε να ξεκαθαρίσετε δημόσια πως σε καμία περίπτωση δεν θεωρείτε τους εκπαιδευτικούς τον αδύναμο κρίκο του εκπαιδευτικού μας συστήματος (όπως γράφεται στο τίτλο του εν λόγω δημοσιεύματος). Με ειλικρίνεια σας λέμε πως οι εκπαιδευτικοί αποτελούν ίσως και το μοναδικό δυνατό κρίκο που έχει απομείνει στο εκπαιδευτικό μας σύστημα. Ας τον διαφυλάξουμε με λόγια και πράξεις προτού χαθεί και αυτός».
Επιπρόσθετα, σημειώνουμε πως έμπρακτα αποδεικνύουμε την θέλησή μας να συμβάλουμε στην αντιμετώπιση της πανδημίας και των επιπτώσεων, με την θετική ανταπόκριση στην απόφασή σας να λειτουργήσουν τα Δημοτικά Σχολεία. Έστω και αν οι τελευταίες ενδείξεις προκαλούν έντονο προβληματισμό και με το ρίσκο για την υγεία να μην είναι μηδενικό, καταλήγει η ΠΑΔΕΔ Πρωτοπορία.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
