Τι είναι η απάτη τιμολογίου-Συστάσεις Αστυνομίας σε επιχειρήσεις και εργαζόμενους

Συστάσεις για να αποφύγουν απάτες μέσω διαδικτύου, δίνει σε πολίτες και επιχειρήσεις η Αστυνομία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Εξαπάτησαν διευθυντή ξενοδοχείου και απέσπασαν χιλιάδες ευρώ-Βλέπουν χτύπημα χάκερ οι Αρχές

Συγκεκριμένα μια συχνή μορφή απάτης μέσω διαδικτύου αποτελεί η λεγόμενη απάτη μέσω τιμολογίων. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, ο απατεώνας προσεγγίζει μια επιχείρηση και προσποιούμενος κάποιον προμηθευτή ή παροχέα υπηρεσιών της, ζητά να τροποποιηθούν οι πληροφορίες για τις μελλοντικές πληρωμές τιμολογίων. Ζητά δηλαδή, να αλλάξουν τα στοιχεία του τραπεζικού λογαριασμού του δικαιούχου πληρωμής και οι όποιες νέες πληρωμές να γίνονται σύμφωνα με τα νέα στοιχεία. Φυσικά, ο νέος προτεινόμενος λογαριασμός, που δίδει στην επιχείρηση/ θύμα, ανήκει στον απατεώνα. 

Η προσέγγιση της επιχείρησης, μπορεί να γίνει μέσω τηλεφώνου ή με επιστολή ή με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, είτε και με άλλους τρόπους.

Τι μπορείτε να κάνετε;

Ως επιχείρηση: 
- Διασφαλίστε ότι οι υπάλληλοι είναι ενημερωμένοι και γνωρίζουν τη συγκεκριμένη μορφή απάτης και τον τρόπο αποφυγής της.

- Εφαρμόστε διαδικασία για την επαλήθευση της νομιμότητας των  αιτημάτων πληρωμής που λαμβάνετε.

- Ελέγξτε τις πληροφορίες που αναρτώνται στην ιστοσελίδα της επιχείρησής σας και συγκεκριμένα τα συμβόλαια και τους προμηθευτές σας. Διασφαλίστε ότι το προσωπικό περιορίζει τη γνωστοποίηση πληροφοριών της επιχείρησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

- Δώστε εντολή στο προσωπικό, που είναι αρμόδιο για την πληρωμή τιμολογίων, να προβαίνει πάντα στη διενέργεια ελέγχων για τον εντοπισμό τυχόν παρατυπιών. 

- Να μην εκτελούνται οι οδηγίες για μεταφορά χρημάτων μόνο με σχετική οδηγία που δίδεται μέσω e-mail, αλλά να γίνεται και δεύτερη επιβεβαίωση, παραδείγματος χάρην, τηλεφωνικά.

Ως εργαζόμενος: 
- Επαληθεύστε ότι όλα τα αιτήματα πληρωμών προέρχονται από τους πραγματικούς προμηθευτές της επιχείρησης, ειδικά εάν σας ζητούν να τροποποιήσετε τα στοιχεία των τραπεζικών τους λογαριασμών για τις μελλοντικές πληρωμές των τιμολογίων ή λοιπών παραστατικών.

- Μην κάνετε χρήση των στοιχείων επικοινωνίας που περιλαμβάνονται
στην επιστολή/fax/e-mail στο οποίο ζητείται η αλλαγή στοιχείων. Αντίθετα, χρησιμοποιείστε τα στοιχεία επικοινωνίας από την προηγούμενη αλληλογραφία σας με τον προμηθευτή.

- Καθορίστε μοναδικά σημεία επικοινωνίας με επιχειρήσεις, στις οποίες πραγματοποιείτε πληρωμές ανά τακτά χρονικά διαστήματα.

- Περιορίστε τις πληροφορίες που γνωστοποιείτε για τον εργοδότη σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

- Για πληρωμές που υπερβαίνουν ένα συγκεκριμένο όριο ποσού, καθορίστε μια διαδικασία για την επιβεβαίωση του ορθού
τραπεζικού λογαριασμού και του αποδέκτη (π.χ. επικοινωνία με την
επιχείρηση).

- Όταν πληρώνετε ένα τιμολόγιο, να στέλνετε e-mail ενημέρωσης του αποδέκτη της πληρωμής. Σε αυτό να γράφετε την επωνυμία της τράπεζάς του και τα τέσσερα τελευταία ψηφία του τραπεζικού του λογαριασμού για τη διασφάλιση της συναλλαγής.

Να αναφέρετε πάντοτε τυχόν ύποπτη απόπειρα απάτης στην Αστυνομία, ακόμα και αν δεν έχετε στείλει χρήματα σε αυτό το νέο λογαριασμό.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

 

Δειτε Επισης

Ελεύθερος υπό όρους αφέθηκε από το Εφετείο Ρώσος εκζητούμενος
Ξεκίνησε η συζήτηση για δημοσίευση των σημείων που τοποθετούν κάμερες-Στόχος η μείωση της καχυποψίας
ΒΙΝΤΕΟ: Άγριος καυγάς για δολοφονία Θανάση-Προκλήσεις και βαριές κουβέντες από τον τότε σταθμάρχη
Υπό οκταήμερη κράτηση επτά ανήλικοι για την αιματηρή συμπλοκή σε parking στη Λάρνακα
Αναζητεί οκτώ πρόσωπα η Αστυνομία που επιτέθηκαν σε τουρίστα στην Αγία Νάπα (pics)
Πληροφοριοδότης πίσω από τις συλλήψεις βαρυποινίτη και επιχειρηματιών-Μίλησε για διαμοιρασμό €50,000 εβδομαδιαίως
Σε έξαρση οι απάτες με SMS για δήθεν πληρωμή εξωδίκων-Απέσπασαν 2.000 ευρώ από 56χρονο
Σε επίπεδο Κόκκινου Συναγερμού ο κίνδυνος για δασικές πυρκαγιές το Σάββατο
Ξυλοφόρτωσαν και έστειλαν στο νοσοκομείο ένα πρόσωπο κοντά στην Πρεσβεία του Ισραήλ
Η Παραδεισιώτου τελικά στη θέση Κωνσταντίνου για πειθαρχικές Κατσουνωτού-Δεν κατηγορήθηκε για κατάχρηση εξουσίας αλλά για ανάρμοστη συμπεριφορά