O Επαγγελματικός Προσανατολισμός στα χρόνια του κορωνοϊού

Ήρθε ο κορωνοϊός και τα σχολεία έκλεισαν ξαφνικά χωρίς καμιά προειδοποίηση. Ένα πρωτοφανές γεγονός για όλους μας. Η μάθηση όμως δε διακόπηκε αλλά συνεχίστηκε κανονικά. Μέσα σε μια νύχτα μεταφερθήκαμε όλοι από τη συμβατική εκπαίδευση στην ψηφιακή εκπαίδευση, μέσω του MS TEAMS.

Με μεγάλη μας χαρά και έκπληξη, είδαμε ότι όλοι οι μαθητές μας αγκάλιασαν και προσαρμόστηκαν εύκολα στην νέα πραγματικότητα. Συμμετείχαν κανονικά στα μαθήματα και ακολουθούσαν κανονικά το ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου, μένοντας στο σπίτι.

Όπως δεν σταμάτησε η μάθηση, έτσι δεν σταμάτησε ούτε ο Επαγγελματικός Προσανατολισμός.
 
Εξάλλου, ο Επαγγελματικός Προσανατολισμός αποτελεί και αυτός αναπόσπαστο κομμάτι της μάθησης, αφού βοηθά τον κάθε μαθητή/μαθήτρια να εξελιχθεί ως άτομο και να πάρει σημαντικές αποφάσεις ζωής.

Στις Σχολές μας εκμεταλλευτήκαμε τις δυνατότητες που μας προσφέρει η τεχνολογία και, μέσω του προγράμματος MS TEAMS, το Γραφείο Συμβουλευτικής και Επαγγελματικής Αγωγής συνέχισε κανονικά τη λειτουργία του διαδικτυακά.
 
Με λίγα λόγια:

-Συνεχίστηκαν κανονικά οι διαδικτυακές συναντήσεις με μαθητές και γονείς με στόχο την στήριξη μαθητών αλλά και την επίλυση αποριών σχετικά με θέματα σπουδών, αιτήσεις σε πανεπιστήμια του εξωτερικού, επιλογή/αλλαγή μαθημάτων ή κατεύθυνσης, επιλογή επαγγέλματος, Παγκύπριες Εξετάσεις κ.ά.
- Αποστολή δελτίων επίδοσης και άλλων εγγράφων σε πανεπιστήμια του εξωτερικού μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (ΗΠΑ, Η.Β., Καναδά).

- Σε συνεννόηση με τους διδάσκοντες καθηγητές συνδεόμασταν ως «visitors» στις διαδικτυακές τάξεις για σημαντικές ανακοινώσεις που άπτονται του γραφείου ΣΕΑ του σχολείου.

- Οι μαθητές αλλά και οι γονείς συνέχισαν να ενημερώνονται για οποιεσδήποτε εξελίξεις σε θέματα σπουδών και διαδικτυακών σεμιναρίων μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, της διαδικτυακής πλατφόρμας 4schools αλλά και μέσω σχετικών ανακοινώσεων (posts) στα διάφορα TEAMS.

- Επιπλέον προχωρήσαμε ένα βήμα παραπέρα και οργανώσαμε διαδικτυακά εργαστήρια καριέρας για όλους τους μαθητές των Σχολών μας (Γυμνάσιο και Λύκειο). Έτσι μέσω συζητήσεων, προβολή βίντεο και διαδικτυακών εκπαιδευτικών τεστ (τύπου Kahoot) μάθαμε ποιες οριζόντιες δεξιότητες (soft skills) θα πρέπει ένα μαθητής/μαθήτρια να αναπτύξει ώστε να πετύχει και να επιβιώσει στην αγορά εργασίας του 2030. Με διαδραστικό και διασκεδαστικό τρόπο μιλήσαμε για τη Συναισθηματική Νοημοσύνη, την Κριτική Σκέψη, την Ψυχική Ανθεκτικότητα, τις Κοινωνικές Δεξιότητες (people skills), τις Ψηφιακές Δεξιότητες κ.ά.

Τελικό Συμπέρασμα: Ο Επαγγελματικός Προσανατολισμός δε σταματά ποτέ ακόμη και στους δύσκολους καιρούς του κορονοϊού. Εξάλλου η ευελιξία, δηλαδή η προσαρμοστικότητα σ’ ένα κόσμο που συνεχώς αλλάζει, είναι μια σημαντική δεξιότητα ζωής, που εμείς οι ίδιοι οι Σύμβουλοι Επαγγελματικού Προσανατολισμού προσπαθούμε να βοηθήσουμε τους μαθητές μας ν’ αναπτύξουν, για να μπορούν να πετύχουν στην νέα αγορά εργασίας. Λαμβάνοντας υπ’ όψη ότι όλοι οι μαθητές ανταποκρίθηκαν θετικά στις προκλήσεις της ψηφιακής εκπαίδευσης, είναι προφανές ότι άρχισαν ήδη να κατακτούν αυτή τη δεξιότητα.
 
Άννα Σοφοκλέους
Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού
Σχολές ΠΑΣΚΑΛ Λευκωσίας
 

Δειτε Επισης

Η εκλογή Τραμπ-Μήνυμα προς την Ευρώπη
Τα Νηπιαγωγεία μας Κρατούν; Η Επείγουσα Ανάγκη Ενίσχυσης της Προδημοτικής Εκπαίδευσης
Η επόμενη μέρα των εκλογών στις ΗΠΑ
Νομικό τμήμα Αστυνομίας. Μια έτσι, μια γιουβέτσι
Αρχηγό Αστυνομίας αλλάξαμε. Νοοτροπία αλλάξαμε;
Ας μην βάζουμε το φυσικό αέριο του Αζερμπαϊτζάν πάνω από ανθρώπινες ζωές
Πολιτική επιχειρηματολογία έναντι ευχολογίων
Αυτισμός και η ποικιλομορφία του
Συμβασιούχοι Οπλίτες: Άμεση ανάγκη για στήριξη και αναβάθμιση τους στην Εθνική Φρουρά
Η νομιμότητα αποστολής προσκλητηρίων γάμου με φακέλους της Αστυνομίας και η άγνοια του Αρχηγού