Αυτά είναι τα δικαιώματα των ταξιδιωτών-Τι αναφέρει η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή
15:03 - 13 Μαρτίου 2020

Για τα δικαιώματά τους, σύμφωνα με τον περί των Οργανωμένων Ταξιδιών και Συνδεδεμένων Ταξιδιωτικών Διακανονισμών Νόμο, ενημερώνει η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή τους ταξιδιώτες, με αφορμή την εξάπλωση του κορωνοϊού SARS-CoV-2.
Σε σημερινή ανακοίνωσή της, η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή πληροφορεί τους ταξιδιώτες, που έχουν αγοράσει οργανωμένο ταξίδι , δηλαδή συνδυασμό τουλάχιστον δύο ταξιδιωτικών υπηρεσιών, οι οποίες έχουν αγοραστεί από ένα σημείο πώλησης, ότι αν δεν έχουν ακόμη αναχωρήσει για το ταξίδι τους να συμβουλευτούν άμεσα τον ταξιδιωτικό τους πράκτορα και τις υπηρεσίες του Υπουργείου Εξωτερικών, προκειμένου να μάθουν εάν έχει εκδοθεί επίσημη προειδοποίηση για τη χώρα προορισμού τους.
Οι ταξιδιωτικές οδηγίες του Υπουργείου Εξωτερικών μπορούν να βρεθούν και διαδικτυακά στον σύνδεσμο http://www.mfa.gov.cy/mfa/mfa2016.nsf/travel.html, ενώ επικαιροποιούνται συνεχώς ανάλογα με την συνεχόμενη επαναξιολόγηση της κατάστασης.
Σύμφωνα με το νόμο, τόσο ο ταξιδιώτης όσο και διοργανωτής έχουν το δικαίωμα να ακυρώσουν το οργανωμένο ταξίδι πριν από την έναρξή του, χωρίς την καταβολή οποιασδήποτε χρέωσης, σε περίπτωση εκδήλωσης κρουσμάτων σοβαρής ασθένειας στον τόπο προορισμού ή πολύ κοντά σ’ αυτόν, η οποία επηρεάζει σημαντικά την εκτέλεση του πακέτου ή επηρεάζει σημαντικά τη μεταφορά των επιβατών στον τόπο προορισμού.
Εξάλλου, σε περίπτωση ακύρωσης οργανωμένου ταξιδιού, ο ταξιδιώτης δικαιούται εντός δεκατεσσάρων (14) ημερών την πλήρη επιστροφή όλων των ποσών που κατέβαλε για το πακέτο, αλλά δεν δικαιούται πρόσθετη αποζημίωση.
Όπως προστίθεται προτού ο ταξιδιώτης προχωρήσει σε ακύρωση του οργανωμένου του ταξιδιού συστήνεται όπως επικοινωνήσει με τον ταξιδιωτικό του πράκτορα, ο οποίος ίσως σας προτείνει εναλλακτικές λύσεις, όπως την αναβολή του ταξιδιού του για το μέλλον ή αλλαγή του ταξιδιωτικού του προορισμού.
«Σε περίπτωση που έχετε αγοράσει οργανωμένο ταξίδι και λόγω της κατάστασης με το νέο κορωνοϊό SARS-CoV-2 έχετε εγκλωβιστεί στο εξωτερικό, ο διοργανωτής έχει υποχρέωση να σας παρέχει βοήθεια με την παροχή κατάλληλων πληροφοριών για τις υγειονομικές υπηρεσίες, τις τοπικές αρχές και την προξενική συνδρομή καθώς επίσης και με την κάλυψη του κόστους της αναγκαίας παροχής καταλύματος, μέχρι τρεις (3) διανυκτερεύσεις, αν είναι αδύνατον να διασφαλιστεί η επιστροφή του ταξιδιώτη όπως συμφωνήθηκε στη σύμβαση οργανωμένου ταξιδιού», σύμφωνα με το νόμο.
Σε σημερινή ανακοίνωσή της, η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή πληροφορεί τους ταξιδιώτες, που έχουν αγοράσει οργανωμένο ταξίδι , δηλαδή συνδυασμό τουλάχιστον δύο ταξιδιωτικών υπηρεσιών, οι οποίες έχουν αγοραστεί από ένα σημείο πώλησης, ότι αν δεν έχουν ακόμη αναχωρήσει για το ταξίδι τους να συμβουλευτούν άμεσα τον ταξιδιωτικό τους πράκτορα και τις υπηρεσίες του Υπουργείου Εξωτερικών, προκειμένου να μάθουν εάν έχει εκδοθεί επίσημη προειδοποίηση για τη χώρα προορισμού τους.
Οι ταξιδιωτικές οδηγίες του Υπουργείου Εξωτερικών μπορούν να βρεθούν και διαδικτυακά στον σύνδεσμο http://www.mfa.gov.cy/mfa/mfa2016.nsf/travel.html, ενώ επικαιροποιούνται συνεχώς ανάλογα με την συνεχόμενη επαναξιολόγηση της κατάστασης.
Σύμφωνα με το νόμο, τόσο ο ταξιδιώτης όσο και διοργανωτής έχουν το δικαίωμα να ακυρώσουν το οργανωμένο ταξίδι πριν από την έναρξή του, χωρίς την καταβολή οποιασδήποτε χρέωσης, σε περίπτωση εκδήλωσης κρουσμάτων σοβαρής ασθένειας στον τόπο προορισμού ή πολύ κοντά σ’ αυτόν, η οποία επηρεάζει σημαντικά την εκτέλεση του πακέτου ή επηρεάζει σημαντικά τη μεταφορά των επιβατών στον τόπο προορισμού.
Εξάλλου, σε περίπτωση ακύρωσης οργανωμένου ταξιδιού, ο ταξιδιώτης δικαιούται εντός δεκατεσσάρων (14) ημερών την πλήρη επιστροφή όλων των ποσών που κατέβαλε για το πακέτο, αλλά δεν δικαιούται πρόσθετη αποζημίωση.
Όπως προστίθεται προτού ο ταξιδιώτης προχωρήσει σε ακύρωση του οργανωμένου του ταξιδιού συστήνεται όπως επικοινωνήσει με τον ταξιδιωτικό του πράκτορα, ο οποίος ίσως σας προτείνει εναλλακτικές λύσεις, όπως την αναβολή του ταξιδιού του για το μέλλον ή αλλαγή του ταξιδιωτικού του προορισμού.
«Σε περίπτωση που έχετε αγοράσει οργανωμένο ταξίδι και λόγω της κατάστασης με το νέο κορωνοϊό SARS-CoV-2 έχετε εγκλωβιστεί στο εξωτερικό, ο διοργανωτής έχει υποχρέωση να σας παρέχει βοήθεια με την παροχή κατάλληλων πληροφοριών για τις υγειονομικές υπηρεσίες, τις τοπικές αρχές και την προξενική συνδρομή καθώς επίσης και με την κάλυψη του κόστους της αναγκαίας παροχής καταλύματος, μέχρι τρεις (3) διανυκτερεύσεις, αν είναι αδύνατον να διασφαλιστεί η επιστροφή του ταξιδιώτη όπως συμφωνήθηκε στη σύμβαση οργανωμένου ταξιδιού», σύμφωνα με το νόμο.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: