Πήρε θέση για την αλυσίδα στο Λύκειο ο Προδρόμου-«Κρίμα να μην πειθαρχούμε»
16:29 - 18 Νοεμβρίου 2020
Την δική του απάντηση για την αλυσίδα μετάδοσης που εντοπίστηκε στο Λύκειο των Λατσιών έδωσε ο υπουργός Παιδείας, ο οποίος τόνισε πως πρέπει να δείξουμε υπευθυνότητα και είναι κρίμα να μην πειθαρχούμε.
Ο υπουργός Παιδείας, μετά τη συνεδρία της Επιτροπής Παιδείας στην Βουλή, σε δηλώσεις του υπέδειξε πως μαθητές και μαθήτριες στο Λύκειο των Λατσιών, είχαν παραβιάσει τα μέτρα και είχαν συγκέντρωση. Όπως τόνισε, αυτό είχε αποτέλεσμα να τεθεί σε κίνδυνο η υγεία των υπολοίπων, ενώ έκανε λόγο για ανευθυνότητα.
«Πρέπει να επαναλάβουμε μια έκκληση και προς τους μαθητές και τις μαθήτριες αλλά και προς τους γονείς να δείξουν ιδιαίτερη προσοχή σε σχέση με τις συναναστροφές και τις κοινωνικές δραστηριότητες πέραν του σχολείου. Διότι δυστυχώς σε κάποιες περιπτώσεις επισημαίνονται ομάδες μαθητών/τριών οι οποίοι/ες εμφανίζονται ως κρούσματα εξαιτίας κάποιων συγκεντρώσεων που θα πρέπει να αποφεύγονται. Σίγουρα ιδιαίτερη υπευθυνότητα πρέπει να υπάρχει και για μαθητές και μαθήτριες που έχουν θετικό αποτέλεσμα σε διαγνώσεις. Ένα τέτοιο περιστατικό είχαμε, αυτές τις μέρες, σε σχολείο στην περιοχή της πρωτεύουσας με αποτέλεσμα να μεταδοθεί η νόσος και σε άλλα παιδιά στο σχολείο και πραγματικά είναι κρίμα να μην πειθαρχούμε και να μην τηρούμε τους κανόνες με αποτέλεσμα και να θέτουμε σε κίνδυνο την υγεία μας αλλά και να επηρεάζουμε τη λειτουργία ολόκληρου του σχολείου».
Ο υπουργός Παιδείας, μετά τη συνεδρία της Επιτροπής Παιδείας στην Βουλή, σε δηλώσεις του υπέδειξε πως μαθητές και μαθήτριες στο Λύκειο των Λατσιών, είχαν παραβιάσει τα μέτρα και είχαν συγκέντρωση. Όπως τόνισε, αυτό είχε αποτέλεσμα να τεθεί σε κίνδυνο η υγεία των υπολοίπων, ενώ έκανε λόγο για ανευθυνότητα.
«Πρέπει να επαναλάβουμε μια έκκληση και προς τους μαθητές και τις μαθήτριες αλλά και προς τους γονείς να δείξουν ιδιαίτερη προσοχή σε σχέση με τις συναναστροφές και τις κοινωνικές δραστηριότητες πέραν του σχολείου. Διότι δυστυχώς σε κάποιες περιπτώσεις επισημαίνονται ομάδες μαθητών/τριών οι οποίοι/ες εμφανίζονται ως κρούσματα εξαιτίας κάποιων συγκεντρώσεων που θα πρέπει να αποφεύγονται. Σίγουρα ιδιαίτερη υπευθυνότητα πρέπει να υπάρχει και για μαθητές και μαθήτριες που έχουν θετικό αποτέλεσμα σε διαγνώσεις. Ένα τέτοιο περιστατικό είχαμε, αυτές τις μέρες, σε σχολείο στην περιοχή της πρωτεύουσας με αποτέλεσμα να μεταδοθεί η νόσος και σε άλλα παιδιά στο σχολείο και πραγματικά είναι κρίμα να μην πειθαρχούμε και να μην τηρούμε τους κανόνες με αποτέλεσμα και να θέτουμε σε κίνδυνο την υγεία μας αλλά και να επηρεάζουμε τη λειτουργία ολόκληρου του σχολείου».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Αυξήθηκαν τα κρούσματα στο Λύκειο Λατσιών-Μαζικά τεστ στο Δήμο
Εξάλλου, ο Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας, σε δηλώσεις του αναφέρθηκε και στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, η οποία πλέον θεωρείται κανονική φοίτηση στα σχολεία και όσοι μαθητές δεν συνδέονται με το πρόγραμμα, λόγω προσωπικής ευθύνης θα χρεώνονται αδικαιολόγητες απουσίες.
Συγκεκριμένα ανέφερε: «Έχουμε ενημερώσει την Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας για το σχεδιασμό, ο οποίος υπάρχει στο ΥΠΠΑΝ για τη φετινή σχολική χρονιά σε σχέση με το γεγονός ότι λειτουργούμε σε συνθήκες πανδημίας και επομένως αριθμός μαθητών και μαθητριών χρειάζεται να παρακολουθήσουν εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όταν δεν είναι δυνατόν για λόγους υγειονομικής προστασίας, να φοιτήσουν με φυσική παρουσία στα σχολεία.
Εκτός από τις αποφάσεις για τα πρόσθετα μέτρα στις επαρχίες Λεμεσού και Πάφου -όπου ολόκληρο το Λύκειο και οι Τεχνικές Σχολές για δυο εβδομάδες λειτουργούν αποκλειστικά εξ αποστάσεως- κατά τόπους και σε διάφορες χρονικές στιγμές και άλλα σχολεία έχουν ήδη αρκετά παιδιά τα οποία παρακολουθούν εξ αποστάσεως.
Κατ’ αρχάς πρέπει να πούμε ότι, σύμφωνα και με τη νομοθεσία πλέον, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι κανονική φοίτηση. Εντούτοις, επειδή ζούμε σε συνθήκες πανδημίας και δεν ξέρουμε που θα παρατηρηθεί ποιο φαινόμενο, γι’ αυτό το λόγο και για να μην υπάρχει κάποια ανομοιομορφία, το ΥΠΠΑΝ έχει προβλέψει τρεις τουλάχιστον τρόπους με τους οποίους, αν χρειαστεί, μπορούμε να ανακτήσουμε διδακτικό χρόνο.
Κατ’ αρχάς λειτουργεί ήδη μηχανισμός μέσω των Επιθεωρήσεων, ώστε σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης παρακολουθείται καθημερινά η πρόοδος της διδασκαλίας σε σχέση με το Αναλυτικό Πρόγραμμα και τους Δείκτες Επάρκειας. Μπορώ να πω ότι μέχρι στιγμής τουλάχιστον στη λυκειακή εκπαίδευση έχει καταγραφεί ότι στις 10 Νοεμβρίου η διδασκαλία έχει καλύψει ό,τι προβλεπόταν μέχρι αυτή τη στιγμή, δηλαδή το 50% του α’ τετραμήνου. Άρα ο ρυθμός παρακολούθησης του προγράμματος μέχρι στιγμής είναι κανονικός. Επειδή όμως κανείς δεν ξέρει τι ακριβώς θα γίνει στη συνέχεια, προβλέπουμε τρία μέτρα με τα οποία θα αντιδράσουμε αν χρειαστεί.
Πρώτον, όπως έγινε σε σημαντικό βαθμό και το προηγούμενο σχολικό έτος, έχουμε αρκετό χρόνο στο πλαίσιο της σχολικής χρονιάς, χωρίς να παραταθεί το σχολικό έτος, μέσα στον οποίο μπορούμε να παρατείνουμε τη φοίτηση και τη διδασκαλία.
Ήδη, κατά την περσινή σχολική χρονιά αυτό είχε συμβεί και στα Δημοτικά Σχολεία και στα Γυμνάσια. Υπενθυμίζω ότι συνήθως στα σχολεία τα προηγούμενα χρόνια οι τάξεις του Λυκείου και των Τεχνικών Σχολών τερμάτιζαν τη διδασκαλία στο πρώτο δεκαπενθήμερο Μαΐου. Άρα λοιπόν μέχρι το τέλος Ιουνίου υπάρχει αρκετός χρόνος για να μπορούμε, αν χρειαστεί, να αναπληρώσουμε διδασκαλία και αναλόγως θα προσαρμοστεί το χρονοδιάγραμμα των εξετάσεων.
Εκτός αυτού έχει ετοιμαστεί μια τροποποίηση των κανονισμών, η οποία από πέρσι είχε συζητηθεί και θα υποβληθεί σε νομοτεχνικό έλεγχο και στη συνέχεια θα την καταθέσουμε και στη Βουλή, ούτως ώστε σε έκτακτες περιπτώσεις, όπως αυτές της πανδημίας, να υπάρχει η δυνατότητα να τροποποιηθεί η διάρκεια των αργιών των Χριστουγέννων ή/και του Πάσχα και εκεί μπορούμε να ανακτήσουμε κάποιες μέρες, εάν είναι αδήριτη ανάγκη.
Και ένα τρίτο μέτρο, το οποίο πιστεύω ότι είναι το έσχατο, αλλά ήδη έχει συζητηθεί και έχουμε στήριξη από την Κυβέρνηση για τυχόν δαπάνη που θα χρειαστεί, είναι, εκεί όπου πιθανώς να μην υπάρχει άλλη λύση, να εξασφαλίσουμε πρόσθετες ώρες διδασκαλίας με υπερωριακή απασχόληση πέραν του Ωρολόγιου Προγράμματος για να διορθωθούν τα πράγματα κατά τόπους, εάν υπάρχει ανάγκη.
Τα πιο πάνω μέτρα ή κάποια από τα πιο πάνω μέτρα, εάν χρειάζεται, θα αποφασιστούν εν ευθέτω χρόνω. Είναι πολύ νωρίς ακόμα, έχουμε μπροστά μας το μεγαλύτερο μέρος του σχολικού έτους και δεν θα ήταν συνετό να προτρέξουμε. Επαναλαμβάνω ότι μέχρι στιγμής η εξέλιξη της διδασκαλίας γενικά στα σχολεία είναι ικανοποιητική όσο αφορά στο να καλύψουμε τους Δείκτες Επάρκειας και βέβαια οι εκπαιδευτικοί ήδη προσαρμόζονται και καταβάλλουν πολύ μεγάλες προσπάθειες που είναι αξιέπαινες.
Παράλληλα, αυτή την ώρα θα πρέπει να γνωστοποιήσω ξανά στους γονείς και κηδεμόνες ότι η διατήρηση του ονόματος χρήστη και των κωδικών, για να συμμετέχουν τα παιδιά στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση και στο σύστημα, είναι ευθύνη των παιδιών. Συνιστούμε στους γονείς λοιπόν να συμβουλεύσουν και να καθοδηγούν τα παιδιά να διατηρούν αυτά τα στοιχεία για να συμμετέχουν στο πρόγραμμα εξ αποστάσεως. Εάν κάποια παιδιά δεν συμμετέχουν στα μαθήματα είτε γιατί δεν έχουν κωδικούς είτε για άλλο λόγο, θα καταχωρούνται απουσίες».
Εξάλλου, ο Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας, σε δηλώσεις του αναφέρθηκε και στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, η οποία πλέον θεωρείται κανονική φοίτηση στα σχολεία και όσοι μαθητές δεν συνδέονται με το πρόγραμμα, λόγω προσωπικής ευθύνης θα χρεώνονται αδικαιολόγητες απουσίες.
Συγκεκριμένα ανέφερε: «Έχουμε ενημερώσει την Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας για το σχεδιασμό, ο οποίος υπάρχει στο ΥΠΠΑΝ για τη φετινή σχολική χρονιά σε σχέση με το γεγονός ότι λειτουργούμε σε συνθήκες πανδημίας και επομένως αριθμός μαθητών και μαθητριών χρειάζεται να παρακολουθήσουν εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όταν δεν είναι δυνατόν για λόγους υγειονομικής προστασίας, να φοιτήσουν με φυσική παρουσία στα σχολεία.
Εκτός από τις αποφάσεις για τα πρόσθετα μέτρα στις επαρχίες Λεμεσού και Πάφου -όπου ολόκληρο το Λύκειο και οι Τεχνικές Σχολές για δυο εβδομάδες λειτουργούν αποκλειστικά εξ αποστάσεως- κατά τόπους και σε διάφορες χρονικές στιγμές και άλλα σχολεία έχουν ήδη αρκετά παιδιά τα οποία παρακολουθούν εξ αποστάσεως.
Κατ’ αρχάς πρέπει να πούμε ότι, σύμφωνα και με τη νομοθεσία πλέον, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι κανονική φοίτηση. Εντούτοις, επειδή ζούμε σε συνθήκες πανδημίας και δεν ξέρουμε που θα παρατηρηθεί ποιο φαινόμενο, γι’ αυτό το λόγο και για να μην υπάρχει κάποια ανομοιομορφία, το ΥΠΠΑΝ έχει προβλέψει τρεις τουλάχιστον τρόπους με τους οποίους, αν χρειαστεί, μπορούμε να ανακτήσουμε διδακτικό χρόνο.
Κατ’ αρχάς λειτουργεί ήδη μηχανισμός μέσω των Επιθεωρήσεων, ώστε σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης παρακολουθείται καθημερινά η πρόοδος της διδασκαλίας σε σχέση με το Αναλυτικό Πρόγραμμα και τους Δείκτες Επάρκειας. Μπορώ να πω ότι μέχρι στιγμής τουλάχιστον στη λυκειακή εκπαίδευση έχει καταγραφεί ότι στις 10 Νοεμβρίου η διδασκαλία έχει καλύψει ό,τι προβλεπόταν μέχρι αυτή τη στιγμή, δηλαδή το 50% του α’ τετραμήνου. Άρα ο ρυθμός παρακολούθησης του προγράμματος μέχρι στιγμής είναι κανονικός. Επειδή όμως κανείς δεν ξέρει τι ακριβώς θα γίνει στη συνέχεια, προβλέπουμε τρία μέτρα με τα οποία θα αντιδράσουμε αν χρειαστεί.
Πρώτον, όπως έγινε σε σημαντικό βαθμό και το προηγούμενο σχολικό έτος, έχουμε αρκετό χρόνο στο πλαίσιο της σχολικής χρονιάς, χωρίς να παραταθεί το σχολικό έτος, μέσα στον οποίο μπορούμε να παρατείνουμε τη φοίτηση και τη διδασκαλία.
Ήδη, κατά την περσινή σχολική χρονιά αυτό είχε συμβεί και στα Δημοτικά Σχολεία και στα Γυμνάσια. Υπενθυμίζω ότι συνήθως στα σχολεία τα προηγούμενα χρόνια οι τάξεις του Λυκείου και των Τεχνικών Σχολών τερμάτιζαν τη διδασκαλία στο πρώτο δεκαπενθήμερο Μαΐου. Άρα λοιπόν μέχρι το τέλος Ιουνίου υπάρχει αρκετός χρόνος για να μπορούμε, αν χρειαστεί, να αναπληρώσουμε διδασκαλία και αναλόγως θα προσαρμοστεί το χρονοδιάγραμμα των εξετάσεων.
Εκτός αυτού έχει ετοιμαστεί μια τροποποίηση των κανονισμών, η οποία από πέρσι είχε συζητηθεί και θα υποβληθεί σε νομοτεχνικό έλεγχο και στη συνέχεια θα την καταθέσουμε και στη Βουλή, ούτως ώστε σε έκτακτες περιπτώσεις, όπως αυτές της πανδημίας, να υπάρχει η δυνατότητα να τροποποιηθεί η διάρκεια των αργιών των Χριστουγέννων ή/και του Πάσχα και εκεί μπορούμε να ανακτήσουμε κάποιες μέρες, εάν είναι αδήριτη ανάγκη.
Και ένα τρίτο μέτρο, το οποίο πιστεύω ότι είναι το έσχατο, αλλά ήδη έχει συζητηθεί και έχουμε στήριξη από την Κυβέρνηση για τυχόν δαπάνη που θα χρειαστεί, είναι, εκεί όπου πιθανώς να μην υπάρχει άλλη λύση, να εξασφαλίσουμε πρόσθετες ώρες διδασκαλίας με υπερωριακή απασχόληση πέραν του Ωρολόγιου Προγράμματος για να διορθωθούν τα πράγματα κατά τόπους, εάν υπάρχει ανάγκη.
Τα πιο πάνω μέτρα ή κάποια από τα πιο πάνω μέτρα, εάν χρειάζεται, θα αποφασιστούν εν ευθέτω χρόνω. Είναι πολύ νωρίς ακόμα, έχουμε μπροστά μας το μεγαλύτερο μέρος του σχολικού έτους και δεν θα ήταν συνετό να προτρέξουμε. Επαναλαμβάνω ότι μέχρι στιγμής η εξέλιξη της διδασκαλίας γενικά στα σχολεία είναι ικανοποιητική όσο αφορά στο να καλύψουμε τους Δείκτες Επάρκειας και βέβαια οι εκπαιδευτικοί ήδη προσαρμόζονται και καταβάλλουν πολύ μεγάλες προσπάθειες που είναι αξιέπαινες.
Παράλληλα, αυτή την ώρα θα πρέπει να γνωστοποιήσω ξανά στους γονείς και κηδεμόνες ότι η διατήρηση του ονόματος χρήστη και των κωδικών, για να συμμετέχουν τα παιδιά στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση και στο σύστημα, είναι ευθύνη των παιδιών. Συνιστούμε στους γονείς λοιπόν να συμβουλεύσουν και να καθοδηγούν τα παιδιά να διατηρούν αυτά τα στοιχεία για να συμμετέχουν στο πρόγραμμα εξ αποστάσεως. Εάν κάποια παιδιά δεν συμμετέχουν στα μαθήματα είτε γιατί δεν έχουν κωδικούς είτε για άλλο λόγο, θα καταχωρούνται απουσίες».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
- «Μαθητές έσπασαν την καραντίνα στα Λατσιά, πήγαν σε πάρτι και μετέδωσαν τον ιό»
- Στα σημεία δειγματοληψίας ο Ιωάννου-«Ρεκόρ τα τεστ, σημάδια σταθεροποίησης»
- Θωρακίζονται γηροκομεία, σχολεία και στρατόπεδα-Μαζικά τεστ κάθε εβδομάδα
- Έντονη αντίδραση Υπ. Υγείας κατά ΔΗΚΟ-«Η υγεία δεν είναι πεδίο για πολιτικές αντιπαλότητες»