Κοινοποιήθηκαν στο Σύστημα Safety Gate RAPEX, 26 προϊόντα που παρουσιάζουν κίνδυνο για την υγεία

Την εβδομάδα που αρχίζει στις 28/09/2020 (RAPEX – Δελτίο 40) κοινοποιήθηκαν στο Ευρωπαϊκό Σύστημα Ταχείας Ανταλλαγής Πληροφοριών για Επικίνδυνα Προϊόντα που δεν είναι τρόφιμα, 26 προϊόντα που παρουσιάζουν κίνδυνο για την υγεία και την ασφάλειά τους.
 
Σύμφωνα με ανακοίνωση της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή (ΥΠΚ) του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας, την οποία μεταδίδει το ΓΤΠ, τα προϊόντα αυτά εντοπίστηκαν στις αγορές διαφόρων κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στη συνέχεια κοινοποιήθηκαν στο Σύστημα Safety Gate RAPEX.
 
Οι καταναλωτές μπορούν να ενημερωθούν για τα επικίνδυνα προϊόντα στην ιστοσελίδα της ΥΠΚ στη διεύθυνση www.consumer.gov.cy.
 
Τα 26 προϊόντα κατανεμήθηκαν για σκοπούς ελέγχου της αγοράς ως ακολούθως: Τρία στην Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, 14 στο Τμήμα Επιθεώρησης Εργασίας, 5 στο Τμήμα Οδικών Μεταφορών, 3 στο Τμήμα Ηλεκτρομηχανολογικών Υπηρεσιών και 1 στο Τμήμα Φαρμακευτικών Υπηρεσιών.
 
Τα προϊόντα που αφορούν την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή καθώς και οι αντίστοιχοι συνεπαγόμενοι κίνδυνοι περιγράφονται στον πίνακα εδώ.
 
Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή καλεί τους εισαγωγείς, διανομείς, πωλητές που τυχόν διαθέτουν τέτοια προϊόντα να σταματήσουν αμέσως την διάθεση τους και να ειδοποιήσουν την Υπηρεσία.
 
Καλεί, επίσης, τους καταναλωτές σε περίπτωση που κατέχουν τα προϊόντα αυτά να σταματήσουν να τα χρησιμοποιούν και να τα επιστρέψουν στον πωλητή, δηλαδή από το κατάστημα από τα οποία τα έχουν προμηθευτεί και παράλληλα να την ενημερώσουν σχετικά.
 
Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τον περί Ορισμένων Πτυχών της Πώλησης Καταναλωτικών Αγαθών και των Συναφών Εγγυήσεων Νόμο, σε περίπτωση αγοράς μη ασφαλούς προϊόντος, ο καταναλωτής δικαιούται σε αντικατάσταση του προϊόντος, ώστε το προϊόν να είναι σύμφωνο προς τους όρους της σύμβασης πώλησης.
 
Αν αυτό δεν είναι εφικτό, τότε ο καταναλωτής δικαιούται να υπαναχωρήσει, δηλαδή να επιστρέψει το προϊόν στον πωλητή και να λάβει πίσω το πλήρες ποσό που πλήρωσε. Υπενθυμίζεται ότι τα πιο πάνω δικαιώματα ισχύουν για περίοδο 2 ετών από την αρχική παράδοση του προϊόντος στον καταναλωτή και ότι την αποκλειστική ευθύνη έναντι του καταναλωτή έχει πάντα ο τελικός πωλητής.
 
Στην περίπτωση που ο πωλητής αρνείται να ανταποκριθεί στα πιο πάνω δικαιώματα του καταναλωτή, καλείται ο καταναλωτής να υποβάλει γραπτώς το παράπονο του μέσω της ιστοσελίδας της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή (www.consumer.gov.cy).
 
Για περαιτέρω πληροφορίες ή για υποβολή καταγγελίας οι καταναλωτές μπορούν να επικοινωνούν με την Υπηρεσία μέσω της ιστοσελίδας της (www.consumer.gov.cy) ή στα τηλέφωνα: Γραμμή Καταναλωτή 1429, Κεντρικά Γραφεία Λευκωσίας 22200930 και 22200925, Επαρχιακό Γραφείο Λεμεσού 25819150, Επαρχιακό Γραφείο Πάφου 26804613, Επαρχιακό Γραφείο Λάρνακας /Αμμοχώστου 24816160.

Δειτε Επισης

Οδεύουν προς αδιέξοδο οι διαβουλεύσεις για ΑΤΑ-Στον Παναγιώτου το μπαλάκι, ανοίγει τα χαρτιά του
Αυτοί είναι οι χρυσοί αριθμοί του Τζόκερ που μοιράζουν 13 εκ. ευρώ
Α. Μιχαηλίδου: Η συνεργασία Κύπρου-Ελλάδας μπορεί να διαμορφώσει ευρωπαϊκές πολιτικές
Χωρίς ρεύμα περιοχές στη Λευκωσία λόγω βλάβης-Στο σημείο συνεργείο της ΑΗΚ
Στο στόχαστρο της Κομισιόν η Κύπρος-Δεν συμμορφώθηκε σε σειρά υποχρεώσεων για ενωσιακό δίκαιο
ΒΙΝΤΕΟ: Καταγγελίες Φαίδωνα για άθλιες συνθήκες διαμονής μεταναστών-Πώς απαντά το Υφ. Πρόνοιας
Η ενημέρωση του Γραφείου Επιτρόπου Επικοινωνιών για την υποχρεωτική ταυτοποίηση προπληρωμένων SIM
Υπ. Άμυνας: Επιτακτική ανάγκη να τεθεί η ενίσχυση αμυντικών δυνατοτήτων ως ύψιστη προτεραιότητα
Αποκαταστάθηκε βλάβη σε αγωγό υδροδότησης στη Λεμεσό
Ολοκληρώνεται η διοικητική έρευνα για τον θάνατο του 33χρονου μεταμοσχευμένου-«Κανονικά πρέπει να το έχουμε μέχρι αύριο»