Τη σημασία της προώθησης βιώσιμης κινητικότητας ανέδειξε σε ημερίδα, ο Υπ. Μεταφορών

Κυρίαρχο ρόλο στη στρατηγική του Υπουργείου Μεταφορών έχει η προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας ώστε να πετύχουμε μία ισορροπημένη πρόσβαση και χρήση του οδικού χώρου, μειώνοντας τη χρήση του ιδιωτικού οχήματος και αυξάνοντας τη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς, είπε ο αρμόδιος Υπουργός Γιάννης Καρούσος.
 
Σε χαιρετισμό του στην ημερίδα «Κυκλοφοριακό Λευκωσίας. Υπάρχει λύση;», ο κ. Καρούσος ανέφερε ότι προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας διασφαλίζει παράλληλα, ασφαλή χώρο στους ευάλωτους χρήστες, δηλαδή τον πεζό, τον ποδηλάτη, τον μοτοσικλετιστή και τα άτομα με αναπηρία, και ταυτόχρονα επιτυγχάνει τη μείωση ρύπων.

Για τον λόγο αυτό, σημείωσε, προωθούμε σε συνεργασία με τον Δήμο Λευκωσίας, την επικαιροποίηση του Ολοκληρωμένου Σχεδίου Κινητικότητας Λευκωσίας που κλείνει δέκα χρόνια από την εκπόνηση του και επιβάλλεται ο εκσυγχρονισμός του.
 
Στους πρώτους μήνες της μελέτης, είπε ο κ. Καρούσος, θα δοθούν τα αποτελέσματα για την εισαγωγή λεωφορειολωρίδων στην είσοδο της Λευκωσίας από Λεμεσό, που μελλοντικά θα φιλοξενήσουν το τραμ, καθώς επίσης και για το κλιμακωτό ωράριο, κ.ά.

Επίσης, διαμέσου του νέου Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας για την περίοδο 2021-2030, το οποίο βασίζεται στην προσέγγιση του «Ασφαλούς Συστήματος» και το οποίο περιλαμβάνει 28 επιμέρους πολιτικές και 158 στοχευμένες δράσεις προσβλέπουν, σημείωσε, στην αναβάθμιση του επιπέδου οδικής ασφάλειας ιδιαίτερα στα αστικά κέντρα, όπου καταγράφονται αυξημένοι αριθμοί θανατηφόρων οδικών συγκρούσεων.
 
Μεταξύ άλλων, είπε, ξεχωρίζει η αναβάθμιση του υφιστάμενου συστήματος των μέσων μαζικής μεταφοράς την οποία θα επιφέρει η λειτουργία των νέων συμβάσεων δημοσίων μεταφορών με την ταυτόχρονη εισαγωγή προηγμένης τεχνολογίας σε θέματα τηλεματικής.

Άλλη σημαντική παράμετρος που θα βοηθήσει, πρόσθεσε, είναι η υλοποίηση οργανωμένων σταθμών μετεπιβίβασης (Park and Ride) στην είσοδο της πόλης για τους οποίους υπάρχει μεγάλη ζήτηση.

Ο Υπουργός Μεταφορών τόνισε τη σημαντικότητα της πλήρους αξιοποίησης των δυνατοτήτων της τεχνολογίας διαμέσου της χρήσης ευφυών συστημάτων μεταφορών για τη βελτίωση της κυκλοφοριακής διαχείρισης. «Από τις προγραμματιζόμενες δράσεις μας με σύγχρονα τεχνολογικά μέσα, ξεχωρίζει η αναβάθμιση του υφιστάμενου Συστήματος Περιφερειακού Ελέγχου στη Λευκωσία και Λεμεσό για τον αυτόματο έλεγχο και τη συνεχή ρύθμιση των φώτων τροχαίας και των φωτοελεγχόμενων διαβάσεων πεζών με σκοπό την εύρυθμη και απρόσκοπτη διακίνηση των οχημάτων καθώς και τη μείωση των καθυστερήσεων», πρόσθεσε.

Το Υπουργείο, συνέχισε, προωθεί επίσης, τα αναγκαία έργα σε ό,τι αφορά την αναβάθμιση του κύριου αστικού οδικού δικτύου δηλαδή τους δρόμους πρωταρχικής σημασίας σύμφωνα με τους σχεδιασμούς του Τμήματος Πολεοδομίας και Οικήσεως.  
 
Περαιτέρω, συμπλήρωσε, γίνονται διάφορες δράσεις και μέτρα για την αύξηση της πεζοκίνησης και της ποδηλατοκίνησης, με ευρύτερο στόχο την διασφάλιση της προσβασιμότητας και της προσπελασιμότητας στη Λευκωσία.
 
Πηγή: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Επιστολή στον ΓΓ του ΟΗΕ από τ/κ σύνδεσμο που ζητά αναγνώριση ψευδοκράτους
Απαντά στην Ελεγκτική το Τμήμα Δασών-«Τα δύο έργα εξυπηρετούν κοινωφελείς σκοπούς»
Ενίσχυση της ασφάλειας στο νερό με νέα νομοθεσία για πισίνες
Στις 22 Ιουλίου τα αποτελέσματα για ΑΑΕΙ Κύπρου και Στρατιωτικές Σχολές Ελλάδας
Διευκρινίσεις από Τμήμα Αλιείας-«Μόνο ένα περιστατικό ρύπανσης από πετρελαιοειδή σε θάλασσα της Λεμεσού»
Εργασίες ασφαλτόστρωσης στον αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας-Λεμεσού
Εκδήλωση στο Πανεπιστήμιο Κύπρου για την Κύπρο του 1974 μέσα από τη λογοτεχνία
Στο μικροσκόπιο της Ελεγκτικής το αναψυκτήριο στο Πάρκο Ακαδημίας-Ευθύνες σε Τμ. Δασών και μη ορθός προγραμματισμός
Η επίδραση του 1974 στην κυπριακή και την ελλαδική λογοτεχνία
Στους 36 βαθμούς η θερμοκρασία-Αναμένονται βροχές στα ορεινά