Κατακεραυνώνει την Τουρκία για τις παραβιάσεις του εναέριου χώρου το FSF-MED
15:24 - 07 Ιανουαρίου 2020
Μειώθηκε σημαντικά ο αριθμός των θυμάτων από αεροπορικά δυστυχήματα εμπορικών αεροσκαφών το 2019, παρά το γεγονός ότι ο αριθμός των πτήσεων αυξήθηκε και ανέρχεται πλέον πέραν των 40 εκατομμυρίων, μεταφέροντας 4,2 δισεκατομμύρια επιβάτες, σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας – ICAO και του Διεθνούς Ιδρύματος Ασφάλειας Πτήσεων.
Με ανακοίνωση το «Μεσογειακό Ίδρυμα Ασφάλειας Πτήσεων – FSF-MED», με έδρα την Κύπρο, χαιρετίζει τη μείωση αυτή, σημειώνει ωστόσο την απαρέσκειά του για το γεγονός ότι στην Κύπρο, «τα περιστατικά αυτά και οι κίνδυνοι στην ασφάλεια πτήσεων αυξάνονται λόγω των παρανομιών της Τουρκίας στο FIR Λευκωσίας και της άρνησης της Αγκυρας να συνεργαστεί με τις αρμόδιες υπηρεσίες της Κυπριακής Δημοκρατίας όπως προβλέπεται από τους Κανονισμούς του ICAO όπως επίσης και τις παρεμβάσεις του παράνομου κέντρου ελέγχου στα κατεχόμενα».
Για εξάλειψη των κινδύνων αυτών, «οι οποίοι αφορούν τις 400,000 πτήσεις που χρησιμοποιούν το FIR Λευκωσίας και μεταφέρουν πέραν των 60 εκ. πολιτών από την Ευρώπη, το Ισραήλ, την Τουρκία και άλλες χώρες, το FSF-MED, καλεί για άλλη μια φορά τους αρμόδιους διεθνείς και ευρωπαϊκούς οργανισμούς να προβούν στις κατάλληλες ενέργειες και να χρησιμοποιήσουν τα εργαλεία που έχουν στη διάθεση τους, έτσι ώστε να αναγκαστεί η Τουρκία να συμμορφωθεί με τη διεθνή νομοθεσία και τους διεθνείς κανονισμούς ασφάλειας».
Παράλληλα, το FSF-MED «καλεί την κυπριακή Κυβέρνηση να αναπτύξει μια ολοκληρωμένη ‘Εθνική Στρατηγική Αερομεταφορών’ για την αντιμετώπιση των τουρκικών παρανομιών, όπως επίσης και για την ανάπτυξη του τομέα των αερομεταφορών στην Κύπρο και την περιφερειακή συνεργασία σε θέματα πολιτικής αεροπορίας, η οποία δυνητικά αφορά και τον ενεργειακό τομέα».
Πιο συγκεκριμένα, το 2018 έχασαν τη ζωή τους σε αεροπορικά δυστυχήματα εμπορικών αεροσκαφών 483 άτομα, ενώ ο αριθμός αυτός μειώθηκε σε 283 το 2019, με το πλέον θανατηφόρο δυστύχημα να είναι αυτό του BOEING 737 MAX των Αερογραμμών της Αιθιοπίας στις 10/3/2019 με 157 θύματα. Ο μέσος όρος των θυμάτων τα τελευταία πέντε χρόνια είναι 478 και το έτος με τα λιγότερα θύματα όλων των εποχών είναι το 2017 με μόνο 44 θύματα.
Το «Μεσογειακό Ίδρυμα Ασφάλειας Πτήσεων – FSF-MED» αναφέρει ότι «το 2019 ο αριθμός των θυμάτων από οδικά δυστυχήματα σε παγκόσμιο επίπεδο, ανήλθε σε 1,25 εκατομμύρια, αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά ότι το αεροπλάνο συνεχίζει να είναι το ασφαλέστερο μέσο μαζικής μεταφοράς».
Καταλήγοντας σημειώνει ότι «η αξιολόγηση των επιπέδων ασφάλειας πτήσεων δεν πρέπει να γίνεται μόνο στην βάση του αριθμού των θανατηφόρων δυστυχημάτων, αλλά και στον αριθμό των περιστατικών όπου οι κανόνες ασφάλειας δεν τηρούνται επαρκώς».
Πηγή:ΚΥΠΕ
Με ανακοίνωση το «Μεσογειακό Ίδρυμα Ασφάλειας Πτήσεων – FSF-MED», με έδρα την Κύπρο, χαιρετίζει τη μείωση αυτή, σημειώνει ωστόσο την απαρέσκειά του για το γεγονός ότι στην Κύπρο, «τα περιστατικά αυτά και οι κίνδυνοι στην ασφάλεια πτήσεων αυξάνονται λόγω των παρανομιών της Τουρκίας στο FIR Λευκωσίας και της άρνησης της Αγκυρας να συνεργαστεί με τις αρμόδιες υπηρεσίες της Κυπριακής Δημοκρατίας όπως προβλέπεται από τους Κανονισμούς του ICAO όπως επίσης και τις παρεμβάσεις του παράνομου κέντρου ελέγχου στα κατεχόμενα».
Για εξάλειψη των κινδύνων αυτών, «οι οποίοι αφορούν τις 400,000 πτήσεις που χρησιμοποιούν το FIR Λευκωσίας και μεταφέρουν πέραν των 60 εκ. πολιτών από την Ευρώπη, το Ισραήλ, την Τουρκία και άλλες χώρες, το FSF-MED, καλεί για άλλη μια φορά τους αρμόδιους διεθνείς και ευρωπαϊκούς οργανισμούς να προβούν στις κατάλληλες ενέργειες και να χρησιμοποιήσουν τα εργαλεία που έχουν στη διάθεση τους, έτσι ώστε να αναγκαστεί η Τουρκία να συμμορφωθεί με τη διεθνή νομοθεσία και τους διεθνείς κανονισμούς ασφάλειας».
Παράλληλα, το FSF-MED «καλεί την κυπριακή Κυβέρνηση να αναπτύξει μια ολοκληρωμένη ‘Εθνική Στρατηγική Αερομεταφορών’ για την αντιμετώπιση των τουρκικών παρανομιών, όπως επίσης και για την ανάπτυξη του τομέα των αερομεταφορών στην Κύπρο και την περιφερειακή συνεργασία σε θέματα πολιτικής αεροπορίας, η οποία δυνητικά αφορά και τον ενεργειακό τομέα».
Πιο συγκεκριμένα, το 2018 έχασαν τη ζωή τους σε αεροπορικά δυστυχήματα εμπορικών αεροσκαφών 483 άτομα, ενώ ο αριθμός αυτός μειώθηκε σε 283 το 2019, με το πλέον θανατηφόρο δυστύχημα να είναι αυτό του BOEING 737 MAX των Αερογραμμών της Αιθιοπίας στις 10/3/2019 με 157 θύματα. Ο μέσος όρος των θυμάτων τα τελευταία πέντε χρόνια είναι 478 και το έτος με τα λιγότερα θύματα όλων των εποχών είναι το 2017 με μόνο 44 θύματα.
Το «Μεσογειακό Ίδρυμα Ασφάλειας Πτήσεων – FSF-MED» αναφέρει ότι «το 2019 ο αριθμός των θυμάτων από οδικά δυστυχήματα σε παγκόσμιο επίπεδο, ανήλθε σε 1,25 εκατομμύρια, αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά ότι το αεροπλάνο συνεχίζει να είναι το ασφαλέστερο μέσο μαζικής μεταφοράς».
Καταλήγοντας σημειώνει ότι «η αξιολόγηση των επιπέδων ασφάλειας πτήσεων δεν πρέπει να γίνεται μόνο στην βάση του αριθμού των θανατηφόρων δυστυχημάτων, αλλά και στον αριθμό των περιστατικών όπου οι κανόνες ασφάλειας δεν τηρούνται επαρκώς».
Πηγή:ΚΥΠΕ