Επιχειρούνται χαλαρώσεις στις τηλεοπτικές διαφημίσεις παιδικών παιχνιδιών
06:43 - 05 Ιανουαρίου 2020

Χαλαρώσεις στην προβολή ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών διαφημίσεων παιδικών παιχνιδιών αλλά και στοιχημάτων επιχειρεί ο Σύνδεσμος Διαφημιστών σε συνεργασία με τα ραδιοτηλεοπτικά κανάλια και προς τον σκοπό αυτό έχει κατατεθεί στην Επιτροπή Εσωτερικών της Βουλής πρόταση νόμου με σχετικές τροποποιήσεις της υφιστάμενης νομοθεσίας, η οποία θα συζητηθεί στη συνεδρία της επιτροπής στις 13 Ιανουαρίου.
Όπως εξήγησε στον REPORTER η πρόεδρος της επιτροπής Ελένη Μαύρου, οι προτεινόμενες αλλαγές ήταν το αποτέλεσμα διαβούλευσης του Συνδέσμου Διαφημιστών και των ραδιοτηλεοπτικών καναλιών με τον Υπουργό Εσωτερικών, την Επίτροπο Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού και άλλων εμπλεκόμενων φορέων, οι οποίοι συμφώνησαν ότι δικαιολογούνται κάποιες χαλαρώσεις δεδομένου ότι τα παιδιά έχουν άπλετη πρόσβαση στις διαφημίσεις παιδικών παιχνιδιών μέσω των κινητών τηλεφώνων και ως εκ τούτου αποβαίνει δώρο άδωρο η απαγόρευση των τηλεοπτικών διαφημίσεων.
Η κ. Μαύρου εξήγησε περαιτέρω ότι λόγω της καθυστέρησης που θα δημιουργείτο εάν το Υπουργείο Εσωτερικών προέβαινε στην ετοιμασία νομοσχεδίου, το οποίο θα έπρεπε να περάσει στη συνέχεια από τη Νομική Υπηρεσία για να τύχει νομοτεχνικού ελέγχου, υπήρξε παράκληση προς την επιτροπή όπως οι προτεινόμενες τροποποιήσεις ενσωματωθούν σε πρόταση νόμου για να διευκολυνθούν οι διαδικασίες.
Επί της πρότασης θα γίνει μία πρώτη ανταλλαγή απόψεων στη συνεδρία της 13ης Ιανουαρίου και ανάλογα η κοινοβουλευτική επιτροπή Εσωτερικών, κατόπιν συνεννόησης και με την Ολομέλεια της Βουλής, θα λάβει απόφαση για το πώς θα προχωρήσει.
Η κ. Μαύρου διευκρίνισε ότι η συζήτηση της πρότασης δεν συνεπάγεται και ομοφωνία ανάμεσα στα μέλη της επιτροπής ότι μπορούν να προχωρήσουν οι προτεινόμενες αλλαγές, έσπευσε όμως να σημειώσει ότι λόγω της ευρείας χρήσης κινητών τηλεφώνων από τα παιδιά τα οποία προβάλλουν συνεχώς διαφημίσεις παιδικών παιχνιδιών, μάλλον οι περιορισμοί στην υφιστάμενη νομοθεσία καθίστανται υπερβολικοί.
«Προσωπικά δεν συμφωνώ με την ανάγκη αλλαγών, αλλά όταν δεν μπορείς να ελέγξεις ένα σωρό άλλες επιρροές, τότε το ζήτημα πρέπει να το δεις», είπε η κ. Μαύρου.
Οι προτεινόμενες αλλαγές
Να σημειωθεί ότι βάσει της ισχύουσας διάταξης στον περί Ραδιοφωνικών και Τηλεοπτικών Οργανισμών Νόμο, η τηλεοπτική διαφήμιση παιδικών παιχνιδιών απαγορεύεται:
α) Από τις 06.00 μέχρι και τις 22.00 καθημερινά και
β) Από τις 06.00 μέχρι τις 23.00 κατά τη διάρκεια των σχολικών αργιών και του Σαββατοκύριακου.
Να σημειωθεί ότι βάσει της ισχύουσας διάταξης στον περί Ραδιοφωνικών και Τηλεοπτικών Οργανισμών Νόμο, η τηλεοπτική διαφήμιση παιδικών παιχνιδιών απαγορεύεται:
α) Από τις 06.00 μέχρι και τις 22.00 καθημερινά και
β) Από τις 06.00 μέχρι τις 23.00 κατά τη διάρκεια των σχολικών αργιών και του Σαββατοκύριακου.
Με την προτεινόμενη τροποποίηση επιχειρείται όπως η μετάδοση ραδιοφωνικών και ή τηλεοπτικών διαφημίσεων και ή παραθύρων τηλεαγοράς παιδικών παιχνιδιών επιτρέπεται μεταξύ των ωρών 06.00-12.00 και 19.00-06.00 καθημερινά, ενώ στη διάρκεια του Σαββατοκύριακου και των σχολικών αργιών επιτρέπεται μόνο μεταξύ των ωρών 19.00-06.00.
Και στις δύο περιπτώσεις, η συνολική διάρκεια των διαφημίσεων δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 3,5 λεπτά ανά ωρολογιακή ώρα.
Επίσης προτείνεται όπως δεν επιτρέπεται η προβολή διαφημίσεων 5 λεπτά πριν από την έναρξη και 5 λεπτά πριν από τη λήξη παιδικών προγραμμάτων και ή προγραμμάτων που απευθύνονται σε παιδιά, αλλά ούτε και η προβολή διαφημίσεων κατά τη διάρκεια του προγράμματος.
Στοίχημα και τυχερά παιχνίδια
Αναφορικά με τα γραφεία στοιχημάτων και το στοίχημα, το οποίο στην παρούσα περίπτωση ορίζεται ως αυτό που διενεργείται επί αθλητικών γεγονότων, η τηλεοπτική και ραδιοφωνική διαφήμιση απαγορεύεται από τις 06.00 μέχρι τις 20.00 καθημερινά.
Στοίχημα και τυχερά παιχνίδια
Αναφορικά με τα γραφεία στοιχημάτων και το στοίχημα, το οποίο στην παρούσα περίπτωση ορίζεται ως αυτό που διενεργείται επί αθλητικών γεγονότων, η τηλεοπτική και ραδιοφωνική διαφήμιση απαγορεύεται από τις 06.00 μέχρι τις 20.00 καθημερινά.
Κατ’ εξαίρεση προτείνεται να επιτρέπεται στις ακόλουθες περιπτώσεις:
α) στη διάρκεια των διαφημιστικών διαλειμμάτων ζωντανής τηλεοπτικής ή ραδιοφωνικής μετάδοσης αθλητικού αγώνα
β) Δεκαπέντε λεπτά πριν από την έναρξη ζωντανής τηλεοπτικής ή ραδιοφωνικής μετάδοσης αθλητικού αγώνα και
γ) Δεκαπέντε λεπτά μετά τη λήξη ζωντανής τηλεοπτικής ή ραδιοφωνικής μετάδοσης αθλητικού αγώνα.
α) στη διάρκεια των διαφημιστικών διαλειμμάτων ζωντανής τηλεοπτικής ή ραδιοφωνικής μετάδοσης αθλητικού αγώνα
β) Δεκαπέντε λεπτά πριν από την έναρξη ζωντανής τηλεοπτικής ή ραδιοφωνικής μετάδοσης αθλητικού αγώνα και
γ) Δεκαπέντε λεπτά μετά τη λήξη ζωντανής τηλεοπτικής ή ραδιοφωνικής μετάδοσης αθλητικού αγώνα.
