Νέοι μάρτυρες υπεράσπισης κατέθεσαν στην υπόθεση πινακίδων Δήμου Πάφου
19:52 - 26 Σεπτεμβρίου 2019

Με την προσκόμιση δύο νέων μαρτύρων υπεράσπισης του 5ου κατηγορούμενου Ανδρέα Νικολάου, συνεχίστηκε η υπόθεση των πινακίδων που εκδικάζεται ενώπιον του μόνιμου Κακουργιοδικείου, που συνεδριάζει στην Πάφο.
Στη σημερινή δικάσιμο παρουσιάστηκε μαρτυρία εκ μέρους του συνηγόρου υπεράσπισης του 5ου κατηγορούμενου, δικηγόρου Κωστή Ευσταθίου από τον πρώην Λειτουργό στις Τεχνικές Υπηρεσίες του Δ. Πάφου, πολιτικό μηχανικό, Γιώργο Καλτσωνάκη.
Όπως ανέφερε ενώπιον Δικαστηρίου ο κ. Καλτσωνάκης, στον Δήμο Πάφου εργάστηκε για 30 έτη μέχρι την 30η Αυγούστου του 2019.
Ο κ. Ευσταθίου ανέφερε στο Δικαστήριο πως κλήτευσε τον μάρτυρα για μια ενέργεια που διενήργησε στις 6.8.2019 και που αφορούσε την τοποθέτηση κάποιων πινακίδων σε συγκεκριμένο χώρο στον Δ. Πάφου.
Ο μάρτυρας υπεράσπισης αναφέρθηκε στη σύνταξη ενός εγγράφου για την κατασκευή και τοποθέτηση δύο πινακίδων στο νέο χώρο στάθμευσης στην Πλατεία Κέννεντυ.
Το κόστος, είπε ο κ. Καλτσωνάκης, ήταν για εκάστη πινακίδα 110 ευρώ συν Φ.Π.Α. Επιπρόσθετα ο μάρτυρας σημείωσε πως προχώρησαν για την κατασκευή και τοποθέτηση των δύο πινακίδων, με τη διαδικασία των προσφορών ενώ μπορούσε να γίνει με απευθείας ανάθεση και συνοπτική διαδικασία.
Συγκεκριμένα αναφερόμενος στο σκεπτικό της κατασκευής και της τοποθέτησης των δύο νέων πινακίδων είπε, πως δημιουργήθηκαν θέσεις στο νέο χώρο στάθμευσης για ανάπηρους αλλά παραβιάζονταν από τρίτους.
Εξαιτίας της κατάστασης χρειάστηκε να βάλουν συμπληρωματική κατακόρυφη σήμανση, αφού, όπως είπε, προέκυψε αναγκαιότητα από την πορεία των πραγμάτων. Ήταν, εξήγησε, συμπληρωματική εργασία.
Όπως ανέφερε ενώπιον Δικαστηρίου ο μάρτυρας, συχνά προκύπτουν τέτοιου είδους ζητήματα.
Ερωτηθείς σχετικά από τον συνήγορο υπεράσπισης του 5ου κατηγορούμενου ο κ. Καλτσωνάκης ανέφερε πως προσφοροδότης ήταν κάποια εταιρεία S.G.Focus.
Πρόσθεσε πως στα καθήκοντα του προσφοροδότη είναι η κατασκευή των πινακίδων, η διάνοιξη για την τοποθέτηση τους και η στερέωση των πινακίδων στο δάπεδο. Σε σχέση με τις διαστάσεις των πινακίδων που τοποθετήθηκαν είπε πως αυτές είχαν πλάτος 30 εκατοστά και ύψος 50 εκατοστά.
Σε ερώτηση που του υπέβαλε στην συνέχεια ο εκπρόσωπος της κατηγορούσας αρχής, Δικηγόρος της Δημοκρατίας Ανδρέας Χατζηκύρου, ο κ. Καλτσωνάκης εξήγησε τα υλικά της πινακίδας.
Όταν ρωτήθηκε γιατί δεν έγινε απευθείας ανάθεση για την κατασκευή των δύο πινακίδων την στιγμή που ήταν μικρό το ποσό, ο κ. Καλτσωνάκης απάντησε πως είναι καλό να καλείς και άλλους προσφοροδότες λόγω και του ανταγωνισμού στην αγορά και πως για αυτό δεν έγινε απευθείας ανάθεση.
Τέλος ερωτηθείς σχετικά από την ΚΑ ανέφερε πως για την διαδικασία πληρωμής αναδόχου ακολουθείται η διαδικασία της έκδοσης τιμολογίου.
Επόμενος μάρτυρας κατέθεσε ο Γιώργος Ιωαννίδης πρόεδρος του Οργανισμού Συγκοινωνιών Πάφου που ξεκίνησε τη λειτουργία του την 5η Ιουλίου του 2010. Ο κ Ιωαννίδης ανέφερε πως μετά την υπογραφή της σύμβασης του ΟΣΙΠΑ με το Κράτος, τα δρομολόγια των λεωφορείων έγιναν συχνότερα και η εξυπηρέτηση ήταν καλύτερη.
Ερωτηθείς από τον δικηγόρο Κωστή Ευσταθίου για τα προβλήματα που αντιμετώπισαν ως Οργανισμός, ο κ. Ιωαννίδης ανέφερε, πως για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που προέκυψαν έγιναν κατά επανάληψη συσκέψεις με τους Δημάρχους των τεσσάρων Δήμων αλλά και με κοινοτάρχες. Τα προβλήματα, σημείωσε, αφορούσαν και τις σημάνσεις.
Πρόσθεσε πως η μεγαλύτερη διακίνηση των λεωφορείων γίνεται στην αστική περιοχή λόγω τουρισμού.
Ο μάρτυρας υπεράσπισης αναφέρθηκε και στη συνάντηση που είχε ο ίδιος με τον πρώην Δήμαρχο Πάφου Σάββα Βέργα στην παρουσία του 5ου κατηγορούμενου αλλά και άλλων υπηρεσιακών στο πλαίσιο της οποίας, όπως ανέφερε, συζητήθηκαν τα προβλήματά.
Τότε, συνέχισε, ήταν που ο κ. Βέργας έδωσε συγκεκριμένες οδηγίες προς τον 5ο κατηγορούμενο Ανδρέα Νικολάου για να προβεί σε επιθεώρηση των δρόμων. Του είχε ζητήσει μάλιστα, είπε ο κ. Ιωαννίδης, να του δίνει και αναφορά.
Αναφερόμενος στην τουριστική περιοχή ο κ. Ιωαννίδης, είπε πως αυτή ξεκινά από την τουριστική πλαζ μέχρι και τον Άγιο Γεώργιο Πέγειας.
Ο δικηγόρος Κωστής Ευσταθίου ρώτησε τον μάρτυρα και για τα στέγαστρα με τον κ. Ιωαννίδη να αναφέρει πως το θέμα της τοποθέτησης τους τέθηκε προς συζήτηση σε πολλές συσκέψεις. Πρόσθεσε πως τα στέγαστρα τα τοποθετούσε ο Δήμος.
Ακολούθως σε ερώτηση που του υπέβαλε ο εκπρόσωπος της ΚΑ ο κ. Ιωαννίδης απάντησε πως δεν ήταν σε θέση να γνωρίζει αν κάποιες πινακίδες για τις στάσεις λεωφορείων τοποθετούσαν τα Δημόσια Εργα.
Ο κ. Ιωαννίδης είπε πως βρίσκεται ενώπιον του Δικαστηρίου για να πει την αλήθεια και να υπηρετήσει την δικαιοσύνη, προσθέτοντας πως με τον εκσυγχρονισμό των συγκοινωνιών δημιουργούνται επιπρόσθετες ανάγκες. Αυτές οι ανάγκες σημείωσε ξεκίνησαν από το 2010.΄Ήταν απαίτηση, είπε ο μάρτυρας υπεράσπισης, του Υπουργείου Συγκοινωνιών να καλυφθούν οι ανάγκες βάσει και των όρων της σύμβασης που είχε υπογραφεί μεταξύ του ΟΣΙΠΑ και του αρμόδιου Υπουργείου.
Επιπρόσθετα ο κ. Ιωαννίδης ανέφερε πως τα αιτήματα του Οργανισμού τα υπέβαλαν στην αρμόδια τοπική αρχή είτε λέγεται Δ. Πάφου είτε κοινοτικές αρχές.
Κατηγορούμενοι στην υπόθεση είναι οι διευθυντές των εταιρειών πινακίδων ΕΤΝΑ και ΑΛΜΑ, Χρίστος Ιωάννου και Σωτήρης Αντωνιάδης και ο δημοτικός υπάλληλος Ανδρέας Νικολάου.
Όλοι οι κατηγορούμενοι απάντησαν μη παραδοχή στα αδικήματα που αντιμετωπίζουν, αυτά της συνωμοσίας προς διάπραξη κακουργήματος, συνωμοσίας προς καταδολίευση, κυκλοφορία πλαστού εγγράφου, πλαστογραφία, απόσπαση χρημάτων με ψευδείς παραστάσεις, κλοπή από δημόσιο λειτουργό, κατάχρηση εξουσίας και συγκάλυψης.
Το Δικαστήριο όρισε την υπόθεση για τις 19 Νοεμβρίου 2019 στις 09.00 το πρωί για τις τελικές αγορεύσεις.
Διέταξε επίσης όπως οι κατηγορούμενοι εμφανιστούν στο Δικαστήριο με τους ίδιους όρους.
Πηγή: ΚΥΠΕ
Στη σημερινή δικάσιμο παρουσιάστηκε μαρτυρία εκ μέρους του συνηγόρου υπεράσπισης του 5ου κατηγορούμενου, δικηγόρου Κωστή Ευσταθίου από τον πρώην Λειτουργό στις Τεχνικές Υπηρεσίες του Δ. Πάφου, πολιτικό μηχανικό, Γιώργο Καλτσωνάκη.
Όπως ανέφερε ενώπιον Δικαστηρίου ο κ. Καλτσωνάκης, στον Δήμο Πάφου εργάστηκε για 30 έτη μέχρι την 30η Αυγούστου του 2019.
Ο κ. Ευσταθίου ανέφερε στο Δικαστήριο πως κλήτευσε τον μάρτυρα για μια ενέργεια που διενήργησε στις 6.8.2019 και που αφορούσε την τοποθέτηση κάποιων πινακίδων σε συγκεκριμένο χώρο στον Δ. Πάφου.
Ο μάρτυρας υπεράσπισης αναφέρθηκε στη σύνταξη ενός εγγράφου για την κατασκευή και τοποθέτηση δύο πινακίδων στο νέο χώρο στάθμευσης στην Πλατεία Κέννεντυ.
Το κόστος, είπε ο κ. Καλτσωνάκης, ήταν για εκάστη πινακίδα 110 ευρώ συν Φ.Π.Α. Επιπρόσθετα ο μάρτυρας σημείωσε πως προχώρησαν για την κατασκευή και τοποθέτηση των δύο πινακίδων, με τη διαδικασία των προσφορών ενώ μπορούσε να γίνει με απευθείας ανάθεση και συνοπτική διαδικασία.
Συγκεκριμένα αναφερόμενος στο σκεπτικό της κατασκευής και της τοποθέτησης των δύο νέων πινακίδων είπε, πως δημιουργήθηκαν θέσεις στο νέο χώρο στάθμευσης για ανάπηρους αλλά παραβιάζονταν από τρίτους.
Εξαιτίας της κατάστασης χρειάστηκε να βάλουν συμπληρωματική κατακόρυφη σήμανση, αφού, όπως είπε, προέκυψε αναγκαιότητα από την πορεία των πραγμάτων. Ήταν, εξήγησε, συμπληρωματική εργασία.
Όπως ανέφερε ενώπιον Δικαστηρίου ο μάρτυρας, συχνά προκύπτουν τέτοιου είδους ζητήματα.
Ερωτηθείς σχετικά από τον συνήγορο υπεράσπισης του 5ου κατηγορούμενου ο κ. Καλτσωνάκης ανέφερε πως προσφοροδότης ήταν κάποια εταιρεία S.G.Focus.
Πρόσθεσε πως στα καθήκοντα του προσφοροδότη είναι η κατασκευή των πινακίδων, η διάνοιξη για την τοποθέτηση τους και η στερέωση των πινακίδων στο δάπεδο. Σε σχέση με τις διαστάσεις των πινακίδων που τοποθετήθηκαν είπε πως αυτές είχαν πλάτος 30 εκατοστά και ύψος 50 εκατοστά.
Σε ερώτηση που του υπέβαλε στην συνέχεια ο εκπρόσωπος της κατηγορούσας αρχής, Δικηγόρος της Δημοκρατίας Ανδρέας Χατζηκύρου, ο κ. Καλτσωνάκης εξήγησε τα υλικά της πινακίδας.
Όταν ρωτήθηκε γιατί δεν έγινε απευθείας ανάθεση για την κατασκευή των δύο πινακίδων την στιγμή που ήταν μικρό το ποσό, ο κ. Καλτσωνάκης απάντησε πως είναι καλό να καλείς και άλλους προσφοροδότες λόγω και του ανταγωνισμού στην αγορά και πως για αυτό δεν έγινε απευθείας ανάθεση.
Τέλος ερωτηθείς σχετικά από την ΚΑ ανέφερε πως για την διαδικασία πληρωμής αναδόχου ακολουθείται η διαδικασία της έκδοσης τιμολογίου.
Επόμενος μάρτυρας κατέθεσε ο Γιώργος Ιωαννίδης πρόεδρος του Οργανισμού Συγκοινωνιών Πάφου που ξεκίνησε τη λειτουργία του την 5η Ιουλίου του 2010. Ο κ Ιωαννίδης ανέφερε πως μετά την υπογραφή της σύμβασης του ΟΣΙΠΑ με το Κράτος, τα δρομολόγια των λεωφορείων έγιναν συχνότερα και η εξυπηρέτηση ήταν καλύτερη.
Ερωτηθείς από τον δικηγόρο Κωστή Ευσταθίου για τα προβλήματα που αντιμετώπισαν ως Οργανισμός, ο κ. Ιωαννίδης ανέφερε, πως για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που προέκυψαν έγιναν κατά επανάληψη συσκέψεις με τους Δημάρχους των τεσσάρων Δήμων αλλά και με κοινοτάρχες. Τα προβλήματα, σημείωσε, αφορούσαν και τις σημάνσεις.
Πρόσθεσε πως η μεγαλύτερη διακίνηση των λεωφορείων γίνεται στην αστική περιοχή λόγω τουρισμού.
Ο μάρτυρας υπεράσπισης αναφέρθηκε και στη συνάντηση που είχε ο ίδιος με τον πρώην Δήμαρχο Πάφου Σάββα Βέργα στην παρουσία του 5ου κατηγορούμενου αλλά και άλλων υπηρεσιακών στο πλαίσιο της οποίας, όπως ανέφερε, συζητήθηκαν τα προβλήματά.
Τότε, συνέχισε, ήταν που ο κ. Βέργας έδωσε συγκεκριμένες οδηγίες προς τον 5ο κατηγορούμενο Ανδρέα Νικολάου για να προβεί σε επιθεώρηση των δρόμων. Του είχε ζητήσει μάλιστα, είπε ο κ. Ιωαννίδης, να του δίνει και αναφορά.
Αναφερόμενος στην τουριστική περιοχή ο κ. Ιωαννίδης, είπε πως αυτή ξεκινά από την τουριστική πλαζ μέχρι και τον Άγιο Γεώργιο Πέγειας.
Ο δικηγόρος Κωστής Ευσταθίου ρώτησε τον μάρτυρα και για τα στέγαστρα με τον κ. Ιωαννίδη να αναφέρει πως το θέμα της τοποθέτησης τους τέθηκε προς συζήτηση σε πολλές συσκέψεις. Πρόσθεσε πως τα στέγαστρα τα τοποθετούσε ο Δήμος.
Ακολούθως σε ερώτηση που του υπέβαλε ο εκπρόσωπος της ΚΑ ο κ. Ιωαννίδης απάντησε πως δεν ήταν σε θέση να γνωρίζει αν κάποιες πινακίδες για τις στάσεις λεωφορείων τοποθετούσαν τα Δημόσια Εργα.
Ο κ. Ιωαννίδης είπε πως βρίσκεται ενώπιον του Δικαστηρίου για να πει την αλήθεια και να υπηρετήσει την δικαιοσύνη, προσθέτοντας πως με τον εκσυγχρονισμό των συγκοινωνιών δημιουργούνται επιπρόσθετες ανάγκες. Αυτές οι ανάγκες σημείωσε ξεκίνησαν από το 2010.΄Ήταν απαίτηση, είπε ο μάρτυρας υπεράσπισης, του Υπουργείου Συγκοινωνιών να καλυφθούν οι ανάγκες βάσει και των όρων της σύμβασης που είχε υπογραφεί μεταξύ του ΟΣΙΠΑ και του αρμόδιου Υπουργείου.
Επιπρόσθετα ο κ. Ιωαννίδης ανέφερε πως τα αιτήματα του Οργανισμού τα υπέβαλαν στην αρμόδια τοπική αρχή είτε λέγεται Δ. Πάφου είτε κοινοτικές αρχές.
Κατηγορούμενοι στην υπόθεση είναι οι διευθυντές των εταιρειών πινακίδων ΕΤΝΑ και ΑΛΜΑ, Χρίστος Ιωάννου και Σωτήρης Αντωνιάδης και ο δημοτικός υπάλληλος Ανδρέας Νικολάου.
Όλοι οι κατηγορούμενοι απάντησαν μη παραδοχή στα αδικήματα που αντιμετωπίζουν, αυτά της συνωμοσίας προς διάπραξη κακουργήματος, συνωμοσίας προς καταδολίευση, κυκλοφορία πλαστού εγγράφου, πλαστογραφία, απόσπαση χρημάτων με ψευδείς παραστάσεις, κλοπή από δημόσιο λειτουργό, κατάχρηση εξουσίας και συγκάλυψης.
Το Δικαστήριο όρισε την υπόθεση για τις 19 Νοεμβρίου 2019 στις 09.00 το πρωί για τις τελικές αγορεύσεις.
Διέταξε επίσης όπως οι κατηγορούμενοι εμφανιστούν στο Δικαστήριο με τους ίδιους όρους.
Πηγή: ΚΥΠΕ