Οι μαθητές που βρήκαν τη… φόρμουλα για να διαπρέψουν στη Formula 1

Το τελευταίο πράγμα που ίσως να έρχεται στο μυαλό κάποιου, όταν σκέφτεται την Formula 1, είναι οι σχολικές αίθουσες. Κι όμως, μέσα από τις σχολικές αίθουσες έχει διαπρέψει μία ομάδα Κύπριων εφήβων στον τομέα αυτό.
 
Η ομάδα από το English School, αποτελούμενη από την Δανάη Ξάνθη, τον Ιορδάνη Χριστοδουλίδη, τον Ραφαήλ Φειδία, την Άννα Θεμιστοκλέους, τον Κωνσταντίνο Πασχάλη και τον Παντελή Νεοφύτου, θα εκπροσωπήσει φέτος την Κύπρο στους τελικούς του προγράμματος F1 in Schools, που θα πραγματοποιηθεί στο Άμπου Ντάμπι τον Νοέμβριο, στον οποίο θα διαγωνιστούν απέναντι σε 60 ομάδες, από 25 διαφορετικές χώρες. Όλοι οι συμμετέχοντες είναι ηλικίας 11-19 ετών.
 
Οι μαθητές, που πέρσι, όταν ξεκινούσαν το πρότζεκτ, φοιτούσαν στην πέμπτη τάξη και φέτος στην έκτη (τρίτη λυκείου) ήρθαν πρώτοι στον κυπριακό τελικό, στον οποίο συμμετείχαν δώδεκα ομάδες μαθητών από τρία διαφορετικά σχολεία της Κύπρου. Θεωρούν πως η κυπριακή ομάδα δεν είναι το φαβορί για τον διεθνή τελικό, ωστόσο παραμένουν αισιόδοξοι ότι θα τα πάνε καλά. Σημειώνεται ότι, μέχρι στιγμής, η καλύτερη θέση που έχει εξασφαλίσει η Κύπρος σε διεθνές επίπεδο είναι η ενδέκατη.
 
Παράλληλες δραστηριότητες
Όπως εξήγησαν οι μαθητές στον REPORTER, πρόκειται για μία δραστηριότητα που χωρίζεται σε δύο κομμάτια: Το κομμάτι της μηχανικής και το κομμάτι της επιχειρηματικότητας. Ο στόχος σε ό,τι αφορά την μηχανική είναι οι ομάδες να κατασκευάσουν το πιο ελαφρύ και αεροδυναμικό αυτοκίνητο, για να κάνει τον καλύτερο χρόνο, το οποίο και παρουσιάζουν. Στο κομμάτι της επιχειρηματικότητας στόχος είναι η εξεύρεση χορηγών, η προώθηση της ομάδας και το μάρκετινγκ.
 
Με αυτές τις δύο παράλληλες δραστηριότητες, οι συμμετέχοντες αναπτύσσουν ένα ευρύ φάσμα δεξιοτήτων που άπτεται του σχεδιασμού, της παραγωγής και της προώθησης του προϊόντος τους, καθώς έχουν προσωπική εμπλοκή σε όλα τα στάδια της διαδικασίας, από τη σύλληψη της ιδέας στην υλοποίησή της.
 
Από τα θεωρήματα της φυσικής στις θεωρίες του μάρκετινγκ, οι μαθητές μετατρέπονται σε μικρούς επιχειρηματίες, αντλώντας σημαντικές εμπειρίες για το μέλλον. Σχεδιάζουν, χρησιμοποιούν μηχανήματα, πείθουν τους επενδυτές, κάνουν παρουσιάσεις, διαχειρίζονται events. Σε ερώτηση πώς έμαθαν να τα κάνουν όλα αυτά, τα παιδιά δήλωσαν ότι χρησιμοποίησαν ένα συνδυασμό από διαδικτυακές πηγές και καθοδήγηση από ανθρώπους που διαθέτουν εμπειρία σε αυτούς τους τομείς. «Μαθαίνουμε κιόλας ο ένας από τον άλλον», ανέφεραν.
 
Σε ό,τι αφορά στο αυτοκίνητο, αν και μοιάζει αρκετά με τα γνωστά αυτοκίνητα της Formula 1, δεν χρειάζεται να το οδηγήσουν οι έφηβοι, καθώς είναι μικρό και κινείται σε ειδική πίστα. Είναι τόσο γρήγορο που μπορεί να διανύσει απόσταση 20 μέτρων σε ένα δευτερόλεπτο, που αντιστοιχεί σε περίπου 65 χιλιόμετρα την ώρα. Ανάμεσα στους στόχους των μαθητών είναι να βελτιώνουν την αποδοτικότητά του, ώστε να αποκτήσουν πλεονέκτημα.
Κατά μήκος της πίστας υπάρχει ένα σύρμα και κάτω από το αυτοκίνητο υπάρχουν οι ειδικοί μηχανισμοί για να συνδέεται με το σύρμα. Για να πάρει μπρος, η ομάδα χρησιμοποιεί έναν μηχανισμό που ενεργοποιεί το αυτοκίνητο με τη χρήση διοξειδίου του άνθρακα. Ουσιαστικά το αυτοκίνητο ξεκινά με την ίδια λογική που εκτοξεύεται μία ρουκέτα αλλά με οριζόντια αντί κάθετη κατεύθυνση.
 
Βάση για το μέλλον
Όπως εξήγησε στον REPORTER ο υπεύθυνος καθηγητής, Στέλιος Θεοδοσίου, αυτό το πρότζεκτ δεν διδάσκει στους μαθητές μόνο μηχανική. «Τους μαθαίνει πώς να συνεργάζονται, να λειτουργούν ως αντιπρόσωποι, να αναπτύσσουν εναλλακτικά σχέδια μέσα σε σύντομα χρονοδιαγράμματα, να εργάζονται υπό πίεση», είπε. Πέραν του κομματιού του ίδιου του αυτοκινήτου, πρέπει να κάνουν παρουσιάσεις στους κριτές, να είναι σε θέση να αναλύσουν τα προβλήματα που αντιμετώπισαν, να διαχειριστούν τα κοινωνικά δίκτυα, να σχεδιάσουν πλάνο μάρκετινγκ κτλ.
 
Συνεπώς αναπτύσσει ταυτόχρονα δεξιότητες στον δημόσιο λόγο, στη διαχείριση χρόνου και στον προγραμματισμό, τις οποίες εκτιμούν ιδιαίτερα τα βρετανικά πανεπιστήμια, όταν εμφανίζονται στα βιογραφικά των υποψήφιων φοιτητών. Ως εκ τούτου, πέραν από ένα δημιουργικό χόμπι, αποτελεί βάση και για την μετέπειτα πορεία των μαθητών, κάτι που επιβεβαίωσαν και οι ίδιοι, λέγοντας στον REPORTER πως η συμμετοχή τους στο F1 in Schools τους έχει εμπνεύσει ως προς τα μελλοντικά επαγγελματικά τους βήματα.
 
 

Δειτε Επισης

Οι επιπτώσεις στην Κύπρο από τη σύρραξη στη Μέση Ανατολή-«Δεν μπορούμε να αποκλείσουμε οτιδήποτε»
Συνολικά 19 πτήσεις για επαναπατρισμό Ισραηλινών-Προγραμματισμένες και αναχωρήσεις από μαρίνα Λάρνακας
«Η σημασία της συζήτησης για το σχέδιο αξιολόγησης στη Βουλή είναι τεράστια… Η παιδεία αλλάζει»
«Ενημέρωσα τη μητέρα μου ότι γέννησα από το ραδιόφωνο… Σε τρυφερή ηλικία εγκαταλείψαμε τους γονείς μας»
Επικοινωνία ΤΟΜ με ιδιοκτήτες οχημάτων Citroën που φέρουν ελαττωματικό αερόσακο Takata
Υπ. Ενέργειας: Αναμενόμενη αλλά προσωρινή η αύξηση των τιμών καυσίμων-Θα παρέμβουμε εάν ξεφύγουν οι τιμές
Ουρές στο λιμάνι Λεμεσού για επιβίβαση στο Crown Iris-Επαναπατρίζονται άλλοι 1600 Ισραηλινοί
Ακόμη τέσσερις Κύπριοι και οι οικογένειες τους έφυγαν από το Ιράν και επιστρέφουν στην Κύπρο
Παραίτηση Υφυπουργού Πρόνοιας ζητά η Ισότητα για κάμερες που κατέγραφαν ήχο
Κατέπλευσε εκ νέου στο λιμάνι Λεμεσού το «Crown Iris»-Μετέφερε 1.600 ξένους υπηκόους