Κατάργηση των αρχικών τελών εγγραφής πλοίων για ώθηση του νηολογίου προωθεί το Υφυπ. Ναυτιλίας
10:34 - 13 Σεπτεμβρίου 2019
Την κατάργηση των αρχικών τελών εγγραφής πλοίων προωθεί το Υφυπουργείο Ναυτιλίας σε μια προσπάθεια να δώσει περαιτέρω ώθηση στο κυπριακό νηολόγιο, δήλωσε η αρμόδια Υφυπουργός Νατάσα Πηλείδου.
Η κ. Πηλείδου ενημέρωσε την Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών για τους νέους κανονισμούς που ενέκρινε το Υπουργικό Συμβούλιο, αναφορικά με τη νέα τιμολογιακή πολιτική που προωθεί το Υφυπουργείο. Με τους κανονισμούς προωθείται στρογγυλοποίηση των τελών (που είχαν προκύψει από τη μετατροπή τους από κυπριακές λίρες σε ευρώ), ομαδοποίηση τελών και κατάργηση τελών για υπηρεσίες που δεν προσφέρονται πλέον. Η σημαντικότερη διαφοροποίηση ωστόσο είναι η κατάργηση του τέλους αρχικής εγγραφής.
«Πιστεύουμε ότι η κατάργηση των αρχικών τελών εγγραφής θα δώσει ώθηση στο κυπριακό νηολόγιο», ανέφερε η κ. Πηλείδου ενημερώνοντας την Επιτροπή, προσθέτοντας πως παρόλο ότι νηολόγιο έχει πάρα πολύ καλό όνομα με πολύ καλά σχόλια μετά την αυτοματοποίηση και την 24ωρη εξυπηρέτηση, εντούτοις λόγω του τουρκικού εμπάργκο υπάρχουν οι προκλήσεις και αν δεν κάνουμε τη μείωση των τελών, από την αύξηση του νηολογίου ενδεχομένως να πάμε και σε μείωση».
Σύμφωνα με την κ. Πηλείδου, το κυπριακό νηολόγιο αριθμεί περίπου 1.100 πλοία με την χωρητικότητα να βρίσκεται στα 24,4 εκατομμύρια ακαθάριστους τόνους, αριθμός που είναι ο ψηλότερος από το 2010 όταν εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το κυπριακό σύστημα φόρου χωρητικότητας.
Η Υφυπουργός Ναυτιλίας επεσήμανε εξάλλου πως ήδη η Δανία έχει καταργήσει το αρχικό τέλος εγγραφής, με αποτέλεσμα το δανέζικο νηολόγιο να είναι το ταχύτερα αναπτυσσόμενο στην Ευρώπη. Σημείωσε επίσης ότι νηολόγια που είναι ανταγωνιστικά της Κύπρου διαθέτουν χαμηλότερα τέλη.
Σύμφωνα με την κ. Πηλείδου, η κατάργηση του τέλους εγγραφής θα εξυπηρετήσει τόσο πλοιοκτήτες όσο και ναυλωτές πλοίων που έχουν δραστηριότητες στην Τουρκία, με αποτέλεσμα να διαγράφονται πλοία από το κυπριακό νηολόγιο λόγω των τουρκικών μέτρων κατά των πλοίων υπό κυπριακή σημαία που επιβάλλονται από το 1987.
Απαντώντας σε ερωτήσεις βουλευτών για τον αντίκτυπο από την κατάργηση των αρχικών τελών εγγραφής, κ. Πηλείδου είπε πως το μέτρο στοχεύει στην αύξηση των εγγραφών.
«Αν οι εγγραφές δεν αυξηθούν και μείνουν στον ρυθμό που έχουμε σήμερα υπολογίζεται ότι θα έχουμε μία απώλεια εσόδων μεταξύ €600.000 και €700.000, κόστος το οποίο δεν είναι αποτρεπτικό», είπε.
«Αν καταφέρουμε να προσελκύσουμε περισσότερα πλοία σίγουρα θα έχουμε περισσότερα έσοδα όσον αφορά τον χώρο χωρητικότητας και από άλλα τέλη», συμπλήρωσε.
Βάσει του προγραμματισμού, η Επιτροπή θα τοποθετηθεί επί των κανονισμών στις 20 Σεπτεμβρίου με στόχο το προσχέδιο των κανονισμών να οδηγηθεί στην Ολομέλεια στις 27 του ιδίου μήνα. Η κ. Πηλείδου ζήτησε από τα μέλη της Επιτροπής όπως οι κανονισμοί εγκριθούν πριν το επερχόμενο Συνέδριο Ναυτιλιακή Κύπρος, που αρχίζει στις 6 Οκτωβρίου.
Εξάλλου, όπως αναφέρεται στο σημείωμα που συνοδεύει τους κανονισμούς, με την έγκριση των προτεινόμενων Κανονισμών ενδεικτικά αναφέρεται ότι αναμένεται να προκύψουν θετικές οικονομικές και πολιτικές επιπτώσεις μέσω της ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας της Κυπριακής σημαίας και της προσέλκυση νέων πλοίων για εγγραφή και κατά συνέπεια της βελτίωσης της θέσης του Κυπριακού Νηολογίου στην παγκόσμια κατάταξη (σήμερα η Κύπρος κατέχει την 11η θέση παγκοσμίως και την 3η στην Ευρωπαϊκή Ένωση). Η βελτίωση της θέσης της Κυπριακής σημαίας στην παγκόσμια κατάταξη προσδίδει στην Κύπρο το κύρος μεγάλου ναυτιλιακού κέντρου με δυνατή φωνή και εκπροσώπηση στα ευρωπαϊκά και διεθνή φόρα, αναφέρεται.
Πηγή: ΚΥΠΕ
Η κ. Πηλείδου ενημέρωσε την Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών για τους νέους κανονισμούς που ενέκρινε το Υπουργικό Συμβούλιο, αναφορικά με τη νέα τιμολογιακή πολιτική που προωθεί το Υφυπουργείο. Με τους κανονισμούς προωθείται στρογγυλοποίηση των τελών (που είχαν προκύψει από τη μετατροπή τους από κυπριακές λίρες σε ευρώ), ομαδοποίηση τελών και κατάργηση τελών για υπηρεσίες που δεν προσφέρονται πλέον. Η σημαντικότερη διαφοροποίηση ωστόσο είναι η κατάργηση του τέλους αρχικής εγγραφής.
«Πιστεύουμε ότι η κατάργηση των αρχικών τελών εγγραφής θα δώσει ώθηση στο κυπριακό νηολόγιο», ανέφερε η κ. Πηλείδου ενημερώνοντας την Επιτροπή, προσθέτοντας πως παρόλο ότι νηολόγιο έχει πάρα πολύ καλό όνομα με πολύ καλά σχόλια μετά την αυτοματοποίηση και την 24ωρη εξυπηρέτηση, εντούτοις λόγω του τουρκικού εμπάργκο υπάρχουν οι προκλήσεις και αν δεν κάνουμε τη μείωση των τελών, από την αύξηση του νηολογίου ενδεχομένως να πάμε και σε μείωση».
Σύμφωνα με την κ. Πηλείδου, το κυπριακό νηολόγιο αριθμεί περίπου 1.100 πλοία με την χωρητικότητα να βρίσκεται στα 24,4 εκατομμύρια ακαθάριστους τόνους, αριθμός που είναι ο ψηλότερος από το 2010 όταν εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το κυπριακό σύστημα φόρου χωρητικότητας.
Η Υφυπουργός Ναυτιλίας επεσήμανε εξάλλου πως ήδη η Δανία έχει καταργήσει το αρχικό τέλος εγγραφής, με αποτέλεσμα το δανέζικο νηολόγιο να είναι το ταχύτερα αναπτυσσόμενο στην Ευρώπη. Σημείωσε επίσης ότι νηολόγια που είναι ανταγωνιστικά της Κύπρου διαθέτουν χαμηλότερα τέλη.
Σύμφωνα με την κ. Πηλείδου, η κατάργηση του τέλους εγγραφής θα εξυπηρετήσει τόσο πλοιοκτήτες όσο και ναυλωτές πλοίων που έχουν δραστηριότητες στην Τουρκία, με αποτέλεσμα να διαγράφονται πλοία από το κυπριακό νηολόγιο λόγω των τουρκικών μέτρων κατά των πλοίων υπό κυπριακή σημαία που επιβάλλονται από το 1987.
Απαντώντας σε ερωτήσεις βουλευτών για τον αντίκτυπο από την κατάργηση των αρχικών τελών εγγραφής, κ. Πηλείδου είπε πως το μέτρο στοχεύει στην αύξηση των εγγραφών.
«Αν οι εγγραφές δεν αυξηθούν και μείνουν στον ρυθμό που έχουμε σήμερα υπολογίζεται ότι θα έχουμε μία απώλεια εσόδων μεταξύ €600.000 και €700.000, κόστος το οποίο δεν είναι αποτρεπτικό», είπε.
«Αν καταφέρουμε να προσελκύσουμε περισσότερα πλοία σίγουρα θα έχουμε περισσότερα έσοδα όσον αφορά τον χώρο χωρητικότητας και από άλλα τέλη», συμπλήρωσε.
Βάσει του προγραμματισμού, η Επιτροπή θα τοποθετηθεί επί των κανονισμών στις 20 Σεπτεμβρίου με στόχο το προσχέδιο των κανονισμών να οδηγηθεί στην Ολομέλεια στις 27 του ιδίου μήνα. Η κ. Πηλείδου ζήτησε από τα μέλη της Επιτροπής όπως οι κανονισμοί εγκριθούν πριν το επερχόμενο Συνέδριο Ναυτιλιακή Κύπρος, που αρχίζει στις 6 Οκτωβρίου.
Εξάλλου, όπως αναφέρεται στο σημείωμα που συνοδεύει τους κανονισμούς, με την έγκριση των προτεινόμενων Κανονισμών ενδεικτικά αναφέρεται ότι αναμένεται να προκύψουν θετικές οικονομικές και πολιτικές επιπτώσεις μέσω της ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας της Κυπριακής σημαίας και της προσέλκυση νέων πλοίων για εγγραφή και κατά συνέπεια της βελτίωσης της θέσης του Κυπριακού Νηολογίου στην παγκόσμια κατάταξη (σήμερα η Κύπρος κατέχει την 11η θέση παγκοσμίως και την 3η στην Ευρωπαϊκή Ένωση). Η βελτίωση της θέσης της Κυπριακής σημαίας στην παγκόσμια κατάταξη προσδίδει στην Κύπρο το κύρος μεγάλου ναυτιλιακού κέντρου με δυνατή φωνή και εκπροσώπηση στα ευρωπαϊκά και διεθνή φόρα, αναφέρεται.
Πηγή: ΚΥΠΕ