Πρόστιμα ανάλογα του μισθού σκέφτεται να προτείνει ο ΔΗΣΥ

Τη συζήτηση επί των νομοσχεδίων που προνοούν σημαντική αύξηση στα πρόστιμα για οδικές παραβάσεις συνέχισε η κοινοβουλευτική επιτροπή Μεταφορών.
 
Σε δηλώσεις μετά το πέρας της συνεδρίας ο Πρόεδρος της επιτροπής, βουλευτής του ΔΗΚΟ Γιώργος Προκοπίου ανέφερε πως επιβάλλεται η αύξηση των ποινών, προσθέτοντας πως ο ίδιος ευνοεί ακόμη ψηλότερες ποινές ή και επιβολή βαθμών ποινής σε παραβάσεις όπως την στάθμευση σε χώρους ατόμων με αναπηρίες ή οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλης ή ναρκωτικών.
 
«Για μένα είναι αδιανόητο η αύξηση από τα €85 στα €200. Είναι αδιανόητο οι ποινές για όσους οδηγούν υπό τη επήρεια αλκοόλης διότι είναι υποψήφιος δολοφόνος», είπε.
 
Ο βουλευτής του ΔΗΣΥ Δημήτρης Δημητρίου ανέφερε από την πλευρά του πως η αύξηση των ποινών θα ενισχύσει την οδική συνείδηση, που είναι το ζητούμενο, προσθέτοντας ότι ο ΔΗΣΥ εξετάζει το ενδεχόμενο να εισηγηθεί πρόστιμα στη βάση του εισοδήματος των πολιτών, έτσι ώστε να μπορεί να αποπληρωθεί-.
 
«Αν καταφέρουμε να διασυνδέσουμε το ύψος του προστίμου με το ύψος του μισθού και να είναι ποσοστιαίο το πρόστιμο και να είναι ισοβαρές προς όλους τους πολίτες, είτε παίρνεις 1.000 ευρώ ή 5.000 ευρώ πιστεύουμε πως είναι ένα πιο δίκαιο και πιο ουσιαστικό μέτρο διότι θα επηρεάσει τη ζωή του κάθε συμπολίτη μας με τον ίδιο τρόπο», πρόσθεσε.
 
Και ο βουλευτής του ΑΚΕΛ, Χριστάκης Τζιοβάνης τάχθηκε υπέρ της αύξησης των ποινών αλλά στη βάση του βιοτικού επιπέδου των Κυπρίων.
 
Είπε πως πρέπει να υπάρξουν ψηλές ποινές για παραβάσεις όπως σε χώρους στάθμευσης αναπήρων και παραβίαση των φώτων τροχαίας, «αλλά όχι ισοπεδωτικά και πρέπει να δούμε και το βαλάντιο και το βιοτικό επίπεδο του Κύπριου».
 
Επεσήμανε επίσης ότι πρέπει να προωθηθεί και το σύστημα φωτοεπισήμανσης που εκκρεμεί εδώ και δώδεκα χρόνια, σημειώνοντας πως οι κάμερες στατιστικά θα αποτρέψουν ένα  τεράστιο αριθμό ζωών και οδικών δυστυχημάτων.
 
Τέλος, ο βουλευτής των Οικολόγων Χαράλαμπος Θεοπέμπτου επικεντρώθηκε στο ότι το οδικό δίκτυο δεν προβλέπει την αστυνόμευση, ενώ ο σχεδιασμός των δρόμων στις πόλεις επιτρέπει την υψηλή ταχύτητα, την ώρα που η Κύπρος είναι η πρώτη χώρα σε ατυχήμτα και τροχαία σε κατοικημένες περιοχές.
 
«Και να αυξήσουμε τα πρόστιμα, υπάρχουν μέτρα που πρέπει να τα κάνουμε έτσι και αλλιώς. Δεν γίνεται για παράδειγμα να είμαι η ΝΟ 1 χώρα με δυστυχήματα στις κατοικημένες περιοχές και να μην κοιτάζω ποιες είναι οι ταχύτητες των αυτοκινήτων στις κατοικημένες περιοχές», είπε.
 
Τα νομοσχέδια προβλέπουν, μεταξύ άλλων, αύξηση του εξώδικου προστίμου από €85 σε €300 σε περίπτωση οδήγησης με χρήση κινητού τηλεφώνου αλλά και για οδήγηση χωρίς ζώνη ασφαλείας ή κράνος, ενώ το ίδιο ισχύει και για την παραβίαση φωτεινού σηματοδότη. Για τη στάθμευση σε διάβαση πεζών προβλέπεται αύξηση προστίμου από €85 σε €150 ενώ για τη στάθμευση σε χώρους αναπήρων, το εξώδικο ανεβαίνει στα €200.
 
Στην ερχόμενη συνεδρία της επιτροπής θα ξεκινήσει η κατ’ άρθρο συζήτηση των επτά νομοσχεδίων και του σχεδίου κανονισμού.
 
Πηγή: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Κατηγόρησε τον Πρόεδρο για «εμπλοκή της Κύπρου στη ζώνη απειλής» για πολιτικό κέρδος ο Τατάρ
Αναμένονται εκρήξεις το βράδυ της Δευτέρας στην περιοχή της Αρχιεπισκοπής
Η Τεχεράνη επιδιώκει επειγόντως συνομιλίες με ΗΠΑ και Ισραήλ για τον τερματισμό των εχθροπραξιών
Για διαχρονική, απόλυτη διακριτική εξουσία του Υπουργικού για το ΚΕΠ μίλησε η υπεράσπιση στη δίκη Al Jazeera
Ουρές χιλιομέτρων σε αυτοκινητοδρόμους καθώς κάτοικοι της Τεχεράνης επιχειρούν να φύγουν εν μέσω επιδρομών
Τελική ευθεία για αποζημιώσεις κουρεμένων με νέα πλατφόρμα επιβεβαίωσης αιτήσεων
Υπό πλήρη έλεγχο δασική πυρκαγιά σε περιοχή Πέρα Ορεινής της Επαρχίας Λευκωσίας
Οδηγία εκκένωσης από το Νετανιάχου στους κατοίκους της Τεχεράνης-«Βρισκόμαστε στον δρόμο προς τη νίκη»
Στη Βουλή η άρνηση για διώξεις στην υπόθεση Θανάση-Αυτεπάγγελτο θέμα στην Επιτροπή Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων
Το δεύτερο θαύμα της θέσης 11Α-Θα πετούσε σε αυτή τη θέση με το μοιραίο Air India, αλλά άλλαξε πτήση