Διαφημιστική εταιρεία αποθήκευε stories χρηστών-Η απάντηση της Facebook
22:17 - 09 Αυγούστου 2019
Η Facebook παραλίγο να έρθει ξανά αντιμέτωπη με ένα σκάνδαλο μεγέθους Cambridge Analytica, καθώς διαφημιστική εταιρεία «εισέβαλε» στα προσωπικά δεδομέναεκατομμυρίων χρηστών.
Η εταιρεία - κολοσσός προχώρησε στο μπλοκάρισμα της διαφημιστικής Hyp3r, μετά από αποκαλυπτικό ρεπορτάζ του Business Insiderπου έγραφε ότι η συγκεκριμένη εταιρεία παραβίαζε τους Όρους Χρήσης του Instagram, συλλέγοντας σημαντικό αριθμό δεδομένων από εκατομμύρια χρήστες.
Το Business Insider είχε κάνει ξεκάθαρο ότι η Hyp3r κατάφερε να εκμεταλλευτεί ένα κενό ασφαλείας του Instagram για να συλλέξει πληροφορίες τοποθεσίας εκατομμυρίων αναρτήσεων, ενώ παραβίαζε τους Όρους Χρήσης αποθηκεύοντας stories, bios και followers από τους χρήστες με δημόσιο προφίλ. Ωστόσο, σύμφωνα με το ίδιο μέσο, η διαφημιστική δεν εκμεταλλεύτηκε ιδιωτικά δεδομένα.
Ο κανονισμός της Facebook απαγορεύει τη συλλογή δεδομένων των χρηστών, ακόμη και αυτών που είναι διαθέσιμα δημοσίως, χωρίς να υπάρχει ξεκάθαρη συναίνεσή τους.
Η Hyp3r παρότι επαίνεσε δημόσια την πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης για τις αλλαγές που εφάρμοσε μετά το σκάνδαλο της Cambridge Analytica, ταυτοχρόνως ετοίμαζε ένα σύστημα για να παρακάμψει αυτούς τους νέους περιορισμούς και να αποκτήσει πρόσβαση στα δεδομένα.
Video: Η σκοτεινή «τέχνη» της χειραγώγησης: Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για το σκάνδαλο της Cambridge Analytica
Η Facebook από την πλευρά της, προχώρησε στη διόρθωση του κενού ασφαλείας και αναμένεται να γίνει πιο αυστηρή στη διαδικασία για να δώσει πρόσβαση στα δεδομένα τοποθεσίας. Να σημειωθεί όμως, ότι η Hyp3r ήταν μέχρι πρότινος ανάμεσα στονκλειστό κύκλο συνεργατών της.