Σηκώνουν επ’ αόριστον χειρόφρενα οι οδηγοί λεωφορείων στη Λάρνακα

Σε επ’αόριστον απεργία κατήλθαν από το πρωί, οι εργαζόμενοι στα λεωφορεία Ζήνων Λάρνακας, αφού η εταιρεία συνεχίζει να μην καταβάλλει τους μισθούς τους και παρακρατεί τις αποκοπές στα διάφορα Ταμεία τους.
 
Σε γραπτή ανακοίνωση που εξέδωσαν χθες οι Συντεχνίες ΣΕΓΔΑΜΕΛΙΝ-ΠΕΟ, ΟΜΕΠΕΓΕ-ΣΕΚ, ΔΕΕ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΕΟΚ, αναφέρεται ότι «η εταιρεία Λεωφορεία Λάρνακας ΖΗΝΩΝΑΣ δεν κατέβαλε μέχρι στιγμής το μισθό των εργαζομένων, ενώ ακόμη και αν καταβληθούν οι μισθοί των εργαζομένων θα είναι κατά 50% μειωμένοι».
 
Προστίθεται ότι «σύμφωνα με το Νόμο κάθε εργοδότης είναι υποχρεωμένος να καταβάλλει στο τέλος κάθε μήνα το μισθό των εργαζομένων και όχι μέρος του μισθού. Ταυτόχρονα η εταιρεία παρακρατεί τις αποκοπές στα διάφορα Ταμεία των Εργαζομένων (Ταμεία Προνοίας, ευημερίας, υγείας, συνδρομές) με τελευταία καταβολή τον Φεβρουάριο».
 
Οι εργαζόμενοι, συνεχίζει η ανακοίνωση «έχουν επιδείξει τεράστια υπομονή και κατανόηση όλα αυτά τα χρόνια για τα προβλήματα με το στόλο της εταιρείας, τα πολλαπλά μηχανικά προβλήματα και την εργασία υπό δύσκολες καιρικές συνθήκες».
 
Οι Συντεχνίες επαναλαμβάνουν επίσης πως για πολλοστή φορά τη διαχρονική τους θέση  ότι, «οι εργαζόμενοι δε μπορούν να είναι το μέσο για να επιλύονται οι διαφορές μεταξύ του Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων και της Εταιρείας. Καλούμε έστω και την υστάτη την Εταιρεία Λεωφορεία Λάρνακας ΖΗΝΩΝΑΣ να σεβαστεί τους εργαζόμενους και την εργασία που της παράσχουν και να τους καταβάλει τον μισθό τους καθώς και τις αποκοπές στα διάφορα Ταμεία τους».
 
Ευθύνες στο κράτος επέρριψε η εταιρεία
 
Από την πλευρά της η εταιρεία επέρριψε ευθύνες στο κράτος για την οικονομική κατάσταση της εταιρείας λεωφορείων «Ζήνων»  
Σε δημοσιογραφική διάσκεψη που διεξήχθει ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας, Παντελής Παντελίδης, ανέφερε ότι «δυστυχώς δεν μπορούμε να πληρώσουμε τους εργαζόμενους ολόκληρο το μισθό. Έχουμε σοβαρό πρόβλημα με τα οικονομικά μας, αφού δημιουργήσαμε τρύπες με παλιά χρέη» και το Υπουργείο Μεταφορών κόβει από το 2012 από τα έξοδα μας λόγω ακριβώς των παλιών χρεών.
 
Πρόσθεσε ότι «δημιουργήσαμε τόσα χρέη από παλιά που δεν μπορούμε να κινηθούμε αν δεν μας δώσει το Υπουργείο και ένα ποσό για να κλείσουμε ορισμένες τρύπες προκειμένου η εταιρεία να μπορεί να λειτουργήσει οικονομικά, δηλαδή να συντηρούμε τα λεωφορεία, να πληρώνουμε τους μισθούς των εργαζομένων στην ώρα τους και άλλα».
 
Στη διάσκεψη ο κ. Παντελίδης αναφέρθηκε στην ομάδα των κριτών που δημιουργήθηκε για τις διαφορές μεταξύ των εταιρειών λεωφορείων και του Υπουργείου Συγκοινωνιών και είπε ότι «κατά καιρούς το Υπουργείο, για να απαλλαγεί των ευθυνών του, έστειλε στην εταιρεία τους κριτές, οι οποίοι έχουν λάθος και δεν αναγνωρίζουμε τα αποτελέσματα τους. Το Υπουργείο επιμένει στην απόφαση των κριτών ενώ κατ’ εμάς οι κριτές έβγαλαν μια λανθασμένη απόφαση».
 
Ερωτηθείς ποια είναι η απόφαση αυτή, ο Πρόεδρος του Δ.Σ. της εταιρείας, απάντησε πως «η απόφαση λέει ότι χρωστούμε πολλά εκατομμύρια πίσω», πρόσθεσε πως «εμείς λέμε μας χρωστούν 4 εκατομμύρια ευρώ, εκείνοι λένε ότι τους χρωστούμε 4 εκατομμύρια» και σημείωσε πως «αντί να κάτσουν να βρούμε τα λάθη, το Υπουργείο μας έστειλε στους κριτές».
 
Σε παρατήρηση ότι οι οδηγοί των λεωφορείων μένουν απλήρωτοι παρά το γεγονός ότι η εταιρεία παίρνει το σχετικό χρηματικό κονδύλι από το Υπουργείο Συγκοινωνιών, ο κ. Παντελίδης απάντησε «όχι, εμείς δεν παίρνουμε το κονδύλι». Εξήγησε πως «με ετσιθελισμό το Υπουργείο μας στέλνει ένα κονδύλι για να πληρώσουμε τους μισθούς, αλλά η εταιρεία δεν λειτουργεί έτσι, αφού πρέπει να επιδιορθωθούν τα λεωφορεία και οι συνεργάτες μας έκοψαν τις πιστώσεις».
 
Διερωτήθηκε «τι θα οδηγούν οι οδηγοί σε περίπτωση που η εταιρεία πληρώσει τους μισθούς τους, αφού δεν θα υπάρχουν λεωφορεία. Εμείς είπαμε να πληρώσουμε το 50% των μισθών των οδηγών, να δώσουμε λίγα λεφτά στους προμηθευτές μας για να μπορέσουν να μας επιδιορθώσουν τα λεωφορεία ώστε να λειτουργεί η εταιρεία» μέχρις ότου οι αρμόδιοι αντιληφθούν τα πραγματικά μας αποτελέσματα.
 
Σε άλλη ερώτηση ο κ. Παντελίδης είπε πως «οπωσδήποτε η εταιρεία δεν είναι βιώσιμη, είμαστε εξαρτώμενοι από το κράτος και το κράτος μας οδήγησε να φτάσουμε στο σημείο αυτό».
 
Σε ερώτηση αν η εταιρεία επιρρίπτει ευθύνες στο κράτος για την οικονομική κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει, απάντησε «οπωσδήποτε».
 
Σε παρατήρηση τι θα κάνει η εταιρεία αφού ξεκινά η επ’ αόριστον απεργία των εργαζομένων, είπε «τίποτε. Εμείς είμαστε έτοιμοι και για τη φυλακή αφού το θέλουν ορισμένοι από το Υπουργείο να μας δουν στη φυλακή».
 
Ερωτηθείς κατά πόσον το Δ. Σ. της εταιρείας «Ζήνων» είχε συνάντηση με εκπροσώπους του Υπουργείου Μεταφορών, ο κ. Παντελίδης απάντησε θετικά, πρόσθεσε πως «λένε ότι μας έδωσαν τα λεφτά σήμερα» και διερωτήθηκε «τι θα γίνουν τα παλιά χρέη».
 
Κάλεσμα από Βασιλική για καταβολή των μισθών
 
Η Υπουργός Μεταφορών Βασιλική Αναστασιάδου, κληθείσα να σχολιάσει το θέμα, ανέφερε ότι το Υπουργείο Μεταφορών έχει υλοποιήσει πλήρως τις υποχρεώσεις του προς την εταιρεία «Ζήνων», η οποία οφείλει να καταβάλει άμεσα τους μισθούς προς τους εργαζόμενους.
 
Ερωτηθείσα για την εξαγγελθείσα από τους εργαζόμενους στην εταιρεία «Ζήνων» επ’ αόριστο απεργία, σημείωσε ότι το Υπουργείο θα πράξει ό,τι είναι δυνατό για επίλυση του θέματος που έχει προκύψει, προκειμένου να αποφευχθεί η ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού.
 
Κάλεσε τέλος την εταιρεία να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της προς τους εργαζόμενους και να μην επικαλείται οποιεσδήποτε δικαιολογίες, για τη μη καταβολή των μισθών.
 

Δειτε Επισης

Από τις βόμβες στη διπλωματία-Τι συζητούν ΗΠΑ και Ιράν πίσω από κλειστές πόρτες για ένα πυρηνικό deal
Καταζητεί την 37χρονη Νάταλυ Τζιαπούρα η Αστυνομία (pic)
Αυτοί είναι οι τυχεροί αριθμοί της κλήρωσης του Τζόκερ που μοιράζει 7.400.000
Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο καλεί το Ισραήλ να συμμορφωθεί πλήρως με το διεθνές ανθρωπιστικό δίκαιο
Συνελήφθη ο διαβόητος ναρκέμπορος «El Fito»-Είχε διατάξει τη δολοφονία προεδρικού υποψηφίου το 2023
Η Βουλή ψήφισε νομοθεσία για τον αστικό αναδασμό
Αναθεώρηση διαδικασίας επιστροφής εισφοράς στον ΟΑΥ με νόμο
Νέα νομοθεσία για τη Γενική Ασφάλεια των Προϊόντων ψήφισε η Βουλή
Μετά το Ιράν, Τραμπ και Νετανιάχου συμφώνησαν να τελειώσουν και τον πόλεμο στη Γάζα σε δύο εβδομάδες
Διευκρινίσεις από Citroën με ελαττωματικό αερόσακο ΤΑΚΑΤΑ αναμένει το ΤΟΜ