Ρομπότ θα κάνει… έκθεση ζωγραφικής στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης

Από τη στιγμή που τα ρομπότ με τεχνητή νοημοσύνη σκιτσάρουν και ζωγραφίζουν, ήταν θέμα χρόνου να κάνουν και εκθέσεις των έργων τους. Την πρώτη τέτοια έκθεση στον κόσμο θα κάνει η ρομποτική ζωγράφος Ai-Da στη γκαλερί "Barn" στο Κολλέγιο του Αγίου Ιωάννη του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης από τις 12 Ιουνίου έως τις 6 Ιουλίου.
 
Το ανθρωποειδές ρομπότ (με εξωτερική εμφάνιση… μοντέλου) μπορεί να περπατήσει, να μιλήσει και να κρατήσει μολύβι ή πινέλο. Τα έργα της δεν έχουν να ζηλέψουν πολλά πράγματα από εκείνα σύγχρονων ζωγράφων της αφηρημένης τέχνης.
 
Το όνομα Ai-Da παραπέμπει στο όνομα του ανθρώπου που την εμπνεύσθηκε, καθώς και στην πρωτοπόρο Βρετανίδα μαθηματικό Άντα Λάβλεϊς (1815-1852), κόρη του Λόρδου Βύρωνα, η οποία θεωρείται ότι είχε γράψει το πρώτο πρόγραμμα για υπολογιστή.
 
Η Ai-Da είναι πολύ παραγωγική στη δουλειά της, καθώς είναι σε θέση να ολοκληρώσει ένα έργο της μέσα σε δύο ώρες. Συγκριτικά, ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι χρειάστηκε περίπου 15 χρόνια για τη «Μόνα Λίζα» (την οποία και πάλι θεωρούσε ανολοκλήρωτη), ενώ ο γλύπτης Ογκίστ Ροντέν δούλευε σχεδόν τέσσερις δεκαετίες τις «Πύλες της Κόλασης».
 
Η Ai-Da μπορεί να σκιτσάρει ένα πορτρέτο εξ όψεως, να συνθέσει έναν πίνακα αφηρημένης τέχνης, ενώ δεν διστάζει να δοκιμάσει το χέρι της και στη γλυπτική. Το βασικό γνώρισμα της είναι πως είναι σε θέση να διδάξει μόνη της καινούρια πράγματα στον εαυτό της και έτσι να δημιουργεί ολοένα πιο πολύπλοκα έργα. Ξεκινώντας από κάτι απλό, όπως τη φωτογραφία ενός δέντρου ή μιας μέλισσας, το ρομπότ είναι ικανό να ζωγραφίσει κάτι αφηρημένο, που κάλλιστα θα είχε θέση σε μια γκαλερί σύγχρονης τέχνης.
 
«Δεν μπορούμε να προβλέψουμε τι θα φτιάξει, τι πρόκειται να παράγει, ποιο είναι το όριο της δημιουργίας της. Βρισκόμαστε στην αρχή μιας νέας εποχής ανθρωποειδών ρομπότ και θα είναι συναρπαστικό να δούμε ποια θα είναι η επίπτωση στην τέχνη», δήλωσε ο γκαλερίστας Αϊντάν Μέλερ, επιμελητής της έκθεσης με τον εύγλωττο τίτλο «Αβέβαια Μέλλοντα», σύμφωνα με τη βρετανική «Τέλεγκραφ».
 
Όπως είπε, στόχος του δεν είναι τα ρομπότ να αντικαταστήσουν τους καλλιτέχνες μια μέρα, αντίθετα πιστεύει ότι η άνοδος της τεχνητής νοημοσύνης στο χώρο της τέχνης θυμίζει την εμφάνιση της φωτογραφίας. «Στη δεκαετία του 1850», επεσήμανε, «όλοι νόμιζαν ότι η φωτογραφία θα αντικαθιστούσε την τέχνη και τους καλλιτέχνες, αλλά στην πραγματικότητα λειτούργησε συμπληρωματικά προς την τέχνη, έγινε ένα νέο είδος τέχνης που έφερε και πολλές νέες θέσεις εργασίας».
 
Ο Μέλερ εξέφρασε την ελπίδα ότι το ενδιαφέρον που έχει ήδη γεννήσει το ρομπότ, θα ενθαρρύνει τον ευρύτερο δημόσιο διάλογο σχετικά με την τεχνητή νοημοσύνη και τις πιθανές αρνητικές επιπτώσεις και τους κινδύνους που ενέχει. Ο ίδιος είχε πάρει την πρωτοβουλία να παραγγείλει την Ai-Da πριν δύο χρόνια στη βρετανική εταιρεία ρομποτικής Engineered Arts, ενώ οι μηχανικοί του Πανεπιστημίου του Λιντς δημιούργησαν το εξελιγμένο ρομποτικό χέρι της.
 
Πηγή: ΑΠΕ
 

Δειτε Επισης

Έρευνα της Κομισιόν για Facebook και Instagram για τον έλεγχο δημοσιεύσεων ενόψει ευρωεκλογών
Εθιστικό σαν ζάχαρη το Temu- Πώς η πλατφόρμα με τις απίστευτα χαμηλές τιμές άλλαξε όσα γνωρίζαμε
Το λειτουργικό σύστημα των iPad εμπίπτει πλέον στην Πράξη για Ψηφιακές Αγορές της ΕΕ
Επιστήμονας υποστηρίζει πως ανακάλυψε την αιτία της «κατάρας του Φαραώ»
Στο Πεκίνο ο Έλον Μασκ-Ζητά να λειτουργούν και στην Κίνα τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό
Σε βελτιστοποίηση δρομολογίων ασθενοφόρων με τεχνητή νοημοσύνη στοχεύει έργο του ΤΕΠΑΚ
BINTEO: H Microsoft «ζωντάνεψε» τη Μόνα Λίζα και προκάλεσε χαμό
Αποκαθίσταται ύστερα από πέντε μήνες η επικοινωνία της NASA με το Voyager 1
To TikTok περνάει στην αντεπίθεση-Επικαλείται την πρώτη τροπολογία και ετοιμάζεται για μάχη
Πώς έφτασαν οι ΗΠΑ στο νομοσχέδιο για την απαγόρευση του TikTok-Το παρασκήνιο του «Ψυχρού Πολέμου» με Κίνα