Απογοητευμένοι οι Οργανωμένοι Γονείς από τα αποτελέσματα των Εξετάσεων-«Είναι τραγικά»

Απογοητευτικά έως τραγικά αποκάλεσε τα αποτελέσματα των Παγκυπρίων Εξετάσεων, η Παγκύπρια Συνομοσπονδία Γονέων Δημοσίων Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης.
 
Σε ανακοίνωσή της, η Συνομοσπονδία Γονέων σημείωσε πως η ανάγκη για ριζική αλλαγή στο εκπαιδευτικό ίδρυμα είναι επιτακτική και ο στρουθοκαμηλισμός όλων πρέπει να σταματήσει.
 
«Πρέπει να παραδεχτούμε και να αποδεχτούμε ότι έχουμε σοβαρότατο πρόβλημα και ότι ΠΡΕΠΕΙ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΝ ΧΘΕΣ. […] Το σοβαρότερο είναι ότι τα παιδιά μας δεν ξέρουν να διαβάζουν. Δεν τους μάθαμε τον τρόπο, δεν καλλιεργήσαμε την κριτική σκέψη», αναφέρεται, μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση.
 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Κάτω από τη βάση και πάλι ο μέσος όρος των Νέων Ελληνικών-Απογοητευμένοι οι γονείς

Αυτούσια η ανακοίνωση των Οργανωμένων Γονέων:
«Ψες το εκπαιδευτικό σύστημα της Κύπρου δέχθηκε ακόμα ένα χτύπημα. Για μια ακόμη χρονιά τα αποτελέσματα των Παγκυπρίων Εξετάσεων είναι απογοητευτικά έως τραγικά.
 
Οι Παγκύπριες Εξετάσεις είναι ένας θεσμός ο οποίος εκτιμάται και αποτιμάται ως ένα αδιάβλητο εργαλείο του οποίου τα αποτελέσματα δεν αμφισβητούνται. Και αυτό επιδεινώνει το αίσθημα απογοήτευσης. Οι Παγκύπριες είναι το τέλος μιας πορείας 12 χρόνων στο δημόσιο σχολείο και αποκαλύπτουν τη γύμνια μας. Την γύμνια όλων μας: εκπαιδευτικού συστήματος, γονιών, εκπαιδευτικών και μαθητών.
 
Επιτακτική η ανάγκη ριζικών αλλαγών στο εκπαιδευτικό σύστημα. Ο στρουθοκαμηλισμός όλων μας πρέπει επιτέλους να σταματήσει. Πρέπει να παραδεχτούμε και να αποδεχτούμε ότι έχουμε σοβαρότατο πρόβλημα και ότι ΠΡΕΠΕΙ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΝ ΧΘΕΣ. Κάποτε το απολυτήριο αυτού του κράτους είχε βαρύτητα τόσο για την εργοδότηση του απόφοιτου του Δημοσίου Σχολείου, όσο και στην εισδοχή του σε ξένα πανεπιστήμια. Σήμερα δυστυχώς είναι ένα μη αντιπροσωπευτικό χαρτί που αμφισβητείται από πολλούς.
 
Σίγουρα μέσα στους τελειόφοιτους υπάρχουν και παιδιά που δεν τους ενδιαφέρουν τα μαθήματα και οι Παγκύπριες εξετάσεις και αυτό επηρεάζει το αποτέλεσμα. Αυτό όμως είναι μία άλλη τραγική πτυχή: τι εναλλακτικές επιλογές δώσαμε σ’ αυτά τα παιδιά που δεν τους ενδιαφέρουν τα μαθήματα;
 
Το σοβαρότερο όμως είναι ότι τα παιδιά μας δεν ξέρουν να διαβάζουν. Δεν τους μάθαμε τον τρόπο, δεν καλλιεργήσαμε την κριτική σκέψη. Αυτό που τους προσφέρουμε είναι η προσωρινή γνώση και την ανικανότητα να σκεφτούν μόνοι τους και να βρουν λύσεις. Και η ειρωνεία: ξοδεύουμε εκατομμύρια στα φροντιστήρια και καμία αλλαγή στα αποτελέσματα. Γιατί και τα φροντιστήρια ακολουθούν ένα στείρο και μη παραγωγικό σύστημα.
 
Επιτακτική ανάγκη, η νέα σχολική χρονιά να μας βρει με ένα σωστό σχέδιο αξιολόγησης του μαθητή, το οποίο να μπορεί να εφαρμοστεί άμεσα και με το οποίο ο  βαθμός που θα λαμβάνει ο/η μαθητής/τρια να είναι ο βαθμός που ανταποκρίνεται στις πραγματικές ικανότητες του/της. Ένα σχέδιο που θα δίνει το δικαίωμα στο παιδί να αξιολογείται και με άλλες μορφές και όχι ο βαθμός του να εξαρτάται σχεδόν απόλυτα από τον βαθμό του διαγωνίσματος. Που θα ανταμείβει το παιδί που εργάζεται σκληρά στις εργασίες του, που συμμετέχει στην τάξη, που μπορεί να παγώνει στο διαγώνισμα, αλλά κάνει εξαιρετικές ερευνητικές εργασίες. Ένα σχέδιο που θα βοηθήσει τα παιδιά να αποκτήσουν κριτική σκέψη, ικανότητες και δεξιότητες που θα τα βοηθήσουν να μπορέσουν να ανταποκριθούν θετικά σε οποιαδήποτε πρόκληση. Παράλληλα, πρέπει άμεσα να προχωρήσει το σχέδιο Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού καθώς και οι επιμόρφωση τους στις άλλες μορφές αξιολόγησης και να γίνουν οι αναγκαίες νομοθετικές ρυθμίσεις για τις προαγωγές/τοποθετήσεις/μεταθέσεις των διευθυντών/τριών. Τα παιδιά μας δικαιούνται να εκπαιδεύονται από τους καλύτερους. Παράλληλα, χρειάζονται ριζικές αλλαγές στις δομές των σχολικών μονάδων ούτως ώστε να λειτουργούν καλύτερα.
 
Από την άλλη, εμείς οι γονείς πρέπει να καταλάβουμε και να αποδεχτούμε ότι τα παιδιά μας θα έχουν τον βαθμό που τους αξίζει και όχι αυτόν που εμείς θεωρούμε ότι πρέπει να έχουν. Μόνο αν εμείς καταλάβουμε αυτή τη βασική αλήθεια της ισότητας, θα προστατεύσουμε τα παιδιά μας από μελλοντικές αποτυχίες και θα τα ενδυναμώσουμε στον αγώνα της ζωής. Αγαπώ το παιδί μου, σημαίνει του διασφαλίζω την ικανότητα να πορευτεί στη όποιαν ζωή επιλέξει αυτό και όχι τη ζωή που επιλέγω εγώ γι’ αυτό. Διασφαλίζω ότι το παιδί μου στο σχολείο θα είναι ευτυχισμένο, θα έχει γερές βάσεις και θα κτίσει το μέλλον του σε γερά θεμέλια ενώ, παράλληλα, θα χαίρεται τα όμορφα χρόνια της παιδικής και εφηβικής ηλικίας.
 
Επιβάλλεται να γίνουν δραστικές αλλά ουσιαστικές αλλαγές από αυτό τον Σεπτέμβρη. Για να δώσουμε στα παιδιά ένα εκπαιδευτικό σύστημα το οποίο να τους δίνει τις γνώσεις που το καθένα από αυτά χρειάζεται, αλλά και που μπορεί να αφομοιώσει. Θα πρέπει όλοι οι φορείς της εκπαίδευσης να λάβουμε εκείνες τις αποφάσεις που θα ωθήσουν την Παιδεία μπροστά χωρίς άλλους πειραματισμούς. Ας γίνουμε επιτέλους εμείς το ιδανικό μοντέλο εκπαίδευσης στο οποίο θα αναφέρονται οι άλλες χώρες και όχι το αντίθετο. Ας κτίσουμε ένα απολυτήριο δικαιότερο και ισότιμο για όλα τα παιδιά. Ένα απολυτήριο ισχυρό και σεβαστό από όλους: πανεπιστήμια και εργοδότες».

Δειτε Επισης

Ελεύθερο το πλήρωμα του MSC Aries, τρεις εβδομάδες μετά την κατάληψή του από τους Ιρανούς
Νεκρός κηρύχθηκε άλλος ένας Ισραηλινός όμηρος της Χαμάς
Η αντίδραση των αγροτών μετά το χάσμα που προέκυψε από το «e-κοφίνι»-Ζητούν δημιουργία δημοπρατηρίου
Στο τραπέζι η επανεξέταση της Συρίας, μετά το πακέτο στον Λίβανο-Στις 17 Μάϊου η Υπουργική Σύνοδος
Ο κομματικός χάρτης της Λεμεσού, το κοινό μοτίβο και η μάχη του κέντρου να σπάσει το δίπολο ΔΗΣΥ-ΑΚΕΛ
Νέες φουρτούνες για το «Αφροδίτη», βίρα τις άγκυρες για «Κρόνο»
Ο Σύνδεσμος Προστασίας Ψυχικής Υγείας συμφωνεί με Μανιφέστο Mental Health Europe ενόψει Ευρωεκλογών
Τι θέλουν οι φιλοπαλαιστίνιοι φοιτητές που διαδηλώνουν στα αμερικανικά πανεπιστήμια
Βοήθεια σε ευάλωτες ομάδες προσφέρουν Εκκλησία, δήμοι και οργανώσεις ενόψει Πάσχα
Εγκρίθηκαν 14 αιτήσεις για υπηκοότητα σε παιδιά μεικτών γάμων