Πάτωσε η Κύπρος στην οδική ασφάλεια-Στην Ιρλανδία τα εύσημα και το βραβείο

Η Ιρλανδία είναι ο νικητής του φετινού βραβείου του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για την Ασφάλεια των Μεταφορών (TESC PIN award), ενώ η Κύπρος και η Ελλάδα κατέχουν την 20η και 25η θέση μεταξύ 32 χωρών (ΕΕ28, συν Νορβηγία, Ισραήλ, Σερβία και Ελβετία). Το ετήσιο βραβείο δίδεται σε μια ευρωπαϊκή χώρα που έχει επιδείξει συνεχή πρόοδο στην οδική ασφάλεια σε συνδυασμό με μια στρατηγική προσέγγιση για την αντιμετώπιση του προβλήματος.

Η Ιρλανδία ήταν το δεύτερο ασφαλέστερο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης το 2018 όσον αφορά την οδική θνησιμότητα (θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων) και ανέβηκε πέντε φορές στην κατάταξη των χωρών της ΕΕ από το 2010, όταν έλαβε χώρα στην 7η θέση. Όσον αφορά τον αριθμό των θανάτων, η Ιρλανδία έχει μειώσει τους ετήσιους θανάτους κατά περισσότερο από 30% από το 2010. Σε σύγκριση, οι θάνατοι αυξήθηκαν σε άλλες σχετικά ασφαλείς χώρες κατά την ίδια περίοδο, συμπεριλαμβανομένης της Σουηδίας και των Κάτω Χωρών.

Στην Κύπρο οι θάνατοι ανά εκατομμύριο μειώθηκαν από σχεδόν 75 το 2010 σε 56 το 2018 και στην Ελλάδα από σχεδόν 110 σε περίπου 64. Ο μέσος όρος της ΕΕ μειώθηκε από 63 σε 49 κατά την ίδια περίοδο.

Σύμφωνα με έκθεση της ETSC που εκδόθηκε σήμερα, η πρόοδος στην Ιρλανδία βρίσκεται σε αντίθεση με τη σχετική στασιμότητα στην ΕΕ στο σύνολό της. Οι αριθμοί των ατόμων που σκοτώθηκαν στους δρόμους της ΕΕ μειώθηκαν μόλις κατά 1% πέρυσι και μόλις 4% τα τελευταία πέντε χρόνια, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του ETSC για την οδική ασφάλεια.

Ο στόχος της ΕΕ για μείωση των θανάτων από τροχαία ατυχήματα κατά το ήμισυ κατά τη δεκαετία έως το 2020 δεν φαίνεται πλέον εφικτός. Η επίτευξη αυτού του στόχου απαιτεί πρωτοφανή μείωση κατά 21% ετησίως το 2019 και το 2020.

Το ETSC δηλώνει ότι σε πολλά κράτη μέλη η οδική ασφάλεια έχει αποπροσανατολισθεί τα τελευταία χρόνια, με περικοπές στην επιβολή της αστυνόμευσης της κυκλοφορίας και αδυναμία επενδύσεων σε ασφαλέστερες υποδομές. "Οι θάνατοι και οι τραυματισμοί στην ΕΕ εξακολουθούν να είναι απαράδεκτα υψηλοί με οποιοδήποτε μέτρο, με περίπου 500 θανάτους κάθε εβδομάδα, που αντιστοιχούν σε τρία αεροπλάνα της Boeing 737 που συντρίβονται και σκοτώνουν όλους τους επιβάτες», σημειώνει το ETSC.

Εν τω μεταξύ, "οι μεγαλύτερες και τολμηρότερες πρόσφατες πρωτοβουλίες οδικής ασφάλειας της ΕΕ - επικαιροποίηση των ελάχιστων προδιαγραφών ασφάλειας οχημάτων και σημαντική αύξηση του πεδίου εφαρμογής των κανόνων διαχείρισης της ασφάλειας των υποδομών - ολοκληρώθηκαν μόλις τους τελευταίους 12 μήνες μετά από αρκετά χρόνια καθυστέρησης". Το ETSC καλεί "το νέο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και τους Επιτρόπους να καταστήσουν την οδική ασφάλεια προτεραιότητα από την πρώτη μέρα".
 

Δειτε Επισης