Η Boeing ήξερε για τα προβλήματα στα 737 ένα χρόνο πριν τις τραγωδίες

Με την πλάτη στον τοίχο βρίσκεται και πάλι η Boeing μετά την αποκάλυψη ότι από τον Μάιο του 2017 γνώριζε για το ελαττωματικό λογισμικό στα μοντέλα 737 Max -δηλαδή πολύ πριν την αεροπορική τραγωδία της Lion Air στην Ινδονησία τον περασμένο Οκτώβριο- και δεν έκανε τίποτε.
 
Ο αμερικανικός όμιλος κατασκευής αεροσκαφών παραδέχθηκε χθες ότι λίγους μήνες μετά την έναρξη των παραδόσεων των 737 Max είχε διαπιστώσει ότι δυσλειτουργούσε ένα προειδοποιητικό σύστημα στα κόκπιτ. Η Boeing λέει ότι ξεκίνησε στη συνέχεια μια εσωτερική έρευνα, που κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το πρόβλημα αυτό δεν επηρέαζε την ασφάλεια των πτήσεων των εν λόγω αεροσκαφών. Υποστηρίζει ακόμη ότι τα ηγετικά της στελέχη δεν ενεπλάκησαν στην έρευνα και ότι πληροφορήθηκαν το πρόβλημα μετά την πρώτη συντριβή ενός 737 Max στην Ινδονησία στις 29 Οκτωβρίου του 2018, ενώ και η αρμόδια αμερικανική υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας, η FAA, ενημερώθηκε σχετικά περίπου μία εβδομάδα μετά την τραγωδία εκείνη.

Στην ανακοίνωση της Boeing αναφέρεται ότι τον περασμένο Δεκέμβριο έγινε και νέα έρευνα, η οποία επίσης κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το πρόβλημα δεν συνιστούσε απειλή για την ασφάλεια των 737 Max. Ο αμερικανικός όμιλος, σύμφωνα με κυβερνήτες και αεροπορικές εταιρείες, δεν ενημέρωσε για το πρόβλημα στο σύστημα ασφαλείας που προειδοποιεί τους πιλότους για δυσλειτουργίες παρά μόνον μετά την πρώτη συντριβή τέτοιου μοντέλο στην Ινδονησία το 2018 (λίγους μήνες αργότερα ακολούθησε η τραγωδία στην Αιθιοπία).
 
Το σύστημα AOA (“Angle Of Attack”) ενημερώνει τους πιλότους όταν ένας αισθητήρας μεταδίδει εσφαλμένα στοιχεία, όπως συνέβη στις τραγωδίες στην Ινδονησία και . Και στις δύο περιπτώσεις σύμφωνα με τα προκαταρκτικά πορίσματα οι υποψίες στρέφονται σε εσφαλμένη μετάδοση στοιχείων από αισθητήρες. Το σύστημα λειτουργούσε σε προηγούμενα μοντέλα 737 αλλά τέθηκε εκτός λειτουργίας στα 737 Max. Όπως είπε η Boeing τα αεροσκάφη μπορούσαν να πετάξουν με ασφάλεια και χωρίς το εν λόγω σύστημα, που όμως θα τεθεί ξανά σε λειτουργία μετά την αναβάθμισή του στα 737 Max προτού ξαναπετάξουν.
 
Πηγή: iefimerida.gr

Δειτε Επισης

Πάγωμα περιουσιακών στοιχείων ευρωπαϊκών τραπεζών στη Ρωσία
Ευγνωμοσύνη ΟΗΕ για ανθρωπιστικό διάδρομο-«Oı HΠΑ και η Κύπρος αύξησαν την ανθρωπιστική βοήθεια»
Επιθέσεις με drones εναντίον διαφόρων περιοχών της Ουκρανίας, εκρήξεις στην Κριμαία
Ο Νετανιάχου απορρίπτει το τελεσίγραφο του Γκαντζ-Tι απαντά ο πρώην υπουργός Άμυνας
Νέα στοιχεία για τον Τσιντούλα, «έδρασε μόνος του»-Με λουλούδια έξω από το νοσοκομείο οι υποστηρικτές του Φίτσο
Σε κρίσιμη κατάσταση παραμένει ο Ρόμπερτ Φίτσο-Υπό κράτηση ο δράστης, του απαγγέλθηκαν κατηγορίες
«Δικτάτορας που δεν αναγνωρίζει κόκκινες γραμμές ο Πούτιν»-Τι λέει συνεργάτης του Ναβάλνι
Χάος με τις ανάρμοστες συμπεριφορές στην ψηφιακή πύλη που ενώνει τις δύο πόλεις Νέα Υόρκη-Δουβλίνο
Ένας Ισραηλινός και ένας Παλαιστίνιος αγκαλιάστηκαν μπροστά στον Πάπα Φραγκίσκο
Στο δικαστήριο ο δράστης της απόπειρας δολοφονίας του πρωθυπουργού Ρόμπερτ Φίτσο