Πρόοδος αλλά και περιθώρια βελτίωσης για Facebook, Twitter και Google ενόψει Ευρωεκλογών
13:43 - 17 Μαΐου 2019
Tην πρόοδο που σημείωσαν Facebook, το Google και το Twitter για την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης, σύμφωνα με τον Κώδικα Πρακτικής κατά της παραπληροφόρησης πριν από τις εκλογές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου τον Μάιο του 2019, χαιρετίζει σήμερα η Κομισιόν. Η έκθεση για τον Απρίλιο καταγράφει τα ισχυρά μέτρα που έχουν ληφθεί, αλλά υποδεικνύει ότι υπάρχει ακόμη περιθώριο βελτίωσης.
Συγκεκριμένα, η έκθεση αναφέρει ότι η Google ανέφερε τα πρόσθετα μέτρα που ελήφθησαν για τη βελτίωση του ελέγχου των τοποθετήσεων διαφήμισης στην ΕΕ, συμπεριλαμβανομένης της κατανομής ανά κράτος μέλος.
Σημείωσε τη διαθεσιμότητα της Έκθεσης Διαφάνειας της ΕΕ για την πολιτική διαφήμιση και τη βιβλιοθήκη διαφημίσεων με δυνατότητα αναζήτησης, συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας χρήσης της διεπαφής προγραμματισμού εφαρμογών BigQuery του Google Cloud για την εκτέλεση προσαρμοσμένων ερωτημάτων.
Η Google ανέφερε τις συνεχιζόμενες προσπάθειές της για διαφάνεια σχετικά με τη διαφήμιση βάσει θεμάτων, αλλά ανακοίνωσε ότι η λύση δεν θα εφαρμοστεί πριν από τις ευρωπαϊκές εκλογές. Παρέθεσε δε παγκόσμια δεδομένα σχετικά με την κατάργηση σημαντικού αριθμού καναλιών YouTube για παραβίαση των πολιτικών σχετικά με το spam, τις παραπλανητικές πρακτικές και τις απάτες και την πλαστοπροσωπία.
Το Facebook ανέφερε τα μέτρα που ελήφθησαν στην ΕΕ κατά των διαφημίσεων που παραβίαζαν τις πολιτικές του για τη συμπερίληψη χαμηλής ποιότητας, για ενοχλητικό, παραπλανητικό ή ψευδές περιεχόμενο. Ξεκίνησε να εφαρμόζει την πολιτική της σχετικά με τη διαφήμιση κατά τα μέσα Απριλίου και να καταργεί τις μη συμμορφούμενες διαφημίσεις από το Facebook και το Instagram. Η έκθεση του Απριλίου παρείχε επίσης πληροφορίες σχετικά με την έναρξη λειτουργίας του κέντρου διεξαγωγής εκλογών στο Δουβλίνο, το οποίο περιλαμβάνει ειδικούς που καλύπτουν όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ και τις γλώσσες.
Το Facebook ανέφερε ότι καταρτίστηκε ένα συντονισμένο δίκτυο μη εξουσιοδοτημένης συμπεριφοράς από τη Ρωσία και επικεντρώθηκε στην Ουκρανία. Η έκθεση δεν αναφέρει εάν αυτό το δίκτυο επηρέασε και τους χρήστες στην ΕΕ. Επιπλέον, το Facebook ανέφερε τη νέα πρόσβαση για ερευνητές στο περιβάλλον προγραμματισμού εφαρμογών CrowdTangle και το σύνολο δεδομένων URL του.
Το Twitter αναφέρθηκε σε διαφημίσεις που απορρίφθηκαν επειδή δεν συμμορφώνονταν με τις πολιτικές του σχετικά με απαράδεκτες επιχειρηματικές πρακτικές και διαφημίσεις ποιότητας. Παρείχε πληροφορίες σχετικά με τις διαφημίσεις που δεν εξυπηρετήθηκαν λόγω μη ολοκληρωμένης διαδικασίας πιστοποίησης, η οποία είναι υποχρεωτική για τους διαφημιζόμενους των πολιτικών καμπανιών. Το Twitter ανέφερε σχετικά με μια νέα πολιτική ακεραιότητας στις εκλογές, απαγορεύοντας συγκεκριμένες κατηγορίες χειραγώγησης συμπεριφοράς και περιεχομένου, όπως παραπλανητικές πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο συμμετοχής στις εκλογές και τον εκφοβισμό των ψηφοφόρων. Το Twitter παρείχε στοιχεία για τα μέτρα κατά των ανεπιθύμητων μηνυμάτων και των ψεύτικων λογαριασμών, αλλά δεν παρέχει περαιτέρω στοιχεία για αυτά τα μέτρα, δηλαδή πώς σχετίζονται με τη δραστηριότητα στην ΕΕ.
Αντιπρόεδρος για την ενιαία ψηφιακή αγορά Andrus Ansip, η Επίτροπος αρμόδιος για θέματα δικαιοσύνης, καταναλωτών και ισότητας των φύλων Věra Jourová, ο Επίτροπος της Ένωσης Ασφαλείας Julian King και η Επίτροπος αρμόδιος για την Ψηφιακή Οικονομία και την Κοινωνία Mariya Gabriel τονίζουν σε κοινή τους δήλωση:
"Αναγνωρίζουμε τη συνεχιζόμενη πρόοδο που έχουν σημειωθεί από το Facebook, το Google και το Twitter σχετικά με τις δεσμεύσεις τους για αύξηση της διαφάνειας και προστασία της ακεραιότητας των επερχόμενων εκλογών και χαιρετίζουμε τα ισχυρά μέτρα που έλαβαν και οι τρεις πλατφόρμες κατά της χειραγωγικής συμπεριφοράς στις υπηρεσίες τους, Έχουν επίσης παράσχει στοιχεία σχετικά με τα μέτρα για τη βελτίωση του ελέγχου των τοποθετήσεων διαφήμισης, αλλά πρέπει να γίνουν περισσότερα για την ενίσχυση της ακεραιότητας των υπηρεσιών τους, συμπεριλαμβανομένων των υπηρεσιών διαφήμισης. μια ανεξάρτητη και μια αξιολόγηση του τρόπου με τον οποίο οι πολιτικές των πλατφορμών συνέβαλαν πράγματι στη μείωση της εξάπλωσης της παραπληροφόρησης στην ΕΕ".
"Λυπούμαστε ωστόσο για το γεγονός ότι η Google και το Twitter δεν μπόρεσαν να αναπτύξουν και να εφαρμόσουν πολιτικές για τον εντοπισμό και τη δημοσιοποίηση των διαφημίσεων με βάση το θέμα, οι οποίες μπορεί να αποτελέσουν πηγή διχαστικού δημόσιου διαλόγου κατά τη διάρκεια των εκλογών και κατά συνέπεια επιρρεπείς σε παραπληροφόρηση", προειδοποιούν και καταγράφουν: "κοιτάζοντας πέρα από τις ευρωπαϊκές εκλογές, όλοι οι υπογράφοντες θα πρέπει τώρα να εντείνουν τις προσπάθειές τους για να διευρύνουν τη συνεργασία με τους ελεγκτές γεγονότων σε όλα τα κράτη μέλη, καθώς και να ενδυναμώσουν τους χρήστες και την ερευνητική κοινότητα".
"Ειδικότερα, οι διαδικτυακές πλατφόρμες πρέπει να υλοποιήσουν την ευρύτερη δέσμη δεσμεύσεων τους βάσει του κώδικα ορθής πρακτικής, ιδίως με την εμπλοκή με τα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης για την ανάπτυξη δεικτών διαφάνειας και αξιοπιστίας για πηγές πληροφοριών, ώστε να παρέχεται στους χρήστες μια δίκαιη επιλογή σχετικών επαληθευμένων πληροφοριών", τονίζουν.
"Καλούμε επίσης τις πλατφόρμες να συνεργαστούν στενότερα με την ερευνητική κοινότητα για τον εντοπισμό και την πρόσβαση σε συναφή σύνολα δεδομένων, τα οποία θα επιτρέψουν την καλύτερη ανίχνευση και ανάλυση των εκστρατειών παραπληροφόρησης, την ορθή παρακολούθηση της εφαρμογής και του αντίκτυπου του Κώδικα και την ανεξάρτητη εποπτεία της λειτουργίας αλγορίθμων, προς όφελος όλων των πολιτών", σημειώνουν και καταλήγουν τονίζοντας ότι μετά από δηλώσεις της Microsoft ότι σχεδιάζει επίσης να εγγραφεί στον Κώδικα, "ενθαρρύνουμε ακόμη ευρύτερη υιοθέτηση του Κώδικα μεταξύ των ηλεκτρονικών πλατφορμών καθώς και των διαφημιζόμενων και των διαχειριστών δικτύων διανομής, ώστε ο Κώδικας να μπορέσει να αξιοποιήσει πλήρως το δυναμικό του."
Πηγή: ΚΥΠΕ
Συγκεκριμένα, η έκθεση αναφέρει ότι η Google ανέφερε τα πρόσθετα μέτρα που ελήφθησαν για τη βελτίωση του ελέγχου των τοποθετήσεων διαφήμισης στην ΕΕ, συμπεριλαμβανομένης της κατανομής ανά κράτος μέλος.
Σημείωσε τη διαθεσιμότητα της Έκθεσης Διαφάνειας της ΕΕ για την πολιτική διαφήμιση και τη βιβλιοθήκη διαφημίσεων με δυνατότητα αναζήτησης, συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας χρήσης της διεπαφής προγραμματισμού εφαρμογών BigQuery του Google Cloud για την εκτέλεση προσαρμοσμένων ερωτημάτων.
Η Google ανέφερε τις συνεχιζόμενες προσπάθειές της για διαφάνεια σχετικά με τη διαφήμιση βάσει θεμάτων, αλλά ανακοίνωσε ότι η λύση δεν θα εφαρμοστεί πριν από τις ευρωπαϊκές εκλογές. Παρέθεσε δε παγκόσμια δεδομένα σχετικά με την κατάργηση σημαντικού αριθμού καναλιών YouTube για παραβίαση των πολιτικών σχετικά με το spam, τις παραπλανητικές πρακτικές και τις απάτες και την πλαστοπροσωπία.
Το Facebook ανέφερε τα μέτρα που ελήφθησαν στην ΕΕ κατά των διαφημίσεων που παραβίαζαν τις πολιτικές του για τη συμπερίληψη χαμηλής ποιότητας, για ενοχλητικό, παραπλανητικό ή ψευδές περιεχόμενο. Ξεκίνησε να εφαρμόζει την πολιτική της σχετικά με τη διαφήμιση κατά τα μέσα Απριλίου και να καταργεί τις μη συμμορφούμενες διαφημίσεις από το Facebook και το Instagram. Η έκθεση του Απριλίου παρείχε επίσης πληροφορίες σχετικά με την έναρξη λειτουργίας του κέντρου διεξαγωγής εκλογών στο Δουβλίνο, το οποίο περιλαμβάνει ειδικούς που καλύπτουν όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ και τις γλώσσες.
Το Facebook ανέφερε ότι καταρτίστηκε ένα συντονισμένο δίκτυο μη εξουσιοδοτημένης συμπεριφοράς από τη Ρωσία και επικεντρώθηκε στην Ουκρανία. Η έκθεση δεν αναφέρει εάν αυτό το δίκτυο επηρέασε και τους χρήστες στην ΕΕ. Επιπλέον, το Facebook ανέφερε τη νέα πρόσβαση για ερευνητές στο περιβάλλον προγραμματισμού εφαρμογών CrowdTangle και το σύνολο δεδομένων URL του.
Το Twitter αναφέρθηκε σε διαφημίσεις που απορρίφθηκαν επειδή δεν συμμορφώνονταν με τις πολιτικές του σχετικά με απαράδεκτες επιχειρηματικές πρακτικές και διαφημίσεις ποιότητας. Παρείχε πληροφορίες σχετικά με τις διαφημίσεις που δεν εξυπηρετήθηκαν λόγω μη ολοκληρωμένης διαδικασίας πιστοποίησης, η οποία είναι υποχρεωτική για τους διαφημιζόμενους των πολιτικών καμπανιών. Το Twitter ανέφερε σχετικά με μια νέα πολιτική ακεραιότητας στις εκλογές, απαγορεύοντας συγκεκριμένες κατηγορίες χειραγώγησης συμπεριφοράς και περιεχομένου, όπως παραπλανητικές πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο συμμετοχής στις εκλογές και τον εκφοβισμό των ψηφοφόρων. Το Twitter παρείχε στοιχεία για τα μέτρα κατά των ανεπιθύμητων μηνυμάτων και των ψεύτικων λογαριασμών, αλλά δεν παρέχει περαιτέρω στοιχεία για αυτά τα μέτρα, δηλαδή πώς σχετίζονται με τη δραστηριότητα στην ΕΕ.
Αντιπρόεδρος για την ενιαία ψηφιακή αγορά Andrus Ansip, η Επίτροπος αρμόδιος για θέματα δικαιοσύνης, καταναλωτών και ισότητας των φύλων Věra Jourová, ο Επίτροπος της Ένωσης Ασφαλείας Julian King και η Επίτροπος αρμόδιος για την Ψηφιακή Οικονομία και την Κοινωνία Mariya Gabriel τονίζουν σε κοινή τους δήλωση:
"Αναγνωρίζουμε τη συνεχιζόμενη πρόοδο που έχουν σημειωθεί από το Facebook, το Google και το Twitter σχετικά με τις δεσμεύσεις τους για αύξηση της διαφάνειας και προστασία της ακεραιότητας των επερχόμενων εκλογών και χαιρετίζουμε τα ισχυρά μέτρα που έλαβαν και οι τρεις πλατφόρμες κατά της χειραγωγικής συμπεριφοράς στις υπηρεσίες τους, Έχουν επίσης παράσχει στοιχεία σχετικά με τα μέτρα για τη βελτίωση του ελέγχου των τοποθετήσεων διαφήμισης, αλλά πρέπει να γίνουν περισσότερα για την ενίσχυση της ακεραιότητας των υπηρεσιών τους, συμπεριλαμβανομένων των υπηρεσιών διαφήμισης. μια ανεξάρτητη και μια αξιολόγηση του τρόπου με τον οποίο οι πολιτικές των πλατφορμών συνέβαλαν πράγματι στη μείωση της εξάπλωσης της παραπληροφόρησης στην ΕΕ".
"Λυπούμαστε ωστόσο για το γεγονός ότι η Google και το Twitter δεν μπόρεσαν να αναπτύξουν και να εφαρμόσουν πολιτικές για τον εντοπισμό και τη δημοσιοποίηση των διαφημίσεων με βάση το θέμα, οι οποίες μπορεί να αποτελέσουν πηγή διχαστικού δημόσιου διαλόγου κατά τη διάρκεια των εκλογών και κατά συνέπεια επιρρεπείς σε παραπληροφόρηση", προειδοποιούν και καταγράφουν: "κοιτάζοντας πέρα από τις ευρωπαϊκές εκλογές, όλοι οι υπογράφοντες θα πρέπει τώρα να εντείνουν τις προσπάθειές τους για να διευρύνουν τη συνεργασία με τους ελεγκτές γεγονότων σε όλα τα κράτη μέλη, καθώς και να ενδυναμώσουν τους χρήστες και την ερευνητική κοινότητα".
"Ειδικότερα, οι διαδικτυακές πλατφόρμες πρέπει να υλοποιήσουν την ευρύτερη δέσμη δεσμεύσεων τους βάσει του κώδικα ορθής πρακτικής, ιδίως με την εμπλοκή με τα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης για την ανάπτυξη δεικτών διαφάνειας και αξιοπιστίας για πηγές πληροφοριών, ώστε να παρέχεται στους χρήστες μια δίκαιη επιλογή σχετικών επαληθευμένων πληροφοριών", τονίζουν.
"Καλούμε επίσης τις πλατφόρμες να συνεργαστούν στενότερα με την ερευνητική κοινότητα για τον εντοπισμό και την πρόσβαση σε συναφή σύνολα δεδομένων, τα οποία θα επιτρέψουν την καλύτερη ανίχνευση και ανάλυση των εκστρατειών παραπληροφόρησης, την ορθή παρακολούθηση της εφαρμογής και του αντίκτυπου του Κώδικα και την ανεξάρτητη εποπτεία της λειτουργίας αλγορίθμων, προς όφελος όλων των πολιτών", σημειώνουν και καταλήγουν τονίζοντας ότι μετά από δηλώσεις της Microsoft ότι σχεδιάζει επίσης να εγγραφεί στον Κώδικα, "ενθαρρύνουμε ακόμη ευρύτερη υιοθέτηση του Κώδικα μεταξύ των ηλεκτρονικών πλατφορμών καθώς και των διαφημιζόμενων και των διαχειριστών δικτύων διανομής, ώστε ο Κώδικας να μπορέσει να αξιοποιήσει πλήρως το δυναμικό του."
Πηγή: ΚΥΠΕ