Νέες μειώσεις σε κλήσεις και SMS εντός της Ε.Ε.-Δείτε τι αλλάζει
14:57 - 13 Μαΐου 2019
Τη μείωση των τιμών των διεθνών κλήσεων και SMS εντός ΕΕ από τις 15 Μαΐου ανακοίνωσε σήμερα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Συγκεκριμένα από την Τετάρτη οι καταναλωτές που καλούν από τη χώρα τους σε άλλη χώρα της ΕΕ θα καταβάλλουν κατ' ανώτατο όριο 19 λεπτά του ευρώ ανά λεπτό κλήσης (+ ΦΠΑ) και 6 λεπτά ανά μήνυμα SMS (+ ΦΠΑ).
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Επιτροπής, μετά την κατάργηση των τελών περιαγωγής τον Ιούνιο του 2017, αυτά τα νέα ανώτατα όρια τιμών για τις διεθνείς κλήσεις και τα SMS εντός της ΕΕ αποτελούν μέρος της αναθεώρησης των κανόνων για τις τηλεπικοινωνίες σε επίπεδο ΕΕ με σκοπό την ενίσχυση του συντονισμού των ηλεκτρονικών επικοινωνιών και την αναβάθμιση του ρόλου του Φορέα Ευρωπαϊκών Ρυθμιστικών Αρχών για τις Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες (BEREC).
«Τα ανώτατα όρια τιμών για κλήσεις εντός ΕΕ αποτελούν απτό παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο η ψηφιακή ενιαία αγορά συμβάλλει πραγματικά στην καθημερινή ζωή των πολιτών. Χάρη στη δημιουργία της ψηφιακής ενιαίας αγοράς, έχουν κατοχυρωθεί 35 νέα ψηφιακά δικαιώματα και ελευθερίες. Συνολικά, οι νέοι κανόνες για τις τηλεπικοινωνίες θα βοηθήσουν την ΕΕ να ανταποκριθεί στις αυξανόμενες ανάγκες συνδεσιμότητας των Ευρωπαίων και θα ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητα της ΕΕ», δήλωσε σχετικά ο Άντρους Άνσιπ, αντιπρόεδρος της Επιτροπής αρμόδιος για την ψηφιακή ενιαία αγορά.
Από την πλευρά της η Μαρίγια Γκαμπριέλ, επίτροπος Ψηφιακής Οικονομίας και Κοινωνίας, με την κατάργηση των τελών περιαγωγής το 2017 και τη μείωση των τιμών των διεθνών κλήσεων «οι Ευρωπαίοι καταναλωτές είναι πλέον πλήρως προστατευμένοι από φουσκωμένους λογαριασμούς όταν καλούν οποιονδήποτε ευρωπαϊκό αριθμό, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό».
Όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση της Επιτροπής, με τους νέους κανόνες για τις διεθνείς κλήσεις αντιμετωπίζονται οι μεγάλες τιμολογιακές αποκλίσεις που υπήρχαν μεταξύ των κρατών μελών. Κατά μέσον όρο, η συνήθης τιμή μιας ενδοενωσιακής κλήσης από σταθερό ή κινητό τηλέφωνο ήταν τρεις φορές υψηλότερη από τη συνήθη τιμή μιας εγχώριας κλήσης και η συνήθης τιμή για την αποστολή μηνύματος SMS σε άλλη χώρα της ΕΕ ήταν πάνω από δύο φορές υψηλότερη σε σχέση με την τιμή για την εγχώρια αποστολή μηνύματος. Σε ορισμένες περιπτώσεις η συνήθης τιμή μιας ενδοενωσιακής κλήσης μπορεί να είναι μέχρι και δέκα φορές υψηλότερη από τη συνήθη τιμή για εγχώριες κλήσεις.
Σχετική έρευνα του Ευρωβαρόμετρου για τις διεθνείς κλήσεις δείχνει ότι τέσσερις στους δέκα ερωτηθέντες (42%) απάντησαν ότι επικοινώνησαν με κάποιον που βρισκόταν σε άλλη χώρα της ΕΕ κατά τον προηγούμενο μήνα. Επίσης, το 26% δήλωσε ότι χρησιμοποίησε σταθερό τηλέφωνο, κινητό τηλέφωνο ή SMS για να επικοινωνήσει με κάποιον σε άλλη χώρα της ΕΕ.
Οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών σε ολόκληρη την ΕΕ θα πρέπει να ενημερώσουν τους καταναλωτές για τα νέα ανώτατα όρια τιμών. Οι κανόνες θα ισχύουν και στις 28 χώρες της ΕΕ από τις 15 Μαΐου, ενώ σύντομα θα τεθούν σε ισχύ και στη Νορβηγία, την Ισλανδία και το Λιχτενστάιν.
Το όριο της ανώτατης τιμής ισχύει μόνο για προσωπική χρήση, δηλαδή για ιδιώτες πελάτες. Οι εταιρικοί πελάτες αποκλείονται από την εν λόγω τιμολογιακή ρύθμιση, δεδομένου ότι αρκετοί πάροχοι διαθέτουν ειδικές προσφορές, οι οποίες είναι ιδιαίτερα ελκυστικές για τους εταιρικούς πελάτες.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Επιτροπής, μετά την κατάργηση των τελών περιαγωγής τον Ιούνιο του 2017, αυτά τα νέα ανώτατα όρια τιμών για τις διεθνείς κλήσεις και τα SMS εντός της ΕΕ αποτελούν μέρος της αναθεώρησης των κανόνων για τις τηλεπικοινωνίες σε επίπεδο ΕΕ με σκοπό την ενίσχυση του συντονισμού των ηλεκτρονικών επικοινωνιών και την αναβάθμιση του ρόλου του Φορέα Ευρωπαϊκών Ρυθμιστικών Αρχών για τις Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες (BEREC).
«Τα ανώτατα όρια τιμών για κλήσεις εντός ΕΕ αποτελούν απτό παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο η ψηφιακή ενιαία αγορά συμβάλλει πραγματικά στην καθημερινή ζωή των πολιτών. Χάρη στη δημιουργία της ψηφιακής ενιαίας αγοράς, έχουν κατοχυρωθεί 35 νέα ψηφιακά δικαιώματα και ελευθερίες. Συνολικά, οι νέοι κανόνες για τις τηλεπικοινωνίες θα βοηθήσουν την ΕΕ να ανταποκριθεί στις αυξανόμενες ανάγκες συνδεσιμότητας των Ευρωπαίων και θα ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητα της ΕΕ», δήλωσε σχετικά ο Άντρους Άνσιπ, αντιπρόεδρος της Επιτροπής αρμόδιος για την ψηφιακή ενιαία αγορά.
Από την πλευρά της η Μαρίγια Γκαμπριέλ, επίτροπος Ψηφιακής Οικονομίας και Κοινωνίας, με την κατάργηση των τελών περιαγωγής το 2017 και τη μείωση των τιμών των διεθνών κλήσεων «οι Ευρωπαίοι καταναλωτές είναι πλέον πλήρως προστατευμένοι από φουσκωμένους λογαριασμούς όταν καλούν οποιονδήποτε ευρωπαϊκό αριθμό, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό».
Όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση της Επιτροπής, με τους νέους κανόνες για τις διεθνείς κλήσεις αντιμετωπίζονται οι μεγάλες τιμολογιακές αποκλίσεις που υπήρχαν μεταξύ των κρατών μελών. Κατά μέσον όρο, η συνήθης τιμή μιας ενδοενωσιακής κλήσης από σταθερό ή κινητό τηλέφωνο ήταν τρεις φορές υψηλότερη από τη συνήθη τιμή μιας εγχώριας κλήσης και η συνήθης τιμή για την αποστολή μηνύματος SMS σε άλλη χώρα της ΕΕ ήταν πάνω από δύο φορές υψηλότερη σε σχέση με την τιμή για την εγχώρια αποστολή μηνύματος. Σε ορισμένες περιπτώσεις η συνήθης τιμή μιας ενδοενωσιακής κλήσης μπορεί να είναι μέχρι και δέκα φορές υψηλότερη από τη συνήθη τιμή για εγχώριες κλήσεις.
Σχετική έρευνα του Ευρωβαρόμετρου για τις διεθνείς κλήσεις δείχνει ότι τέσσερις στους δέκα ερωτηθέντες (42%) απάντησαν ότι επικοινώνησαν με κάποιον που βρισκόταν σε άλλη χώρα της ΕΕ κατά τον προηγούμενο μήνα. Επίσης, το 26% δήλωσε ότι χρησιμοποίησε σταθερό τηλέφωνο, κινητό τηλέφωνο ή SMS για να επικοινωνήσει με κάποιον σε άλλη χώρα της ΕΕ.
Οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών σε ολόκληρη την ΕΕ θα πρέπει να ενημερώσουν τους καταναλωτές για τα νέα ανώτατα όρια τιμών. Οι κανόνες θα ισχύουν και στις 28 χώρες της ΕΕ από τις 15 Μαΐου, ενώ σύντομα θα τεθούν σε ισχύ και στη Νορβηγία, την Ισλανδία και το Λιχτενστάιν.
Το όριο της ανώτατης τιμής ισχύει μόνο για προσωπική χρήση, δηλαδή για ιδιώτες πελάτες. Οι εταιρικοί πελάτες αποκλείονται από την εν λόγω τιμολογιακή ρύθμιση, δεδομένου ότι αρκετοί πάροχοι διαθέτουν ειδικές προσφορές, οι οποίες είναι ιδιαίτερα ελκυστικές για τους εταιρικούς πελάτες.