Έρευνα Κομισιόν σε BMW, Daimler, VW για πιθανή σύσταση καρτέλ

H Kομισιόν ξεκινάει έρευνα κατά των BMW, Daimler και VW (Volkswagen, Audi, Porsche) για δυνητική παραβίαση της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας της ΕΕ από το 2006 έως το 2014, και πιθανή σύσταση καρτέλ για τον περιορισμό του ανταγωνισμού στην ανάπτυξη τεχνολογίας για την μείωση των εκπομπών από τους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου σε επιβατικά αυτοκίνητα.

Η προκαταρκτική άποψη της Κομισιόν είναι ότι οι εταιρείες BMW, Daimler και VW συμμετείχαν σε καρτέλ, κατά παράβαση των κανόνων ανταγωνισμού της ΕΕ, για να περιορίσουν την ανάπτυξη και την ανάπτυξη της τεχνολογίας καθαρισμού των εκπομπών για νέα πετρελαιοκίνητα και βενζινοκίνητα επιβατικά αυτοκίνητα που πωλούνται στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο (ΕΟΧ). Όπως εκτιμά αυτή η ενδεχόμενη συμπαιγνία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο των αποκαλούμενων τεχνικών συναντήσεων «του κύκλου πέντε κατασκευαστών αυτοκινήτων».

Σύμφωνα με την Κομισιόν εάν αυτό επιβεβαιωθεί συνιστά παραβίαση του άρθρου 101 παράγραφος 1 στοιχείο β’ της Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του άρθρου 53 παράγραφος 1 στοιχείο β’ της συμφωνίας για τον ΕΟΧ.

Η Επίτροπος Margrethe Vestager, υπεύθυνη για την πολιτική ανταγωνισμού, δήλωσε σχετικά ότι οι εταιρείες μπορούν να συνεργαστούν με πολλούς τρόπους για να βελτιώσουν την ποιότητα των προϊόντων τους, όχι όμως και να συνεννοούνται με αυτόν το τρόπο, ακριβώς το αντίθετο: «η ανησυχία μας είναι ότι αυτό συμβαίνει στην προκειμένη περίπτωση και ότι η Daimler, η VW και η BMW ενδέχεται να έχουν παραβιάσει τους κανόνες ανταγωνισμού της ΕΕ».

«Ως εκ τούτου, οι Ευρωπαίοι καταναλωτές ενδέχεται να έχουν στερηθεί την ευκαιρία να αγοράσουν αυτοκίνητα με την καλύτερη διαθέσιμη τεχνολογία. Οι τρεις κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν τώρα την ευκαιρία να ανταποκριθούν στα ευρήματά μας», σημείωσε.

Συγκεκριμένα, η Κομισιόν εκφράζει ανησυχίες σχετικά με τις ακόλουθες τεχνολογίες:

- Συστήματα επιλεκτικής καταλυτικής μείωσης (SCR) για τη μείωση των επιβλαβών εκπομπών οξειδίων του αζώτου (NOx) των επιβατικών αυτοκινήτων ντίζελ μέσω της έγχυσης ουρίας (που ονομάζεται επίσης "AdBlue") στο ρεύμα καυσαερίων. Σύμφωνα με την προκαταρκτική άποψη της Επιτροπής, οι BMW, Daimler και VW συντονίζουν τις στρατηγικές δοσολογίας AdBlue, το μέγεθος και τη αναπλήρωση της δεξαμενής AdBlue, μεταξύ 2006 και 2014 περιορίζοντας την κατανάλωση AdBlue και την αποτελεσματικότητα καθαρισμού των καυσαερίων.

- Φίλτρα σωματιδίων «Otto» («OPF») για τη μείωση των εκπομπών επιβλαβών σωματιδίων από τα καυσαέρια των βενζινοκίνητων επιβατικών αυτοκινήτων με άμεση έγχυση. Η BMW, η Daimler και η VW συνεργάστηκαν για την αποφυγή ή τουλάχιστον την καθυστέρηση της εισαγωγής του OPF στα νέα μοντέλα βενζινοκίνητων επιβατικών αυτοκινήτων μεταξύ 2009 και 2014.

Δειτε Επισης

Κορίτσια φοβούνται για τις ρυτίδες από το Δημοτικό λόγω tik tok
Στην παγωμένη «Ευρώπη» το μεγαλύτερο διαστημόπλοιο της ΝΑΣΑ για πλανητική αποστολή
Γιατί δεν θα διαθέσει στην Ευρώπη την AI του iPhone 16 η Apple
ΒΙΝΤΕΟ: Πρώτη φορά ιδιώτες αστροναύτες έκαναν διαστημικό περίπατο-«Μοιάζει με έναν τέλειο κόσμο»
ΒΙΝΤΕΟ: Αποκαλύφθηκε το iPhone 16 με ενσωματωμένα εργαλεία Apple Intelligence
ΒΙΝΤΕΟ: Παρουσιάζεται σήμερα το iphone 16 - Τα χαρακτηριστικά που προκαλούν θόρυβο
Σε τρία χρόνια εκτιμάται πως ο Έλον Μασκ θα είναι ο πρώτος τρισεκατομμυριούχος στον κόσμο
Νέο τεστ διάγνωσης καρκίνου του προστάτη με αποτέλεσμα σε 15 λεπτά
Ο Ζούκερμπεργκ αποκάλυψε πως ο Μπάιντεν πίεσε τη Meta να λογοκρίνει περιεχόμενο για την Covid
Αρχαιολόγοι ανακάλυψαν απόδειξη για την αγορά επίπλων ηλικίας 3.500 ετών