Ο φόβος φέρνει κόλαση στη Γρίβα Διγενή, θέλουν… «big brother» οι οδηγοί

Ο φόβος φέρνει κόλαση στην Γρίβα Διγενή, όπου ο «μεγάλος αδελφός» της Αστυνομίας καταγράφει τους παραβάτες οδηγούς, εκ των οποίων οι περισσότεροι φαίνεται να συμμορφώνονται με τις νομοθεσίες του οδικού δικτύου, σε αντίθεση με τους υπόλοιπους δρόμους στους οποίους οι οδηγοί νιώθουν περισσότερο «απελευθερωμένοι», μη υπολογίζοντας τα μπλόκα της Τροχαίας.
 
Τα θανατηφόρα δυστυχήματα αποτελούν μάστιγα για την κυπριακή κοινωνία, αφού κάθε χρόνο ξεπερνούν τα σαράντα, ενώ δεκάδες είναι τα τροχαία ατυχήματα με τραυματισμούς οδηγών.
 
Βασικότερη αιτία των τροχαίων είναι ο ανθρώπινος παράγοντας και η ταχύτητα, αφού οι οδηγοί δεν φαίνεται να εμπεδώνουν ότι ένα λάθος, σε μια στιγμή, μπορεί να αποβεί μοιραίο για τον οποιοδήποτε, καθώς ο Μολώχ της ασφάλτου δεν συγχωρεί και δεν κάνει διακρίσεις.   
Κάθε χρόνο νέοι, παιδιά, γονείς, ηλικιωμένοι σβήνουν στην άσφαλτο, αφήνοντας πίσω τους ανθρώπους, είτε από λάθη που υπέπεσαν οι ίδιοι στο δρόμο, είτε από λάθη που υπέπεσε κάποιος άλλος και τους στέρησε τη ζωή. Άνθρωποι χάνονται σε τροχαία δυστυχήματα, γιατί κάποιος έτρεξε λίγο παραπάνω, ήπιε ένα ποτήρι αλκοόλ περισσότερο, έκανε χρήση ναρκωτικών και έκατσε πίσω απ’ το τιμόνι, σπάζοντας τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας.
 
Χτυπούν κόκκινο οι καταγγελίες

Η κυριότερη αιτία των τροχαίων συγκρούσεων και των θανατηφόρων δυστυχημάτων είναι η ταχύτητα, την οποία η Αστυνομία μπορεί να ελέγξει ως ένα σημείο, αφού τα μέλη της δύναμης δεν μπορούν να βρίσκονται σε όλους τους δρόμους για να αποτρέψουν τα δυσάρεστα περιστατικά.
 
Κάτι που οι κάμερες στους δρόμους θα μπορούσαν να ελέγξουν περισσότερο, όπως φαίνεται και από τα αποτελέσματα στην Γρίβα Διγενή όπου οι καταγγελίες έχουν μειωθεί κατά πολύ.
 
Οι αριθμοί των καταγγελιών για ταχύτητα, σύμφωνα με στοιχεία που εξασφάλισε ο REPORTER, για το 2018, μόνο τρόμο προκαλούν, αφού οι κίνδυνοι φαίνεται να βρίσκονται παντού, είτε στο κυρίως, είτε στο δευτερεύον οδικό δίκτυο.
 
Σε 365 μέρες, οι καταγγελίες της Τροχαίας έφθασαν τον εξωπραγματικό αριθμό των 107 χιλιάδων 959, κάτι που σημαίνει ότι κάθε μήνα η Αστυνομία προέβη σε πέραν των οκτώ χιλιάδων καταγγελιών.
 
Παράλληλα, αν υπολογίσουμε τις καταγγελίες ανά ημέρα, αυτές ξεπερνούν τις 250, κάτι που δείχνει και την νοοτροπία του κύπριου οδηγού.
 
Στην Κύπρο θέλουμε… μπαμπούλα

Αν στη ζυγαριά των καταγγελιών μπουν όμως και οι καταγγελίες που έγιναν στον μοναδικό δρόμο που υπάρχουν κάμερες της τροχαίας, στην λεωφόρο Γρίβα Διγενή στη Λευκωσία, το συμπέρασμα που εξάγεται είναι ότι στην Κύπρο χρειαζόμαστε… μπαμπούλα.
 
Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία, το 2018 οι καταγγελίες στη συγκεκριμένη λεωφόρο έφθασαν στις έξι χιλιάδες εβδομήντα δύο, με την υποσημείωση ότι για ένα μήνα οι κάμερες βρίσκονταν εκτός λειτουργίας, λόγω τεχνικού προβλήματος.

Η διαφορά που φαίνεται στις καταγγελίες που έγιναν σε ολόκληρο το οδικό δίκτυο του νησιού και σε ένα σημείο όπου υπάρχουν κάμερες, είναι χαώδεις, με τους οδηγούς να επιβεβαιώνουν αυτό που προαναφέραμε, ότι ο φόβος φέρνει κόλαση.
 
Εκεί λοιπόν όπου γνωρίζουν ότι οι κινήσεις τους καταγράφονται, δείχνουν συνείδηση, ενώ στους υπόλοιπους δρόμους δείχνουν μνημειώδη ασυνειδησία.
 
Μηδενική ανοχή από πλευράς Αστυνομίας
 
Σε δηλώσεις του στον REPORTER, oΒοηθός Διευθυντής του Τμήματος Τροχαίας Αρχηγείου Αστυνομίας Χάρης Ευριπίδου, ανέφερε ότι «το θέμα της υπέρβασης του ορίου ταχύτητας είναι πολύ σημαντικό για την Αστυνομία, γιατί η αυξημένη ταχύτητα προκαλεί τόσο θανατηφόρους, όσο και σοβαρούς τραυματισμούς. Γι’ αυτό είμαστε πάρα πολύ έντονοι και η ανοχή μας είναι μηδενική σε αυτό τον τομέα, τόσο με τις εκστρατείες που κάνουμε, όσο και με τους ελέγχους μας».
 
Επισήμανε επίσης ότι «σημαντικός είναι και ο έλεγχος στις υπόλοιπες παραβάσεις που γίνονται και σχετίζονται με την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλης, ναρκωτικών και τη χρήση ζώνης ασφαλείας και προστατευτικού κράνους. Έχει φανεί ξεκάθαρα ότι όλοι αυτοί οι παράγονται αποφέρουν πολλά δυστυχήματα, γι’ αυτό είμαστε ιδιαίτερα έντονοι σε αυτό το κομμάτι».
 
Έκανε εξάλλου έκκληση στους πολίτες, να συμμορφώνονται με τις συγκεκριμένες παραβάσεις γιατί σε περίπτωση που ο καθένας τηρεί τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας θα μειωθούν τα τροχαία δυστυχήματα.
 
Όσον αφορά τις κάμερες, τόνισε ότι «είναι ξεκάθαρο πως η λειτουργία των καμερών είναι ουσιαστικής σημασίας. Αν τις έχουμε θα υπάρξει σημαντική βελτίωση στο κομμάτι των τροχαίων συγκρούσεων».
 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 

Δειτε Επισης

Βλέπει μία πιθανή κατάπαυση του πυρός στην Ουκρανία ο Πούτιν μόλις επιτευχθούν οι συμφωνίες
Πιστεύει πως θα καταφέρουν να «αποκρούσουν» τις διώξεις σφετεριστών ο Τατάρ-Νέοι ισχυρισμοί περί «τρομοκρατίας»
ΒΙΝΤΕΟ: Κινητοποίηση καταδίκης έξω από το fan club της Ομόνοιας στη Λακατάμια
Μαραθώνια επικοινωνία Τραμπ με Πούτιν-Έκανε λόγο για «ειλικρινή και χρήσιμη» συνομιλία ο Ρώσος Προέδρος
Αντεξέταση ανακριτή στην δίκη του Αϊκούτ-Ερωτήματα υπεράσπισης για κυπριακές εταιρείες που συνδέονται με κατηγορούμενο
Βλέπει πρώτα Χριστοδουλίδη και μετά Τατάρ η Ολγκίν-Την ερχόμενη Δευτέρα η συνάντηση με τον Τ/κ ηγέτη
Ασυνεννοησία μεταξύ αρμόδιων υπηρεσιών, Δήμων και Βάσεων για τις δειγματοληψίες στο Lady’s Mile
Χειροπέδες σε 23χρονο και 40χρονο για τα επεισόδια στο fan club της Ομόνοιας στη Λακατάμια
Χρηματικές ποινές 600 ευρώ στη 44χρονη που εξύβρισε αστυνομικούς στο Ομόνοια-ΑΠΟΕΛ
Άλμα για «ριζική αναθέσμιση της χώρας»-Οι στόχοι, οι πυλώνες και τα πρόσωπα του νέου κόμματος