Αγκάθι για το νέο Σχέδιο Αξιολόγησης του μαθητή παραμένουν τα τετράμηνα
18:34 - 02 Απριλίου 2019

Αγκάθι για το νέο Σχέδιο Αξιολόγησης του μαθητή παραμένουν οι εξετάσεις ανά τερτράμηνα με την συντεχνία των εκπαιδευτικών, ΟΕΛΜΕΚ, και τους μαθητές να εκφράζουν για άλλη μια φορά την αντίθεσή τους, ενώπιον της Επιτροπής Αξιολόγησης του μαθητή και του υπουργού Παιδείας, Κώστα Χαμπιαούρη, κατά τη σημερινή προγραμματισμένη συνάντηση των εμπλεκόμενων φορέων.
Μπορεί να υπάρχουν συγκλίσεις για το παιδαγωγικό πλαίσιο, το οποίο διέπει το νέο Σχέδιο, ωστόσο διαφάνηκαν αποκλίσεις, για τις οποίες το Υπουργείο Παιδείας διαβεβαίωσε πως αναμένεται να τοποθετηθεί σύντομα μέσω πρότασης, ώστε να διαφανεί τι μέλει γενέσθαι για το Σχέδιο, το οποίο θα τεθεί σε ισχύ τον επόμενο Σεπτέμβριο.
«Το Υπουργείο, μελετώντας όλα τα δεδομένα, θα επανέλθει για να δώσει την τελική του θέση και θεωρώ ότι θα προχωρήσουμε. Υπάρχει μια νομοθεσία που πρέπει να εφαρμοστεί. Στα πλαίσια αυτής της νομοθεσίας, εκεί που πρέπει, που υπάρχουν συγκλίσεις, θα τις υιοθετήσουμε, κάνοντας το επόμενο βήμα προς τα μπρος. Πέρσι δόθηκε ένας χρόνος αναβολής, άρα από τον Σεπτέμβρη του 2019 πρέπει να προχωρήσουμε με την εφαρμογή των τετράμηνων», σημείωσε σε δηλώσεις του, μετά το τέλος της συνάντησης, ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Χαμπιαούρης.
«Συζητήσαμε σήμερα το θέμα της Αξιολόγησης του μαθητή και χαίρομαι να επισημάνω πως υπάρχει απόλυτη σύμπνοια όσον αφορά την φιλοσοφία του Σχεδίου και τις βασικές παιδαγωγικές πτυχές του. Αυτό μας χαροποιεί ιδιαίτερα. Είναι η πρώτη φορά που υπάρχει ένα Σχέδιο από την προδημοτική μέχρι και την Γ΄ Λυκείου και αγκαλιάζεται από όλους. Υπάρχει επίσης σύμπνοια όσον αφορά τις εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης του μαθητή και πως μπορούμε να δώσουμε την παιδαγωγική αυτονομία στους εκπαιδευτικούς», είπε ο κ. Χαμπιαουρης.
Όσον αφορά τις εξετάσεις τετραμήνων, ο κ. Χαμπιαούρης εξήγησε πως «υπάρχουν σημεία σύγκλισης και σημεία απόκλισης. Για παράδειγμα ΟΕΛΜΕΚ και ΠΣΕΜ λένε ότι δεχόμαστε νοουμένου ότι δεν θα σταματήσει η διδασκαλία των μαθημάτων. Κάτι παρόμοιο φαίνεται να υιοθετούν οι οργανωμένοι γονείς με κάποιες άλλες δικές τους τοποθετήσεις. Ο Σύνδεσμος των οργανωμένων Διευθυντών της ΟΕΛΜΕΚ, συμφωνεί ότι πρέπει να σταματά η διδασκαλία των μαθημάτων τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο και να μετατρέπεται το σχολείο σε εργαστήρι μάθησης για να ενισχύει τους μαθητές και να καλύπτει τυχόν αδυναμίες τους και μέσα σε αυτό το πλαίσιο φαίνεται να κινείται και η Παιδοβουλή».
Παραμένουν κατά των τετραμήνων ΟΕΛΜΕΚ-ΠΣΕΜ
Την ανησυχία τους για τα στενά χρονικά περιθώρια και την αντίθεσή τους για τις εξετάσεις τετραμήνων εξέφρασαν για άλλη μια φορά η συντεχνία των εκπαιδευτικών, ΟΕΛΜΕΚ, και οι μαθητές δια της ΠΣΕΜ, διαβεβαιώνοντας, ωστόσο, πως υπάρχουν συγκεκριμένες συγκλίσεις στις προτάσεις που κατέθεσαν στο Υπουργείο Παιδείας.
Σε δηλώσεις του ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ, Γιάννος Σωκράτους είπε ότι «υπάρχουν συγκλίσεις στο παιδαγωγικό πλαίσιο του νέου Σχεδίου αξιολόγησης. Θα πρέπει όμως να ρυθμιστούν πολλά που αφορούν τις εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης. Έχοντας συζητήσει το επίμαχο θέμα των εξετάσεων ανά τετραμήνο, η ΟΕΛΜΕΚ καταθέτει για άλλη μια φορά της άποψή της ότι έχουμε σοβαρές ενστάσεις σε σχέση με τους υφιστάμενους κανονισμούς και τους τρόπους που θα γίνεται την ερχόμενη σχολική χρονιά και από εκεί και πέρα θα αναμένουμε μια τελική πρόταση από τον υπουργό Παιδείας και σύντομα θα τοποθετηθούμε συνολικά επί της πρότασης».
«Είναι ξεκάθαρο ότι ο χρόνος πιέζει. Δεν είναι μόνο αυτό, υπάρχουν και άλλα ζητήματα που βρίσκονται στη ΜΕΠΕΥ που με βάση το χρονοδιάγραμμά ο διάλογος θα έπρεπε να κλείσει από τον Δεκέμβριο. Το μεταφέραμε σήμερα και στον υπουργό αν και δεν είναι αρμοδιότητα του Υπουργείου του. Αυτό το θέμα επηρεάζει τη στελέχωση της νέα σχολικής χρονιάς», είπε ο κ. Σωκράτους.
Από πλευράς του ο πρόεδρος της Παγκύπριας Συντονιστικής Επιτροπής Μαθητών (ΠΣΕΜ), Παναγιώτης Γεωργίου, σημείωσε πως, «η Επιτροπή Αξιολόγησης έχει να συνεδριάσει εδώ και δύο μήνες. Ανησυχούμε έντονα για τα χρονικά περιθώρια που στενεύουν. Βρισκόμαστε στον Απρίλη και τον Σεπτέμβρη πρέπει να εφαρμόσουμε ένα Σχέδιο το οποίο θα πρέπει να είναι αποτελεσματικό για το συμφέρον των μαθητών».
«Ως ΠΣΕΜ ξεκαθαρίζουμε πως το μαθητικό κίνημα δεν πρόκειται να δεχθεί την εφαρμογή του αναχρονιστικού μέτρου των εξετάσεων τετραμήνων. Εμείς επαναλάβαμε και σήμερα τη διαφωνία μας με το μέτρο αυτό εφόσον πιστεύουμε ότι για να φτιάξουμε ένα σχολείο όπως αυτό αρμόζει στους μαθητές είναι πολύ βασικό να ανακληθούν οι εξετάσεις αυτές και εμείς είμαστε ανοικτοί σε όλα τα υπόλοιπα θέματα του Σχεδίου Αξιολόγησης», είπε τέλος ο κ. Γεωργίου.
Οι γονείς
Σε δηλώσεις του ο πρόεδρος της Παγκύπριας Συνομοσπονδίας Γονέων Μέσης Εκπαίδευσης, Κυριάκος Νικηφόρου, ανέφερε πως κατά τη συνάντηση αντάλλαξαν απόψεις με όλους τους φορείς.
«Καταγράφηκαν οι απόψεις εκεί που υπάρχουν συγκλίσεις και εκεί που υπάρχουν διαφοροποιήσεις. Αναμένουμε από το Υπουργείο Παιδείας να μας φέρει πλέον την πρότασή του την οποία θα μελετήσουμε και θα τοποθετηθούμε», σημείωσε ο κ. Νικηφόρου.
Η Παιδοβουλή
Από την Παιδοβουλή σε δήλωσή του ο πρόεδρος Παρασκευάς Χατζήκκος είπε «έχουν τεθεί για άλλη μια φορά οι εισηγήσεις και οι απόψεις όλων των εκπαιδευτικών εταίρων, έχοντας συγκλίσεις όσο και αποκλίσεις. Τα περιθώρια στενεύουν και για αυτό αναμένουμε τις τελικές αποφάσεις από το Υπουργείο Παιδείας».
