Τα μέτρα που πρέπει να λαμβάνουμε στο οδικό δίκτυο σε έντονες καιρικές συνθήκες

Στην παρουσία και σε αναμονή έντονων καιρικών φαινομένων, σύμφωνα και με την Μετεωρολογική Υπηρεσία, οφείλουμε ως χρήστες του οδικού δικτύου να λάβουμε τα μέτρα μας μιας και ο κίνδυνος πρόκλησης τροχαίας σύγκρουσης αυξάνεται σε άσχημες καιρικές συνθήκες, σημειώνει σε ανακοίνωσή του ο οργανισμός REACTION.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, ο Επικεφαλής της Μονάδας Οδικής Ασφάλειας του REACTION, Μάριος Σταύρου, τόνισε ότι ως οδηγοί στην Κύπρο δεν είμαστε έμπειροι όσον αφορά την οδήγηση σε άσχημες καιρικές συνθήκες και είναι λογικό μιας και δεν είναι συχνά αυτά φαινόμενα στην Κύπρο. Οι αναμενόμενες αστάθειες του καιρού πρέπει να μας βρουν έτοιμους, εμάς ως οδηγούς αλλά και τα οχήματα μας, είπε.

Είναι αδιαμφισβήτητο γεγονός, πρόσθεσε, ότι με μια βροχή διαρκείας, η Κύπρος μοιάζει με πλημμυρισμένη πολιτεία, ανοχύρωτη μπροστά στη δύναμη της φύσης. Πέραν όμως από τις ευεργετικές συνέπειες μιας καταιγίδας, ή των προβλημάτων που προκαλεί, συνέχισε, ενέχει και σοβαρό κίνδυνο για τους χρήστες του οδικού δικτύου.

Οι συνθήκες του οδικού δικτύου ανατρέπονται με την παρουσία έντονων καιρικών συνθηκών. Κάποιες από τις πιο σοβαρές και θανατηφόρες οδικές συγκρούσεις κατά τους χειμερινούς μήνες οφείλονται άμεσα ή έμμεσα στις καιρικές συνθήκες, σημειώνει ο κ. Σταύρου.

Σύμφωνα με τον Μάριο Σταύρου, οι άσχημες καιρικές συνθήκες (καταιγίδες, ομίχλη, χιονόπτωση, παγετός, ισχυροί άνεμοι κ.α.) μπορούν να προκαλέσουν μειωμένη ορατότητα, μειωμένη ανταπόκριση του οχήματος στις οδηγίες του οδηγού, μειωμένο φωτισμό, μειωμένη αποδοτικότητα του οδικού δικτύου, νευρικότητα και απόσπαση της προσοχής του οδηγού αλλά και τροχαία κίνηση που κινείται αργά. Όλα αυτά συντείνουν στην αύξηση του κινδύνου για πρόκληση οδικής σύγκρουσης.

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, πριν ξεκινήσουμε να χρησιμοποιούμε το όχημά μας στο οδικό δίκτυο πρέπει να σιγουρευτούμε για την καλή κατάσταση του. Αυτός ο έλεγχος στο όχημα πρέπει να γίνεται υπό οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες, ιδιαίτερα όμως κατά την περίοδο άσχημων καιρικών συνθηκών.

Σημειώνεται ότι πρωτίστως ελέγχουμε προσεκτικά την πίεση των ελαστικών να συμβαδίζει με τα εργοστασιακά πρότυπα του οχήματος μας. Είναι πολύ σημαντικό, η πίεση των ελαστικών να είναι στα σωστά επίπεδα για την σωστή συμπεριφορά (κράτημα) του οχήματος μέσα στον δρόμο.

Επίσης, προστίθεται, ελέγχουμε τα μηχανικά μέρη του οχήματος εάν και εφόσον παρουσιάζονται σε καλή κατάσταση.

Η ανακοίνωση, αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι ελέγχουμε τα φώτα πορείας του οχήματος μας ότι ανάβουν κανονικά καθώς και οποιαδήποτε άλλη σήμανση πάνω στο όχημα μας. Ακολούθως, όπως αναφέρει, βεβαιωνόμαστε ότι στους καθαριστήρες μας έχουμε αρκετό υγρό, που θα μας χρησιμεύει για τον καθαρισμό του μπροστινού ή/και του πίσω ανεμοθώρακα.

Επίσης, σημειώνει η ανακοίνωση του Reaction, πρέπει να βεβαιωθούμε, πριν ξεκινήσουμε, ότι η θέρμανση του οχήματος μας λειτουργεί κανονικά, για τον εσωτερικό καθαρισμό του ανεμοθώρακα.

Γενικότερα, αναφέρει, πρέπει ο κάθε οδηγός για το όχημα του, να ακολουθεί τις οδηγίες που δίνονται από τον κατασκευαστή του οχήματος του, για την οδήγηση σε άσχημες καιρικές συνθήκες.

Η ανακοίνωση αναφέρει ακόμη ότι σε ένα βρεγμένο δρόμο, ακόμα και ένα όχημα που κινείται στα πλαίσια του ορίου ταχύτητας, χρειάζεται  διπλάσια σχεδόν απόσταση για να ακινητοποιηθεί.

Η λύση για μια ασφαλή οδήγηση σε περιπτώσεις δρόμων είναι η τήρηση χαμηλής ταχύτητας και η διατήρηση ασφαλούς απόστασης από τα προπορευόμενα οχήματα, προστίθεται,
 
«Η οδήγηση σε άσχημες καιρικές συνθήκες απαιτεί πάντοτε την πλήρη προσοχή του οδηγού. Οι υψηλές ταχύτητες πρέπει να αποφεύγονται αφού κατά τη διάρκεια καταιγίδων μπορεί να συμβεί το απρόβλεπτο. Μια αστραπή, μια πτώση βράχων ή δέντρου, μια μεγάλη λακκούβα και άλλα πολλά μπορούν να διαταράξουν την ομαλή πορεία του οχήματος. Για τον λόγο αυτό, ο οδηγός πρέπει πάντοτε να είναι έτοιμος. Η χρήση κινητού τηλεφώνου ή η οδήγηση με δεσμευμένα χέρια αποτελούν το χειρότερο συνδυασμό με τις κακές καιρικές συνθήκες. Φανταστείτε απλά να οδηγείτε με το ένα χέρι να κρατά το κινητό και το όχημα σας να ‘χτυπηθεί’ από ένα ρεύμα αέρα. Η συγκράτηση του οχήματος στην σωστή πορεία θα είναι δύσκολη έως αδύνατη», καταλήγει ο Μάριος Σταύρου.
 
Πηγή:ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Αγόρευση υπεράσπισης στην υπόθεση Κομμωτή-Υπό δρακόντεια μέτρα ενώπιον Κακουργιοδικείου
Στη σκιά του πολέμου η συνεδρίαση του ΝΑΤΟ-Η αύξηση των αμυντικών δαπανών, ο Τραμπ και οι ηγέτες
Ο Τραμπ αντιδρά στα δημοσιεύματα για τις ζημιές των βομβαρδισμών του στο Ιράν
Χειροπέδες σε 18χρονο για την καταδίωξη και εμπρησμό οχήματος
Με κοινό εξοπλισμό οι Αζέροι που συνελήφθησαν σε Λεμεσό και Κρήτη-Ενισχύονται οι υποψίες για οργανωμένο δίκτυο
LIVE: Ο Νετανιάχου απειλεί το Ιράν με νέες επιθέσεις αν συνεχίσει το πυρηνικό του πρόγραμμα
Οι εξελίξεις τύπου roller coaster στον πόλεμο, η επιτυχία Ισραήλ-ΗΠΑ και η επόμενη μέρα του Χαμενεΐ
Κρίσιμες οι επόμενες δύο εβδομάδες για την ΑΤΑ-Προσπαθούν να γεφυρώσουν τις διαφορές οι δύο πλευρές
Μπαίνει τέλος στις συζητήσεις δεκαετίας για τα ξενόγλωσσα-Ολοκληρώνεται η συζήτηση στη Βουλή
Ανησυχία και ασκήσεις επί χάρτου υπό τον φόβο αυξήσεων στα καύσιμα-Σκέψεις για νέα παράταση στον φόρο άνθρακα