Ετήσια Γενική Συνέλευση Συνδέσμου Ναυτικών Πρακτόρων
15:57 - 17 Δεκεμβρίου 2019

Πραγματοποιήθηκε σήμερα Τρίτη 17 Δεκεμβρίου στη Λεμεσό, η Ετήσια Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου Ναυτικών Πρακτόρων. Χαιρετισμό εκ μέρους του Προέδρου της Δημοκρατίας, απηύθυνε η Υφυπουργός Ναυτιλίας Νατάσα Πηλείδου. Επίσης τις εργασίες της Γενικής Συνέλευσης, χαιρέτισαν ο Υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων Γιάννης Καρούσος, ο πρόεδρος της Αρχής Λιμένων Πέτρος Κρασσάς, οι ηγεσίες του ΚΕΒΕ, της ΟΕΒ, των Συνδικαλιστικών Οργανώσεων ΣΕΚ και ΠΕΟ, όπως επίσης και ο πρόεδρος της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης Ελλάδος, Φίλιππος Κωστόπουλος.
Στο πλαίσιο των εργασιών, έγινε εκλογή του Διοικητικού Συμβουλίου του Συνδέσμου για τα επόμενα δύο χρόνια. Στην ομιλία του ο επανεκλεγείς πρόεδρος του Συνδέσμου Ναυτικών Πρακτόρων, Παναγιώτης Χριστοδούλου, υπέδειξε ότι η Κυπριακή λιμενική βιομηχανία βρίσκεται σήμερα σε ένα καθοριστικό σταυροδρόμι και οι αποφάσεις που καλείται να πάρει το κράτος θα είναι εξαιρετικά σημαντικές για το άμεσο μέλλον.
Στο πλαίσιο των εργασιών, έγινε εκλογή του Διοικητικού Συμβουλίου του Συνδέσμου για τα επόμενα δύο χρόνια. Στην ομιλία του ο επανεκλεγείς πρόεδρος του Συνδέσμου Ναυτικών Πρακτόρων, Παναγιώτης Χριστοδούλου, υπέδειξε ότι η Κυπριακή λιμενική βιομηχανία βρίσκεται σήμερα σε ένα καθοριστικό σταυροδρόμι και οι αποφάσεις που καλείται να πάρει το κράτος θα είναι εξαιρετικά σημαντικές για το άμεσο μέλλον.
Αναφερόμενος στο λιμάνι της Λεμεσού, ανέφερε πως έγιναν κάποια βήματα σε ορισμένα ζητήματα που προέκυψαν μετά την ιδιωτικοποίηση, αλλά χρειάζεται συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων για περεταίρω βελτίωση. Ανάμεσα στα σοβαρά προβλήματα έθεσε τις μη ρυθμιζόμενες ταρίφες στα γενικά και άλλα παρόμοια φορτία καθώς και την έλλειψη προσωπικού και μηχανικού εξοπλισμού. Επιπλέον, όπως ανέφερε, «παρόλο που υπάρχουν καλές προοπτικές για την προσέλκυση διαμετακομιστικού φορτίου μέσω του λιμανιού Λεμεσού, εντούτοις το κόστος είναι απαγορευτικό λόγω των δικαιωμάτων που εισπράττει το κράτος στις εκάστοτε ταρίφες των Διαχειριστριών Εταιρειών και πιο συγκεκριμένα, 52,1% από της DPWL και 62,7% από την Eurogate». Μάλιστα, υπέδειξε πως η διακίνηση από 49,799 TEU’s το 2016, έχει μειωθεί στα 1000 TEU’s το 2019.

Σχετικά με τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης για το λιμάνι της Λάρνακας, ο κ Χριστοδούλου ανέφερε πως σήμερα η Κυπριακή Δημοκρατία διαθέτει υπό πλήρη κρατικό έλεγχο μόνο το λιμάνι της Λάρνακας, γι αυτό και η προωθούμενη ιδιωτικοποίηση του λιμανιού προκαλεί προβληματισμό, με κύρια ανησυχία να μην επαναληφθούν λάθη που έγιναν στη περίπτωση της Λεμεσού. Παράλληλα, είπε πως συνεχίζονται οι προσπάθειες ώστε εάν τελικά ιδιωτικοποιηθεί το λιμάνι, να εξασφαλιστούν τουλάχιστον τα επτά σημεία που είχαν υποβληθεί στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και έγιναν αποδεκτά.

Προχωρώντας στην ομιλία του ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ναυτικών Πρακτόρων, αναφέρθηκε και στους κυβερνητικούς σχεδιασμούς για την κατασκευή του νέου βιομηχανικού λιμανιού στο Βασιλικό το οποίο, σύμφωνα με το αρμόδιο Υπουργείο, θα αρχίσει τη λειτουργία του το 2024, ωστόσο υπάρχουν σοβαρές αμφιβολίες για τον χρόνο της κατασκευής του. Ο κ Χριστοδούλου ανέφερε πως ενώ καθυστερεί η κατασκευή του λιμανιού στο Βασιλικό, στο τραπέζι υπάρχει η πρόταση χαμηλού κόστους από την Αρχή Λιμένων, για μετατροπή του λιμανιού της Λάρνακας σε πολλαπλής χρήσης λιμάνι, σε χρονικό διάστημα 20 μηνών, προσεγγίζοντας, μάλιστα, τις δυνατότητες του λιμανιού της Λεμεσού.
«Άξιον απορίας, λοιπόν, γιατί η κυβέρνηση δεν ανάβει το πράσινο φως για υλοποίηση της οικονομικά συμφέρουσας πρότασης της Αρχής Λιμένων η οποία σε σύντομο χρονικό διάστημα θα προσφέρει λύσεις αλλά και προοπτικές για πολλαπλή μορφή ανάπτυξης του λιμανιού της Λάρνακας», ανέφερε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ναυτικών Πρακτόρων.
Σχετικά με τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης για το λιμάνι της Λάρνακας, ο κ Χριστοδούλου ανέφερε πως σήμερα η Κυπριακή Δημοκρατία διαθέτει υπό πλήρη κρατικό έλεγχο μόνο το λιμάνι της Λάρνακας, γι αυτό και η προωθούμενη ιδιωτικοποίηση του λιμανιού προκαλεί προβληματισμό, με κύρια ανησυχία να μην επαναληφθούν λάθη που έγιναν στη περίπτωση της Λεμεσού. Παράλληλα, είπε πως συνεχίζονται οι προσπάθειες ώστε εάν τελικά ιδιωτικοποιηθεί το λιμάνι, να εξασφαλιστούν τουλάχιστον τα επτά σημεία που είχαν υποβληθεί στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και έγιναν αποδεκτά.
Προχωρώντας στην ομιλία του ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ναυτικών Πρακτόρων, αναφέρθηκε και στους κυβερνητικούς σχεδιασμούς για την κατασκευή του νέου βιομηχανικού λιμανιού στο Βασιλικό το οποίο, σύμφωνα με το αρμόδιο Υπουργείο, θα αρχίσει τη λειτουργία του το 2024, ωστόσο υπάρχουν σοβαρές αμφιβολίες για τον χρόνο της κατασκευής του. Ο κ Χριστοδούλου ανέφερε πως ενώ καθυστερεί η κατασκευή του λιμανιού στο Βασιλικό, στο τραπέζι υπάρχει η πρόταση χαμηλού κόστους από την Αρχή Λιμένων, για μετατροπή του λιμανιού της Λάρνακας σε πολλαπλής χρήσης λιμάνι, σε χρονικό διάστημα 20 μηνών, προσεγγίζοντας, μάλιστα, τις δυνατότητες του λιμανιού της Λεμεσού.
«Άξιον απορίας, λοιπόν, γιατί η κυβέρνηση δεν ανάβει το πράσινο φως για υλοποίηση της οικονομικά συμφέρουσας πρότασης της Αρχής Λιμένων η οποία σε σύντομο χρονικό διάστημα θα προσφέρει λύσεις αλλά και προοπτικές για πολλαπλή μορφή ανάπτυξης του λιμανιού της Λάρνακας», ανέφερε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ναυτικών Πρακτόρων.
