Εντοπίστηκαν επικίνδυνα προϊόντα στην κυπριακή αγορά

Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή (ΥΠΚ) του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας, ως αρμόδια αρχή στην Κύπρο για τη λειτουργία και διαχείριση του Ευρωπαϊκού Συστήματος Ταχείας Ανταλλαγής Πληροφοριών για Επικίνδυνα Προϊόντα που δεν είναι τρόφιμα, πληροφορεί τους καταναλωτές ότι την εβδομάδα που αρχίζει στις 09/12/2019 (GRAS-RAPEX – Report 50) έχουν κοινοποιηθεί στο Σύστημα 39 προϊόντα που παρουσιάζουν κίνδυνο για την υγεία και την ασφάλειά τους. Τα προϊόντα αυτά εντοπίστηκαν στις αγορές διαφόρων κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στη συνέχεια κοινοποιήθηκαν στο Σύστημα GRAS-RAPEX.
 
Τα προϊόντα που αφορούν την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή καθώς και οι αντίστοιχοι συνεπαγόμενοι κίνδυνοι περιγράφονται στον πίνακα που επισυνάπτεται:
 
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝΤΑ
 
Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή καλεί τους εισαγωγείς, διανομείς, πωλητές που τυχόν διαθέτουν τέτοια προϊόντα να σταματήσουν αμέσως την διάθεση τους και να ειδοποιήσουν την Υπηρεσία.Καλεί επίσης τους καταναλωτές σε περίπτωση που κατέχουν τα πιο πάνω προϊόντα να σταματήσουν να τα χρησιμοποιούν και να τα επιστρέψουν στον πωλητή, δηλαδή από το κατάστημα από τα οποία τα έχουν προμηθευτεί και παράλληλα να την ενημερώσουν σχετικά.
 
Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τον περί Ορισμένων Πτυχών της Πώλησης Καταναλωτικών Αγαθών και των Συναφών Εγγυήσεων Νόμο, σε περίπτωση αγοράς μη ασφαλούς προϊόντος, ο καταναλωτής δικαιούται σε αντικατάσταση του προϊόντος, ώστε το προϊόν να είναι σύμφωνο προς τους όρους της σύμβασης πώλησης. Αν αυτό δεν είναι εφικτό, τότε ο καταναλωτής δικαιούται να υπαναχωρήσει, δηλαδή να επιστρέψει το προϊόν στον πωλητή και να λάβει πίσω το πλήρες ποσό που πλήρωσε. Υπενθυμίζεται ότι τα πιο πάνω δικαιώματα ισχύουν για περίοδο 2 ετών από την αρχική παράδοση του προϊόντος στον καταναλωτή και ότι την αποκλειστική ευθύνη έναντι του καταναλωτή έχει πάντα ο τελικός πωλητής.
 
Στην περίπτωση που ο πωλητής αρνείται να ανταποκριθεί στα πιο πάνω δικαιώματα του καταναλωτή, καλείται ο καταναλωτής να υποβάλει γραπτώς το παράπονο του μέσω της ιστοσελίδας της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή (www.consumer.gov.cy).
ταχ. διεύθυνση: 1421 Λευκωσία, Κύπρος | e-mail: ccps@mcit.gov.cy | website: www.consumer.gov.cy
/ConsumerGovCy @ConsumerGovCy  Γραμμή Καταναλωτή: 1429
 
Για περαιτέρω πληροφορίες ή για υποβολή καταγγελίας οι καταναλωτές μπορούν να επικοινωνούν με την Υπηρεσία μέσω της ιστοσελίδας της (www.consumer.gov.cy) ή στα τηλέφωνα:
  • Γραμμή Καταναλωτή 1429
  • Κεντρικά Γραφεία Λευκωσίας 22200930 και 22200925
  • Επαρχιακό Γραφείο Λεμεσού 25819150
  • Επαρχιακό Γραφείο Πάφου 26804613
  • Επαρχιακό Γραφείο Λάρνακας /Αμμοχώστου 24816160

Δειτε Επισης

«Ταξίδεψαν» στο διάστημα και γέμισαν εμπειρίες οι εγκλωβισμένοι μαθητές-Έστειλαν σημαντικά μηνύματα
Σημαντικές εξελίξεις στο ζήτημα των ψεκασμένων οστών αγνοουμένων-Έγινε η πρώτη ταυτοποίηση μετά από 46 χρόνια
Εντοπίζει σοβαρές ελλείψεις στο σύστημα αξιολόγησης αναπηρίας η Επιτροπή Εργασίας-Ζητούν κώδικα δεοντολογίας
Εντόπισε προβλήματα και ανάγκη εκπαίδευσης σε στέγες ηλικιωμένων η Λοττίδου-Ζητά ρύθμιση μέσω Νομοσχεδίου
Πρόστιμα χιλιάδων ευρώ για... βάπτισμα ξένων γεωργικών προϊόντων σε εγχώρια-Ψάχνουν λύσεις οι Αρχές
Τέσσερις στους δέκα πιστεύουν σε επιχειρηματικές ευκαιρίες-Φοβούνται το ρίσκο οι μισοί
Ολοκληρώθηκε η συζήτηση κανονισμών για διαχείριση τ/κ περιουσιών-«Αν δεν υπάρξει μοριοδότηση ποτέ δεν θα λυθεί το πρόβλημα»
Λειτουργούν ιατρεία Ταχείας Διακίνησης στα ΤΑΕΠ των ΓΝ Λευκωσίας και Πάφου-«Λιγότερη αναμονή, περισσότερη φροντίδα»
Επανέρχεται με προτάσεις για επίλυση του υδατικού ο ΔΗΣΥ-«Να μην φτάσουμε στην ημέρα μηδέν»
Υπεράντληση νερού από τα φράγματα, κενά και καθυστερήσεις στη διαχείριση του υδατικού διαπιστώνει η Ελεγκτική