Μια καφετέρια που μαγνητίζει τους πελάτες με τον καφέ και τις... αφιερώσεις της

Σε κάθε πόλη, σε κάθε γειτονιά, ακόμα και σε κάθε στενό, θα συναντήσεις πλέον μια καφετέρια. Από τη δεκαετία του 2010 και εντεύθεν, ανοίγουν η μια μετά την άλλη, αυξάνοντας κατακόρυφα τον ανταγωνισμό, που υπάρχει γύρω από μια καθημερινή απόλαυση.

Η κάθε επιχείρηση, προσπαθεί να ξεχωρίσει και να αντέξει στον ανταγωνισμό, προσφέροντας μοναδικά ροφήματα και δημιουργώντας εντυπωσιακούς χώρους.

Υπάρχει, ωστόσο και το River Cafe στον Άγιο Δομέτιο, το οποίο επέλεξε τον δικό του μοναδικό τρόπο, για να ξεχωρίσει… Πώς; Αφήνοντας αφιερώσεις στα ποτήρια των πελατών.
 
Η Aναστασία Καπρέτσου και η Χρυσταλλένη Πηλαβάκη, δύο από τις ιδιοκτήτριες του μαγαζιού, μιλώντας στον REPORTER, ανέλυσαν την ιδέα τους για τις αφιερώσεις, τους στόχους τους για το μέλλον, αλλά και τον ρόλο των social media σε μια επιχείρηση.  

«Την καφετέρια την ανοίξαμε πριν ενάμιση, περίπου, χρόνο κατά τη διάρκεια των σπουδών μας», ανέφερε η Αναστασία.

Ήταν τότε, που ο αδελφός της Γιώργος Καπρέτσος, είχε πάει σε ένα φεστιβάλ καφέ, στο οποίο ξεχώρισε ένας καφές από την Ιταλία. Ο επιχειρηματίας, που είχε την αντιπροσωπία, αρχικά δεν την παραχωρούσε για franchise.
«Τελικά ο αδελφός μου τον έπεισε ότι θα το δούλευε ο ίδιος και του εγγυήθηκε ότι αν δεν μπορούσε να αντεπεξέλθει θα του παραχωρούσε πίσω την αντιπροσωπία».

Αφού κατάφεραν να εξασφαλίσουν τον καφέ, άρχισαν να εξασκούνται πάνω σε αυτόν μέχρι να πετύχουν το αποτέλεσμα που ήθελαν.
 
«Ξεκινήσαμε δειλά-δειλά, σε μια γειτονιά στον Άγιο Δομέτιο και έπρεπε να βρούμε ένα τρόπο να ξεχωρίσουμε, επειδή ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος. Δώσαμε βάση στο πώς θα προωθήσουμε το προϊόν μας, για να κάνουμε τον πελάτη να έρθει ξανά και ξανά. Άρα, όταν ερχόταν κάποιος μέσα στο μαγαζί, κάναμε μαζί του μια μικρή συζήτηση», τόνισε η Χρυσταλλένη.
 
Πώς προέκυψε η ιδέα των αφιερώσεων

Αφότου ετοίμαζαν τον καφέ, την ποιότητα του οποίου ήθελαν να διατηρούν σε άριστα επίπεδα, στη συνέχεια και έπειτα από συζήτηση με τον πελάτη, του έγραφαν μια αφιέρωση πάνω στο ποτήρι που του ταιριάζει.

«Για παράδειγμα, σε κάποιο που μας είπε ότι είναι φωτογράφος γράψαμε “φωτογράφε τράβα μια φωτογραφία”. Την επόμενη μέρα μπορεί να ερχόταν ξανά και να έλεγε “σήμερα γράψτε μου κάτι άλλο”. Όταν είδαμε ότι άρχισε να πετυχαίνει, λέγαμε να το κάνουμε στα δικά μας άτομα, αλλά σε κάποια στιγμή είδαμε να γίνεται viral αυτή η διαδικασία», υπέδειξε η Αναστασία.
Πολύ γρήγορα η ιδέα τους εξαπλώθηκε από στόμα σε στόμα και επεκτάθηκε σε συζητήσεις μεταξύ πελατών. «Μας έπαιρναν τηλέφωνο να γράψουμε στα ποτήρια για να κάνουν πλάκα ο ένας στον άλλο. Και έτυχε πολλές φορές χωρίς να ξέρουμε τον άνθρωπο, να πέσουμε μέσα σε αυτό που του γράφαμε στο ποτήρι» συμπλήρωσε η Χρυσταλλένη.
Και συνέχισε λέγοντας πώς, «είχα γράψει σε ένα ποτήρι “αλαϊλί” και η κοπέλα που πήρε το ποτήρι ήταν έγκυος και θα το ανακοίνωνε εκείνη τη μέρα στους συναδέλφους της. Όταν πήρε το ποτήρι σοκαρίστηκε».

Σε άλλη περίπτωση μια κοπέλα ξεκινούσε δίαιτα και της είχαν γράψει στο ποτήρι χωρίς να την ξέρουν «κόψε τις σεφταλιές. Υπήρχαν φορές που αναρωτηθήκαμε αν οι πελάτες έρχονται για τον καφέ ή για τις αφιερώσεις στα ποτήρια».
Όπως εξήγησε η Αναστασία, εκτός από τα ροφήματα, σημαντικό ρόλο παίζει και η επικοινωνία με τους πελάτες, «αφού όλοι θέλουν να νιώθουν σημαντικοί και ψάχνουν μια διαφορετική καλημέρα. Γι’ αυτό κι εμείς δεν θέλουμε να είναι απρόσωπη οποιαδήποτε παραγγελία. Η επαφή με τους πελάτες είναι μέσα στη συνταγή της επιτυχίας. Το κάνουμε με όλη μας την καρδιά».
Εξαιρετικής σημασίας για μια καφετέρια είναι πλέον, η χρήση των Social Media, η οποία στην περίπτωση του River Cafe βοήθησε στην προώθηση του μαγαζιού.

Σε ότι αφορά στους στόχους τους για το μέλλον, η Αναστασία και η Χρυσταλλένη, εξήγησαν ότι προτιμούν να έχουν ένα μαγαζί, το οποίο θα τους παρέχει λιγότερο κέρδος και θα μπορούν να διατηρήσουν την ποιότητα τους, παρά να έχουν πολλά μαγαζιά και να ρισκάρουν όσα έκτισαν.
«Θέλουμε να δουλεύουμε εμείς το μαγαζί που το πονάμε, αφού δουλέψαμε σκληρά για να ανοίξει. Αν κάτι δεν είναι δικό σου, δεν το πονάς, όσο όταν είναι δικό σου», ανέφερε η Χρυσταλλένη.
Όσο για τα ροφήματα που κάνουν το River Cafe να ξεχωρίζει σε σύγκριση με άλλες καφετέριες, η Χρυσταλλένη ανέφερε ένα ιδιαίτερο ρόφημα πρωτεΐνης. «Βάζουμε φυστικοβούτηρο και γάλα καρύδας ή γάλα σόγιας». Σε ότι αφορά στον καφέ, χρησιμοποιούν τρία χαρμάνια, ένα δυνατό, ένα ήπιο και ένα βιολογικό.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Δειτε Επισης

Η χρήση των social media και «Ο ψηφιακός εθισμός των νέων»-Ειδικοί εξηγούν τους κινδύνους που ελλοχεύουν
Η προθεσμία έληξε, ήρθε η ώρα των αποφάσεων για τα buggies-«Αν δεν βρουν λύση θα προχωρήσουμε νομοθετικά»
Διεκδικεί πρωταγωνιστικό ρόλο στην πολιτική σκηνή η ΔΗΠΑ-Χτίζει προφίλ και συναινέσεις
Το χαμένο μέτρο της κριτικής και η διαπόμπευση μέσω διαρροών της Αστυνομίας που κατέληξε σε ανθρωποφαγία
Έκτακτη συνεδρίαση ΣΑ για τον πόλεμο μετά από επιστολή του Ιράν-«Δεν μπορεί να παραμείνει παθητικός θεατής»
Οι ΗΠΑ ενδεχομένως ζητήσουν τη χρήση Bρετανικής Bάσης στην Κύπρο
Τι είναι οι βαλλιστικοί πύραυλοι Sejjil που εκτόξευσε το Ιράν στο Ισραήλ-Μπορούν να διασχίσουν 10.000 χιλιόμετρα σε λίγα λεπτά
Ο Τραμπ δεν αποκλείει να υπάρξει ακόμη και τώρα συμφωνία με Ιράν-«Δεν έχω λάβει απόφαση αν θα εμπλακώ»
CNN: Ένα αμερικανικό χτύπημα στο Ιράν θα μπορούσε να ανοίξει το κουτί της Πανδώρας στη Μέση Ανατολή
Ο Νετανιάχου ευχαριστεί τον Τραμπ για την υποστήριξη-Σίγουροι ισραηλινοί αξιωματούχοι για εμπλοκή των ΗΠΑ