Προηγμένα συστήματα ασφαλείας στα αυτοκίνητα προβλέπει νέος κανονισμός της ΕΕ
18:22 - 08 Νοεμβρίου 2019

Tο Συμβούλιο των Κρατών Μελών της ΕΕ ενέκρινε σήμερα κανονισμό για τη γενική ασφάλεια των μηχανοκίνητων οχημάτων και την προστασία των επιβατών των οχημάτων και των ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου, σε συνέχεια συμφωνίας με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, δέκα χρόνια μετά την έγκριση της προηγούμενης σχετικής νομοθεσίας.
Σύμφωνα με τους νέους κανόνες, που θα τεθούν σε ισχύ 30 μήνες μετά τη δημοσίευσή τους, όλα τα μηχανοκίνητα οχήματα (συμπεριλαμβανομένων των φορτηγών, λεωφορείων, ημιφορτηγών και οχημάτων τύπου SUV) θα πρέπει να είναι εξοπλισμένα με χαρακτηριστικά ασφαλείας, όπως ευφυής έλεγχος ταχύτητας, εγκατάσταση συστήματος για την παρεμπόδιση της οδήγησης υπό την επήρεια οινοπνεύματος, συστήματα προειδοποίησης της υπνηλίας και της προσοχής του οδηγού, προηγμένα συστήματα προειδοποίησης διάσπασης της προσοχής του οδηγού, σήματα επείγουσας στάθμευσης, συστήματα ανίχνευσης οπισθοπορείας, συστήματα καταγραφής δεδομένων συμβάντος, ακριβής παρακολούθηση της πίεσης των ελαστικών, προηγμένα συστήματα πέδησης έκτακτης ανάγκης, συστήματα παραμονής στη λωρίδα κυκλοφορίας σε έκτακτη ανάγκη, διευρυμένες περιοχές προστασίας πρόσκρουσης της κεφαλής ικανές να μετριάζουν τους τραυματισμούς σε συγκρούσεις με ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου, όπως οι πεζοί και οι ποδηλάτες.
Επιπλέον τα φορτηγά και τα λεωφορεία θα πρέπει να σχεδιάζονται και να κατασκευάζονται κατά τέτοιο τρόπο που τα τυφλά σημεία γύρω από το όχημα να μειώνονται σημαντικά. Θα πρέπει επίσης να είναι εξοπλισμένα με προηγμένα συστήματα, ικανά να ανιχνεύουν τους πεζούς και τους ποδηλάτες που βρίσκονται σε πολύ μικρή απόσταση από το όχημα.
Τέλος ο κανονισμός δίνει τη δυνατότητα στην Κομισιόν να θεσπίζει ειδικούς κανόνες για την ασφάλεια των υδρογονοκίνητων οχημάτων και των αυτοματοποιημένων οχημάτων και να επικαιροποιεί τις νέες προδιαγραφές ώστε να λαμβάνονται υπόψη μελλοντικές τεχνικές εξελίξεις.
Πηγή: ΚΥΠΕ
Σύμφωνα με τους νέους κανόνες, που θα τεθούν σε ισχύ 30 μήνες μετά τη δημοσίευσή τους, όλα τα μηχανοκίνητα οχήματα (συμπεριλαμβανομένων των φορτηγών, λεωφορείων, ημιφορτηγών και οχημάτων τύπου SUV) θα πρέπει να είναι εξοπλισμένα με χαρακτηριστικά ασφαλείας, όπως ευφυής έλεγχος ταχύτητας, εγκατάσταση συστήματος για την παρεμπόδιση της οδήγησης υπό την επήρεια οινοπνεύματος, συστήματα προειδοποίησης της υπνηλίας και της προσοχής του οδηγού, προηγμένα συστήματα προειδοποίησης διάσπασης της προσοχής του οδηγού, σήματα επείγουσας στάθμευσης, συστήματα ανίχνευσης οπισθοπορείας, συστήματα καταγραφής δεδομένων συμβάντος, ακριβής παρακολούθηση της πίεσης των ελαστικών, προηγμένα συστήματα πέδησης έκτακτης ανάγκης, συστήματα παραμονής στη λωρίδα κυκλοφορίας σε έκτακτη ανάγκη, διευρυμένες περιοχές προστασίας πρόσκρουσης της κεφαλής ικανές να μετριάζουν τους τραυματισμούς σε συγκρούσεις με ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου, όπως οι πεζοί και οι ποδηλάτες.
Επιπλέον τα φορτηγά και τα λεωφορεία θα πρέπει να σχεδιάζονται και να κατασκευάζονται κατά τέτοιο τρόπο που τα τυφλά σημεία γύρω από το όχημα να μειώνονται σημαντικά. Θα πρέπει επίσης να είναι εξοπλισμένα με προηγμένα συστήματα, ικανά να ανιχνεύουν τους πεζούς και τους ποδηλάτες που βρίσκονται σε πολύ μικρή απόσταση από το όχημα.
Τέλος ο κανονισμός δίνει τη δυνατότητα στην Κομισιόν να θεσπίζει ειδικούς κανόνες για την ασφάλεια των υδρογονοκίνητων οχημάτων και των αυτοματοποιημένων οχημάτων και να επικαιροποιεί τις νέες προδιαγραφές ώστε να λαμβάνονται υπόψη μελλοντικές τεχνικές εξελίξεις.
Πηγή: ΚΥΠΕ
