Επανεξέταση μελέτης για συνένωση Αγ. Νάπας ζητά από ΥΠΕΣ ο Δήμαρχος
20:06 - 28 Νοεμβρίου 2019
Επανεξέταση μελέτης που δεν λαμβάνει υπόψη τη συνένωση Αγίας Νάπας-Σωτήρας-Λιοπετρίου ζητά ο Δήμαρχος Αγίας Νάπας από το Υπ. Εσωτερικών.
Σύμφωνα με ανακοίνωση, ο Γιάννης Καρούσος σε επιστολή του στον Υπουργό Εσωτερικών Κωνσταντίνο Πετρίδη, εκφράζει δυσαρέσκεια σχετικά με την τεχνοοικονομική μελέτη που ετοιμάστηκε από τον μελετητή του Υπουργείου Εσωτερικών.
Ο κ. Καρούσος, σύμφωνα με την ανακοίνωση, στην επιστολή του επισημαίνει πως στη συγκεκριμένη μελέτη «τα αποτελέσματα παραπλανούν και δεν οδηγούν σε σωστά και αντικειμενικά συμπεράσματα αφού δεν λήφθηκε υπόψη από τη μία το σενάριο συνένωσης των Δήμων Αγίας Νάπας – Σωτήρας και κοινότητας Λιοπετριού, όπως επίσης στους υπολογισμούς τους για τα σενάρια της επαρχίας Αμμοχώστου για την Αγία Νάπα και το Παραλίμνι αντί να χρησιμοποιεί τον ισοδύναμο τους πληθυσμό χρησιμοποιεί αυτόν της καταγραφής»
Ο Δήμαρχος Αγίας Νάπας στην επιστολή του αναλύει τις ενστάσεις του για την μελέτη σε διάφορα σημεία που αφορούν κυρίως την εξέταση σεναρίων συνένωσης και ζητά όπως γίνει επικαιροποίηση της μελέτης με το σενάριο εναλλακτική 3 για την επαρχία Αμμοχώστου που συμπεριλαμβάνει και το Λιοπέτρι και το Φρέναρος.
Εάν για την Αγία Νάπα και το Παραλίμνι συμπεριλάβουμε στους υπολογισμούς μας τον ισοδύναμο πληθυσμό τότε οι εξοικονομήσεις θα είναι τουλάχιστον κατά 68% μειωμένες σε σχέση με αυτές που υπολογίζει ο μελετητής για το σενάριο του ενός Δήμου η αυτό της συνένωσης Αγίας Νάπας –Παραλιμνίου και θα απορριφθεί οποιοδήποτε σενάριο έχει σχέση με συνένωση Αγίας Νάπας με Παραλίμνι, σημειώνει περαιτέρω. Αντίθετα, αναφέρει, θα ενισχυθεί σημαντικά το τεχνοοικονομικό του σεναρίου Αγία Ναπα – Σωτήρα – Λιοπέτρι και Παραλιμνίου – Δερύνειας – Φρενάρου (το οποία και δεν εξετάστηκαν και πρέπει να εξεταστούν)
Σύμφωνα με την επιστολή, όλοι οι υπολογισμοί για την επαρχία Αμμοχώστου θα έπρεπε να γίνονται με βάση ότι ο πληθυσμός είναι ως εξής:
a. Η Αγία Νάπα έχει ισοδύναμο πληθυσμό 36,272
b. Το Παραλίμνι έχει ισοδύναμο πληθυσμό 44,332
c. Η Σωτήρα με βάση την απογραφή 5374
d. Η Δερύνεια με βάση την απογραφή 5844
e. Το Λιοπέτρι με βάση την απογραφή 4591
f. Το Φρέναρος με βάση την απογραφή 4298
Ο κ. Καρούσος, αφού παραθέτει και αναλύει συναφή γραφήματα, σημειώνει ότι με βάση την ανάλυση στη βάση του ισοδύναμου πληθυσμού το σενάριο συνένωσης Αγίας Νάπας – Παραλιμνίου θα πρέπει να απορριφθεί αφού θα έχει σημαντικά μειωμένες εξοικονομήσεις το ίδιο και το σενάριο δημιουργίας ενός Δήμου από τους υφιστάμενους 4.
«Ο Μελετητής δεν λαμβάνει τον τουρισμό και το Brand Αγία Νάπα στη ανάλυση SWOT. Στα πλεονεκτήματα συνένωσης Αγίας Νάπας Σωτήρας, όφειλε να εντάξει και το πλεονέκτημα το brand Ayia Napa και της επέκτασης του προς Σωτήρα και Λιοπέτρι και όλα τα οφέλη που θα φέρει ιδιαίτερα αναπτυξιακά και τουριστικά κάτι που θα οδηγήσει σε κατακόρυφη αύξηση εσόδων της Σωτήρας αλλά και του Λιοπετριού», αναφέρει, επίσης.
Καταλήγοντας στην επιστολή του, ο κ. Καρούσος εκφράζει την προσδοκία τους ότι θα δοθούν οδηγίες στον μελετητή για επικαιροποίηση με βάση τα όσα αναφέρει γιατί θα είναι άδικο να ληφθούν αποφάσεις στηριζόμενες σε λάθος δεδομένα.
Πηγή: ΚΥΠΕ
Σύμφωνα με ανακοίνωση, ο Γιάννης Καρούσος σε επιστολή του στον Υπουργό Εσωτερικών Κωνσταντίνο Πετρίδη, εκφράζει δυσαρέσκεια σχετικά με την τεχνοοικονομική μελέτη που ετοιμάστηκε από τον μελετητή του Υπουργείου Εσωτερικών.
Ο κ. Καρούσος, σύμφωνα με την ανακοίνωση, στην επιστολή του επισημαίνει πως στη συγκεκριμένη μελέτη «τα αποτελέσματα παραπλανούν και δεν οδηγούν σε σωστά και αντικειμενικά συμπεράσματα αφού δεν λήφθηκε υπόψη από τη μία το σενάριο συνένωσης των Δήμων Αγίας Νάπας – Σωτήρας και κοινότητας Λιοπετριού, όπως επίσης στους υπολογισμούς τους για τα σενάρια της επαρχίας Αμμοχώστου για την Αγία Νάπα και το Παραλίμνι αντί να χρησιμοποιεί τον ισοδύναμο τους πληθυσμό χρησιμοποιεί αυτόν της καταγραφής»
Ο Δήμαρχος Αγίας Νάπας στην επιστολή του αναλύει τις ενστάσεις του για την μελέτη σε διάφορα σημεία που αφορούν κυρίως την εξέταση σεναρίων συνένωσης και ζητά όπως γίνει επικαιροποίηση της μελέτης με το σενάριο εναλλακτική 3 για την επαρχία Αμμοχώστου που συμπεριλαμβάνει και το Λιοπέτρι και το Φρέναρος.
Εάν για την Αγία Νάπα και το Παραλίμνι συμπεριλάβουμε στους υπολογισμούς μας τον ισοδύναμο πληθυσμό τότε οι εξοικονομήσεις θα είναι τουλάχιστον κατά 68% μειωμένες σε σχέση με αυτές που υπολογίζει ο μελετητής για το σενάριο του ενός Δήμου η αυτό της συνένωσης Αγίας Νάπας –Παραλιμνίου και θα απορριφθεί οποιοδήποτε σενάριο έχει σχέση με συνένωση Αγίας Νάπας με Παραλίμνι, σημειώνει περαιτέρω. Αντίθετα, αναφέρει, θα ενισχυθεί σημαντικά το τεχνοοικονομικό του σεναρίου Αγία Ναπα – Σωτήρα – Λιοπέτρι και Παραλιμνίου – Δερύνειας – Φρενάρου (το οποία και δεν εξετάστηκαν και πρέπει να εξεταστούν)
Σύμφωνα με την επιστολή, όλοι οι υπολογισμοί για την επαρχία Αμμοχώστου θα έπρεπε να γίνονται με βάση ότι ο πληθυσμός είναι ως εξής:
a. Η Αγία Νάπα έχει ισοδύναμο πληθυσμό 36,272
b. Το Παραλίμνι έχει ισοδύναμο πληθυσμό 44,332
c. Η Σωτήρα με βάση την απογραφή 5374
d. Η Δερύνεια με βάση την απογραφή 5844
e. Το Λιοπέτρι με βάση την απογραφή 4591
f. Το Φρέναρος με βάση την απογραφή 4298
Ο κ. Καρούσος, αφού παραθέτει και αναλύει συναφή γραφήματα, σημειώνει ότι με βάση την ανάλυση στη βάση του ισοδύναμου πληθυσμού το σενάριο συνένωσης Αγίας Νάπας – Παραλιμνίου θα πρέπει να απορριφθεί αφού θα έχει σημαντικά μειωμένες εξοικονομήσεις το ίδιο και το σενάριο δημιουργίας ενός Δήμου από τους υφιστάμενους 4.
«Ο Μελετητής δεν λαμβάνει τον τουρισμό και το Brand Αγία Νάπα στη ανάλυση SWOT. Στα πλεονεκτήματα συνένωσης Αγίας Νάπας Σωτήρας, όφειλε να εντάξει και το πλεονέκτημα το brand Ayia Napa και της επέκτασης του προς Σωτήρα και Λιοπέτρι και όλα τα οφέλη που θα φέρει ιδιαίτερα αναπτυξιακά και τουριστικά κάτι που θα οδηγήσει σε κατακόρυφη αύξηση εσόδων της Σωτήρας αλλά και του Λιοπετριού», αναφέρει, επίσης.
Καταλήγοντας στην επιστολή του, ο κ. Καρούσος εκφράζει την προσδοκία τους ότι θα δοθούν οδηγίες στον μελετητή για επικαιροποίηση με βάση τα όσα αναφέρει γιατί θα είναι άδικο να ληφθούν αποφάσεις στηριζόμενες σε λάθος δεδομένα.
Πηγή: ΚΥΠΕ