Στα Δικαστήρια 23.717 υποθέσεις σε δέκα μήνες για τροχαίες παραβάσεις
07:11 - 16 Νοεμβρίου 2019

Σε έναν απίστευτο αριθμό καταγγελιών για τροχαίες παραβάσεις προέβη και φέτος η Αστυνομία, με την υπέρβαση του ορίου ταχύτητας να βρίσκεται διαχρονικά στην πρώτη γραμμή των αδικημάτων.
Ακολουθούν η μη χρήση ζώνης ασφαλείας, η οδήγηση με το κινητό στο χέρι και η υπέρβαση του ορίου αλκοόλης, ενώ η μη χρήση κράνους λόγω του μικρού αριθμού μοτοσικλετών σε σχέση με τα αυτοκίνητα εμφανίζεται στην πέμπτη θέση.
Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που περιλαμβάνονται στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Δικαιοσύνης, την τελευταία διετία έγιναν συνολικά 370.426 καταγγελίες, εκ των οποίων οι 198.370 αφορούσαν το 2019 και οι 172.056 το 2018. Δηλαδή φέτος οι καταγγελίες ήταν αυξημένες κατά 26.314 σε σχέση με το 2018.
Στην πρώτη ομάδα των αδικημάτων και σε ό,τι αφορά το 2019, η ταχύτητα βρίσκεται στην πρώτη θέση με 85.098 καταγγελίες και ακολουθούν η ζώνη με 15.428 καταγγελίες, η χρήση κινητού και γενικά η οδήγηση χωρίς ελεύθερα τα χέρια με 11.634, το αλκοόλ με 5.936 και το κράνος με 1.701. Επίσης έγινε ένας αριθμός 78.573 καταγγελιών που αφορούσε άλλα αδικήματα.
Από το σύνολο των καταγγελιών το 2019, οι 174.653 ήταν εξώδικες, ενώ οι υπόλοιπες, δηλαδή οι 23.717, παραπέμφθηκαν στα δικαστήρια. Εκτός από τις καταγγελίες, το 2019 έγιναν και 7.646 παρατηρήσεις, ενώ ειδικά για το αλκοόλ η Αστυνομία πραγματοποίησε 65.777 ελέγχους.
Το δεύτερο εξάμηνο του 2020 οι πρώτες κάμερες
Στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Δικαιοσύνης καταγράφονται και τα μέτρα που έχουν υλοποιηθεί ή βρίσκονται σε τροχιά υλοποίησης, τα οποία, ανάμεσα σε άλλα, έχουν ως εξής:
Στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Δικαιοσύνης καταγράφονται και τα μέτρα που έχουν υλοποιηθεί ή βρίσκονται σε τροχιά υλοποίησης, τα οποία, ανάμεσα σε άλλα, έχουν ως εξής:
- Δημιουργία Σχολής Επιμόρφωσης Οδηγών, στην οποία θα παραπέμπονται από το δικαστήριο άτομα που χρήζουν επανεκπαίδευσης, στα πλαίσια εκτέλεσης της ποινής τους ή ακόμη και υπό τη μορφή εναλλακτικής ποινής. Η σύσταση και οργάνωση αυτής της σχολής βρίσκεται στο στάδιο της μελέτης, η οποία έχει ανατεθεί σε ιδιώτη.
- Εφαρμογή νέας επικοινωνιακής στρατηγικής σε θέματα οδικής ασφάλειας με στόχο την διαφώτιση, ενημέρωση, εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση του κοινού και κυρίως των νέων οδηγών.
- Σύσταση Επιστημονικού Κέντρου Οδικής Ασφάλειας, του οποίου αποστολή είναι η αξιολόγηση, ανάλυση και παρακολούθηση, στη βάση στατιστικών στοιχείων, των μεταβλητών των οδικών συγκρούσεων και παραβάσεων, η παρακολούθηση των θεμάτων της οδικής ασφάλειας, η διεξαγωγή ερευνών και μελετών και η υποβολή εισηγήσεων για συγκεκριμένες παρεμβάσεις και στρατηγικές πρόληψης των τροχαίων συγκρούσεων.
- Αύξηση των ποινών που αφορούν τροχαία αδικήματα: Πρόκειται για τα επτά νομοσχέδια που βρίσκονται ενώπιον της Βουλής και επιφέρουν μεγάλες αυξήσεις στις ποινές για όλο το φάσμα των τροχαίων παραβάσεων.
- Διεύρυνση της συνεργασίας με οργανισμούς και μη κυβερνητικές οργανώσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα της οδικής ασφάλειας.
- Εφαρμογή της νομοθεσίας για το νάρκοτεστ από τον Ιανουάριο του 2018.
Επιπρόσθετα το Υπουργείο Δικαιοσύνης αναφέρεται στο σύστημα φωτοεπισήμανσης, σημειώνοντας πως στόχος είναι η υλοποίηση του έργου εντός του 2020 με πιλοτική εγκατάσταση των πρώτων καμερών εντός του δεύτερου εξαμήνου.
