31 μικρά τεχνολογικά «θαύματα» που θα ζήσουμε το 2019
21:53 - 04 Ιανουαρίου 2019
Το να προβλέπεις το μέλλον της τεχνολογίας είναι μια δύσκολη υπόθεση, αλλά αν παρακολουθείς στενά τη βιομηχανία της τεχνολογίας, μπορείς να καταλάβεις που πηγαίνουν τα πράγματα. Και πως επηρεάζει κατ′ επέκταση την οικονομία και την εργασία.
Το Inc. συγκέντρωσε τις 31 προβλέψεις που κάνουν οι ειδικοί για τις εξελίξεις στην τεχνολογία μέσα στο 2019.
1. Η επόμενη κίνηση της Amazon θα είναι στην φιλοξενία
Τα τελευταία χρόνια η Amazon έχει επεκταθεί σε νέους τομείς, όπως το φαγητό και η υγεία. Αν λάβει κανείς υπόψη του τον τρόπο που ξοδεύει τα χρήματα ο καταναλωτής, ένας από τους τομείς που θα μπορούσε να επεκταθεί η Amazon, είναι η φιλοξενία, προβλέπει ο Amit Sharma, ιδρυτής και CEO της Narvar, μια από τις μεγαλύτερες πλατφόρμες που χρησιμοποιούν πάνω από 500 εταιρείες όπως η Sephor και η Gap. «Έχουν αρχίσει ήδη να βουτάνε το δακτυλάκι σε υπηρεσίες όπως οι επισκευές σπιτιού και η καθαριότητα. Βλέπω μεγάλες δυνατότητες κέρδους για την Amazon εάν το τολμήσει στον τομέα του ταξιδιού και της εστίασης και χρησιμοποιήσει το τεράστιο πελατολόγιό της για να πάρει ένα κομμάτι από την τουριστική βιομηχανία το 2019».
2. Οι κυβερνοεπιθέσεις δεν θα μείνουν online
Έχουμε δει τι μπορούν να κάνουν οι κυβερνοεπιθέσεις στα ψηφιακά δεδομένα των εταιρειών, αλλά τι συμβαίνει όταν ξεπερνούν τον κυβερνοχώρο και εισέρχονται στην πραγματική ζωή; Για τον Amit Yoran, πρώτο διοικητή του Homeland Security’s U.S. Computer Emergency Readiness Team και σημερινό CEO της Tenable, το μέλλον δείχνει περισσότερες επιθέσεις στον εξοπλισμό της παραγωγής και στις κάμερες ασφαλείας, επιθέσεις εξαιρετικά δαπανηρές που μπορούν να τερματίσουν εντελώς την παραγωγή μεγάλων βιομηχανιών. «Δυστυχώς, το 2019 θα μπορούσε να είναι η χρονιά που θα γίνει αυτό που προειδοποιούσαμε για χρόνια».
3. Θα αυξηθεί η ασφάλεια των δεδομένων
Τη χρονιά που πέρασε μάθαμε ότι η ασφάλεια των δεδομένων είναι ένα μεγάλο πρόβλημα που πρέπει να αντιμετωπίζεται ήδη από την στιγμή της ανάπτυξης του όποιου application ή εφαρμογής.
Αυτό δεν επηρεάζει μόνο τους καταναλωτές, των οποίων τα δεδομένα είναι εκτεθειμένα, αλλά και τις επιχειρήσεις και τους προγραμματιστές που έχουν επιφορτιστεί με την προστασία τους. Το 2019, οι επιχειρήσεις θα εφαρμόσουν όσα έχουν μάθει μέχρι σήμερα στο θέμα της ασφάλειας των δεδομένων. Θα εκπαιδεύσουν τους προγραμματιστές ώστε να αποφύγουν λάθη, όπως η κωδικοποίηση που αφήνει τρύπες στην ασφάλεια, προβλέπει ο Derek Choy, της Rainforest QA.
4. Πρώτα ο πελάτης
Σίγουρα ο πελάτης θα παίξει έναν πιο κρίσιμο ρόλο για τις επιχειρήσεις το 2019, προβλέπει ο Dale Chang, από την Scale Venture Partners. Παραδοσιακά, οι πωλήσεις στις επιχειρήσεις είχαν επικεντρωθεί στον πόλεμο του λογότυπου για να κερδίσουν νέους πελάτες, αποτυγχάνοντας όμως στη διατήρηση των πελατών που είχαν ήδη, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ανάπτυξη. Χωρίς ένα σταθερό πελατολόγιο, οι εταιρείες δεν μπορούν να αναπτυχθούν γρήγορα, γιατί είναι σαν να γεμίζουν συνεχώς έναν τρύπιο κουβά. Το 2019, θα δούμε νέες στρατηγικές που θα επικεντρώνονται στον πελάτη.
5. Θα εξελιχθεί ο χώρος εργασίας
Η ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης και του αυτοματοποιημένου λογισμικού σημαίνει ότι οι άνθρωποι δεν ασχολούνται πλέον με κάτι που μπορούν να κάνουν οι μηχανές και επικεντρώνονται σε πράγματα που μόνο οι άνθρωποι μπορούν να κάνουν: δημιουργική σκέψη και αλληλεπίδραση με άλλους ανθρώπους. Αυτό σημαίνει ότι οι εργαζόμενοι περνούν λιγότερο χρόνο κολλημένοι σε ένα γραφείο.
Έτσι, οι πιο καινοτόμες εταιρείες δεν σκέφτονται πλέον τον χώρο εργασίας ως μια συγκεκριμένη και μοναδική τοποθεσία, αλλά περισσότερο ως ένα δίκτυο διαφορετικών χώρων που μπορούν να έχουν πρόσβαση οι εργαζόμενοι με βάση αυτό που προσπαθούν να επιτύχουν - να δημιουργήσουν ένα νέο προϊόν, να εκπαιδεύσουν ένα νέο εργαζόμενο, να εντυπωσιάσουν έναν νέο πελάτη, λέει ο Dror Poleg.
6. Τέλος η συζήτηση για τα κοντέινερ όπως την ξέραμε
Τα κοντέινερ είναι κάτι σαν μεταφορικά πλαίσια, στα οποία οι προγραμματιστές μπορούν να συσκευάσουν τα προγράμματα λογισμικού τους. Εξασφαλίζουν ότι οι εφαρμογές εκτελούνται με τον ίδιο τρόπο ανεξάρτητα από τους υπολογιστές που τους εκτελούν, είτε πρόκειται για φορητούς υπολογιστές, servers, data centers ή cloud platforms. Μέχρι τώρα η συζήτηση περιστρεφόταν στα κοντέινερ αυτά καθαυτά, τώρα στα apps και της υπηρεσίες που μπορούν να προσφέρουν, λέει ο Murli Thirumale, ιδρυτής και CEO της Portworx.
7. Η υγεία θα γίνει μια B2C βιομηχανία
Ο τομέας της υγείας αλλάζει, λέει ο Matt Hawkins, CEO της Waystar. Ο αυξημένος ανταγωνισμός και η ανάπτυξη της ψηφιακής τεχνολογίας, θα αλλάξει τον τρόπο που λειτουργούν οι ασθενείς , οι οποίοι θα γίνουν περισσότερο πελάτες. Θα δούμε ολοένα και περισσότερους ασθενείς να γίνονται αγοραστές, συγκρίνοντας τιμές για γιατρούς και σχέδια θεραπείας. Θα ψάχνουν πλέον τρόπους να λαμβάνουν θεραπεία πέρα από τα παραδοσιακά όρια του γιατρού της γειτονιάς, εξερευνώντας τις δυνατότητες της τηλεϊατρικής. Αυτό θα γίνει σαφές στους οργανισμούς υγείας, που θα αναγκαστούν να βρουν τρόπους να ικανοποιούν περισσότερο τους ασθενείς -πελάτες, να βελτιώσουν την ποιότητα και την διαφάνεια στα ιατρικά έξοδα.
KKOLOSOV VIA GETTY IMAGES
8. Ο νέος διαφοροποιητικός παράγοντας
Οι τεχνικές δεξιότητες είναι το ιερό δισκοπότηρο στις προσλήψεις τα τελευταία χρόνια. Η άνοδος της τεχνητής νοημοσύνη και του αυτοματισμού σημαίνει ότι οι εργαζόμενοι καταλαμβάνουν όλο και περισσότερο θέσεις εργασίας που μπορούν να κάνουν μόνο οι άνθρωποι: να σκέφτονται δημιουργικά, να χρησιμοποιούν την κρίση τους κλπ. Η προσαρμοστικότητα θα είναι η πιο σημαντική δεξιότητα τα επόμενα χρόνια, καθώς η ικανότητα εκμάθησης και προσαρμογής καθίσταται πιο σημαντική από οποιαδήποτε εξειδίκευση, λέει ο Jeremy Auger, συνιδρυτής της D2L.
9. Ξεχάστε το παραδοσιακό IT
Οι προγραμματιστές θα μπουν στη θέση του οδηγού, εκεί που λαμβάνονται οι αποφάσεις μιας εταιρείας. Το παραδοσιακό ΙΤ θα τελειώσει.
10. Η ευέλικτη ανάπτυξη
Το 2019, στη διαδικασία της παραγωγής θα μπει πιο δυναμικά η έννοια της ευελιξίας στην ανάπτυξη προϊόντων. Οι προγραμματιστές και οι σχεδιαστές θα χρησιμοποιούν πιο ευέλικτες διαδικασίες για να επιτρέψουν και τον πειραματισμό, όχι μόνο την ανάπτυξη. Θα δοκιμάζουν τις ιδέες από νωρίς, θα μετράνε καλύτερα τα αποτελέσματα της εκάστοτε διαφημιστικής καμπάνιας και θα κάνουν βελτιώσεις, όλα αυτά με βάση τα δεδομένα που συγκεντρώνουν. Όσο οι καταναλωτές ζητούν περισσότερο προσωποποιημένες υπηρεσίες και προϊόντα, αυτή η πειραματική προσέγγιση θα βοηθήσει τις εταιρείες να δουν γρήγορα τα πράγματα που δεν λειτουργούν και να εστιάσουν στην ανάπτυξη προϊόντων που έχουν σημασία για το καταναλωτικό τους κοινό.
11. Η τεχνολογία για πιο χαρούμενους εργαζόμενους
Σύμφωνα με δημοσκοπήσεις, το 44% των εργαζόμενων λένε ότι έχουν βιώσει το φαινόμενο burnout (της εξάντλησης) στη δουλειά τους. Το 2019, τεχνολογίες σχεδιασμένες με ενσυναίσθηση -που λαμβάνουν υπόψη περισσότερο τον ανθρώπινο παράγοντα και λιγότερο την εξουθένωση του εργαζόμενου- θα έρθουν στο προσκήνιο, καθώς οι εργοδότες δίνουν πλέον προτεραιότητα στην ευεξία των ανθρώπων τους, ως θεμελιώδη τρόπο βελτίωσης της εταιρείας τους. Συγκεκριμένα, θα δούμε τις επιχειρήσεις να κάνουν ένα βήμα πιο πέρα από βασικά προγράμματα παροχών και θα στραφούν περισσότερο σε τεχνολογίες που θα βελτιώνουν την ευεξία στο χώρο εργασίας. Τεχνολογίες όπως η τεχνητή νοημοσύνη θα βοηθήσει τις εταιρείες να κατανοήσουν καλύτερα την καθημερινότητα των εργαζομένων τους, συμπεριλαμβανομένων μη μετρήσιμων μέχρι σήμερα δεδομένων, όπως το πώς αισθάνονται και γιατί.
12. Το blockchain στις συναλλαγές
Η ξέφρενη πορεία του Bitcoin αλλά και των υπόλοιπων «κρυπτονομισμάτων» όπως το Ethereum αποτελούν θέμα συζήτησης στους οικονομικούς κύκλους σε ολόκληρο τον κόσμο.
Το blockchain, που είναι η τεχνολογία που χρησιμοποιεί το Bitcoin, δεν έχει κατακτήσει ακόμη σημαντικό όγκο συναλλαγών μεταξύ των επιχειρήσεων αλλά αυτό δείχνει ότι αλλάζει μέσα στο 2019. Οι επιχειρήσεις χρειάζονται ένα σταθερό μέσο συναλλαγής, για να ξεπεράσουν τα προβλήματα που δημιουργούν οι ταμειακές ροές, η χρηματοδότηση, οι διακανονισμοί. Η εμφάνιση νέων παικτών όπως το TrueUSD (υποστηριζόμενο από την IBM), το USD (υποστηριζόμενο από την Goldman Sachs και το IDG) και το stablecoin DAI, σηματοδοτεί τη μετάβαση από μια κρυπτο-οικονομία φούσκας σε μια πιο σταθερή δομή, που συνδέεται με την πραγματική οικονομία. Επιπλέον, μετά από χρόνια συζητήσεων, φαίνεται ότι το Ethereum και το Bitcoin ξεπερνούν τα προβλήματα που στάθηκαν εμπόδιο για την ευρεία εγκαθίδρυσή τους.
13. Σκίστε τα πτυχία σας
Οι μάνατζερς ψάχνουν πλέον εργαζόμενους που δεν προέρχονται από τα παραδοσιακά εκπαιδευτικά προγράμματα των πανεπιστημίων. Όπως για παράδειγμα προτιμούν για τις θέσεις των προγραμματιστών τους, ανθρώπους που έχουν παρακολουθήσει Coding Bootcamps (ταχύρρυθμα και εντατικά προγράμματα εκπαίδευσης στον προγραμματισμό και την ανάπτυξη εφαρμογών), παρά απόφοιτους πανεπιστημίων. Αυτό γιατί στα Bootcamps λαμβάνουν πιο στοχευμένη και πρακτική γνώση, χρήσιμη για το εργασιακό περιβάλλον, παρά μια τετραετή, συχνά θεωρητική εκπαίδευση που προσφέρουν τα πανεπιστήμια. Πολλές εταιρείες μάλιστα έχουν βγάλει εντελώς την προϋπόθεση του πτυχίου στα προαπαιτούμενα για την κάλυψη μιας θέσης.
14. Δεν ήρθε ακόμη το τέλος του πληκτρολογίου
Οι τεχνολογίες ήχου που αναπτύσσονται συνεχώς δεν θα σημάνουν το τέλος του πληκτρολογίου και της οθόνης. Οι καταναλωτές δεν έχουν πρόβλημα να χρησιμοποιούν δύο και τρεις συσκευές. Θέλουν ευελιξία και εύκολη χρήση. Έτσι όλες αυτές θα αλληλεπιδρούν μεταξύ τους. Αυτό που πρέπει να καταλάβουν οι εταιρείες είναι ότι τα smart panels θα προσφέρουν νέες ευκαιρίες για πιο ανθρώπινη επαφή με τους καταναλωτές.
15. Η συνεργασία για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο
Μετά και τη συμφωνία μεταξύ IBM και Red Hat (ενός μεγάλου διανομέα λογισμικού και τεχνολογίας ανοιχτού κώδικα), η συνεργασία των εταιρειών για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο φαίνεται ότι θα συνεχιστεί.
16. Η τεχνολογία του μάρκετινγκ
Όσο οι καταναλωτές γίνονται όλο και πιο απαιτητικοί, θα αλλάξουν και οι προσδοκίες τους για το πώς και πότε θα λαμβάνουν ενημερώσεις από τα εμπορικά καταστήματα για τα προϊόντα τους. Αυτό θα ωθήσει περισσότερες εταιρείες ώστε να υιοθετήσουν μια πιο εξελιγμένη πλευρά της τεχνολογίας του μάρκετινγκ. Έτσι, όπως φαίνεται, θα εμπλακεί περισσότερο η τεχνητή νοημοσύνη στο μάρκετινγκ ώστε να απελευθερωθεί το ανθρώπινο δυναμικό για να ασχοληθεί με ό,τι κάνει καλύτερα: να δημιουργεί. Θα δούμε με λίγα λόγια μια στροφή του μάρκετινγκ, από εκεί που η εταιρεία καθόριζε όλη τη λογική, σε ένα έξυπνο μάρκετινγκ όπου η εταιρεία θέτει μόνο το πλαίσιο και η τεχνητή νοημοσύνη θα αναλαμβάνει τη συνέχεια.
17. Οι οικονομικές εταιρείες και η τεχνητή νοημοσύνη
Μέσα στο 2019, όλο και περισσότερες οικονομικές εταιρείες θα εισάγουν στο δυναμικό τους την τεχνητή νοημοσύνη αλλά όχι για οικονομικές συμβουλές. Δεν θα επηρεάσει τις συμβουλές που δίνουν στους πελάτες τους, αντίθετα θα χρησιμοποιείται για υπηρεσίες γραφείου που οι πελάτες δεν βλέπουν. Και αυτό γιατί μέχρι σήμερα η τεχνητή νοημοσύνη είναι αποτελεσματική στο να λύνει απλά και σαφή προβλήματα, όχι κάτι σύνθετο. Παρόλα αυτά πολλές εταιρείες θα φροντίσουν να διαφημίσουν την χρήση Α.Ι. τεχνολογίας για να εντυπωσιάσουν τους πελάτες τους.
18. Η συνθετική βιολογία
Ήδη η βιολογία επηρεάζει τον τρόπο που τρώμε, ζούμε, παράγουμε και αντιμετωπίζουμε τα θέματα υγείας. Τα επόμενα χρόνια η συνθετική βιολογία (μια βιομηχανία 40 δισ. δολαρίων) θα είναι ο τομέας που θα δώσει λύσεις σε προβλήματα που αντιμετωπίζουν εκατομμύρια άνθρωποι. Θα δούμε μεγαλύτερη συνεργασία μεταξύ των επιστημών και της τεχνολογίας, λέει η Meagan Lizarazo, EVP στο iGEM.
19. Επανέρχεται ο CIO
Οι μέρες που όλοι σχεδόν είχαμε ξεχάσει τη σημαίνει το Ι στο CIO, φεύγουν ανεπιστρεπτί. Ο ρόλος του Γενικού Διευθυντή Πληροφοριών σε μια εταιρεία αναβαθμίζεται και θα χειρίζεται ένα πολύ ευαίσθητο τομέα μιας εταιρείας.
20. Εταιρείες τεχνολογίας και χρηματιστήριο
Οι εταιρείες τεχνολογίας θα παραμείνουν εκτός χρηματιστηρίου για περισσότερο καιρό, πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να εξασφαλίσουν μεγαλύτερη ρευστότητα. Τα στοιχεία των αγορών έχουν δείξει ότι ο μέσος χρόνος που οι εταιρείες έμπαιναν στο χρηματιστήριο τη δεκαετία του ’80 ήταν 6,3 έτη, ενώ το 2019 υπολογίζεται ότι θα είναι 10,2 έτη.
21. Οι πελάτες έχουν την ίδια δύναμη με το διοικητικό συμβούλιο
Ο Jeff Bezos εφηύρε τον όρο «ο θεϊκά δυσαρεστημένος πελάτης». Όλοι έχουμε γίνει αυτός ο πελάτης και περιμένουμε από την εκάστοτε εταιρεία να μας εξυπηρετήσει με συνέπεια, με τον τρόπο που θέλουμε και με τα αποτελέσματα που αναμένουμε. Υπό αυτή την έννοια έχουμε γίνει ένα δεύτερο διοικητικό συμβούλιο και θα έχουμε αυξανόμενη δύναμη στο μέλλον. Οπότε, η κάθε εταιρεία οφείλει να οικοδομήσει μια υγιή σχέση με τους πελάτες της, αν θέλει να πετύχει.
22. Ο ηθικός κώδικας στη χρήση των προσωπικών δεδομένων
Περισσότερες εταιρείες θα επενδύσουν ώστε να δημιουργήσουν ένα ηθικό κώδικα στη χρήση των προσωπικών δεδομένων των πελατών τους. Αυτό σημαίνει ότι θα χρειαστούν μεγάλα μυαλά για να βρουν τον τρόπο που θα διασφαλιστεί η διαφάνεια και η λογοδοσία.
23. Η επόμενη μέρα στην τεχνητή νοημοσύνη
Αυτή θα είναι η δημιουργία δεδομένων με ευκολία στη χρήση. A.I. startups που δημιουργούν δεδομένα βιομηχανικής ιδιοκτησίας, τα οποία θα παράγουν προϊόντα που θα δημιουργούν νέα δεδομένα κάθε φορά.
24. Visual data και A.I. θα αλλάξουν δραματικά τον τρόπο επικοινωνίας
Φανταστείτε μια σύσκεψη όπου θα έχετε πρόσβαση στα προφίλ των social media και του LinkedIn όλων των συμμετεχόντων. Όπου οι σημειώσεις από τη σύσκεψη και όσα αποφασίστηκαν θα διαμοιράζονται αυτόματα σε όλους τους συμμετέχοντες. Όπου θα κλείνονται τα επόμενα ραντεβού βάσει των όσων έχουν ειπωθεί στη σύσκεψη και των υποχρεώσεων που έχει στο ημερολόγιό του κάθε συμμετέχων. Οι συμφωνίες θα κλείνονται πιο εύκολα, η γραμματειακή δουλειά θα μειωθεί, θα τηρούνται αρχεία. Τα visual data και η τεχνητή νοημοσύνη θα καθορίσουν των μέλλον των επικοινωνιών.
25. Το multi-cloud θα μειώσει το κόστος
Ακριβώς όπως πριν από πολλά χρόνια έγινε κανόνας για τις επιτυχημένες επιχειρήσεις η ανάπτυξη πολλαπλών κέντρων δεδομένων. Τώρα ήρθε η ώρα για τις εφαρμογές των πολλαπλών cloud. Και αυτό γιατί μειώνουν σημαντικά τον downtime χρόνο της εφαρμογής, που κοστίζει τεράστια ποσά για κάθε εταιρεία.
26. Οι online αγορές είναι η νέα κανονικότητα
Το βλέπουμε συχνά γύρω μας και το 2019 θα ενταθεί. Ανάπτυξη των online καταστημάτων και κλείσιμο των παραδοσιακών εμπορικών.
27. Oι κίνδυνοι του 5G
Το 5G θα είναι μια πραγματικότητα για το 2019 και ολοένα περισσότερες επιχειρήσεις θα προσπαθήσουν να αυξήσουν την ανταγωνιστικότητά τους εκμεταλλευόμενες τις δυνατότητες που τους παρέχει. Όμως θα πρέπει επίσης να επενδύσουν σε εξειδικευμένο προσωπικό για να τους προστατεύσει από τις νέες απειλές που ελλοχεύουν, οι οποίες ακόμη είναι άγνωστες. Ωστόσο, το 5G προβλέπεται να προσφέρει νέες ευκαιρίες επιθέσεων σε χάκερς, πιο έντονες και με μεγαλύτερο αντίκτυπο.
28. Η διαχείριση κινδύνου στο επίκεντρο
Η διαχείριση κινδύνου θα βρεθεί στο επίκεντρο και για το κοινό και για τον ιδιωτικό τομέα. Αντιμετωπίζουμε πολύπλοκα γεωπολιτικά ζητήματα και κρατικές επιθέσεις που στοχεύουν τόσο στις επιχειρήσεις όσο και σε κυβερνήσεις. Τα δεδομένα αποτελούν περιουσιακό στοιχείο και το επόμενο έτος θα δούμε ότι το κανονιστικό περιβάλλον θα γίνει ακόμη πιο περίπλοκο γύρω από το data governance, κάτι που θα καταστήσει τη διαχείριση κινδύνων των επιχειρήσεων μια τεράστια προτεραιότητα.
29. Η κυβερνοασφάλεια δεν θα αφορά μόνο το ΙΤ
Το 2019 υπόσχεται μια θεμελιώδη αλλαγή στο τοπίο της κυβερνοασφάλειας. Όπως για παράδειγμα τα social media που μπορεί να αποτελέσουν μέσο κακόβουλων δραστηριοτήτων. Η κυβερνοασφάλεια δεν θα αφορά μόνο το ΙΤ - είναι πολύ ευρύτερη από τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές και οι απειλές που φέρει το 2019 θα το αποδείξουν.
30. ΙΤ και μικρομεσαίες επιχειρήσεις
Ο χώρος της τεχνολογίας και οι δυνατότητες που προσφέρει στις επιχειρήσεις, επεκτείνονται και αυτό μοιραία θα επηρεάσει και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Δεν θα μπορούν να έχουν πλέον δικό τους τμήμα ΙΤ που να παρακολουθεί τις εξελίξεις και αντ′ αυτού θα στραφούν σε εξειδικευμένες εταιρείες που θα τους παρέχουν ΙΤ κάλυψη ως υπηρεσία.
31. Το εργατικό δυναμικό αλλάζει
Η ανάπτυξη της gig economy (δηλαδή οι ευέλικτες και προσωρινές μορφές εργασίας και οι νέες μορφές οικονομιών διαμοιρασμού, σε ελεύθερη μετάφραση) σημαίνει περισσότερες επιλογές. Οι νέες γενιές εργαζομένων είναι πιο επιλεκτικές από τις προηγούμενες και γι′ αυτό οι εταιρείες πρέπει να ξανασκεφτούν τις στρατηγικές των προσλήψεων, ώστε να διασφαλίσουν ότι θα προσλάβουν τα μεγαλύτερα ταλέντα.