Ξέμεινε από γερανούς για κλαδέματα και διορθώσεις οδικού φωτισμού η ΑΗΚ
11:10 - 19 Σεπτεμβρίου 2018

Μεγάλα προβλήματα στις τοπικές κοινωνίες, αλλά και στην ίδια την Αρχή Ηλεκτρισμού Κύπρου(ΑΗΚ) προκαλεί η έλλειψη γερανών για κλαδέματα και διορθώσεις οδικού φωτισμού σε όλες τις επαρχίες της Κύπρου.
Μετά το θανατηφόρο εργατικό ατύχημα της 2ας Ιουλίου, με θύμα τον 42χρονο Γιώργο Γεωργίου, πατέρα τριών παιδιών, ο οποίος έπεσε από ανυψωτικό μηχάνημα μετά από αποκόλληση του κουβουκλίου του μηχανήματος, η ΑΗΚ απέσυρε για έλεγχο όλα τα μηχανήματα.
Λόγω του αυστηρού ελέγχου που πραγματοποιήθηκε, από τα συνολικά πενήντα μηχανήματα, μόλις τα πέντε πήραν πιστοποίηση, με αποτέλεσμα κάθε επαρχία να έχει στη διάθεσή της μόλις ένα.
Σε ανάρτηση στο Facebook, η ομάδα «Νέα Πόλις Νεμεσός Λιμνησσός Λεμεσός», αναφέρει ότι «βάσει καταγγελιών που έγιναν στην Νέα Πόλις, στην λεωφόρο Μακεδονίας κοντά στο Δημοτικό Σχολείο Τριχερούσας, ο οδικός φωτισμός είναι χαμηλός, αφού αρκετά φανάρια δεν ανάβουν».
Κάτοικος της περιοχής τηλεφώνησε επανειλημμένα στην Αρχή Ηλεκτρισμού, ενημερώνοντας για το κάλυμμα ενός φαναριού, το οποίο είναι ανοιχτό και μπορεί με την πτώση του να κτυπήσει κάποιον περαστικό.
Η απάντηση που πήρε από την Υπηρεσία Βλαβών και Παραπόνων της ΑΗΚ είναι πως δεν μπορούν να κάνουν κάτι, γιατί η υπηρεσία τους δεν έχει πλέον γερανούς.
Κληθείσα από τον REPORTER να σχολιάσει το ζήτημα, η εκπρόσωπος Τύπου της ΑΗΚ Χριστίνα Παπαδοπούλου, επιβεβαίωσε ότι η ΑΗΚ έχει μόλις πέντε γερανούς στην διάθεσή της για όλη την Κύπρο και έχει θέσει τις εργασίες σε σειρά προτεραιότητας.
Την ίδια ώρα, όπως υπέδειξε, έχουν παραγγελθεί εξαρτήματα για να αντικατασταθούν σε άλλους οκτώ γερανούς, οι οποίοι όμως θα πρέπει και πάλι να περάσουν από έλεγχο και να πιστοποιηθούν σύμφωνα με τα πρότυπα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, προτού δοθούν στους εργαζόμενους της ΑΗΚ. Και αυτό, όπως τόνισε η κ. Παπαδοπούλου, γιατί κύριο μέλημα της Αρχής είναι η ασφάλεια των εργαζομένων.
Ταυτόχρονα, γίνεται προσπάθεια αγοράς μικρού αριθμού ανυψωτικών μηχανημάτων για περαιτέρω διευκόλυνση των εργαζομένων, οι οποίοι αυτή τη στιγμή δουλεύουν με τον παραδοσιακό τρόπο, όπως εξήγησε. Δηλαδή, ανεβαίνοντας στους πασσάλους της ΑΗΚ με ειδικά παπούτσια για να εκτελέσουν τις εργασίες που τους ανατίθενται. Αυτό το γεγονός δημιουργεί μεγαλύτερη καθυστέρηση στην ολοκλήρωση της εκάστοτε εργασίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες του REPORTER, η ΑΗΚ απευθύνθηκε σε δήμους της Κύπρου για εξεύρεση γερανών, όμως δεν βρέθηκε λύση στο πρόβλημα, αφού ούτε αυτά δεν είναι πιστοποιημένα από την ανεξάρτητη υπηρεσία ελέγχου για την ασφάλεια των οχημάτων.