Νίκος Αναστασιάδης: Αχρείαστη η κρίση στην παιδεία, κάποια στιγμή θα ξεπεραστεί

Λύπη για την απεργία των εκπαιδευτικών, η οποία-όπως είπε-θα μπορούσε να αποφευχθεί, εξέφρασε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Νίκος Αναστασιάδης, εκφράζοντας τη βεβαιότητα πως κάποια στιγμή θα ξεπεραστεί αυτή η κρίση.
 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Υπάρχουν και εκπαιδευτικοί που πήγαν σήμερα σχολείο
 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ανοικτή σε πρωτοβουλίες για άρση του αδιεξόδου στην παιδεία η Κυβέρνηση
 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Δημοσκόπηση REPORTER: Όμηρος των συντεχνιών η κυπριακή κοινωνία
 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Οι απεργίες που άφησαν εποχή στον χώρο της κυπριακής παιδείας
 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ζητούν παρέμβαση-μεσολάβηση Συλλούρη οι εκπαιδευτικές οργανώσεις
 
Ερωτηθείς για την απεργία των εκπαιδευτικών, στο πλαίσιο συνέντευξής του στο Κυπριακό Πρακτορείο Ειδήσεων (ΚΥΠΕ), ο Πρόεδρος Αναστασιάδης είπε ακόμη πως δεν θέλει να αποδώσει ευθύνη στο ένα μέρος.
 
«Δεν είναι έτσι ο τρόπος που αντιμετωπίζεις τα σοβαρά προβλήματα. Όμως, θα πρέπει όλοι να αντιληφθούμε ότι όση ευθύνη πιθανόν να φέρει το κράτος, άλλη τόση ευθύνη έχει και ο μεταφορέας των γνώσεων προς το παιδί», σημείωσε.

Εκφράζοντας τη λύπη του για το γεγονός ότι βρισκόμαστε ενώπιον μιας απεργίας, ο Πρόεδρος Αναστασιάδης ανέφερε πως «θα μπορούσε να αποφευχθεί, εάν υιοθετούντο τα όσα είχαν συμφωνηθεί με τους συνδικαλιστικές ηγέτες σε τρεις περιπτώσεις, στις 27, στις 23 Αυγούστου, στις 6 Σεπτεμβρίου».
 
«Δεν θα ήθελα, ενόψει και της αναχωρήσεώς μου στο εξωτερικό, να οξύνω μια κρίση, που κατά την άποψή μου είναι αχρείαστη», πρόσθεσε.
 
«Ούτως ή άλλως ο εξορθολογισμός του διδακτικού χρόνου είναι εκ των ων ου άνευ», επεσήμανε, σημειώνοντας πως αυτό αποτελεί διαπίστωση του Γενικού Ελεγκτή, διεθνών οργανισμών, διεθνούς οίκου αξιολόγησης, ευρωπαϊκών θεσμών κ.ο.κ, είτε ακόμα και του IMF.
 
Πρόσθεσε πως ταυτόχρονα αυτό δεν είναι το μόνο που πρέπει να μας απασχολήσει.
 
«Είναι και η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και τα κριτήρια πώς αξιολογείται, η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού, η αξιολόγηση των μαθητών, υπάρχει η ειδική εκπαίδευση, υπάρχουν σωρεία θεμάτων που αφορούν τον τρόπο μετάδοσης των μαθησιακών γνώσεων έτσι ώστε να πετύχουμε το κοινό όραμα», ανέφερε.
 
«Και λέω κοινό όραμα γιατί δεν πιστεύω ότι υπάρχουν καθηγητές ή δάσκαλοι που να θέλουν να αποτυγχάνουν οι μαθητές τους. Το θέμα είναι να βρούμε τον καλύτερο τρόπο και όσον αφορά τη διδασκαλία, που δεν είναι το κύριο θέμα, είναι όμως ένα από τα βασικά θέματα», πρόσθεσε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας.
 
Υπογράμμισε πως «αυτό το οποίο επιδιώκουμε μέσα από τις εξοικονομήσεις που γίνονται, από την απαλλαγή διδακτικών ωρών, είναι να διατεθούν για τα υπόλοιπα προγράμματα που αφορούν την τεχνική εκπαίδευση, την ειδική εκπαίδευση, προγράμματα που αφορούν τη βελτίωση των θεμάτων υγείας και ασφάλειας στα σχολεία, τις εξαρτήσεις από ουσίες  κ.ο.κ, ούτως ώστε να εμπλουτιστούν ανάλογα προγράμματα για να είμαστε πιο αποτελεσματικοί σε αυτό που θέλουμε, υγιείς νέους που να προστατεύονται από μια σειρά κινδύνων και δημιουργία ιδιαίτερα νέων με κρίση και με αντίληψη και όχι απλά παπαγάλους».
 
Αυτά όλα, είπε στο ΚΥΠΕ ο Πρόεδρος Αναστασιάδης, είναι που θα μπουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων.
 
«Είμαι βέβαιος ότι κάποια στιγμή θα ξεπεραστεί αυτή η κρίση, γιατί γίνεται συνείδηση από όλους και εκπαιδευτικούς και την κοινωνία ευρύτερα ότι υπάρχουν κακώς κείμενα είτε αυτά αφορούν κάποιους εργασιακούς όρους όπως εξελίχθηκαν με προνόμια, που δεν δικαιολογούνται», επεσήμανε.
 
Πρόσθεσε πως «δεν αρνούμαστε ότι παράγεται εξωδιδακτικό έργο σημαντικό, για αυτό και είμαστε έτοιμοι, είπαμε στον διάλογο, εάν διαπιστωθεί ότι από την αφαίρεση των διδακτικών απαλλαγών υπάρχουν απαλλαγές που δικαιολογείται να δοθούν πίσω, είπαμε να πιστωθούν».
 
Ο Πρόεδρος Αναστασιάδης σημείωσε πως υπάρχουν 64 δράσεις που δίδουν χρόνο απαλλαγής στις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Πρόσθεσε πως θα πρέπει «μέσα από έναν ελεύθερο διάλογο να καταλήξουμε κατά τρόπο που και να μην θεωρούνται οι εκπαιδευτικοί ως η προνομιούχα τάξη».

«Αλλά την ίδια ώρα», σημείωσε, «να επικεντρώσουμε και την προσοχή μας στη μεταρρύθμιση της εκπαίδευσης, που θα δημιουργεί πραγματικά τους άριστους, που θα δημιουργεί μαθητές με γνωστικό αντικείμενο επαρκές για να τους βοηθήσει να συνεχίσουν τις μετέπειτα σπουδές τους στα πανεπιστήμια κλπ».
 
«Δεν θέλω να αποδώσω την ευθύνη στο ένα μέρος. Δεν είναι έτσι ο τρόπος που αντιμετωπίζεις τα σοβαρά προβλήματα. Όμως θα πρέπει όλοι να αντιληφθούμε ότι όση ευθύνη πιθανόν να φέρει το κράτος, άλλη τόση ευθύνη έχει και ο μεταφορέας των γνώσεων προς το παιδί», κατέληξε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας. 

Δειτε Επισης

Θετική για ΥΠΕΞ η αναφορά ΕΕ σε επανέναρξη διαλόγου για ενίσχυση σχέσεων με Άγκυρα
Συνάντηση Χριστοδουλίδη με Μητσοτάκη-«Έχει έρθει η ώρα για λύση του Κυπριακού»
Θέλει «ψήφισμα» από την «βουλή» για δύο κράτη ο Τατάρ
Για παράνομες θέσεις Ε/κ-Ελλάδας που αντικατοπτρίζονται από την έκθεση της Κομισιόν μιλά το Τουρκικό ΥΠΕΞ
Επιστολή ΠτΔ σε O'Flaherty-Προσπάθεια αποτροπής της ομαλοποίηση παράτυπων διελεύσεων μέσω Πράσινης Γραμμής
Μητσοτάκης: Η Κύπρος και η λύση του Κυπριακού αντιμετωπίζονται ως μέρος της εξίσωσης στην περιοχή
Διαφορετικές αναγνώσεις κομμάτων για τη συνάντηση του Προέδρου με Μπάιντεν-Θετικές αποτιμήσεις
Με επίκεντρο τα νέα ζευγάρια τα σχέδια στεγαστικής πολιτικής της Κυβέρνησης-Έδωσε λεπτομέρειες ο ΥΠΕΣ
Διασυνδέουν τη συνάντηση Χριστοδουλίδη με ψηφοφορία για την Καμάλα Χάρις οι Τούρκοι
Στην Ελλάδα ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας-Βλέπει Μητσοτάκη μετά τη συνάντηση με Μπάιντεν