Τα κόμματα για τη νέα σχολική χρονιά και την κρίση στην Παιδεία
12:05 - 10 Σεπτεμβρίου 2018

Κόμματα της αντιπολίτευσης, επ' αφορμής της έναρξης σήμερα της νέας σχολικής χρονιάς εξέδωσαν ανακοινώσεις με βολές κατά της Κυβέρνησης για την κρίση που περνά την τελευταία περίοδο ο τομέας της Παιδείας.
ΑΚΕΛ
"Η φετινή σχολική χρονιά ξεκινά με πολύ αρνητικούς οιωνούς και αυτό οφείλεται στους απαράδεχτους χειρισμούς των Κυβερνώντων", αναφέρει σε δήλωσή του ο ΓΓ του ΑΚΕΛ, Άντρος Κυπριανού, προσθέτοντας ότι "δυστυχώς, η Κυβέρνηση Αναστασιάδη- Συναγερμού έχει πλήξει με απαράδεκτο τρόπο το κύρος του Δημόσιου Σχολείου και την αξιοπρέπεια των Εκπαιδευτικών μας, λειτουργώντας με αλαζονεία, αυταρχισμό και εμμονές".
"Δυσκολευόμαστε να θυμηθούμε άλλη Κυβέρνηση που με τις πράξεις και τις αποφάσεις της, δηλώσεις αξιωματούχων της και δηλώσεις αξιωματούχων του Κυβερνώντος Κόμματος, να έχει προκαλέσει τόση ζημιά στη δημόσια εκπαίδευση. Αυτό έγινε σε τέτοιο βαθμό που ο πολίτης εύλογα διερωτάται κατά πόσο όλη αυτή η επίθεση ήταν εσκεμμένη", σημειώνει.
"Εκτός όμως από την τεράστια κρίση στον χώρο της Παιδείας την οποία έχουν προκαλέσει οι ίδιοι οι κυβερνώντες με τις μονομερείς τους αποφάσεις", λέει στη δηλωσή του ο ΓΓ του ΑΚΕΛ, "υπάρχουν και άλλα σοβαρότατα ζητήματα τα οποία οι Κυβερνώντες εδώ και έξι χρόνια δεν έχουν αγγίξει ή για τα οποία έχουν πάρει λάθος αποφάσεις".
Συγκεκριμένα πάνω σε αυτό, ο Άντρος Κυπριανού αναφέρει:
"Δυσκολευόμαστε να θυμηθούμε άλλη Κυβέρνηση που με τις πράξεις και τις αποφάσεις της, δηλώσεις αξιωματούχων της και δηλώσεις αξιωματούχων του Κυβερνώντος Κόμματος, να έχει προκαλέσει τόση ζημιά στη δημόσια εκπαίδευση. Αυτό έγινε σε τέτοιο βαθμό που ο πολίτης εύλογα διερωτάται κατά πόσο όλη αυτή η επίθεση ήταν εσκεμμένη", σημειώνει.
"Εκτός όμως από την τεράστια κρίση στον χώρο της Παιδείας την οποία έχουν προκαλέσει οι ίδιοι οι κυβερνώντες με τις μονομερείς τους αποφάσεις", λέει στη δηλωσή του ο ΓΓ του ΑΚΕΛ, "υπάρχουν και άλλα σοβαρότατα ζητήματα τα οποία οι Κυβερνώντες εδώ και έξι χρόνια δεν έχουν αγγίξει ή για τα οποία έχουν πάρει λάθος αποφάσεις".
Συγκεκριμένα πάνω σε αυτό, ο Άντρος Κυπριανού αναφέρει:
- "Οι Κυβερνώντες παρά τη διαφωνία της ΟΕΛΜΕΚ, των Οργανωμένων Γονιών Μέσης Εκπαίδευσης και των Οργανωμένων Μαθητών προχωρούν και πάλι ετσιθελικά στην εφαρμογή του αναχρονιστικού θεσμού των εξετάσεων ανά τετράμηνο. Πέρα από το γεγονός ότι αυτός ο θεσμός θα ενισχύσει τον εξετασιοκεντρισμό στο Εκπαιδευτικό μας Σύστημα, πέραν του ότι θα ενισχύσει την παραπαιδεία και θα πλήξει τον ευρύτερο παιδαγωγικό ρόλο του Σχολείου, είναι εμφανές ότι οι Κυβερνώντες είναι εντελώς ανέτοιμοι για την εφαρμογή του.
- Εδώ και έξι χρόνια οι Κυβερνώντες δεν έχουν προβεί σε καμιά αλλαγή σε σχέση με τα Εσπερινά Λύκεια και τις Εσπερινές Τεχνικές Σχολές. Πρόκειται για τα σχολεία δεύτερης ευκαιρίας και κατ΄ επέκταση για εξαιρετικά ευαίσθητο θεσμό. Αυτά τα σχολεία συνεχίζουν να λειτουργούν δυστυχώς με βάση τα ωρολόγια και αναλυτικά προγράμματα που επικρατούσαν στις αρχές της δεκαετίας του ΄90. Χωρίς μάλιστα οποιαδήποτε εξειδίκευση στις σύγχρονες μεθόδους για την εκπαίδευση και μόρφωση ενηλίκων. Για αυτό το θέμα το ΑΚΕΛ έχει καταθέσει εδώ και 4 χρόνια ολοκληρωμένη πρόταση για τον εκσυγχρονισμό του θεσμού. Η πρόταση μας περιλαμβάνει μεταξύ άλλων προετοιμασία εκπαιδευτικού υλικού για ενήλικα άτομα, δημιουργία Νέων Ωρολόγιων και Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων που να συνάδουν με τις αλλαγές που έχουν γίνει στο Λύκειο και στις Τεχνικές Σχολές και στην ενίσχυση και στήριξη των ατόμων που φοιτούν σε αυτά τα Σχολεία.
- Πολλά σχολεία αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα υλικοτεχνικής υποδομής λόγω των σοβαρών περικοπών που από το 2013 έχουν γίνει στα κονδύλια για την επιδιόρθωση και ανέγερση σχολείων. Μεγάλο θύμα αυτής της πολιτικής είναι και η Τεχνική Εκπαίδευση αφού ενώ εμφανέστατα χρειαζόμαστε νέες Τεχνικές Σχολές κανένα πρακτικό βήμα δεν έχει γίνει προς αυτή την κατεύθυνση. Σήμερα παιδιά που θέλουν να φοιτήσουν στην Τεχνική Σχολή απορρίπτονται γιατί δεν υπάρχουν οι αναγκαίοι χώροι και υποδομές για να απορροφηθούν. Χιλιάδες παιδιά συνεχίζουν να μαθαίνουν να παίζουν και να ζουν σε κτίρια που χρήζουν άμεσα βελτιώσεων.
- Ακόμα μια ακαδημαϊκή χρονιά ξεκινά με τον τομέα της έρευνας και της καινοτομίας σοβαρά υποβαθμισμένο στην χώρα μας. Η παγοποίηση των προγραμμάτων του Ιδρύματος Προώθησης Έρευνας, (ΙΠΕ) τα μη ικανοποιητικά κονδύλια για την έρευνα, που χορηγούνται στα Πανεπιστήμια μας, οι μηδαμινές δυνατότητες των νέων διδακτορικών επιστημόνων για έρευνα κρατούν την χώρα μας δέσμια σε παρωχημένα μοντέλα ανάπτυξης. Την κρατούν δέσμια σε προηγούμενες δεκαετίες.
- Περίπου 300 εκπαιδευτικοί, οι οποίοι εργάζονταν πέρσι στα σχολεία μας, κάποιοι με πολύ πλούσια εμπειρία και προσφορά εδώ και πολλά χρόνια, βρέθηκαν στο δρόμο λόγω των αποφάσεων των Κυβερνώντων. Ταυτόχρονα, επί ξύλου κρεμάμενοι παραμένουν οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται με αγορά υπηρεσιών στα Κρατικά Ινστιτούτα Επιμόρφωσης (ΚΙΕ), στα μουσικά και αθλητικά λύκεια, στα βραδινά και απογευματινά μαθήματα, στα Ολοήμερα σχολεία και στα Μεταλυκειακά Ινστιτούτα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης.
- Ενώ προεκλογικά η Κυβέρνηση υποσχέθηκε συγκεκριμένο αριθμό θέσεων οι οποίες θα παραχωρούνταν σε νέους κυρίως εκπαιδευτικούς με το Νέο Σύστημα Διορισίμων, μετεκλογικά με τις αποφάσεις της άφησε ένα κλάσμα των θέσεων αυτών. Εάν λάβει κάποιος υπόψη ότι τα μέτρα αυτά, όπως αποδεικνύεται σήμερα, ήταν προαποφασισμένα στη βάση των εκθέσεων της Παγκόσμιας Τράπεζας, της Ernst&Young και μνημονιακών δεσμεύσεων των Κυβερνώντων, πρόκειται για πρωτόγνωρο ψέμα και ξεγέλασμα χιλιάδων υποψηφίων εκπαιδευτικών οι οποίοι σπατάλησαν χρόνο, χρήμα και δυνάμεις για να διεκδικήσουν μια θέση στην εκπαίδευση".
"Θέλω να κάμω μια ιδιαίτερη και έντονη αναφορά σε ένα τεράστιο κεφάλαιο της δημόσιας παιδείας. Την Ειδική Εκπαίδευση. Κατά την άποψη μας ένα από τα μεγαλύτερα εγκλήματα της διακυβέρνησης Αναστασιάδη- Συναγερμού είναι ότι έξι χρόνια δεν έκαναν τίποτε απολύτως για την Ειδική Εκπαίδευση. Ως ΑΚΕΛ καταθέσαμε στην Κυβέρνηση πριν τέσσερα χρόνια ολοκληρωμένη πρόταση για το τι πρέπει να αλλάξει. Οι Κυβερνώντες επέλεξαν να μας αγνοήσουν και να μην κάνουν κανένα βήμα. Σήμερα στον τόπο μας βιώνουμε καθημερινά μικρές ανθρώπινες τραγωδίες για τα παιδιά μας με αναπηρία λόγω της άρνησης των Κυβερνώντων να εκσυγχρονίσουν και να ενισχύσουν την Ειδική Εκπαίδευση. Βιώνουμε τραγωδίες οι οποίες σχετίζονται με το ότι ουσιαστικά οι νέοι μας με αναπηρία μετά τα 21 τους χρόνια αφήνονται στην τύχη τους, ότι τα Ειδικά Σχολεία χρειάζονται περαιτέρω ενίσχυση και περαιτέρω εξειδίκευση ανάλογα με τις ηλικίες και το είδος της αναπηρίας, με το γεγονός ότι δεν έχουμε επιτύχει στο βαθμό που θα θέλαμε την πραγματική ενσωμάτωση των παιδιών με αναπηρίες στα σχολεία μας".
Τέλος το ΑΚΕΛ καλεί "την Κυβέρνηση Αναστασιάδη- Συναγερμού να βγει από την αδράνεια της και να αντιμετωπίσει επιτέλους τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το δημόσιο σχολείο".
Τέλος το ΑΚΕΛ καλεί "την Κυβέρνηση Αναστασιάδη- Συναγερμού να βγει από την αδράνεια της και να αντιμετωπίσει επιτέλους τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το δημόσιο σχολείο".
Σε σχετικές ανακοινώσεις για το θέμα της παιδείας προέβησαν εξάλλου και άλλα κόμματα.
Κίνημα Αλληλεγγύη
"Με αφορμή την έναρξη της καινούριας χρονιάς το Κίνημα Αλληλεγγύη εύχεται στον μαθητόκοσμο καλή πρόοδο και καλή σχολική χρονιά.
Δεν διαφεύγουν της προσοχής μας τα προβλήματα που υπάρχουν και το γεγονός ότι η νέα σχολική χρονιά άρχισε με αβεβαιότητα για το πώς θα εξελιχθεί μέχρι το πέρας της.
Ο τομέας της Παιδείας βρίσκεται σε πρωτοφανή κρίση εδώ και μήνες, χωρίς καν να συζητούνται στη διαπραγμάτευση κυβέρνησης – εκπαιδευτικών τα πραγματικά προβλήματα που αποτελούν τροχοπέδη για τη βελτίωση της δημόσιας εκπαίδευσης.
Όπως έχουμε επανειλημμένα δηλώσει, τα προβλήματα ανεξαρτήτως σοβαρότητας ή και σπουδαιότητας μπορούν να αντιμετωπιστούν και να επιλυθούν μέσα από έναν νηφάλιο, δομημένο και δημοκρατικό διάλογο.
Οι ετσιθελισμοί και η επιβολή της θέσης της μια πλευράς έναντι της άλλης δεν συνεισφέρουν ούτε βοηθούν στην αντιμετώπιση των προβλημάτων.
Το Κίνημα Αλληλεγγύη ευελπιστεί ότι έστω και τώρα θα επιδειχθεί η αναγκαία σύνεση και σωφροσύνη."
Δεν διαφεύγουν της προσοχής μας τα προβλήματα που υπάρχουν και το γεγονός ότι η νέα σχολική χρονιά άρχισε με αβεβαιότητα για το πώς θα εξελιχθεί μέχρι το πέρας της.
Ο τομέας της Παιδείας βρίσκεται σε πρωτοφανή κρίση εδώ και μήνες, χωρίς καν να συζητούνται στη διαπραγμάτευση κυβέρνησης – εκπαιδευτικών τα πραγματικά προβλήματα που αποτελούν τροχοπέδη για τη βελτίωση της δημόσιας εκπαίδευσης.
Όπως έχουμε επανειλημμένα δηλώσει, τα προβλήματα ανεξαρτήτως σοβαρότητας ή και σπουδαιότητας μπορούν να αντιμετωπιστούν και να επιλυθούν μέσα από έναν νηφάλιο, δομημένο και δημοκρατικό διάλογο.
Οι ετσιθελισμοί και η επιβολή της θέσης της μια πλευράς έναντι της άλλης δεν συνεισφέρουν ούτε βοηθούν στην αντιμετώπιση των προβλημάτων.
Το Κίνημα Αλληλεγγύη ευελπιστεί ότι έστω και τώρα θα επιδειχθεί η αναγκαία σύνεση και σωφροσύνη."
ΔΗΚΟ
"Η κατήφεια και η αγωνία στη δημόσια εκπαίδευση, δεν μπορούν να συνεχιστούν
Οι ευχές για την έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς, αποπνέουν την αγωνία για την πορεία της κρίσης στη δημόσια παιδεία και για το ίδιο το μέλλον της δημόσιας παιδείας.
Οι όποιες προσπάθειες για να αποσοβηθεί η πλήρης ρήξη μεταξύ κυβέρνησης και οργανώσεων των εκπαιδευτικών, έχουν προσκρούσει στην αδιάλλακτη εμμονή του Υπουργείου Παιδείας στις αποφάσεις της 4ης Ιουλίου.
Η κυβέρνηση δείχνει να επιδιώκει την πρόκληση αδιέξοδου. Με τη συμπεριφορά της σπρώχνει την κατάσταση στα άκρα.
Το Δημοκρατικό Κόμμα, συναισθανόμενο τη σοβαρότητα της κατάστασης, δεν παρέμεινε σε ευχολόγια και εκκλήσεις. Προχώρησε στη διαμόρφωση και κατάθεση συγκεκριμένης πρότασης, η οποία μπορεί να αποτελέσει τη βάση για διαπραγμάτευση.
Καλούμε την κυβέρνηση, να κατανοήσει ότι η κορύφωση της κρίσης, δεν συμφέρει στο δημόσιο σχολείο, αλλά δεν συμφέρει ούτε στην ίδια.
Η κατήφεια και η αγωνία στη δημόσια εκπαίδευση, δεν μπορούν να συνεχιστούν."
Οι ευχές για την έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς, αποπνέουν την αγωνία για την πορεία της κρίσης στη δημόσια παιδεία και για το ίδιο το μέλλον της δημόσιας παιδείας.
Οι όποιες προσπάθειες για να αποσοβηθεί η πλήρης ρήξη μεταξύ κυβέρνησης και οργανώσεων των εκπαιδευτικών, έχουν προσκρούσει στην αδιάλλακτη εμμονή του Υπουργείου Παιδείας στις αποφάσεις της 4ης Ιουλίου.
Η κυβέρνηση δείχνει να επιδιώκει την πρόκληση αδιέξοδου. Με τη συμπεριφορά της σπρώχνει την κατάσταση στα άκρα.
Το Δημοκρατικό Κόμμα, συναισθανόμενο τη σοβαρότητα της κατάστασης, δεν παρέμεινε σε ευχολόγια και εκκλήσεις. Προχώρησε στη διαμόρφωση και κατάθεση συγκεκριμένης πρότασης, η οποία μπορεί να αποτελέσει τη βάση για διαπραγμάτευση.
Καλούμε την κυβέρνηση, να κατανοήσει ότι η κορύφωση της κρίσης, δεν συμφέρει στο δημόσιο σχολείο, αλλά δεν συμφέρει ούτε στην ίδια.
Η κατήφεια και η αγωνία στη δημόσια εκπαίδευση, δεν μπορούν να συνεχιστούν."
Συμμαχία Πολιτών
"Η νέα σχολική χρονιά ξεκινά με μια πρωτόγνωρη κρίση. Οι προσπάθειες όλων μας πρέπει να επικεντρωθούν ώστε όλα τα προβλήματα να επιλυθούν για να κυλήσει ομαλά η σχολική χρονιά αλλά και να σχεδιαστεί και υλοποιηθεί μια εθνική στρατηγική για την Παιδεία. Μοναδικός γνώμονας πρέπει να είναι η βελτίωση της παρεχόμενης δημόσιας Παιδείας για τα παιδιά μας.
Δυστυχώς, ο τρόπος με τον οποίο διεξάγεται αυτή την στιγμή η συζήτηση ευνοεί μόνο όσους θέλουν να συντηρήσουν μια προβληματική εκ του αποτελέσματος κατάσταση και όσους δεν θέλουν πραγματικά να βελτιώσουμε το Δημόσιο Σχολείο. Η Συμμαχία Πολιτών πιστεύει ότι τώρα είναι η ώρα να εγκύψουμε όλοι στην ουσία που είναι η ποιοτική αναβάθμιση και εκσυγχρονισμός της παιδείας. Ήρθε πλέον η ώρα , συλλογικά και υπεύθυνα να καθορίσουμε ένα κοινό όραμα για την παιδεία μας. Ένα όραμα που να ανταποκρίνεται στα σύγχρονα δεδομένα και προκλήσεις.
Θέση της Συμμαχίας Πολιτών είναι πως η ολοκλήρωση αυτής της στρατηγικής θα πρέπει να οδηγήσει στην Διοικητική Αυτονόμηση των σχολικών μονάδων."
Πηγή: ΚΥΠΕ
