Δ/ντης ΤΟΜ: Οι νέες ρυθμίσεις στα τέλη κυκλοφορίας οχημάτων δεν αφορούν τα υφιστάμενα οχήματα

Οι νέες ρυθμίσεις στα τέλη κυκλοφορίας οχημάτων κατηγορίας Μ1 και Ν1 που προβλέπονται σε νομοσχέδιο, που βρίσκεται σε διαβούλευση από τις 21 Αυγούστου, δεν αφορούν οχήματα που ήδη κυκλοφορούν στους κυπριακούς δρόμους, αλλά νέες εγγραφές οχημάτων, ξεκαθάρισε ο Διευθυντής του Τμήματος Οδικών Μεταφορών (ΤΟΜ) Σωτήρης Κολέττας.
 
Ταυτόχρονα, είπε ότι με τις νέες ρυθμίσεις καταργείται ο φόρος κατανάλωσης όλων των οχημάτων.
 
Συγκεκριμένα, σε δηλώσεις στο ΚΥΠΕ ο κ. Κολέττας είπε ότι το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο αφορά αυτοκίνητα κατηγορίας Μ1 και Ν1, δηλαδή αυτοκίνητα σαλούν και μικρά φορτηγά μέχρι 3,5 τόνους.
 
Επιπλέον, ξεκαθάρισε ότι δεν αφορά οχήματα που κυκλοφορούν σήμερα στους κυπριακούς δρόμους αλλά "νέες εγγραφές οχημάτων που θα γίνουν όταν τεθεί σε εφαρμογή η νέα νομοθεσία, όταν και εφόσον ψηφιστεί».
 
Ο Διευθυντής του ΤΟΜ είπε ότι η ανάγκη αλλαγής της υφιστάμενης νομοθεσίας προέκυψε από την αλλαγή του τρόπου μέτρησης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) της ΕΕ.
 
«Η ΕΕ είχε μέχρι σήμερα μια εργαστηριακή μέθοδο που μετρούσε την εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα, η οποία αντικαθίσταται με μία νέα μέθοδο που μας δίδει αποτέλεσμα το οποίο ανταποκρίνεται πλησιέστερα προς τις πραγματικές εκπομπές των οχημάτων σε κανονική χρήση», εξήγησε.
 
Σύμφωνα με τον κ. Κολέττα, οι τιμές του διοξειδίου που καταγράφει η νέα μέθοδος είναι περίπου 30% υψηλότερες από τις τιμές του διοξειδίου με την προηγούμενη μέθοδο.  
 
"Επειδή είναι υψηλότερες οι τιμές με τη νέα μέθοδο, αν χρησιμοποιούσαμε τη σημερινή νομοθεσία τότε θα αυξάνονταν τα τέλη κυκλοφορίας των νέων εγγραφών",  σημείωσε.

Με αυτό το νέο νομοσχέδιο διαφοροποιούμε τις κλίμακες και τους συντελεστές πολλαπλασιασμού ευρώ ανά γραμμάριο ούτως ώστε να μας δώσουν περίπου τα ίδια τέλη κυκλοφορίας όπως προηγουμένως, πρόσθεσε.
 
Ανέφερε επίσης ότι τα μεταχειρισμένα οχήματα που εισάγονται στην Κύπρο, επειδή είναι παλαιότερης τεχνολογίας και εκπέμπουν επιπρόσθετους ρύπους, για σκοπούς περιβαλλοντικούς αυτά τα οχήματα θα επιβαρύνονται με ετήσιο τέλος πέραν της άδειας κυκλοφορίας.
 
Αυτό γίνεται για να προωθηθούν τα οχήματα νέας τεχνολογίας, αντιρρυπαντικής, πρόσθεσε.
 
Στο σημείο αυτό, ο κ. Κολέττας είπε στο ΚΥΠΕ ότι στο νομοσχέδιο προβλέπεται κίνητρο για απόσυρση, με πρόβλεψη για μηδενικό τέλος εγγραφής οχήματος (€150) και μηδενικό τέλος κυκλοφορίας για περίοδο πέντε ετών, εφόσον αποσυρθεί όχημα μεγάλης ηλικίας πέραν των 15 ετών και εγγραφεί μη ενεργοβόρο και νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας (EURO 6AD – WLTP και μεταγενέστερο) καινούργιο όχημα κατηγορίας Μ1.
 
Πηγή:ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Αυτοί είναι οι τυχεροί αριθμοί στην κλήρωση του Τζόκερ
Εκατό χιλιάδες άνθρωποι διαδήλωσαν στη Χάγη κατά του πολέμου στη Γάζα
Επί γης κόλαση η Γάζα-Εκατοντάδες άμαχοι νεκροί, χωρίς νερό και τρόφιμα οι κάτοικοι, νέα μεγάλη επίθεση από το Ισραήλ
Ιδιωτική ακρόαση με τον Πάπα είχε ο ΥΠΕΞ-Στο επίκεντρο ο ρόλος της Κύπρου μεταξύ πολιτισμών και θρησκειών
Ανοιχτός ο Νετανιάχου σε συμφωνία που θα περιελάμβανε το τέλος των επιχειρήσεων στη Γάζα-Τι όρο θέτει
Επανήλθε το ΑΚΕΛ και απαντά εκ νέου στον ΠτΔ-«Μικροπολιτική και συνεχής προεκλογική εκστρατεία για το 2028»
Σοκαριστικές μαρτυρίες από το ιστιοφόρο που «καρφώθηκε» στη γέφυρα του Μπρούκλιν-«Ακούγαμε ουρλιαχτά»
Σε προκαταρκτική «δίκη» ο Τυχικός για την συμπεριφορά του, εξηγήσεις ενώπιον της Ιεράς Συνόδου-«Καταγγελίες από παντού»
Προσπάθειες να επιστραφεί η παραλία Lady’s Mile στο κοινό-Καθησυχάζει η υφυπουργός Ναυτιλίας
Ενθρονίστηκε ο Πάπας Λέων ΙΔ'-Πάνω από 250.000 πιστοί στο Βατικανό, ποιοι έδωσαν το «παρών» στην τελετή