Δ/ντης ΤΟΜ: Οι νέες ρυθμίσεις στα τέλη κυκλοφορίας οχημάτων δεν αφορούν τα υφιστάμενα οχήματα

Οι νέες ρυθμίσεις στα τέλη κυκλοφορίας οχημάτων κατηγορίας Μ1 και Ν1 που προβλέπονται σε νομοσχέδιο, που βρίσκεται σε διαβούλευση από τις 21 Αυγούστου, δεν αφορούν οχήματα που ήδη κυκλοφορούν στους κυπριακούς δρόμους, αλλά νέες εγγραφές οχημάτων, ξεκαθάρισε ο Διευθυντής του Τμήματος Οδικών Μεταφορών (ΤΟΜ) Σωτήρης Κολέττας.
 
Ταυτόχρονα, είπε ότι με τις νέες ρυθμίσεις καταργείται ο φόρος κατανάλωσης όλων των οχημάτων.
 
Συγκεκριμένα, σε δηλώσεις στο ΚΥΠΕ ο κ. Κολέττας είπε ότι το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο αφορά αυτοκίνητα κατηγορίας Μ1 και Ν1, δηλαδή αυτοκίνητα σαλούν και μικρά φορτηγά μέχρι 3,5 τόνους.
 
Επιπλέον, ξεκαθάρισε ότι δεν αφορά οχήματα που κυκλοφορούν σήμερα στους κυπριακούς δρόμους αλλά "νέες εγγραφές οχημάτων που θα γίνουν όταν τεθεί σε εφαρμογή η νέα νομοθεσία, όταν και εφόσον ψηφιστεί».
 
Ο Διευθυντής του ΤΟΜ είπε ότι η ανάγκη αλλαγής της υφιστάμενης νομοθεσίας προέκυψε από την αλλαγή του τρόπου μέτρησης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) της ΕΕ.
 
«Η ΕΕ είχε μέχρι σήμερα μια εργαστηριακή μέθοδο που μετρούσε την εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα, η οποία αντικαθίσταται με μία νέα μέθοδο που μας δίδει αποτέλεσμα το οποίο ανταποκρίνεται πλησιέστερα προς τις πραγματικές εκπομπές των οχημάτων σε κανονική χρήση», εξήγησε.
 
Σύμφωνα με τον κ. Κολέττα, οι τιμές του διοξειδίου που καταγράφει η νέα μέθοδος είναι περίπου 30% υψηλότερες από τις τιμές του διοξειδίου με την προηγούμενη μέθοδο.  
 
"Επειδή είναι υψηλότερες οι τιμές με τη νέα μέθοδο, αν χρησιμοποιούσαμε τη σημερινή νομοθεσία τότε θα αυξάνονταν τα τέλη κυκλοφορίας των νέων εγγραφών",  σημείωσε.

Με αυτό το νέο νομοσχέδιο διαφοροποιούμε τις κλίμακες και τους συντελεστές πολλαπλασιασμού ευρώ ανά γραμμάριο ούτως ώστε να μας δώσουν περίπου τα ίδια τέλη κυκλοφορίας όπως προηγουμένως, πρόσθεσε.
 
Ανέφερε επίσης ότι τα μεταχειρισμένα οχήματα που εισάγονται στην Κύπρο, επειδή είναι παλαιότερης τεχνολογίας και εκπέμπουν επιπρόσθετους ρύπους, για σκοπούς περιβαλλοντικούς αυτά τα οχήματα θα επιβαρύνονται με ετήσιο τέλος πέραν της άδειας κυκλοφορίας.
 
Αυτό γίνεται για να προωθηθούν τα οχήματα νέας τεχνολογίας, αντιρρυπαντικής, πρόσθεσε.
 
Στο σημείο αυτό, ο κ. Κολέττας είπε στο ΚΥΠΕ ότι στο νομοσχέδιο προβλέπεται κίνητρο για απόσυρση, με πρόβλεψη για μηδενικό τέλος εγγραφής οχήματος (€150) και μηδενικό τέλος κυκλοφορίας για περίοδο πέντε ετών, εφόσον αποσυρθεί όχημα μεγάλης ηλικίας πέραν των 15 ετών και εγγραφεί μη ενεργοβόρο και νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας (EURO 6AD – WLTP και μεταγενέστερο) καινούργιο όχημα κατηγορίας Μ1.
 
Πηγή:ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Ελεύθεροι δύο από τους συλληφθέντες για τη συμπλοκή στη Λάρνακα, παραμένει υπό κράτηση ο τρίτος
Βαριές πολιτικές ευθύνες έδειξε η Επιτροπή στους υπουργούς Αναστασιάδη για ΤΑΚΑΤΑ-Άδειασε και Γενικούς Διευθυντές
Η άγνωστη απόπειρα δολοφονίας βρέφους, το χρονικό θανάτων των μωρών και οι καταθέσεις που έκαψαν τη Μουρτζούκου
Χωρίς ρεύμα περιοχές σε Λεμεσό και Πάφο λόγω βλάβης στο δίκτυο της ΑΗΚ
Συνάντηση Παναγιώτου με τις συνδικαλιστικές οργανώσεις-Προσπάθειες να καταλήξουν σε συμφωνία για ΑΤΑ
Ποινικό αδίκημα η άσκοπη χρήση λάστιχου, αύξηση του ύψους των εξωδίκων-Ψηφίστηκε νόμος από τη Βουλή
Η Βουλή ψήφισε εναρμονιστικό νόμο για την εμπορία δικαιωμάτων εκπομπής αερίων
Πρόταση Νόμου για δημιουργία Εθνικού Ταμείου Απώλειας Χρήσης Κατεχόμενων Περιουσιών κατέθεσε ο Κάρουλας
Yπ. Παιδείας: Ιστορική τομή η ψήφιση της νομοθεσίας για ξενόγλωσσα προπτυχιακά
Τοποθέτηση Σαββίδη για κατάθεση νομοσχεδίων διαχωρισμού εξουσιών-«Ο ρόλος μου περιορίζεται στην νομική πτυχή»