Ασημένιο Βέλος: Το τρένο που θα συνδέει Αθήνα και Θεσσαλονίκη σε τρεισήμισι ώρες
10:43 - 23 Αυγούστου 2018
Το ταξίδι που θα έχει τελικό προορισμό στην Ελλάδα, όπου θα κάνει επίσημη «πρεμιέρα» στις 8 Σεπτεμβρίου, ημέρα εγκαινίων της 83ης ΔΕΘ, έχει ξεκινήσει ήδη το «ασημένιο βέλος», το τρένο που επιλέχθηκε από την ιταλική «Ferrovie dello Stato» (FS) για να πραγματοποιεί, στο μελλοντικά, το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε λιγότερες από τρεισήμισι ώρες
Το ταξίδι που θα έχει τελικό προορισμό στην Ελλάδα, όπου θα κάνει επίσημη «πρεμιέρα» στις 8 Σεπτεμβρίου, ημέρα εγκαινίων της 83ης ΔΕΘ, έχει ξεκινήσει ήδη το «ασημένιο βέλος», το τρένο που επιλέχθηκε από την ιταλική «Ferrovie dello Stato» (FS) για να πραγματοποιεί, στο μελλοντικά, το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε λιγότερες από τρεισίμισι ώρες.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, το «Frecciargento ETR 485», όπως είναι η πλήρης επωνυμία του, μεταφέρθηκε ήδη από τη Ρώμη στο Σερβινιάνο (Cervignano), προκειμένου να ξεκινήσει το ταξίδι του προς την Ελλάδα, ώστε να φτάσει εγκαίρως στη Θεσσαλονίκη στις αρχές της επόμενης εβδομάδας για τα πρώτα δοκιμαστικά του δρομολόγια.
Πριν από την «επίσημη πρώτη» της 8ης Σεπτεμβρίου, είναι προγραμματισμένα θα πραγματοποιηθούν κάποια δοκιμαστικά δρομολόγια στο τμήμα από Θεσσαλονίκη μέχρι Κατερίνη, με ταχύτητα να φτάνει έως 200 χιλιομέτρων/ώρα.
Ωστόσο, το «ασημένιο βέλος» μετά την έκθεση Θεσσαλονίκης, θα επιστρέψει στην Ιταλία, έως ότου ολοκληρωθεί η ηλεκτροκίνηση και στο τελευταίο «δύσκολο» τμήμα της κεντρικής σιδηροδρομικής αρτηρίας της χώρας, από το Λιανοκλάδι μέχρι τον Δομοκό, μήκους 52 χιλιομέτρων.
Μόλις ολοκληρωθούν τα έργα ηλεκτροκίνησης και οι δοκιμές στα συστήματα ασφάλειας ETCS (European Train Control System), κάτι που σύμφωνα με τις εκτιμήσεις αναμένεται να γίνει μέσα στο 2019, το χωρητικότητας 480 θέσεων τρένο, το οποίο μπορεί να φτάσει μέγιστη ταχύτητα ακόμα και τα 250 χλμ/ώρα, εκτιμάται ότι θα διανύει την απόσταση Θεσσαλονίκη – Αθήνα στον χρόνο των τριών ωρών και 20 λεπτών.
Μετά την ολοκλήρωση των έργων, η εταιρία θα έχει τη δυνατότητα να δρομολογήσει στην Ελλάδα και το ακόμη ταχύτερο «κόκκινο βέλος» το οποίο μπορεί να αναπτύξει ταχύτητες έως και 300 χλμ/ώρα μειώνοντας ακόμα περισσότερο, σε εντυπωσιακό βαθμό την διαδρομή μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης.