Το ABS έσβησε 40 κεράκια-Βίντεο από την παρουσίαση το 1970

Σήμερα, το ABS που αποτρέπει τους τροχούς από το να «κλειδώσουν» σε ένα απότομο φρενάρισμα ή στο βρεγμένο οδόστρωμα, και επιτρέπει στον οδηγό να διατηρήσει τον έλεγχο κατεύθυνσης με το τιμόνι, μοιάζει τόσο «απλό» ώστε ίσως δεν μας εντυπωσιάζει.

Ωστόσο, παραμένει τόσο σημαντικό και τόσο σωτήριο όσο και την ημέρα που πρωτο-τοποθετήθηκε στην Mercedes S Class W116 ως εξτρά εξοπλισμός με κόστος που ανερχόταν σε 2.217 Γερμανικά μάρκα!

Δύο χρόνια αργότερα, το ABS προσφερόταν σε όλα τα μοντέλα της Mercedes, το 1981 τοποθετήθηκε και στα επαγγελματικά οχήματα της φίρμας και από το 1992 αποτέλεσε βασικό εξοπλισμό.

Η σύλληψη της εντυπωσιακής ιδέας, έγινε ήδη από το 1953, όταν ο επικεφαλής σχεδιασμού της Mercedes Benz, Χανς Σέρενμπεργκ, υπέβαλε μία πατέντα για ένα σύστημα που θα απέτρεπε τους τροχούς από το να μπλοκάρουν κατά το φρενάρισμα.

Εστω και αν αντίστοιχα συστήματα υπήρχαν σε λειτουργία στην αεροναυπηγική και τον σιδηρόδρομο, για να λειτουργήσουν στο αυτοκίνητο απαιτούνταν περισσότεροι αισθητήρες και εξελιγμένα συστήματα υπολογισμού και ανάλυσης δεδομένων.

Για παράδειγμα, τα στοιχεία του συστήματος για το αυτοκίνητο, έπρεπε να υπολογίσουν, την περιστροφική επιτάχυνση και επιβράδυνση ανά πάσα στιγμή, συνυπολογίζοντας παραμέτρους όπως το στρίψιμο του τιμονιού αλλά και τις ανώμαλες επιφάνειες ή απλά τις πολύ λερωμένες.

Το τμήμα έρευνας και ανάπτυξης της Mercedes συνεργάστηκε και με εξωτερικούς εταίρους και το 1963 ξεκίνησε η δημιουργία του ηλεκτρο-υδραυλικού συστήματος. Το 1966, η Daimler Benz συνεργάστηκε με την εταιρία Teldix (που στη συνέχεια εξαγοράστηκε από την Bosch) και το 1970 το τελικό προϊόν παρουσιάστηκε στο κοινό από τον Χανς Σέρενμπεργκ στην πίστα δοκιμών του Untertürkheim υπό την ονομασία “ Mercedes-Benz/Teldix Anti-Bloc System”.

Η ιδέα έγινε πραγματικότητα και το σύστημα λειτουργούσε. Ωστόσο, ήδη από εκείνη την ημέρα, οι επικεφαλής γνώριζαν ότι ένας ψηφιακός εγκέφαλος ήταν απαραίτητος για τον πιο γρήγορο και αποτελεσματικό έλεγχο της μονάδας. Μαζί με την Bosch ξεκίνησε άμεσα η εξέλιξη του συστήματος και σε λίγο καιρό η δεύτερη και πιο γνωστή γενιά του ABS ήταν γεγονός.

Μέχρι σήμερα, με τις ανάλογες εξελίξεις, το ABS έχει σώσει εκατομμύρια ζωές και παραμένει ο συνδετικός κρίκος για την λειτουργία πολλών ακόμα συστημάτων ασφαλείας στο αυτοκίνητο.

Δειτε Επισης

«Οι εγκληματίες είναι εφευρετικοί»-Sextortion, απάτες και κακοποίηση ανηλίκων πίσω από το AI
Λίγοι μήνες στο διάστημα δεν προκαλούν μόνιμη γνωστική εξασθένηση
Επιστήμονες απάντησαν επιτέλους στο ερώτημα αν η κότα έκανε το αυγό ή το αυγό την κότα
Ο «Guardian» δεν θα χρησιμοποιεί πλέον το «Χ» λόγω... Ίλον Μασκ
Έρευνες για φοροδιαφυγή στα γραφεία του Netflix στο Παρίσι και στο Άμστερνταμ
Αφαίρεσε σχεδόν όλες τις ταινίες με ιστορίες Παλαιστινίων δημιουργών το Netflix-Πλήθος αντιδράσεων
Η ακρόαση μουσικής μπορεί να επιταχύνει την ανάρρωση από χειρουργική επέμβαση
ΒΙΝΤΕΟ: Εντυπωσιακή η νέα δοκιμαστική πτήση του γιγαντιαίου Starship του Έλον Μασκ
Οδηγία Κομισιόν για πιο εύχρηστες ηλεκτρονικές συσκευές-Τι αλλάζει από τις 28 Δεκεμβρίου
Ανήλικες συνευρίσκονται με αγνώστους και «χάνουν» όσες μείνουν έγκυοι-Ανησυχία για το challenge