Μύθοι και αλήθειες για τις μπαταρίες των smartphone

Ίσως ένα από τα προβλήματα που απασχολούν τους περισσότερους από εμάς σήμερα, είναι εκείνο της μπαταρίας των smartphone συσκευών.

Παρά τα πολλά επιτεύγματα της τεχνολογίας, που μας έφεραν αντιμέτωπους με συστήματα διπλής κάμερας, μικρότερα bezels, μέχρι και την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στις συσκευές, εκείνος ο τομέας που δεν έχει αναπτυχθεί αρκετά, είναι η μπαταρία, με τα περισσότερα να βγάζουν το πολύ μια μέρα πλήρους φόρτισης.

Η ιστοσελίδα Wired σε μια προσπάθεια να ξεχωρίσει τον μύθο από την πραγματικότητα και την επιστήμη, ρώτησε τη γνώμη των ειδικών, όσον αφορά τους πιο πολυσυζητημένους μύθους που υπάρχουν.

Ακόμη και αν η μπαταρία βρίσκεται στο 100%, υπάρχει χώρος για λίγη ακόμη φόρτιση (Αληθής)

Υπάρχει περισσότερη ενέργεια στη μπαταρία του smartphone σου από το ποσοστό που αυτή δείχνει, αλλά αν την χρησιμοποιήσετε αυτή όλη, θα καταλήξετε να έχετε μειώσει σημαντικά τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας. Η αύξηση του διαθέσιμου ρεύματος στο εσωτερικό της μπαταρίας, οδηγεί σε μείωση του αριθμού των φορών που αυτή μπορεί να φορτιστεί και να αποφορτιστεί χωρίς να μειωθεί η ζωή της εσωτερικά. Προκειμένου οι μπαταρίες να διαρκούν περισσότερους κύκλους φόρτισης, οι κατασκευαστές βάζουν περιορισμούς στην ποσότητα της ενέργειας που μπορεί να αποφορτιστεί από την μπαταρία.

Για να κατανοήσουμε καλύτερα για ποιον ακριβώς λόγο γίνεται αυτό, θα πρέπει να γνωρίζετε λίγα πράγματα για το πως οι μπαταρίες λειτουργούν. Στο εσωτερικό των μπαταριών ιόντων λιθίου, σαν αυτών που βρίσκουμε στα smartphones, laptops και στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, υπάρχουν δυο επίπεδα. Ένα που αποτελείται από οξείδιο του κοβαλτίου λιθίου και το άλλο που αποτελείται από γραφίτη. Η ενέργεια απελευθερώνεται, όταν τα ιόντα λιθίου μετακινούνται από τα επίπεδα του γραφίτη σε εκείνα του οξειδίου του κοβαλτίου λιθίου. Όταν φορτίζετε την μπαταρία, ακολουθείται η προηγούμενη ακριβώς διαδικασία. Και εδώ ακριβώς είναι που εντοπίζεται το πρόβλημα. Η μετακίνηση περισσότερων ιόντων λιθίου από το στρώμα του οξειδίου του κοβαλτίου του λιθίου. Για αυτόν τον λόγο, οι κατασκευαστές θέτουν περιορισμούς.

Το να έχεις το Wi-Fi και το Bluetooth στο background ενεργοποιημένο καταναλώνει σημαντική μπαταρία (Αληθής)

Εκτός από την οθόνη, κάτι που οδηγεί στη κατανάλωση της μπαταρίας είναι και το γεγονός ότι η συσκευή σου προσπαθεί να συνδεθεί σε δίκτυα WiFi ή κινητής. Αν για παράδειγμα έχεις παρατηρήσει, ότι η μπαταρία του smartphone σου καταναλώνεται ενώ βρίσκεται στο τραίνο, είναι γιατί προσπαθεί να συνδεθεί σε δίκτυο κινητής. Η μείωση της φωτεινότητας της οθόνης και του χρόνου που το τηλέφωνό σου θα εισέρχεται σε κατάσταση sleep, είναι μερικοί τρόποι που θα αυξήσουν τη ζωή της μπαταρίας σου.

Η χρήση ενός μη επίσημου φορτιστή καταστρέφει την μπαταρία του smartphone σου (Αληθής)

Δεν έχουν δημιουργηθεί όλοι οι φορτιστές συσκευών με τον ίδιο τρόπο και κάτι τέτοιο μπορεί να αποτελέσει την αιτία καταστροφής της μπαταρίας. Οι επίσημοι φορτιστές, έχουν ειδικές δικλύδες ασφαλείας που μειώνουν το ποσό του ρεύματος όταν η μπαταρία φορτίσει πλήρως, ωστόσο ορισμένοι μη επίσημοι, δεν έχουν αυτές τις δυνατότητες. Κάτι τέτοιο οδηγεί στην γρήγορη εξάντλησή της διάρκειας ζωής της.

Η φόρτιση του smartphone μέσω PC ή laptop χαλάει την μπαταρία (Δεν ισχύει)

Η λίγο πιο αργή φόρτιση είναι καλή για την μπαταρία. όσο πιο αργά φορτίζει, τόσο λιγότερη «πίεση»  δέχονται τα ιόντα λιθίου, που μεταφράζεται σε λιγότερη επιρροή στη καταστροφή της. Για αυτό και οι κατασκευαστές θέτουν περιορισμούς στις συσκευές, ώστε να μην μπορούν να φορτίσουν τόσο γρήγορα.

Η απενεργοποίηση της συσκευής σε τυχαίες στιγμές, συμβάλλει στην ενίσχυση της διάρκειας ζωής της (Δεν ισχύει)

Πρόκειται για έναν μύθο φυσικά. Πριν από τις μπαταρίες ιόντων λιθίου, υπήρχαν εκείνες τύπου υδριδίου νικελίου μετάλλου, που ήταν αδύνατο να λάβεις μια έγκυρη ένδειξη του επιπέδου φόρτισης χωρίς την πλήρη αποφόρτιση και την επαναφόρτισή της. Αντίθετα, στις μπαταρίες ιόντων λιθίου, κάτι τέτοιο πλέον δεν ισχύει. Μπορούν να μας παρουσιάσουν την κατάστασή τους ανεξαρτήτως του επιπέδου φόρτισης.

Οι μπαταρίες συμπεριφέρονται χειρότερα όταν είναι κρύες (Δεν ισχύει)

Στη πραγματικότητα το αντίθετο συμβαίνει. Η προσπάθεια να διατηρήσεις την μπαταρία σε χαμηλά επίπεδα θερμοκρασίας είναι πολύ καλύτερο για την διάρκεια ζωής της. Η έκθεση της μπαταρίας σε υψηλές θερμοκρασίες είναι κάτι που επηρεάζει σημαντικά τη ζωή της και οδηγεί στη φθορά της. Αλλά γιατί οι μπαταρίες μισούν τόσο πολύ τη θερμοκρασία; Ο λόγος είναι οι ηλεκτρολύτες οι οποίοι καλύπτουν τα κενά μεταξύ των επιπέδων των οξειδίου του κοβαλτίου λιθίου και γραφίτη και οι οποίοι εμποδίζουν την επαφή με τα δυο στοιχεία. Σε υψηλές θερμοκρασίες αυτοί οι ηλεκτρολύτες «χαλάνε» κάτι που οδηγεί στη φθορά της μπαταρίας.

Θα πρέπει να αφήνεις την μπαταρία να φθάσει στο 0% πριν την επαναφόρτιση (Δεν ισχύει)

Για κάποιον περίεργο λόγο, οι μπαταρίες δέχονται την μεγαλύτερη πίεση όταν φορτίζονται πλήρως και αποφορτίζονται πλήρως. Το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να αφήνεις την μπαταρία να φθάνει μέχρι το 50%

Η φόρτιση της μπαταρίας περισσότερο από το 100% την καταστρέψει (Ισχύει αλλά όχι για τον λόγο που νομίζεις)

Όταν αφήνεις την μπαταρία του smartphone σου συνδεδεμένη στο φορτιστή  και φορτίσει στο 100%, η φόρτιση σταματά, για λόγους ασφαλείας. Και μόνο φορτίζει ξανά, όταν πέσει λίγο. Ωστόσο, δεν είναι καλό να τη διατηρείς συνέχεια στο 100%, όπως είχαμε αναφέρει και προηγουμένως.

Δειτε Επισης

Αφαίρεσε σχεδόν όλες τις ταινίες με ιστορίες Παλαιστινίων δημιουργών το Netflix-Πλήθος αντιδράσεων
Η ακρόαση μουσικής μπορεί να επιταχύνει την ανάρρωση από χειρουργική επέμβαση
ΒΙΝΤΕΟ: Εντυπωσιακή η νέα δοκιμαστική πτήση του γιγαντιαίου Starship του Έλον Μασκ
Οδηγία Κομισιόν για πιο εύχρηστες ηλεκτρονικές συσκευές-Τι αλλάζει από τις 28 Δεκεμβρίου
Ανήλικες συνευρίσκονται με αγνώστους και «χάνουν» όσες μείνουν έγκυοι-Ανησυχία για το challenge
Κάθε τρία δευτερόλεπτα νοσεί κάποιος στον κόσμο με άνοια
Τι ισχύει και φέτος με την αλλαγή ώρας-Πότε ξεκινά η χειμερινή
Η επιλογή που μπορεί να «σώσει» την υγεία της μπαταρίας του iPhone
Κορίτσια φοβούνται για τις ρυτίδες από το Δημοτικό λόγω tik tok
Στην παγωμένη «Ευρώπη» το μεγαλύτερο διαστημόπλοιο της ΝΑΣΑ για πλανητική αποστολή