Έπεσε το τοίχος, νίκησε η… αγάπη

Δεν στάθηκε εμπόδιο στην αγάπη και στο σεβασμό η σιδερένια καγκελόπορτα που χωρίζει τα παιδιά του Στ΄Δημοτικού σχολείου Αγλαντζιάς και του Ειδικού Σχολείου Λευκωσίας…. Με πρωτοβουλία των δασκάλων των δύο  σχολείων τα παιδιά μέσα συναντήθηκαν στην μέση, και στο πλαίσιο του πρότζεκτ, αποφάσισαν να «ρίξουν» το νοητό τοίχος που χωρίζει τα δύο σχολεία και να κτίσουν με την βοήθεια της τέχνης σχέσεις ομαδικότητας και σεβασμού ανάμεσα στα παιδιά.

Τα παιδιά του τμήματος Ε1 του Στ΄ Δημοτικού Σχολείου Αγλαντζιάς και ομάδα παιδιών του Ειδικού Σχολείου Λευκωσίας σε συνεργασία την δασκάλα εικαστικής Αγωγής κ. Έφη Ιωακείμ, υπεύθυνη δασκάλα τμήματος Ε1 κ. Μύρια Βασιλείου και  τις διευθύνσεις των δύο σχολείων(διευθύντρια ΣΤ΄ Αγλαντζιάς κ. Άννα Δημητρίου Λάμπρου, Διευθύντρια Ειδικού Σχολείου κ. Ζαχαρούλα Δημητρίου,  επιχείρησαν να καταργήσουν το νοητό και υλικό διαχωριστικό σύνορο που υπάρχει ανάμεσα στα δύο σχολεία.
«Επιδίωξή μας ήταν, με εργαλείο την τέχνη  ως πολιτισμό και κινητήρια δύναμη τη συνεργασία και την ομαδικότητα, ανάμεσα στα δυο σχολεία, να αναδείξουμε το σεβασμό στη διαφορετικότητα  ως τον ακρογωνιαίο λίθο ολοκλήρωσης του ατόμου. Η εκπαιδευτική διαδρομή μας ήταν γεμάτη εκπλήξεις, προκλήσεις, δυσκολίες, αλλά μάθηση και ψυχοσωματική ολοκλήρωση. Χρησιμοποιώντας το εικαστικό έργο ως μέσον συνομιλίας, αλληλεπίδρασης και συνεργασίας ανάμεσα στα δυο σχολεία, καταφέραμε να ρίξουμε τα τείχη που διαχώριζαν τα δυο σχολεία και να δημιουργήσουμε μια διασχολική κοινότητα μάθησης που όλοι μάθαιναν, συμβίωναν και συνδημιουργούσαν, γιατί «Διδάσκοντας το σεβασμό στον άλλον και στη διαφορετικότητά του, διδάσκουμε πολιτισμό», τόνισαν οι διευθύντριες των σχολείων.
Γενικός σκοπός του πρότζεκτ είναι η νοητή αλλά και κατ΄ επέκταση υλική κατάργηση των συνόρων που διαχωρίζουν τα δύο σχολεία, οι συμβολισμοί που υπάρχουν πίσω από την κατάργηση των συνόρων και ενοποίησης των δύο αυτών χώρων και η διάχυση των αποτελεσμάτων του πρότζεκτ ως παράδειγμα αρμονικής συνύπαρξης και κατάργησης ρατσιστικών φαινομένων χωρίς την ανάγκη ύπαρξης οποιουδήποτε νοερού ή υλικού συνόρου που να διαχωρίζει τους ανθρώπους και να τους κατηγοριοποιεί.
Η συγκεκριμένη δράση μέσω ανταλλαγής στοχευόμενων επισκέψεων με το Ειδικό Σχολείο, προσπαθεί να κεντρίσει στους μαθητές το ενδιαφέρον για συμμετοχικότητα και αλληλεπίδραση και θα εγκαινιάζει τη πολυπόθητη συνάντηση των διαφορετικών κόσμων της τυπικής με τη μη τυπική ανάπτυξη, σε κοινές μαθησιακές δραστηριότητες, που θα  διευκολύνουν σημαντικά στην καλύτερη προσαρμογή και στην κοινωνικοποίηση των παιδιών.
 
Μια σιδερένια καγκελόπορτα, παιδιά δύο σχολείων και ένα μονοπάτι …
Τι σχέση μπορούν να έχουν άραγε; Τι να τα συνδέει; Και η απάντηση μία: Η ΑΓΑΠΗ!
Η αγάπη είναι που μπορεί να μετατρέψει ένα απλό μονοπάτι σε …

Δειτε Επισης

Εισήγηση ΣΠΟΛΜΗΚ προς ΥΠΕΣ για απευθείας έκδοση άδειας οικοδομής με πολεοδομική άδεια
Το Υπουργείο Υγείας προκήρυξε το Σχέδιο Κρατικών Ενισχύσεων Ήσσονος 2025
Ξεκινά η αποδοχή αιτήσεων για έκδοση μπλε κάρτας της ΕΕ-Όλες οι λεπτομέρειες
​​​​​​ Παραδόθηκε στην κυκλοφορία τμήμα του αυτοκινητόδρομου Λεμεσού-Σαΐττά
Εκκαθάρισε τις δηλώσεις εισοδήματς για το 2023 πριν την υποβολή νέων για το 2024 ο Έφορος Φορολογίας
Κατεβαίνει σε διαμαρτυρία την Τρίτη η ΠΟΓΟ έξω από τη Νομική μετά την καταδίκη του ΕΔΑΔ
Απαντά στην κριτική για την ειδική εκπαίδευση η ΥΠΑΝ-«Εργαζόμαστε εντατικά για τεκμηριωμένο νομοσχέδιο»
Προειδοποιήσει το Υπ. Υγείας για παράνομη κυκλοφορία φαρμακευτικών προϊόντων «Dysport» και «Botox»
Σε εικοσιτετράωρη απεργία τη Δευτέρα κατέρχονται οι Μεταφορείς Α’
Από βδομάδας η απόφαση των εκπαιδευτικών οργανώσεων μετά την πρόταση από τον Πρόεδρο