Δίκαια πρώτος ο Ρικιάρντο σε ένα βαρετό Μονακό
18:27 - 27 Μαΐου 2018
Μπορεί να είναι ο πιο γκλαμουράτος, ιστορικός και «διάσημος» αγώνας σ’ ολόκληρο το καλεντάρι, όμως είναι, ταυτόχρονα, και ο πιο… βαρετός: με την πολυπόθητη βροχή να μην έρχεται ποτέ, το grand prix του Μονακό αποδείχτηκε το Πριγκιπάτο της αγωνιστικής βαρεμάρας.
Ο Ντάνιελ Ρικιάρντο εκκίνησε από την pole και πήρε εύκολα τη νίκη στους στενούς δρόμους της πόλης, με τον Σεμπάστιαν Φέτελ να τερματίζει δεύτερος και τον Λιούις Χάμιλτον ν’ ανεβαίνει στο τρίτο σκαλί του βάθρου.
Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή:
Σβήνουν τα κόκκινα φώτα, δεν αλλάζει τίποτα
Ήταν απολύτως αναμενόμενο, δεδομένης της σούπερ στενής πίστας: αν δε λάμβανε χώρα κάποιο τετράτροχο δράμα στην εκκίνηση, τίποτα μα τίποτα δεν επρόκειτο ν’ αλλάξει.
Όπερ και εγένετο: με το που έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο poleman Ρικιάρντο διατήρησε σχετικά εύκολα την πρώτη θέση, κρατώντας πίσω του τον Φέτελ και τον Χάμιλτον και με τους Ράικονεν και Μπότας ν’ ακολουθούν.
Οκόν, Αλόνσο, Σάινθ βρίσκονταν πιο πίσω, με τον μοναδικό που έκανε προσπεράσεις και προσέφερε ένα υποτυπώδες θέαμα να είναι ο Μαξ Φερστάπεν, που- θυμίζουμε- είχε εκκινήσει τελευταίος καθώς χθες στις κατατακτήριες δεν είχε «γράψει» χρόνο.
Άπαντες, λοιπόν, περίμεναν να μπουν τα μονοθέσια για το πρώτο τους πιτ μπας και συμβεί κάτι…
Ώρα για πιτ, ώρα γι’ αλλαγή στρατηγικής
Η Πιρέλι ήταν… κάθετη: ξεκινάνε όλοι με την hypersoft και μετά από 14-15 γύρους μπαίνουν για να βάλουν της supersoft και να πάνε μέχρι τέλους.
Ωστόσο, καμία από τις 3 μεγάλες ομάδες δεν ακολούθησε το «ενδεδειγμένο» μονοπάτι: ο (τρίτος σ’ εκείνο το σημείο) Χάμιλτον μπήκε στον 12ο γύρο και έβαλε ultrasoft, «παρασέρνοντας» τους πάντες- Φέτελ (16ος), Ρικιάρντο- Μπότας- Κίμι (όλοι τους στο 17ο πέρασμα) έβαλαν και αυτοί την ultra και, προφανέστατα, πήγαιναν όλοι τους για 2 πιτ.
Ο μοναδικός από τους πρώτους 8 που… τήρησε την πρόβλεψη της Πιρέλι ήταν ο Φερνάντο Αλόνσο: ο πιλότος της ΜακΛάρεν μπήκε στον 19ο, έβαλε την supersoft κι ευελπιστούσε να πάει μέχρι το τέλος.
Το ενδιαφέρον σ’ εκείνο το σημείο, επομένως, ήταν τι θα γίνει αν κι εφόσον υπάρξει 2ο πιτ.
Και αν ο 4ος Κίμι θα μπορούσε να περάσει τον 3ο Χάμιλτον…
Όλα τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν
Προσεγγίζοντας το μέσο του αγώνα, ο Ρικιάρντο- που αντιμετώπιζε κάποια προβλήματα με την Ρεντ Μπουλ του- συνέχιζε να διατηρείται μπροστά από τον Φέτελ που «παραμόνευε», με τον Χάμιλτον να δέχεται την πίεση του 4ου Κίμι και ο Φιλανδός, με την σειρά του, να πιέζεται από τον Μπότας.
Ο σταθερότατος Χούλκενμπεργκ φιγουράριζε στην 6η θέση, με τους Οκόν, Αλόνσο, Φερστάπεν (τρομερό πρώτο μισό) και Γκασλί να βρίσκονται εντός της πρώτης δεκάδας.
Το μεγάλο ερώτημα σ’ εκείνο το σημείο ήταν τι θα συμβεί με τα πιτ; Θα έμπαιναν και για δεύτερο όλοι ή όχι;
Και στο τέλος κερδίζει ο… poleman!
Όσο προχωρούσε ο αγώνας γινόταν εμφανές πως η Πιρέλι είχε κάνει λάθος και ότι η ultrasoft θ’ άντεχε μέχρι τέλους, για 55-60 γύρους.
Κάπως έτσι- και μετά από συνεχή μάχη με την ανία- ο Ντάνιελ Ρικιάρντο (που αντιμετώπισε και πρόβλημα με την ισχύ του κινητήρα του στο τελευταίο κομμάτι και «έχασε» μια ταχύτητα) πήρε τη δεύτερη φετινή του νίκη μετά την Κίνα και, θεωρητικά, μπήκε στη μάχη του τίτλου.
Δεύτερος τερμάτισε ο Σεμπάστιαν Φέτελ που δεν μπόρεσε σε κανένα σημείο του αγώνα δεν πίεσε πραγματικά την πρωτοπόρο Ρεντ Μπουλ, με τον Λιούις Χάμιλτον να συμπληρώνει το βάθρο.
Ράικονεν, Μπότας, Οκόν (εξαιρετικός αγώνας από τον πιλότο της Φορς Ίντια), Γκασλί, Χούλκενμπερκ, Φερστάπεν (τρομερός ο Μαξ που ξεκινούσε τελευταίος…) και Σάινθ συμπλήρωσαν την πρώτη δεκάδα, από την οποία απουσίαζε ο Αλόνσο που είδε το κιβώτιό του να τον προδίδει στον 53ο γύρο και να του στερεί την 6η ή 7η θέση.
Το Μονακό του 2018 πέρασε, λοιπόν, στην ιστορία και θα διαγραφεί από την μνήμη μας με ταχύτητες… χρυσόψαρου.
Καλή η ιστορική χρυσόσκονη που καλύπτει το λατρεμένο grand prix, αλλά…
Αλλά ο αγώνας απλά δεν αντέχεται.
Βαθμολογία οδηγών
1) Χάμιλτον 110
2) Φέτελ 96
3) Ρικιάρντο 72
4) Μπότας 68
5) Ράικονεν 60
6) Φερστάπεν 35
7) Αλόνσο 32
8) Χούλκενμπεργκ 26
9) Σάινθ 20
10) Μάγκνουνσεν 19
11) Γκασλί 18
12) Πέρεζ 17
13) Οκόν 9
14) Λεκλέρκ 9
15) Φαντούρν 8
16) Στρολ 4
17) Έρικσον 2
18) Χάρτλεϊ 1
Βαθμολογία κατασκευαστών
1) Mercedes 178
2) Ferrari 156
3) Red Bull 107
4) Renault 46
5) McLaren 40
6) Force India 26
7) Toro Rosso 19
8) Haas 19
9) Sauber 11
10) Williams 4
Πηγή: sdna.gr
Ο Ντάνιελ Ρικιάρντο εκκίνησε από την pole και πήρε εύκολα τη νίκη στους στενούς δρόμους της πόλης, με τον Σεμπάστιαν Φέτελ να τερματίζει δεύτερος και τον Λιούις Χάμιλτον ν’ ανεβαίνει στο τρίτο σκαλί του βάθρου.
Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή:
Σβήνουν τα κόκκινα φώτα, δεν αλλάζει τίποτα
Ήταν απολύτως αναμενόμενο, δεδομένης της σούπερ στενής πίστας: αν δε λάμβανε χώρα κάποιο τετράτροχο δράμα στην εκκίνηση, τίποτα μα τίποτα δεν επρόκειτο ν’ αλλάξει.
Όπερ και εγένετο: με το που έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο poleman Ρικιάρντο διατήρησε σχετικά εύκολα την πρώτη θέση, κρατώντας πίσω του τον Φέτελ και τον Χάμιλτον και με τους Ράικονεν και Μπότας ν’ ακολουθούν.
Οκόν, Αλόνσο, Σάινθ βρίσκονταν πιο πίσω, με τον μοναδικό που έκανε προσπεράσεις και προσέφερε ένα υποτυπώδες θέαμα να είναι ο Μαξ Φερστάπεν, που- θυμίζουμε- είχε εκκινήσει τελευταίος καθώς χθες στις κατατακτήριες δεν είχε «γράψει» χρόνο.
Άπαντες, λοιπόν, περίμεναν να μπουν τα μονοθέσια για το πρώτο τους πιτ μπας και συμβεί κάτι…
Ώρα για πιτ, ώρα γι’ αλλαγή στρατηγικής
Η Πιρέλι ήταν… κάθετη: ξεκινάνε όλοι με την hypersoft και μετά από 14-15 γύρους μπαίνουν για να βάλουν της supersoft και να πάνε μέχρι τέλους.
Ωστόσο, καμία από τις 3 μεγάλες ομάδες δεν ακολούθησε το «ενδεδειγμένο» μονοπάτι: ο (τρίτος σ’ εκείνο το σημείο) Χάμιλτον μπήκε στον 12ο γύρο και έβαλε ultrasoft, «παρασέρνοντας» τους πάντες- Φέτελ (16ος), Ρικιάρντο- Μπότας- Κίμι (όλοι τους στο 17ο πέρασμα) έβαλαν και αυτοί την ultra και, προφανέστατα, πήγαιναν όλοι τους για 2 πιτ.
Ο μοναδικός από τους πρώτους 8 που… τήρησε την πρόβλεψη της Πιρέλι ήταν ο Φερνάντο Αλόνσο: ο πιλότος της ΜακΛάρεν μπήκε στον 19ο, έβαλε την supersoft κι ευελπιστούσε να πάει μέχρι το τέλος.
Το ενδιαφέρον σ’ εκείνο το σημείο, επομένως, ήταν τι θα γίνει αν κι εφόσον υπάρξει 2ο πιτ.
Και αν ο 4ος Κίμι θα μπορούσε να περάσει τον 3ο Χάμιλτον…
Όλα τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν
Προσεγγίζοντας το μέσο του αγώνα, ο Ρικιάρντο- που αντιμετώπιζε κάποια προβλήματα με την Ρεντ Μπουλ του- συνέχιζε να διατηρείται μπροστά από τον Φέτελ που «παραμόνευε», με τον Χάμιλτον να δέχεται την πίεση του 4ου Κίμι και ο Φιλανδός, με την σειρά του, να πιέζεται από τον Μπότας.
Ο σταθερότατος Χούλκενμπεργκ φιγουράριζε στην 6η θέση, με τους Οκόν, Αλόνσο, Φερστάπεν (τρομερό πρώτο μισό) και Γκασλί να βρίσκονται εντός της πρώτης δεκάδας.
Το μεγάλο ερώτημα σ’ εκείνο το σημείο ήταν τι θα συμβεί με τα πιτ; Θα έμπαιναν και για δεύτερο όλοι ή όχι;
Και στο τέλος κερδίζει ο… poleman!
Όσο προχωρούσε ο αγώνας γινόταν εμφανές πως η Πιρέλι είχε κάνει λάθος και ότι η ultrasoft θ’ άντεχε μέχρι τέλους, για 55-60 γύρους.
Κάπως έτσι- και μετά από συνεχή μάχη με την ανία- ο Ντάνιελ Ρικιάρντο (που αντιμετώπισε και πρόβλημα με την ισχύ του κινητήρα του στο τελευταίο κομμάτι και «έχασε» μια ταχύτητα) πήρε τη δεύτερη φετινή του νίκη μετά την Κίνα και, θεωρητικά, μπήκε στη μάχη του τίτλου.
Δεύτερος τερμάτισε ο Σεμπάστιαν Φέτελ που δεν μπόρεσε σε κανένα σημείο του αγώνα δεν πίεσε πραγματικά την πρωτοπόρο Ρεντ Μπουλ, με τον Λιούις Χάμιλτον να συμπληρώνει το βάθρο.
Ράικονεν, Μπότας, Οκόν (εξαιρετικός αγώνας από τον πιλότο της Φορς Ίντια), Γκασλί, Χούλκενμπερκ, Φερστάπεν (τρομερός ο Μαξ που ξεκινούσε τελευταίος…) και Σάινθ συμπλήρωσαν την πρώτη δεκάδα, από την οποία απουσίαζε ο Αλόνσο που είδε το κιβώτιό του να τον προδίδει στον 53ο γύρο και να του στερεί την 6η ή 7η θέση.
Το Μονακό του 2018 πέρασε, λοιπόν, στην ιστορία και θα διαγραφεί από την μνήμη μας με ταχύτητες… χρυσόψαρου.
Καλή η ιστορική χρυσόσκονη που καλύπτει το λατρεμένο grand prix, αλλά…
Αλλά ο αγώνας απλά δεν αντέχεται.
Βαθμολογία οδηγών
1) Χάμιλτον 110
2) Φέτελ 96
3) Ρικιάρντο 72
4) Μπότας 68
5) Ράικονεν 60
6) Φερστάπεν 35
7) Αλόνσο 32
8) Χούλκενμπεργκ 26
9) Σάινθ 20
10) Μάγκνουνσεν 19
11) Γκασλί 18
12) Πέρεζ 17
13) Οκόν 9
14) Λεκλέρκ 9
15) Φαντούρν 8
16) Στρολ 4
17) Έρικσον 2
18) Χάρτλεϊ 1
Βαθμολογία κατασκευαστών
1) Mercedes 178
2) Ferrari 156
3) Red Bull 107
4) Renault 46
5) McLaren 40
6) Force India 26
7) Toro Rosso 19
8) Haas 19
9) Sauber 11
10) Williams 4
Πηγή: sdna.gr